Destination schreef:Duitsland neemt het virus nu wel heel serieus, het Oktoberfest in München is afgezegd.
Ik denk dat dit geannuleerd is ivm het internationale karakter.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:Destination schreef:Duitsland neemt het virus nu wel heel serieus, het Oktoberfest in München is afgezegd.
safina schreef:MoniqueT schreef:Je moet dat wel even in de context lezen waarin het gezegd is. Het ging over Mvdende die naar de dierentuin wilde of ergens op een uur of meer van huis wilde gaan wandelen. Ze wil daar dan met de trein heen en was boos dat er vanwege de 1,5 meter afstand wellicht beperkingen zijn over wie met de trein zou mogen gaan.
Ik had niet de indruk dat ze er boos over was, maar dat ze het gewoon vervelend vond.
Gelijk heeft ze. Dat is ook vervelend. Ik baal ook dat ik straks niet meer met de trein makkelijk ergens heen kan.
Balen mag toch gewoon? Balen over al het enorme verdriet over mensen die nu vechten voor het leven en de mensen die het niet gered hebben. Balen van de impact op alles om ons heen. En ook balen van hoe al die kleine dingen die ons leven, de dingen waar we normaal gesproken van genieten, op een vervelende manier ontregeld worden. Van mij mag dat allemaal hoor. Dat je daarvan baalt betekent toch niet meteen dat je vindt dat jouw dagje dierentuin voorrang hoeft te krijgen op iemand die naar het werk moet met de trein? Of dat je niet meevoelt met al die mensen die heel erg getroffen zijn? Het betekent gewoon dat je baalt. Meer niet.
Destination schreef:PSvanLot schreef:
Niet zo zeer het internationale karakter, maar wel het feit dat het 5 miljoen bezoekers heeft. Maar het is serieus als een Duitser nee zegt tegen bier
Marie_Anne schreef:elnienjo schreef:Waarom zetten ze geen militairen in (jong en fit) om orde in de klas te bewaren terwijl de leraren veilig achter 'n plexiglaswand kunnen blijven zitten?
Mijn god, ik zie het voor me. Arme kindertjes. Wel bewapend dan hè, die militairen. Om orde te houden.
Op wat voor school heb jij dan gezeten dat je dit nodig acht?
verootjoo schreef:Ligt er ook aan op wat voor tijd je gaat. Doordeweeks ‘s ochtends loopt er nergens iemand, dan probeert iedereen z’n kids thuisonderwijs te geven volgens mij. ‘S middags worden de kinderen uitgelaten, dus dan moet je wegwezen
Blussem schreef:Klopt het dat er vanavond weer een pers conferentie is?
Ik verwacht dat ze de maatregelen gaan opheffen of afschalen.
Want dat hele corona gebeuren lijkt echt op een storm in een glas water. Ken hier echt niemand die heeft en echt niemand ziek hier.
Duidelijk is weer zo gehypt iets door journalsiten om lezers te trekken waarbij extreem uitvergroot is. Beging die journalisten wel zat te worden met hun paniek gezaaid. Eerst rupsen waar bijna niemand last van heeft, dan weer wat anders.
Kaja schreef:Maar ik kan het leed van de wereld niet dragen Imandra. Het feit dat mijn kinderen in deze gezinssituatie zijn geboren en wij rijkdom en liefde kennen, waardoor onderwijs op afstand geen probleem is, maakt toch ook niet dat ik me elke dag af moet vragen waarom ik niet voor een minimum loon werk? Ik wil niets of niemand kwetsen en toon diep respect voor de beslissingen die de overheid moet maken maar als ik mijn kinderen wil beschermen en een grens trek dan is dat toch aan mij?
Blussem schreef:Klopt het dat er vanavond weer een pers conferentie is?
Ik verwacht dat ze de maatregelen gaan opheffen of afschalen.
Want dat hele corona gebeuren lijkt echt op een storm in een glas water. Ken hier echt niemand die heeft en echt niemand ziek hier.
Duidelijk is weer zo gehypt iets door journalsiten om lezers te trekken waarbij extreem uitvergroot is. Beging die journalisten wel zat te worden met hun paniek gezaaid. Eerst rupsen waar bijna niemand last van heeft, dan weer wat anders.
elnienjo schreef:Marie_Anne schreef:
Mijn god, ik zie het voor me. Arme kindertjes. Wel bewapend dan hè, die militairen. Om orde te houden.
Op wat voor school heb jij dan gezeten dat je dit nodig acht?
Natuurlijk niet bewapend. Volgens mij hebben jullie een vertekend beeld van militairen dat je daar zo voor terugschrikt. Ook bij grotere evenementen zijn ze vaak van de partij voor orde.
Gezien het feit dat mensen zo'n raar beeld van militairen hebben lijkt het me nóg een beter idee worden zodat je ze ziet als wat ze zijn buiten oorlogssituaties. Dat ze met hun kleding wat extra respect opwekken lijkt me alleen maar meegenomen bij kinderen.
safina schreef:MoniqueT schreef:Je moet dat wel even in de context lezen waarin het gezegd is. Het ging over Mvdende die naar de dierentuin wilde of ergens op een uur of meer van huis wilde gaan wandelen. Ze wil daar dan met de trein heen en was boos dat er vanwege de 1,5 meter afstand wellicht beperkingen zijn over wie met de trein zou mogen gaan.
Ik had niet de indruk dat ze er boos over was, maar dat ze het gewoon vervelend vond.
Gelijk heeft ze. Dat is ook vervelend. Ik baal ook dat ik straks niet meer met de trein makkelijk ergens heen kan.
Balen mag toch gewoon? Balen over al het enorme verdriet over mensen die nu vechten voor het leven en de mensen die het niet gered hebben. Balen van de impact op alles om ons heen. En ook balen van hoe al die kleine dingen die ons leven, de dingen waar we normaal gesproken van genieten, op een vervelende manier ontregeld worden. Van mij mag dat allemaal hoor. Dat je daarvan baalt betekent toch niet meteen dat je vindt dat jouw dagje dierentuin voorrang hoeft te krijgen op iemand die naar het werk moet met de trein? Of dat je niet meevoelt met al die mensen die heel erg getroffen zijn? Het betekent gewoon dat je baalt. Meer niet.
LadyMadonna schreef:[ [url=m/rFfdXV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik maak trouwens van de nood een deugd. Wanneer ik weer open mag zitten mijn klanten in een fris geschilderde salon
rien10 schreef:Geen veranderingen. Het blijft gewoon slecht.
Janine1990 schreef:[ [url=m/M438Ir.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze is even zo treffend...