Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:59

LiannePuthzy schreef:
casperzazoe schreef:

Welke entingen moet je krijgen?

Geen idee, ik heb net een formulier opgehaald bij de huisarts die ik moet invullen. Dan gaan ze kijken welke ik nodig heb

Ik heb inmiddels een aardige lijstje entingen en ik ben er zo eentje die echt in dr broek schijt van prikken. Ze vallen allemaal reuze mee, alleen kan je daarna wel gekke spierpijn krijgen en een hele zware arm (heel poedersuiker als je nog een half uur in een schakelauto moet rijden :+ ). Alleen de rabiës prik is pijnlijk.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:09

Shampoo >< recent van shampoo gewisseld omdat ze mijn oude vertrouwde veranderd hadden maar toch jeuk en bultjes op mijn hoofdhuid

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:29

casperzazoe schreef:
De hond die mij niet meer vertrouwt met uitlaten.. ik doe normaal alles met hem, uitlaten, de bossen in etc. Waarschijnlijk associeert ie met mij meegaan aan knallen. M'n moeder, die hem zelden uitlaat, vertrouwt ie wel en zij krijgt hem soms wel t erf mee af.
Vind het zo sneu (en zo poedersuiker voor mezelf :+ ) dat hij nog steeds angst heeft voor de knallen..

Kan het aan jullie lichaamstaal/houding liggen?
Misschien heb je onbewust je houding veranderd door de situaties rondom oud en nieuw en je moeder niet?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:38

LiannePuthzy schreef:
casperzazoe schreef:

Dat ik een afspraak moet maken om entingen te krijgen omdat ik naar Costa rica
Ben t steeds aan het uitstellen omdat ik t al bebouwd krijg bij het alleen al denken aan dat ik dan geprikt word -O-

LiannePuthzy schreef:
Geen idee, ik heb net een formulier opgehaald bij de huisarts die ik moet invullen. Dan gaan ze kijken welke ik nodig heb

DTP en Hepatitis A, zie https://www.ggdreisvaccinaties.nl/land/costa-rica. Heb ik in april 2019 gehaald voor mijn reis naar Vietnam. Paar dagen spierpijn in de bovenarm, maar valt echt mee. Desnoods even de andere kant op kijken tijdens de prik.
En hoe eerder je ze haalt, hoe beter het is. Vaccinaties zijn lang werkzaam, en dan ben je weer helemaal kiplekker als je op vakantie gaat.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:50

Roodvos schreef:
LiannePuthzy"
[quote="casperzazoe schreef:

Dat ik een afspraak moet maken om entingen te krijgen omdat ik naar Costa rica
Ben t steeds aan het uitstellen omdat ik t al bebouwd krijg bij het alleen al denken aan dat ik dan geprikt word -O-

LiannePuthzy schreef:

DTP en Hepatitis A, zie https://www.ggdreisvaccinaties.nl/land/costa-rica. Heb ik in april 2019 gehaald voor mijn reis naar Vietnam. Paar dagen spierpijn in de bovenarm, maar valt echt mee. Desnoods even de andere kant op kijken tijdens de prik.
En hoe eerder je ze haalt, hoe beter het is. Vaccinaties zijn lang werkzaam, en dan ben je weer helemaal kiplekker als je op vakantie gaat.[/quote]

Ik heb vandaag een formulier opgehaald bij de huisarts en ingevuld, maandag breng ik t formulier weer naar de huisarts en ga dan gelijk een afspraak maken. Uitstellen heeft inderdaad ook geen zin

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:40

Ik zat een leuke gast te stalken op Insta en heb perongeluk een oude foto een like gegeven ;(

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:59

casperzazoe schreef:
Ik zat een leuke gast te stalken op Insta en heb perongeluk een oude foto een like gegeven ;(

Haha, gister checkte ‘n vriendin (met mij ernaast) m’n ex z’n insta en likete een oude foto per ongeluk. Ze kreeg meteen een bericht of zij of ik (hoezooo ik?!) aan het checken waren. Zo jammer. :')

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:12

casperzazoe schreef:

_O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:28

capopjekop schreef:
Dat mijn verlofaanvraag voor eind mei is afgekeurd. Mijn kleine broertje trouwt dan. Ik ben zelf altijd flexibel en zeg echt zelden nee als ik extra moet werken. Dus nu een bericht gestuurd of er echt niet iets te regelen valt. Als ze niet meedenken dan ben ik er klaar mee

Wat iemand anders hier ook al zei; je werkgever is verplicht jou vrij te geven de dag van de bruiloft van je broer. Helaas pindakaas voor je werkgever en collega’s, maar jij bent hoe dan ook die dag vrij zo is dat wettelijk geregeld in Nederland.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:37

Ineke2 schreef:
capopjekop schreef:
Dat mijn verlofaanvraag voor eind mei is afgekeurd. Mijn kleine broertje trouwt dan. Ik ben zelf altijd flexibel en zeg echt zelden nee als ik extra moet werken. Dus nu een bericht gestuurd of er echt niet iets te regelen valt. Als ze niet meedenken dan ben ik er klaar mee

Wat iemand anders hier ook al zei; je werkgever is verplicht jou vrij te geven de dag van de bruiloft van je broer. Helaas pindakaas voor je werkgever en collega’s, maar jij bent hoe dan ook die dag vrij zo is dat wettelijk geregeld in Nederland.

