Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:32

Echwel schreef:
MamAppelsap schreef:

Maar waarom worden mij dan gelijk een belerend vingertje en allerlei oordelen over dat onnozele supermarktwistpunt in de mond gelegd? Dat snap ik even niet hoor.

Niet alleen jij maar meerdere hier die zeggen het mag niet.

Reageer daar dan op.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:33

Echwel schreef:
Jullie als in iedereen die het belerende vingertje opsteekt zonder achtergrond te weten.

En psst niet iedereen is bejaard hoor als ze niet alleen boodschappen doen

Als ik een auto had gehad had ik met liefde boodschappen voor je gehaald haha. Maar het is nét te ver fietsen. _O-

Ik moet (naja, moet) vanmiddag naar een andere supermarkt dan mijn eigen. Daar is het altijd veel drukker en chaotischer. Maar eenmaal binnen is er wel meer ruimte. :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:35

MamAppelsap schreef:
Sizzle schreef:
Ja dat mag.

Maar waarom worden mij dan gelijk een belerend vingertje en allerlei oordelen over dat onnozele supermarktwistpunt in de mond gelegd? Dat snap ik even niet hoor.

Moet je niet aan mij vragen, ik heb jou nergens gequote. Ik zie het meer als algemeen dingetje, in dezelfde lijn als; „mijn buren hadden gisteren iemand op bezoek, belachelijk.“
Persoonlijk kan ik me daar weinig over opwinden dat de buren bezoek hebben.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 24-04-20 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:36

“De burgemeester van de Japanse stad Osaka is onder vuur komen te liggen vanwege een opmerking over het supermarktgedrag van vrouwen. Volgens hem treuzelen vrouwen te lang en zijn ze daarom minder geschikt om in deze tijden boodschappen te doen.

"Mannen kunnen snel dingen oppikken die ze moeten hebben en dan weer weggaan", zei burgemeester Matsui gisteren. "Vrouwen doen er lang over omdat ze veel rondkijken en over van alles twijfelen."

Bron NOS _O-

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:36

MamAppelsap schreef:
Reageer daar dan op.

Ik heb in het algemeen geantwoord.

Maar trek het je gerust aan..

Als in wie de de schoen past enz.

@Marlinde ik red mij prima, rij speciaal naar kleine dorpjes waar het niet druk is op rustige tijden.
Rond 18u is het meestal rustig

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:46

Paardenfan25 schreef:
“De burgemeester van de Japanse stad Osaka is onder vuur komen te liggen vanwege een opmerking over het supermarktgedrag van vrouwen. Volgens hem treuzelen vrouwen te lang en zijn ze daarom minder geschikt om in deze tijden boodschappen te doen.

"Mannen kunnen snel dingen oppikken die ze moeten hebben en dan weer weggaan", zei burgemeester Matsui gisteren. "Vrouwen doen er lang over omdat ze veel rondkijken en over van alles twijfelen."

Bron NOS _O-

Haha, mijn man vergeet altijd de helft of kan het niet vinden en is dan 10 minuten aan het zoeken naar de slagroom. Nee dank je, ik ga zelf wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:47

Paardenfan25 schreef:

Bron NOS _O-

Of mannen hebben toch geen idee waar ze mee bezig zijn en gooien zomaar lukraak wat in hun karretje? :P

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:48

Paardenfan25 schreef:

Bron NOS _O-

Dit ga ik gebruiken om mijn vriend boodschappen te laten doen. Ik haat boodschappen doen :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:51

Paardenfan25 schreef:

Bron NOS _O-

Echte mannen meestal wel en vrouwen hebben meestal ballen. Moraal van het verhaal: vrouwen zijn de nieuwe mannen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:52

Sizzle schreef:
Je kunt het krom vinden maar dat boos worden op mensen die er ook maar het beste van proberen te maken binnen de mogenlijkheden vind ik vermoeiend.

Als sommigen om wat voor reden dan ook niet alleen kunnen waarom daar over opwinden? Vergeet niet dat in een intelligente lock-down regels=regels juist niet het belangrijkste is. Dan krijg je van die rare situaties dat iemand met den rolstoel verplicht wordt een karretje te gebruiken (want dat is het advies). Een ieder moet zelf inschatten wat verstandig is. Voor de een is dat als een kluizenaar achter gesloten deuren en voor de ander is het een buitenrit op gepaste afstand.

Helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:07

MamAppelsap schreef:
Sizzle schreef:
Ja dat mag.

Dit ja. Jammer dat het zo enorm wordt opgeblazen als iemand het ergens niet mee eens is. Mensen kunnen gewoon van mening verschillen en het daar over hebben toch? Er was niemand boos, maar er wordt gedaan alsof mensen worden afgebrand. Dat samen met zo'n dooddoener, dat slaat ieder gesprek dood.

Ik heb bijvoorbeeld toch van Mellow gehoord waarom ze dit doet, en ik begrijp dat nu, beter toch. En ik ben onder de indruk van het boodschappenschema van Brainless om te voorkomen dat ze met twee naar de supermarkt gaan. Dus ja, ik vind er niet zoveel mis mee, om het over dat soort dingen te hebben. Ik veroordeel niemand, maar dat betekent niet dat ik er geen andere mening over kan hebben.

Boosheid, haat en afgunst, dat is allemaal niet aan de orde en daarmee maak je het veel groter dan het is.

MarliesV

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 01:36

Afbeelding

Ik zit nu te waken bij mijn oma. Helaas om gezondheidsredenen kunnen haar kinderen er niet bij zitten en heb ik als kleinkind aangeboden de nacht wake op mij te nemen

Wat een vreselijke ziekte. Pas goed op elkaar want een einde als dit gun je niemand.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 05:53

Sterkte Marlies Y;(

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 07:47

Sterkte.
Wat verdrietig dat haar kinderen er niet bij kunnen zijn.
Maar wat fijn dat je dat wel kunt doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:11

Ach, wat ellendig. Sterkte MarliesV! :(:)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:29

Ben na 3 uurtjes slaap net wakker en kan niet meer slapen. Ze is om 9.05 uur overleden vanmorgen.
Wel vrede mee gezien de leeftijd maar wat een hel ga je door voordat het zover is.

Hoop van ganser harte dat er snel een vaccin komt.
Las vannacht dat in de UK de eerste twee proefpersonen dit toegediend gekregen hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:30

Gecondoleerd Marlies Y;(

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:31

Gecondoleerd en sterkte Marlies voor jou en je familie. :(:)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:35

Gecondoleerd Y;(

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:37

gecondoleerd Marlies Y;(

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:42

Wat verdrietig Marlies ;(
Veel sterkte.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:49

En dan gaan er hier mensen ruzie lopen zoeken of je wel of niet samen naar de supermarkt mag...
Leven en laten leven, iedereen denkt er het zijne over.
Het principe is afstand houden. Dat kan samen ook prima.

Marlies, sterkte!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:03

Ach Marlies heeeeeel veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:03

Gecondoleerd MarliesV, veel sterkte voor de hele familie.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:05

Gecondoleerd Marlies, veel sterkte voor de familie.