Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:37

Kimbers schreef:
Hoe dan andere scholen met een continu rooster dat eigenlijk? Hebben juffen dan nog pauze of niet?

Ik werk niet op een basisschool maar een middelbare school maar wij houden momenteel pauze met de klas die je lesgeeft dus onze echt pauze is momenteel verdwenen.
Ze proberen je een pauze vrij te geven maar dat wil niet altijd.

Kimbers

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:59

Ik zal het de juf eens vragen. Geen idee hoe dat hier geregeld is eigenlijk.
Behalve op de woensdag zijn alle leerlingen om 14.00 vrij, op woensdag om 13.00.

Op mijn werk heb ik ook geen pauze dus kan me voorstellen dat dit op sommige scholen ook zo is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:01

Onze school heeft geen continurooster, maar op een school waar een bekende van mij juf is hebben ze om de beurt pleinwacht en heb je dus 1x per week geen pauze geloof ik.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:56

Hier geen pauze meer, helaas. Ik vind dat heel heftig, zeker als fulltimer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:58

Ik gun een juf ook zeker wel een pauze hoor, éven niet dat getrut aan je hoofd.... zijn er nou eigenlijk nog veel Fulltimers in het basisonderwijs? Ik heb de indruk dat het toch niet meer standaard is dat een klas gewoon 1 juf heeft. Bewust juf gezegd want meesters sterven helemaal uit lijkt het...jammer vind ik dat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:10

Ik draai ook 8 uurs diensten zonder pauze met continu cliënten die een beroep op me kunnen doen. En daarbij nog vaak telefoon tussendoor, mensen die ineens aan de deur staan etc. Ik heb wel werk gedaan waarbij ik verplicht pauze had, ik ga liever door. Weer op gang komen na een pauze vind ik pittiger dan gewoon door doen zonder onderbreking.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:23

mijn oudste dochter is nu 19, en die heeft op de basisschool wel 4!! meesters gehad, groep 5 tm 8. Ik vond het super voor haar.. maar vooral ook voor de jongens in de klas. Helaas zijn mijn jongste kinderen nu op een andere school, en daar zijn inderdaad alleen maar juffen.

volgens mij is er wel in de cao of wettelijk vastgelegd dat leerkrachten minimaal een half uur pauze moeten hebben. Maar ik kan me zo voorstellen dat het in de praktijk lastig te regelen valt. Dat is ook wel een reden waarom onze school altijd tegen continurooster is geweest. Ik vind het voor de ouders en kinderen fijner als er wel een continurooster is. Mijn ervaring met mijn oudste kinderen is heel positief met een continurooster. Ik vond dat heel prettig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:42

Hier continu rooster maar vind dat ze ellendig vroeg van school vrij zijn.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:54

Kimbers schreef:
Hoe dan andere scholen met een continu rooster dat eigenlijk? Hebben juffen dan nog pauze of niet?

Ik heb een kwartiertje om 10.15u of om 12.15u pauze. Er lopen leerkrachten, of andere collega's buiten bij mijn klas als ik pauze heb. Ik eet met mijn klas tegelijk en drink mijn thee tijdens het lesgeven op.

Voor coronatijd had ik meer pauze, omdat er toen 3 groepen tegelijk buiten waren, nu door corona dus tijdelijk even minder. Het is niet anders.
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 07-06-20 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:55

marleen_88 schreef:
Kimbers schreef:

Ik heb een kwartiertje om 10.15u of om 12.15u pauze. Er lopen leerkrachten, of andere collega's buiten bij mijn klas als ik pauze heb. Ik eet met mijn klas tegelijk en drink mijn thee tijdens het lesgeven op.

hoe ervaar je dat? genoeg pauze op deze manier, of te weinig?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:57

juval schreef:
marleen_88 schreef:

hoe ervaar je dat? genoeg pauze op deze manier, of te weinig?

Ik heb groep 5, met dit jaar een relatief kleine groep. Dus voor nu vind ik het prima, ook omdat ik weet dat het tijdelijk is. Vanaf volgend schooljaar heb ik dagelijks een halfuur tussen de middag pauze.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:58

SusanH schreef:
Ik draai ook 8 uurs diensten zonder pauze met continu cliënten die een beroep op me kunnen doen. En daarbij nog vaak telefoon tussendoor, mensen die ineens aan de deur staan etc. Ik heb wel werk gedaan waarbij ik verplicht pauze had, ik ga liever door. Weer op gang komen na een pauze vind ik pittiger dan gewoon door doen zonder onderbreking.

Ach pauze natuurlijk ben je altijd beschikbaar voor leerlingen maar ik vind het wel prettig dat ik naar het toilet kan :') En brood kan eten. In theorie kan ik dat nu niet want er moet altijd iemand aanwezig zijn in de klas. Na 1 week waren ze er hier wel achter dat dat dus niet haalbaar is. Brood eten kan natuurlijk samen met de leerlingen maar plassen niet. Dus daar hebben we nu gang wachten voor.

