Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:23

Steffi4 schreef:
Een samengestelde GPA first lady, die ik heel graag wil na een “miskoop” die ik heb gekregen voor mijn verjaardag in december... ;(
(Ik wou die cap heel graag maar krijg er onwijs hoofdpijn van en zit dus echt niet lekker)

Een goed zittende cap is belangrijk, dus daar ga ik je niet vanaf praten.
Maar waarom wil je exact dit model? Heb je er goed over nagedacht of volg je enkel en alleen de trend? Wil je zoveel geld spenderen aan iets dat bij 1 serieuze val goed is voor de prullenbak?
Ga je nog genieten van een leuke bosrit of ga je bij iedere laaghangende tak met samengeknepen billen zitten?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:46

Steffi4 schreef:
Een samengestelde GPA first lady, die ik heel graag wil na een “miskoop” die ik heb gekregen voor mijn verjaardag in december... ;(
(Ik wou die cap heel graag maar krijg er onwijs hoofdpijn van en zit dus echt niet lekker)

Is dat deze helm?
https://gpa-sport.com/en/shop/first-lad ... st-lady-4/
Wat een geld :wow:
Daar koop ik 6 helmen voor en dan heb ik ook nog geld over voor de afhaalchinees :7 .

Die miskoop, is dat ook een GPA?
Zo ja, waarom wil je dan weer een GPA? Merken hebben vaak een bepaalde vorm van de schil, ronder of juist meer ovaal. En als die niet bij de vorm van jouw hoofd past, dan zullen ook andere uitvoeringen van hetzelfde merk over het algemeen niet fijn passen. De kans is dus groot dat een andere GPA dan ook niet fijn zit. En voor 500+ euro vind ik dat nogal een risico.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:50

Ik vind die GPA's net insectenhoofden.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:10

Met caps is het net zo als met zadels en heel veel andere producten. Ze moeten goed zitten en veilig zijn en er zit echt wel verschil tussen een cap van €20 en een cap van €120 maar daar boven is het alleen het merkje dat het verschil maakt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:11

Roodvos schreef:
Steffi4 schreef:

Is dat deze helm?
https://gpa-sport.com/en/shop/first-lad ... st-lady-4/
Wat een geld :wow:
Daar koop ik 6 helmen voor en dan heb ik ook nog geld over voor de afhaalchinees :7 .

Die miskoop, is dat ook een GPA?
Zo ja, waarom wil je dan weer een GPA? Merken hebben vaak een bepaalde vorm van de schil, ronder of juist meer ovaal. En als die niet bij de vorm van jouw hoofd past, dan zullen ook andere uitvoeringen van hetzelfde merk over het algemeen niet fijn passen. De kans is dus groot dat een andere GPA dan ook niet fijn zit. En voor 500+ euro vind ik dat nogal een risico.

Dan heb jij een goed standaard cap hoofd. :')
Mijn cap was niet zo duur maar uvex was het enige wat echt goed zat. En daar heb ik dan wel weer een iets duurdere van gekocht maar dat was puur comfort. Mijn advies is dus ook passen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:18

xmarritw schreef:
Met caps is het net zo als met zadels en heel veel andere producten. Ze moeten goed zitten en veilig zijn en er zit echt wel verschil tussen een cap van €20 en een cap van €120 maar daar boven is het alleen het merkje dat het verschil maakt.

Dit klopt niet.

Er zit ook (enorm) verschil in materiaalgebruik, draagcomfort, maar ook de klantenservice die dure merken bieden en de veiligheidseisen waaraan duurdere caps extra voldoen, bijvoorbeeld.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:25

lenaa_tje schreef:
Dan heb jij een goed standaard cap hoofd. :')
Mijn cap was niet zo duur maar uvex was het enige wat echt goed zat. En daar heb ik dan wel weer een iets duurdere van gekocht maar dat was puur comfort. Mijn advies is dus ook passen!
Nou, dat weet ik niet of ik dat heb :D . Heb eens op de Equitana diverse Uvex-modellen geprobeerd, maar helaas. Sluit het aan op voor- en achterhoofd, kan ik er op de zijkanten nog een vinger tussen steken -O- . Ik heb nu een Knightsbridge van Krämer, die zit als gegoten.

