Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:12

Destination schreef:
Duitsland neemt het virus nu wel heel serieus, het Oktoberfest in München is afgezegd.

Ik denk dat dit geannuleerd is ivm het internationale karakter.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:14

PSvanLot schreef:
Destination schreef:
Duitsland neemt het virus nu wel heel serieus, het Oktoberfest in München is afgezegd.

Niet zo zeer het internationale karakter, maar wel het feit dat het 5 miljoen bezoekers heeft. Maar het is serieus als een Duitser nee zegt tegen bier :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:14

Er zijn ook mensen zonder tuin he, wonderlijk waar. Mensen met een hond kunnen die ook in de tuin pleuren zo kan je hem ook zien. Zodat de mensen zonder hond en zonder tuin lekker ongestoord in het bos kunnen. Maar dat is een achterlijke denkwijze. Net als je hond los doen wanneer hij niet goed tegen andere mensen kan. Onze hond loopt ook altijd los, gelukkig is dat bos rustig, maar die is gewoon gehoorzaam en blijft bij je. Je hond hoort niet los wanneer deze niet op de voet kan volgen. :) Je kan beter al je energie in de opvoeding van je hond stoppen zodat je gewoon kan lopen ipv klagen. En dat kan gewoon in je eigen tuin. ;) Of pak desnoods je auto (hoe verwend kan je zijn... een tuin EN een auto wow dat kan ik niet betalen hoor, en ik werk gewoon naast mijn studie) en rijd naar een verlaten stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:15

safina schreef:
MoniqueT schreef:
Je moet dat wel even in de context lezen waarin het gezegd is. Het ging over Mvdende die naar de dierentuin wilde of ergens op een uur of meer van huis wilde gaan wandelen. Ze wil daar dan met de trein heen en was boos dat er vanwege de 1,5 meter afstand wellicht beperkingen zijn over wie met de trein zou mogen gaan.

Ik had niet de indruk dat ze er boos over was, maar dat ze het gewoon vervelend vond.

Gelijk heeft ze. Dat is ook vervelend. Ik baal ook dat ik straks niet meer met de trein makkelijk ergens heen kan.

Balen mag toch gewoon? Balen over al het enorme verdriet over mensen die nu vechten voor het leven en de mensen die het niet gered hebben. Balen van de impact op alles om ons heen. En ook balen van hoe al die kleine dingen die ons leven, de dingen waar we normaal gesproken van genieten, op een vervelende manier ontregeld worden. Van mij mag dat allemaal hoor. Dat je daarvan baalt betekent toch niet meteen dat je vindt dat jouw dagje dierentuin voorrang hoeft te krijgen op iemand die naar het werk moet met de trein? Of dat je niet meevoelt met al die mensen die heel erg getroffen zijn? Het betekent gewoon dat je baalt. Meer niet.

Amen, safina. Zo mee eens.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:16

Destination schreef:
PSvanLot schreef:

Niet zo zeer het internationale karakter, maar wel het feit dat het 5 miljoen bezoekers heeft. Maar het is serieus als een Duitser nee zegt tegen bier :))

ook dat, maar wanneer je een groot gedeelte daarvan uit het buitenland gaat halen moet je dat ook zeker niet willen.

Ik ben er al vaak geweest, wat een tof feest.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:19

Marie_Anne schreef:
elnienjo schreef:
Waarom zetten ze geen militairen in (jong en fit) om orde in de klas te bewaren terwijl de leraren veilig achter 'n plexiglaswand kunnen blijven zitten?

Mijn god, ik zie het voor me. Arme kindertjes :') . Wel bewapend dan hè, die militairen. Om orde te houden.
Op wat voor school heb jij dan gezeten dat je dit nodig acht?

Natuurlijk niet bewapend. Volgens mij hebben jullie een vertekend beeld van militairen dat je daar zo voor terugschrikt. Ook bij grotere evenementen zijn ze vaak van de partij voor orde.
Gezien het feit dat mensen zo'n raar beeld van militairen hebben lijkt het me nóg een beter idee worden zodat je ze ziet als wat ze zijn buiten oorlogssituaties. Dat ze met hun kleding wat extra respect opwekken lijkt me alleen maar meegenomen bij kinderen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:20

Chubby schreef:
Mvdende loopt op drukke plekken/ tijden denk ik. Want wij komen amper mensen tegen in de Ossendrechtse bossen!

Idem.
Vorige week een ruiter te paard en één koppel zonder hond gezien op 'n uurtje wandelen.

verootjoo

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:22

Ligt er ook aan op wat voor tijd je gaat. Doordeweeks ‘s ochtends loopt er nergens iemand, dan probeert iedereen z’n kids thuisonderwijs te geven volgens mij. ‘S middags worden de kinderen uitgelaten, dus dan moet je wegwezen :')

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:26

verootjoo schreef:
Ligt er ook aan op wat voor tijd je gaat. Doordeweeks ‘s ochtends loopt er nergens iemand, dan probeert iedereen z’n kids thuisonderwijs te geven volgens mij. ‘S middags worden de kinderen uitgelaten, dus dan moet je wegwezen :')

Dit zal wel redelijk kloppen, wij zijn hier tot een uur of 13 ook vaak bezig met thuisonderwijs, maar daarna mogen ze wel even buiten spelen. Tot nu toe nemen we ze niet mee naar t bos of zo.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:27

Blussem schreef:
Klopt het dat er vanavond weer een pers conferentie is?
Ik verwacht dat ze de maatregelen gaan opheffen of afschalen.

