Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:cursebreaker schreef:Het topic gaat Zo hard dat het onmogelijk is alles goed terug te lezen in rust.
Had iemand toevallig een goede bron/link mbt wat ibuprofen momenteel doet met het virus? M'n zusje vroeg ernaar en zei dat het fake news was, dus ik wil haar even een goede bron laten zien, maar kan het zo 1,2,3 niet terug vinden.
Hier ook toenemende hoest sinds gisteren. Al een paar dagen een beetje last van de longen/ademen, waarvan ik dacht dat het kwam door wat pittigere wandelingen in het Heuvelland (slechte conditie). Maar het hoesten wordt steeds erger en gisteravond ook lichte keelpijn erbij. Dus maar even echt zorgen dat we nergens naartoe gaan waar we ook maar een beetje kort in de buurt kunnen komen van anderen. Gelukkig genoeg eten nog in voorraad en boodschappen die voor vrijdag besteld zijn.
Dit is de (behoorlijk pittige!) Bron die aangeeft hóe Covid19 aan ACE2 receptoren bindt.
https://science.sciencemag.org/content/ ... ce.abb2762
Dan is we ergens een vergelijkbaar type bron waar (heel kort) wordt aangegeven dat cortisonen en nsaids kunnen zorgen voor verhoging van het aantal ACE2 receptoren.
En tuurlijk kan ik niet nu niet meteen terugvinden.
Maar hij komt eraan, ik ga even zoeken en kom er op terug.
(Beduidend minder wetenschappelijk, maar mijn huisartsassistente zei me gisteren om vooral geen ibu te nemen nu)
mag schreef:LWDaisy schreef:[
Stomme foto die alles uit zijn context haalt. Je mag gaan joggen, alleen of met mensen die onder hetzelfde dak wonen, NIET met vrienden. Fabrieken mogen enkel open blijven indien ze de minimale regels van afstand kunnen respecteren, kunnen ze dat niet moeten ze sluiten. Ik zie de laatste dagen veel van deze domme dingen voorbij komen. Onze regering begint eindelijk zijn verantwoordelijkheid te nemen en nog heb je van die klagers
Natuurlijk klaag ik, want ik wordt door mijn werkgever uit totaal niet beschermd.
De kapper is nog steeds open. De markt gaat vanochtend ook gewoon door.
Je mag je enkel verplaatsen voor dingen die noodzakelijk zijn, maar ik mag wel gezellig gaan wandelen. Als ik alleen zou wonen, mag ik wel met vrienden gaan joggen.
Belachelijk vind ik het.
Hoe groot is de kans dat als je gaat wandelen waar weinig mensen zijn je besmet raakt? Hoe gezond is het om weken alleen maar binnen te blijven. Wandelen om wat gezonde buitenlucht op te doen lijkt me alleen maar goed (maar dus niet waar heel veel mensen samen zijn). Als je 1 vriend uitkiest om mee te gaan joggen is er weinig gevaar als die vriend ook alleen met jou gaat contact heeft. En ja eten moet je ook dus af en toe naar de winkel ook. Kapper kun je beter even niet naar toe gaan (maar ook dit is eigen keus, de regering zegt niet je moet naar de kapper)
Loretta schreef:Nederland nam ook vanaf het begin al enorme risico's. En als elk land enorme risico's neemt dan gaat het een keer fout.
Het is fout gegaan. Het carnaval was ook een enorm risico en daar is het dan ook fout gegaan.
Over vertrouwen in overheden. Je ziet nu dat geen enkele overheid hier op voorbereid is.
Cer schreef:Sinds Sars is bekend dat mensen en live-animal-sales geen handige combi is. Als je dan over risico's praat, neemt China/Azie dagelijks een groot risico door 1 van de grootste spelers te zijn op het gebied van interactie/handel met (levende) dieren ..
https://edition.cnn.com/2020/01/24/asia ... index.html
Dus sja, dan moet daar eerst mee gestopt worden.. dan hoef je ook de resultaten van die handel niet meer, of misschien in mindere mate, te behandelen..
Destination schreef:Babootje schreef:Wow wow ZZP ers worden aangevuld tot een sociaal minimum. Nou daar gaan we geen brood van eten want ik woon niet in een sociale huurwoning.
Wat had je dan verwacht/wat had je graag willen zien? Puur uit interesse.
MyWishMax schreef:Ik kom er nu pas achter hoe vaak ik aan mijn gezicht zit en helaas is dat gewoonte dus merk ik het als ik er al aan zit.Ik was wel extra vaak handen en neem de dingen af waar ik aangezeten heb, maar dat van gezicht afblijven klinkt echt makkelijker dan het is (voor mij dan, stom genoeg)
Besje schreef:karuna schreef:[ [url=m/XaLpFS.png]Afbeelding[/url] ]
Dit snap ik oprecht niet. Je leest landen op slot, vluchten gecancelled, maar deze vliegtuigen zijn op dit moment in de lucht. Niet veel minder dan anders lijkt
Dat kunnen ook cargo vliegtuigen zijn he, bevoorradingen moeten gewoon doorgaan he
Kana schreef:https://www.youtube.com/watch?v=TPpoJGYlW54
Heel leuk (kort) filmpje over het hoe en waarom hierover!
VOX is sws een dikkkkke aanrader als YT kanaal.
knollentuin schreef:Besje schreef:
Dat kunnen ook cargo vliegtuigen zijn he, bevoorradingen moeten gewoon doorgaan he
Ik woon vlakbij Schiphol en het is echt bizar stil, er is zo ontzettend veel minder vliegverkeer ,het verschil is echt erg groot
Cer schreef:Kana schreef:https://www.youtube.com/watch?v=TPpoJGYlW54
Heel leuk (kort) filmpje over het hoe en waarom hierover!
VOX is sws een dikkkkke aanrader als YT kanaal.
Ja precies.. hier wordt het ook in verteld.
Als we dan toch bezig zijn.. na SARS is het dus eigenlijk schandalig dat China hier mee door heeft kunnen gaan...