@Steffi: ja, wat lenaa zegt: passen! En even ophouden in de winkel, mee rond lopen, voorover buigen, om je heen kijken. Dan merk je wel wat de helm gaat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:02

Ik heb een samshield, een standaard shadowmat. Kost ook €275 maar ik had ten eerste een zwarte Cap nodig ivm wedstrijden en ten tweede wilde ik eentje die aan zoveel mogelijk veiligheidsnormen voldeed ivm beginnen van eventings. Samshield voldoet aan alle keurmerken wereldwijd. En dan daarnaast de goede pasvorm, uitwasbare/vervangbare binnenvoering en uiteraard de service bij vallen.

Voor alledag heb ik een uvex. Ook iets duurder model maar luchtig, aanpasbaar en was met een aardige korting prima qua prijs op helmet awareness day 8-)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 20:13

Een (goedgekeurde) goed passende goedkope cap is altijd veiliger dan een slecht passende dure. Ga inderdaad naar de winkel, ga passen en koop de cap die je het fijnst zit. Misschien niet de mooiste, of degene die je graag wilde, maar wel degene waar je het meeste plezier van gaat hebben.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:49

Je hebt helemaal geen dure cap nodig, weet je hoe wel hard je schedel is? Dat is een natuurlijke helm, die kan echt wel wat hebben. Die is gemaakt om harde klappen op te vangen. En als je dan een keer valt en een operatie nodig hebt ben je in het meest ongunstige geval je eigen risico á €385 kwijt, dat is altijd nog goedkoper dan die cap.

Spoiler:
Is dit over het randje? := Disclaimer: ik ben zelf gevallen zonder cap en heb er hersenschade aan overgehouden dus doe het vooral niet :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:50

xSCWx schreef:
Je hebt helemaal geen dure cap nodig, weet je hoe wel hard je schedel is? Dat is een natuurlijke helm, die kan echt wel wat hebben. Die is gemaakt om harde klappen op te vangen. En als je dan een keer valt en een operatie nodig hebt ben je in het meest ongunstige geval je eigen risico á €385 kwijt, dat is altijd nog goedkoper dan die cap.

Spoiler:
Is dit over het randje? :=

In het meest ongunstige geval ben je dood, he :=.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 21:51

Weet je wel hoe eel geld je bespaart op je leven als je dood bent? :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:52

Sheran schreef:

Dat dan weer wel, maar dat was de kwestie niet :)).

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:54

Sheran schreef:

Ja maar dat is dan weer slecht voor de economie!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:07

xSCWx schreef:
Sheran schreef:

Ja maar dat is dan weer slecht voor de economie!

Maar het is wel heel goed voor moeder natuur :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:38

Uitvaart is duur hoor.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:16

Tiggs schreef:
Uitvaart is duur hoor.

Daar merk je zelf niets meer van.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 16:12

Een contactgrill. Ik heb hem al besteld :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:14

Ga je je contacten grillen dan? Blij dat ik niet tot jouw bubbel behoor dan :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:17

Je hebt er toch wel een extra afzuigkap bij besteld hè!?
Anders zou ik annuleren.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:17

Daar ga ik je niet vanaf praten. Ideaal ding om tosti's mee te maken **\O/** :~

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:19

En je bent je er van bewust dat je het na elk gebruik moet schoonmaken?
Denk eens aan al die smerig aangekoekte contactgrill apparaten die in studentenhuizen staan en je hebt spontaan geen zin meer in een tosti %)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:20

Jammer dat je 'm al besteld hebt. Ik heb er hier eentje waar je zo een laag stof van een tosti dik in kunt contactgrillen :))

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 16:22

Varekaj schreef:
Ga je je contacten grillen dan? Blij dat ik niet tot jouw bubbel behoor dan :')

_O- Nu wel, want je hebt me aan het lachen gemaakt.

Geen extra afzuigkap :n

Wel met uitneembare grillplaten zodat hij goed schoon te maken is (want ik heb hier net zo'n tosti-ijzer liggen als Oscar :)) )

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:29

Ik heb ook uitneembare grillplaten. Daar ergens tussen zit dan het stof. Als je 'm aanzet dan heb je een echte authentieke oudhollandsche stoftosti :))