Want dat hele corona gebeuren lijkt echt op een storm in een glas water. Ken hier echt niemand die heeft en echt niemand ziek hier.

Duidelijk is weer zo gehypt iets door journalsiten om lezers te trekken waarbij extreem uitvergroot is. Beging die journalisten wel zat te worden met hun paniek gezaaid. Eerst rupsen waar bijna niemand last van heeft, dan weer wat anders.

Dan mag jezelf heel gelukkig prijzen. _/-\o_ *\o/*

https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nie ... spartandhp
Duimen dat dit echt gaat werken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:28

Kaja schreef:
Maar ik kan het leed van de wereld niet dragen Imandra. Het feit dat mijn kinderen in deze gezinssituatie zijn geboren en wij rijkdom en liefde kennen, waardoor onderwijs op afstand geen probleem is, maakt toch ook niet dat ik me elke dag af moet vragen waarom ik niet voor een minimum loon werk? Ik wil niets of niemand kwetsen en toon diep respect voor de beslissingen die de overheid moet maken maar als ik mijn kinderen wil beschermen en een grens trek dan is dat toch aan mij?

Ook jouw kinderen hebben veel baat bij gewoon naar school gaan. Als de regering de kinderen weer naar school laat gaan dan zitten er dus meer nadelen/risico’s aan thuis blijven tov naar school gaan. Of denk jij het dan beter te weten dan de experts (waardoor de regering zich laat adviseren)?

@elnienjo: waarom zijn militairen nodig in de klas??

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:30

Om 'orde' te houden, zodat de leerkracht veilig achter zijn of haar plexiglas wandje kan blijven zitten...

Wat gewoon niet zo werkt in het onderwijs, zeker niet met jongere kinderen.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:31

Zo, ook weer 4 pagina's verder, ik loop achter :') .

Over het onderwijs: ik zou heel graag zien dat het voorlopig op vrijwillige basis gaat. Op die manier kunnen kinderen die wel moeite hebben met het thuisonderwijs (om wat voor reden dan ook) extra begeleid worden op school. En als ouders zeggen: het gaat goed, wij kunnen het aan. ook prima. En wat leerkrachten: wellicht wat verdelen? jongere leerkrachten voor de klas live, oudere leerkrachten die gedeeltelijk de online werkzaamheden overnemen (evt door huiswerk na te kijken oid? Maar ik zit niet in het onderwijs dus weet niet of dat haalbaar zou zijn). Wellicht zou je dan volgend jaar iets van een algemene competentietoets (cfr het cito, al weet ik niet of die dingen nog bestaan :+ ) kunnen doen om te kijken waar er eventuele achterstanden zijn, en zo een indicatie te krijgen bij welke leerlingen er extra bijgestuurd moet worden gedurende volgend dat schooljaar.

Wat betreft de hond: Sorry hoor maar iedereen heeft het recht om een frisse neus te halen. En ja meer mensen zitten thuis, dus dan gaan ze de natuur opzoeken. Dat de hond niet leuk is tegen vreemden is niet hun probleem. Ik heb ook 2 honden die niet van vreemde mensen houden, waarvan 1 een hond van net 1, dus die heeft energie voor 10, en neemt niet genoegen met enkel rondjes lopen in de tuin. Het natuurgebied waar we vaak lopen is behoorlijk drukker dan normaal, dus op spitstijden mijden we het dan ook. maar voor 9 uur 's ochtends lopen, of na 8 uur 's avonds is het een stuk rustig. Tuurlijk loop ik ook liever lekker om 12 uur 's middags nadat ik 's ochtends zaken heb gedaan, maar voor mijn dieren (en ook mijn eigen mentale toestand, want ik wordt ook knettergek als ik de hond elke 2meter moet aanlijnen :o ) lopen we dus op wat onconventionele tijden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:32

Blussem schreef:
Klopt het dat er vanavond weer een pers conferentie is?
Ik verwacht dat ze de maatregelen gaan opheffen of afschalen.

Want dat hele corona gebeuren lijkt echt op een storm in een glas water. Ken hier echt niemand die heeft en echt niemand ziek hier.

Duidelijk is weer zo gehypt iets door journalsiten om lezers te trekken waarbij extreem uitvergroot is. Beging die journalisten wel zat te worden met hun paniek gezaaid. Eerst rupsen waar bijna niemand last van heeft, dan weer wat anders.

