[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:56

Hier gelukkig geen vrienden Die irritant doen , ook niet degene met kinderen

Tuurlijk wel bekenden Die het niet snappen etc en de standaard opmerkingen maken
Maar goed, als ze daar gelukkig van worden +:)+ lekker doen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:03

ik heb 1 vriendin die bewust moeder is geworden door donor (wat ik helemaal prima vind) die beweert dat ik rond mn 35e wel een kind wilt. Dat gevoel heeft ze.. Dus ik zeg prima dat jij dat gevoel heb en we zien wel of die gelijk heeft of niet... Maar ze is er echt heilig van overtuigd en dat brengt ze dan ook over...

Afijn mijn schoonmoeder wel tijdje last van gehad.. want ja kinderen horen er uiteindelijk bij.. (geloof enz, en iets in de trand van toen bij mijn vriend zn vorige relatie uit was, had hij blijkbaar verteld dat hij zo nooit vader zou worden...., dat zette mijn relatie wel in de twijfel.. Want ik wil niemands droom kapot maken. Dan maakte ik het nog liever uit.. dan dat ik verplicht een kind zou nemen omdat hij dat graag zou willen..)

maar hij zegt dat hij ook geen kinderen meer wilt. En hij niet eens meer wist dat hij dat gezegdt had.

Wel hebben we beide zoiets mocht ik perongeluk zwanger worden dan halen we het niet weg. DENK IK.. maar dat weet je pas als je er voor staat.

ik zorg er gewoon voor dat ik niet zwanger wordt. punt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:16

Hier gelukkig vooral meer vriendinnen zonder kinderen (en kinderwens) dan met.. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:31

Mijn schoonmoeder heeft psychisch issues (dat zegt ze zelf, is ook niet echt te verbergen. Er is een reden dat we er inmiddels geen contact meer mee hebben en toen heel sporadisch. Mijn man wil het niet en het is zijn moeder dus zijn keuze.)

Zijn zussen wilde, toen we kort bij elkaar waren. Contact, dat wilde mijn man ook wel weer dus hij heeft kort zijn moeder "voor lief genomen". Anyhow. Ik weet nog dat ze zei dat we ons maar moesten haasten want dat ze graag jong oma zou worden.
Ten 1e: Ze wás al oma. :x Wat weer geeft hoe begaan ze met haar kinderen en kleinkinderen is. :x De zus die kinderen heeft keek overigens ook ietwat beteuterd. :(:)

Ik heb toen geantwoord: "dan zal hij toch een ander lief moeten gaan zoeken vrees ik want met mij gaat dat niet lukken."

Zus 2 kan heel moeilijk of niet kinderen krijgen maar wil er wel dolgraag. Die heeft een hele lectuur afgestoken over dat zij er wil maar geen kan krijgen en blijkbaar is geen gebruik maken van een werkende (vermoedelijk, heb het nooit getest dus kan net zo goed zijn dat ik ook niet of moeilijk zwanger zou kunnen worden toch?) baarmoeder dan egoïstisch.
Toen was ik het zat en heb ik rustig gezegd dat zij niet makkelijker kinderen zou krijgen als ik er ook nam. Dat ik het heel rot vond voor haar en hoopte dat haar wens nog zou uitkomen maar dat ze de verantwoordelijkheid voor die moeilijkheden niet bij mij kan of mag leggen.
Was echt een supergzellige, hoopgevende eerste kennismaking. :j Gelukkig had mijn man al gewaarschuwd dat hun definitie van sociale omgang ietwat afwijkt van de norm.

Ik zie dat argument op bokt ook wel eens voorbij komen en ik snap dat echt niet. Vervloekt iemand die geen gebruik maakt van haar baarmoeder een groep vrouwen ofzo? Is dat het geloof? Dat het universum zo iets heeft van "oké, als jij geen gebruik maakt van mijn aanbod dan ontneem ik de mogelijkheid van die en die en die ook."? :?

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:32

Mijn vrienden (voor zover ik die heb := ) proberen mij er nooit van te overtuigen dat ik wel kinderen wil.
Denk ook niet dat zo'n vriendschap een lang leven beschoren zou zijn...

Mijn beste vriendin wil ze wel en ik heb haar ook beloofd dat ik die van haar geweldig zal vinden, hoe stom ze misschien ook zullen zijn. :D
Van haar geloof ik dat ze het van alle kanten geeft bekeken en er héél bewust wel voor kiest. Daar kan ik dan alleen maar respect voor hebben. Net zo als zij dat voor mijn keuze heeft.

Ja Ayasha, dat snap ik ook niet. Dat ís toch geen valide argument?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:49

Relaxed schreef:
Hier gelukkig vooral meer vriendinnen zonder kinderen (en kinderwens) dan met.. :+

jaloers... ik heb juist andersom alle vriendinnen nemen kinderen.. waardoor ik merk dat van beide kanten de vrienschap verwaterd..

Maar ik ga ook niet naar verjaardags feestjes.. begin daar niet aan dan loop ik leeg.. Vind mijn nichtjes en de neefjes/nichtjes van mijn vriend meer dan genoeg om langs te gaan.

ik heb ook niet veel vrienden hoor..

ik heb hele gezellige buren maar buurvrouw is nu ook zwanger... Vind ze gelijk een stuk minder leuk :+ niks persoonlijk maar dit zijn dan de zoveelste dat die het alleen maar over hun kindje gaan hebben. En als je gezellig kletst het dan 1 groot lawaai kan worden...