Onjuist. Er is rondom deze vormen van bijzonder verlof wettelijk niks geregeld. Het is bij CAO geregeld. Dergelijke CAO artikelen beginnen per definitie met een zinnetje met de strekking: “Indien het bedrijfsbelang het toelaat” of ‘indien het bedrijfsbelang er zich niet tegen verzet’ of iets van die strekking.

Nou heb ik in 27 jaar HR niet meegemaakt dat iets dergelijks geweigerd werd of dat iemand van zo’n vitaal belang was voor het bedrijf dat die bijzondere verlofdag niet mogelijk was, maar het kan technisch gesproken wel. Dat het lomp en onhandig is om dat te doen moge duidelijk zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 01:26

Dat ik wil slapen en dat niet lukt omdat ze hier nog steeds met luidruchtig vuurwerk knallen. Het is 11 januari verdorie

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 01:30

Telpeva schreef:
Dat ik wil slapen en dat niet lukt omdat ze hier nog steeds met luidruchtig vuurwerk knallen. Het is 11 januari verdorie

Wow......iemand in jouw buurt heeft inkoopadvies nodig.....als je na 11 dagen nog steeds shyte hebt liggen heb je iets heel erg verkeerd gedaan. 8)7

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 01:59

Cowboy55 schreef:
Telpeva schreef:

Wow......iemand in jouw buurt heeft inkoopadvies nodig.....als je na 11 dagen nog steeds shyte hebt liggen heb je iets heel erg verkeerd gedaan. 8)7

Zeg dat...
Ik sliep net weer bijna, en ben weer mijn nest uit geknald nu :roll: ik wil SLAPEN!
Echt steeds om de zoveel minuten zo'n loeiharde rotknal _-:(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 08:37

Citaat:

Citaat:
Onjuist. Er is rondom deze vormen van bijzonder verlof wettelijk niks geregeld. Het is bij CAO geregeld. Dergelijke CAO artikelen beginnen per definitie met een zinnetje met de strekking: “Indien het bedrijfsbelang het toelaat” of ‘indien het bedrijfsbelang er zich niet tegen verzet’ of iets van die strekking.

Nou heb ik in 27 jaar HR niet meegemaakt dat iets dergelijks geweigerd werd of dat iemand van zo’n vitaal belang was voor het bedrijf dat die bijzondere verlofdag niet mogelijk was, maar het kan technisch gesproken wel. Dat het lomp en onhandig is om dat te doen moge duidelijk zijn.

Dat is dan heel raar, want in de bedrijfstak waar ik in werk is er geen eens een CAO maar kreeg ik voor de bruiloft van mijn broer zelfs een vrije dag kado van mijn werkgever.
Nou persoonlijk als ik hem niet had gekregen had ik als nog niet gaan werken. Dat snapt iedereen met logisch verstand toch.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:37

Ineke2 schreef:
Citaat:

Citaat:

Dat is dan heel raar, want in de bedrijfstak waar ik in werk is er geen eens een CAO maar kreeg ik voor de bruiloft van mijn broer zelfs een vrije dag kado van mijn werkgever.
<KNIP>

Wat is hier raar aan? Dat er werkgevers zijn die dingen voor hun werknemers doen zonder dat er dwang of een verplichting aan te pas komt?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:09

Cowboy55 schreef:
Telpeva schreef:

Oh, hier hoor ik ook nog steeds overdag en 's avonds knallen. Van de week hier nog in een achtertuin allemaal van dat felle geknetter wat alle kanten op vloog.

Rotterdam eh ...

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:53

Personal training die al 15 minuten was opgeschoven en nu ook al later begint. Zeg, ik betaal hier voor hoor xd

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:55

Dat de bus van onze wintersport vanaf Eindhoven eerst naar Middelburg rijd en dan pas naar Rotterdam... Even 2u extra onderweg...
We moesten op Eindhoven overstappen naar een bus die naar Rotterdam gaat. "Onze" bus rijd naar Utrecht. Als ik had geweten dat de overstap via Middelburg zou rijden, dan had ik wel blijven zitten en in Utrecht me laten ophalen ipv Rotterdam....

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:56

jumpyhorse schreef:
Aan mensen die denken dat ik een jongen ben. Blijkbaar kun je niet én van het vrouwelijk geslacht zijn én je niet gedragen als de andere meisjes op mijn school (vol makeup, kliekjes, gillen etc en ik ben bijna compleet tegenovergesteld)
:')

Dat ken ik wel, voornamelijk dat ontzettende gillen de HELE tijd... En ik maar denken, wat is er nou weer. Maarja, we moeten het ermee doen. Ik ga volgend jaar naar de 4e, dus dan hopelijk wat leukere clusters

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:17

Het humeur van mijn man :') . Sjagarijnig en waar van? Geen idee :+

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:21

Dat ik midden in de nacht wakker werd omdat er hier echt hard knalvuurwerk werd afgestoken.. meermaals -:(-
Echt verbied de boel maar, helemaal klaar mee

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:39

Drukke kinderen in de trein.... Waarom hebben ze niet gewoon een coupé speciaal voor die blagen zodat niemand er last van heeft.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:42

Migraine en maandelijks feestjes

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:49

Mijn vriend die chagrijnig deed omdat ik weg moest vanochtend meteen zeuren van ja ik moet ook nog schoonmaken enz kan ik alles alleen doen. Als je thuis bent ga je meehelpen. Eh ik ben een uur weg geen hele dag. Net of ik voor de lol naar een afspraak moest. :+

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:52

Lau schreef:
Drukke kinderen in de trein.... Waarom hebben ze niet gewoon een coupé speciaal voor die blagen zodat niemand er last van heeft.

Oh please, dit wil ik!