Je zit op bokt... meerdere hier zijn ziek geweest of hebben naasten verloren... Die mensen ken je misschien niet irl, maar je hebt ze wel.

Maar goed, ik begrijp dus dat ik volgende week weer open mag? *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:35

Afbeelding

Deze is even zo treffend...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:37

Fijn blussem. Dat het een hype is. Tjonge, heb ik het me allemaal maar ingebeeld. Dat is een opluchting zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:38

elnienjo schreef:
Marie_Anne schreef:

Mijn god, ik zie het voor me. Arme kindertjes :') . Wel bewapend dan hè, die militairen. Om orde te houden.
Op wat voor school heb jij dan gezeten dat je dit nodig acht?

Natuurlijk niet bewapend. Volgens mij hebben jullie een vertekend beeld van militairen dat je daar zo voor terugschrikt. Ook bij grotere evenementen zijn ze vaak van de partij voor orde.
Gezien het feit dat mensen zo'n raar beeld van militairen hebben lijkt het me nóg een beter idee worden zodat je ze ziet als wat ze zijn buiten oorlogssituaties. Dat ze met hun kleding wat extra respect opwekken lijkt me alleen maar meegenomen bij kinderen.

Ik vraag me juist af wat jij dan voor vertekend beeld van kinderen hebt dat je denkt dat het nodig is om militairen in te zetten om orde te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:38

rien10 schreef:
Fijn blussem. Dat het een hype is. Tjonge, heb ik het me allemaal maar ingebeeld. Dat is een opluchting zeg.

Hoe is het nu met je zwager rien10?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:39

Afbeelding
Ik maak trouwens van de nood een deugd. Wanneer ik weer open mag zitten mijn klanten in een fris geschilderde salon *\o/*

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:40

Geen veranderingen. Het blijft gewoon slecht.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:40

LadyMadonna schreef:
[ [url=m/rFfdXV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik maak trouwens van de nood een deugd. Wanneer ik weer open mag zitten mijn klanten in een fris geschilderde salon *\o/*

Mooie kleur! Werk-ze !

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:41

safina schreef:
MoniqueT schreef:
Je moet dat wel even in de context lezen waarin het gezegd is. Het ging over Mvdende die naar de dierentuin wilde of ergens op een uur of meer van huis wilde gaan wandelen. Ze wil daar dan met de trein heen en was boos dat er vanwege de 1,5 meter afstand wellicht beperkingen zijn over wie met de trein zou mogen gaan.

Ik had niet de indruk dat ze er boos over was, maar dat ze het gewoon vervelend vond.

Gelijk heeft ze. Dat is ook vervelend. Ik baal ook dat ik straks niet meer met de trein makkelijk ergens heen kan.

Balen mag toch gewoon? Balen over al het enorme verdriet over mensen die nu vechten voor het leven en de mensen die het niet gered hebben. Balen van de impact op alles om ons heen. En ook balen van hoe al die kleine dingen die ons leven, de dingen waar we normaal gesproken van genieten, op een vervelende manier ontregeld worden. Van mij mag dat allemaal hoor. Dat je daarvan baalt betekent toch niet meteen dat je vindt dat jouw dagje dierentuin voorrang hoeft te krijgen op iemand die naar het werk moet met de trein? Of dat je niet meevoelt met al die mensen die heel erg getroffen zijn? Het betekent gewoon dat je baalt. Meer niet.

Natuurlijk mag iedereen balen. Alleen het ´ik doe het niet´of ´ik ga het zeker wel doen´ kan weleens tot hele grote tegenvallers leiden als het gewoon verboden wordt en je bijvoorbeeld de trein niet in mag zonder een werkgeversverklaring, ziekenhuisafspraak of iets dergelijks. Zoals mijn man nu vandaag in de auto buiten ons eigen dorp aangehouden kan worden en zijn tandartsafspraak moet kunnen laten zien, anders krijgt hij een boete van 600 euro (ja, dit is Spanje). Dat klinkt cru, maar zo kunnen dingen wel geregeld worden als mensen zich niet aan de regels houden.

En je hebt gelijk, ik baal er enorm van, ik zou graag ook even een ritje maken na zes weken in huis én ik zou graag zijn hand vasthouden én voor hem vertalen, want zijn Spaans is waardeloos. Maar het mag niet, dus we doen het niet. Die boete is me echt te hoog. Maar balen mag. Klopt.

Het punt is niet dat ik niet begrijp dat ze baalt of het haar niet gun, maar eerder dat ik wil waarschuwen voor te veel hoop dat dingen wel kunnen op korte termijn.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 21-04-20 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:41

rien10 schreef:

Nog wel van de beademing af?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:44

LadyMadonna schreef:
[ [url=m/rFfdXV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf kleurtje

rien10 schreef:

Vreselijk, nog wel aan de beademing?

Janine1990 schreef:
[ [url=m/M438Ir.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is even zo treffend...

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:49

Ja. Nog steeds aan de beademing. Ze krijgen hem “niet op gang” om het maar in Jip en Janneke taal uit te drukken.