1 vriendin ga ik bewust alleen naar toe als haar kind op de kinderdag opvang is.. Dat vind ze ook totaal niet erg en acepteerd dat ook. Net zo goed dat als het kind wel rond hobbelt ik het ook acepteerd. Deze vriendin zorgt ook als we wat samen gaan doen, dat niet persee kind mee hoeft en gaat kindlief naar opa. Wat ik erg waardeer MAar stel opa kan niet oppassen, dan acepteer ik dat ook en neem ik het voor lief.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:02

Ja bij mij is het ook nog eens zo dat als ik zeg dat ik een paard wil (niet nu maar wel een keer) dat iedereen heel moeilijk gaat kijken en denkt ja maar de kosten, de tijd, bladiebla.
En dan als het gaat over kinderen krijg ik neeee joh dat loopt allemaal vanzelf wel los.

Ehm, dat paard kan ik gewoon in een wei laten staan he. Wekenlang als het moet, zonder dat ik er zelfs maar naar hoef te kijken (ok ideaal is het niet maar het kán). Met een kind is dat ietsepietsie anders, en ik weet zeker dat die serieus duurder zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:27

Ik heb mijn omgeving inmiddels wel zover om niet te zeuren. Dat stomme ‘wacht maar over een paar jaar wil je wel kinderen’ vind ik ook zo nietszeggend.
Als iemand enthousiast verteld later twee kinderen te willen hoor je een bewust kindvrij persoon toch ook niet wijsneuzen met ‘ooh wacht maar een paar jaar dan wil je niet meer’. En al veranderd iemand wel van mening, so what.
Ben je dan echt zo blij om ‘zie je wel’ te kunnen roepen? Nooit wat van begrepen.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:55

Niet? Ik vind t best leuk om gelijk te hebben :D }>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:06

Ik ook. Maar in dit soort gevallen is er geen gelijk of ongelijk, imo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:11

De vrienden Met kinderen zijn ook nog steeds hele fijne vrienden gelukkig
Tis misschien niet exact zoals voor de kinderen
Maar Ik Ben ook niet meer dezelfde als 10 jaar terug
Is gewoon een kwestie van geven en nemen zoals in iedere relatie

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:36

Vrijdag Valentijnsdag. Ik doe daar nooit aan. Vriendje wel (vorig jaar met Valentijn hadden we nog geen relatie).

Moet ik me nu verplicht voelen wat te geven of niet :+?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:43

Wij doen gewoon een gezellig avondje gourmet en gaan Joker huren via de digicorder :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:46

_San87_ schreef:
Vrijdag Valentijnsdag. Ik doe daar nooit aan. Vriendje wel (vorig jaar met Valentijn hadden we nog geen relatie).

Moet ik me nu verplicht voelen wat te geven of niet :+?

Van mijn ex kreeg ik eerst altijd bloemen totdat ik het aan zn verstand gepeuterd had dat ik die niet moest. Daarna zijn we super romantisch de rekening gaan splitten van het restaurant.

Er was zo´n tent om de hoek met een goede valentijnsdeal, vandaar :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:47

Ik bedoel in de zin van een cadeautje geven of zo. Ik vind dat zo'n onzin. Valentijnsdag is zo'n commerciële dag, vind er geen klap aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:49

Dan geef je toch geen cadeau als het jou ding niet is? :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:50

Ja ik vind van niet maar ik ken je vriend niet, misschien is het wel zo´n kwetsbare ziel die je er enorm mee kwetst als je hem niks geeft. Zelf vind ik uit eten toch ook soort van een cadeautje?

Ik zou zeggen: overleg met je vriend

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:52

Ik was het ook niet van plan. Maar volgens mij is vriendje e.e.a. van plan en dan voel ik me zo bezwaard als ik niks doe :\.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:55

_San87_ schreef:
Ik was het ook niet van plan. Maar volgens mij is vriendje e.e.a. van plan en dan voel ik me zo bezwaard als ik niks doe :.

Communicatie is key!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:56

__Sannne schreef:
_San87_ schreef:
Ik was het ook niet van plan. Maar volgens mij is vriendje e.e.a. van plan en dan voel ik me zo bezwaard als ik niks doe :.

Communicatie is key!

Ik heb hem gezegd dat ik er niet aan doe. Meermaals.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:58

Dat is een vriendjesding geloof ik.
Toen we met mijn verjaardag uit eten gingen heb ik mijn vriend dringend gevraagd niks met de bediening te regelen.
Had hij dat blijkbaar wel gedaan want hij vindt dat HILARISCH.

Gelukkig waren de medewerkers het vergeten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:58

Voila. Dan weet hij dat dus al :) Dan zou het ook niet mooi zijn als hij dus teleurgesteld is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:05

Niobe schreef:
Dat is een vriendjesding geloof ik.
Toen we met mijn verjaardag uit eten gingen heb ik mijn vriend dringend gevraagd niks met de bediening te regelen.
Had hij dat blijkbaar wel gedaan want hij vindt dat HILARISCH.

Gelukkig waren de medewerkers het vergeten :')

_O-!

DeMolenhoek schreef:
Voila. Dan weet hij dat dus al :) Dan zou het ook niet mooi zijn als hij dus teleurgesteld is.

Ik ga er denk ik nog maar even een gesprekje aan wagen :').

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:09

Anders gewoon zn lievelingseten koken (eten moet je toch) of een lekker toetje bakken. Is niet per se valentijnig of commercieel maar wel een leuk gebaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:13

Dat soort dingen doe ik sowieso al wel :j.