Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JPitty schreef:Weer een irritatie van mijn kant, die nu het weer vroeger donker wordt, de kop weer op steekt:
Verlichting op auto of fiets od. Of liever gezegd: gebrek daar aan. Vandaag toen ik terug kwam van werk naar huis, hele rij auto's zonder licht. Was wat schemerig al en onder een viaduct waren ze gewoon niet te zien...
Ik eet vaak in de gemeenschappelijke ruimte van mijn woonvorm, hier vlakbij en kom dan in donker terug, je wilt niet weten hoeveel fietsen op fietspad geen of slechts gedeeltelijk (alleen voor of achter) verlichting hebben...
Rennie89 schreef:Waarom ging je bij de eerste actie gas bijgeven? Diegene die wou invoegen was duidelijk onzeker, of moeilijk met inschatten. Om nou dan toch nog in te halen vind ik niet zo netjes, word het gevoel van de bestuurder alleen maar slechter... wat je het beste zou kunnen doen is volgende keer een seintje met groot licht geven, meestal leggen ze de link wel...
Je hebt altijd mafkezen op de weg, sommige rijden al 50 jaar, andere 1 jaar, dat blijven altijd idiotenjij moet als bestuurder daar altijd rekening mee houden. Ik stoor mij niet meer aan die kleine foutjes of mensen die hard rijden (doe ik ook) maar alleen aan mensen die echt gevaarlijke situaties creëren en gelukkig is dat niet dagelijks
sommige mensen hebben het verkeersinzicht van een kip zonder kop en zouden niet in de auto mogen stappen.
Exitium schreef:Wat betreft het net onder de maximumsnelheid rijden, het kan prima zijn dat ze volgens hun eigen teller wel de maximale snelheid rijden. Mijn auto heeft bijvoorbeeld een afwijking van zo'n 10%, als ik 110 op de teller rij, rij ik eigenlijk 98. Ik heb wel vaak de TomTom aan en rij op de GPS snelheid, maar bij mensen die van hun auto uitgaan kun je zo een paar km verschil hebben
Nayomie schreef:Exitium schreef:Wat betreft het net onder de maximumsnelheid rijden, het kan prima zijn dat ze volgens hun eigen teller wel de maximale snelheid rijden. Mijn auto heeft bijvoorbeeld een afwijking van zo'n 10%, als ik 110 op de teller rij, rij ik eigenlijk 98. Ik heb wel vaak de TomTom aan en rij op de GPS snelheid, maar bij mensen die van hun auto uitgaan kun je zo een paar km verschil hebben
Maar, 4 auto's achter elkaar? Ik snap een afwijking maar zo veel auto's achter elkaar. Of mijn teller is te laag ingesteld.
Nayomie schreef:Oof dat is wel zuur
Gelukkig valt het afgestelde wel mee, diverse metingen gedaan, maar de teller zegt ongeveer +- 6 inderdaad. Maar zet hem altijd op max 4 boven de max snelheid, want 4 is de wettelijke aftrek waardoor ik altijd goed zit.
Weer iemand net die 90 reed op een 100 weg
Ineke2 schreef:Je kunt altijd melding doen bij de politie met het kenteken.
Doe ik ook bij gevaarlijk rijgedrag en daar valt dit wel onder
purny schreef:Als je al het gevaarlijke rijgedrag gaat melden bij de politie ben je na 2 dagen nog niet klaar. Ik vraag me echt af hoe sommige aan hun rijbewijs zijn gekomen
purny schreef:Als je al het gevaarlijke rijgedrag gaat melden bij de politie ben je na 2 dagen nog niet klaar. Ik vraag me echt af hoe sommige aan hun rijbewijs zijn gekomen
Jorex schreef:Even over afwijkingen. Hier een Kia met 10 km verschil in de teller en een Skoda die precies op de teller zit. Dus als de Kia 100 aantikt volgens de teller dan rijd ik maar 90. Dus daar rijd ik altijd 110 in. Skoda iets van 105. Ik kom zelf soms ook nog knullig uit met invoegen en ik kan opeens totaal niet rijden met een man naast me. Dus dan ben ik ook een ergernis voor anderen.