Mensen die ik ken in de gehandicaptenzorg hebben ook gewoon tijd om te eten en te plassen. Dat je dat geen pauze noemt lijkt mij wat anders.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 07-06-20 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:59

Als je een fijne klas hebt lijkt het me wel prima, maar als je zo’n terrorklas hebt moet je toch zeker 2x per dag even pauze hebben lijkt me. Anders zou het me opbreken.
Nou zou juf zijn me sowieso al opbreken, maar toch :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:02

ik ben dus sinds dit schooljaar begonnen als inval overblijfmoeder... en dat valt me best tegen. echt RESPECT voor de juffen hoor!! dat had ik altijd al wel natuurlijk. Maar wat een drukte, ik doe meestal de kleuters, en ik ben in het begin denk ik iets te lief geweest, ze namen/nemen af en toe wel een loopje met me. Wel lastig en pittig vind ik het.

ik heb nu afgesproken dat ik morgen wel kom, maar dat ik alleen het buitengedeelte doe.. dus als het onverhoopt gaat regenen en de kinders naar binnen gaan lossen ze het binnen met andere mensen op. Prima geregeld dus.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:11

juval schreef:
ik ben dus sinds dit schooljaar begonnen als inval overblijfmoeder... en dat valt me best tegen. echt RESPECT voor de juffen hoor!! dat had ik altijd al wel natuurlijk. Maar wat een drukte, ik doe meestal de kleuters, en ik ben in het begin denk ik iets te lief geweest, ze namen/nemen af en toe wel een loopje met me. Wel lastig en pittig vind ik het.

ik heb nu afgesproken dat ik morgen wel kom, maar dat ik alleen het buitengedeelte doe.. dus als het onverhoopt gaat regenen en de kinders naar binnen gaan lossen ze het binnen met andere mensen op. Prima geregeld dus.

Wat goed dat je het weer oppakt, dan zullen de leerkrachten zeker waarderen! Ja, zeker als ouder lijkt het mij lastig om het overwicht te hebben over een groep kinderen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:14

Ik ben al overprikkeld als er 1 vriendje komt spelen :+
Voor mij zou voor zo‘n groep kinderen iets moeten doen echt een nachtmerrie zijn.
Bij ons op school worden sowieso geen ouders ingezet, mag zelfs niet.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:43

lenaa_tje schreef:
SusanH schreef:

Ach pauze natuurlijk ben je altijd beschikbaar voor leerlingen maar ik vind het wel prettig dat ik naar het toilet kan :') En brood kan eten. In theorie kan ik dat nu niet want er moet altijd iemand aanwezig zijn in de klas. Na 1 week waren ze er hier wel achter dat dat dus niet haalbaar is. Brood eten kan natuurlijk samen met de leerlingen maar plassen niet. Dus daar hebben we nu gang wachten voor.

Mensen die ik ken in de gehandicaptenzorg hebben ook gewoon tijd om te eten en te plassen. Dat je dat geen pauze noemt lijkt mij wat anders.

Ik sta zonder collega's op een groep cliënten. Naar de wc gaan gaat niet altijd probleemloos, maar ik moet soms toch he :') eten doen we samen. Ik vind werken zonder pauze erg fijn, maar kan me ook voorstellen dat het voor een ander als minder prettig ervaren wordt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:01

Idd naar de wc kan ik gelukkig wel :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:33

SusanH schreef:
Idd naar de wc kan ik gelukkig wel :j

Verschilt natuurlijk ook per situatie hè. Wij hebben weken waar we de hele dag dezelfde groep begeleiden. Dan heb ik minder behoefte aan pauze dan nu want ik moet van een combinatie van een online/reguliere les naar een ander vak in niveau of zelfs weer een volledige online les aan de andere kant van het gebouw. (Ik ga van klas 1 naar klas 4 en weer terug) het vraagt een omschakeling in m’n hoofd :') als ik dan ook niet even naar het toilet kan ervaar ik dat wel als pittig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:34

Volgens mij is juf worden echt een vorm van zelf-kastijding :=

Precies Sizzle, 1 vriendje kost al zat energie :') Ik spreek ook liefst af met de moeder erbij en dan ergens naartoe gaan samen zodat ieder zijn eigen kleuter kan managen en je dat getrut niet in huis hebt :))

Dat continu-rooster is juist 1 van de grotere redenen waarom we voor deze school gekozen hebben :j
Veel rustiger voor de kinderen. En voor jezelf trouwens ook. En lekker vroeg uit waardoor je nog wat aan je middag samen hebt +:)+

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:44

Vind een continu rooster ook erg fijn :)

Voor ons is dit weer het eerste dagje vroeg in de startblokken. Kind heeft er zin in en ik vind het eigenlijk ook wel lekker om even weer 1 op 1 met de kleinste te zitten straks.
En o mijn hemel, morgenvroeg heb ik het rijk voor mezelf omdat uk ook naar de peuterspeelzaal gaat :oo

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:48

kinderen zitten hier al in de auto... we gaan pas over een 20 minuten weg haha.. ze hebben er zin in kennelijk

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:53

juval schreef:
kinderen zitten hier al in de auto... we gaan pas over een 20 minuten weg haha.. ze hebben er zin in kennelijk

:') Veel plezier!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:01

Haha juval :') ook vroeg op of viel dat mee?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:36

Sizzle schreef:
Ik ben al overprikkeld als er 1 vriendje komt spelen :+
Voor mij zou voor zo‘n groep kinderen iets moeten doen echt een nachtmerrie zijn.
Bij ons op school worden sowieso geen ouders ingezet, mag zelfs niet.

Erg hè, al verschilt het een beetje per vriendje.

Maar ik heb een half jaar 1 ochtend in de week een half uurtje geholpen in de klas en toen viel het me best wel weer mee. Een goede duidelijke juf of meester helpt ook wel voor de rust in de klas.

Hier ook een blij meisje en een blije mama. Kijken of ik de achterstand in huis weer een beetje in kan lopen voor de grote vakantie.