Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:18

Ze kunnen inderdaad niet zoveel zonder t&t; daarna gaan ze gewoon met je meekijken. Soms zullen ze je vragen nog even te wachten, maar waar nodig kunnen ze een onderzoek instellen.

Maar dan moeten ze wel eerst de info hebben :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:26

Gisteren ook pakketten weg gebracht naar het post.nl punt.
Maar ze hebben de karren niet eens opgehaald door post.nl dames daar waren ook niet blij want alles staat nu vol met pakketten (karren vol en veel los ernaast)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:55

verootjoo schreef:
Huh, wat is daar neerbuigend aan? Ik lees een vriendelijk berichtje van iemand :?

Hoezo jammer, dit kost mij een hoop geld. En dan al die uitroeptekens?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:01

Dat is gewoon iemand die vrolijk wil overkomen. En het is toch ook jammer om te horen? Ik zie hier echt niets raars in.

En niet banketstaaf bedoeld: maar dit hoort wel bij ondernemen. Soms gaat er iets mis. Bovendien kun je als het goed is vergoeding aanvragen.

Edit: dat laatste geldt niet zomaar bij onverzekerde pakketten zie ik.
Maar desondanks, dit soort dingen gebeuren nu eenmaal en daar moet je rekening mee houden. Bovendien is er dikke kans dat je pakket gewoon boven water komt.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:04

Ik vind er niks raars aan :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:52

nynke55 schreef:
verootjoo schreef:
Huh, wat is daar neerbuigend aan? Ik lees een vriendelijk berichtje van iemand :?

Hoezo jammer, dit kost mij een hoop geld. En dan al die uitroeptekens?

Ja, dat is toch jammer dat het een hoop geld kost :? Wat is er mis met het woord jammer...? Ik zou het ook jammer vinden als ik een bericht zou krijgen van iemand die niet tevreden is.
En aaaal die uitroeptekens, het is niet dat er 3 achter elke zin staan ofzo :+
Maar goed, ik heb gewoon dezelfde manier van typen denk ik, ik had dat bericht precies zo getypt kunnen hebben.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:13

Dat is dan 85 euro weggegooid, oh jammer dan. Zo komt het op mij over. Zakelijk en vriendelijk was geweest: het spijt ons dat... Maar goed dat is een verschil van opvatting, misschien andere generatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:27

nynke55 schreef:
Wat ik dan weer vervelend vind dat je dan zo'n neerbuigend berichtje krijgt: Hoi Nynke! Wat jammer om te horen dat een pakketje van jou er langer over doet! Heb je voor mij de Track & Trace code? Dan kijk ik even met je mee!
Sorry hoor, maar dan gaan me de haren recht overeind staan.

Dit is een reactie op een klacht via social media, neem ik aan? Ik heb laatst via facebook messenger een klacht ingediend over de postdubbelvouwende bezorger. Daar kreeg ik ook zo'n reactie. Vandaag werd ik nog nagebeld en wel met 'u' aangesproken.

Kan me voorstellen dat je het niet zo beleefd vindt. Mij stoort het niet zo, als ze mijn probleem maar oplossen en dat hebben ze netjes gedaan. Veel liever dit dan zo'n chatrobot die me niet begrijpt _-:(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:29

Je kan PostNL beter even bellen, via Facebook zijn ze erg slecht te bereiken en telefonisch heb je het zo opgelost.

Ik vind de reactie trouwens ook niet raar of neerbuigend.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:40

Zo kun je op iedere slak wel zout leggen. Dit is gewoon een standaard reactie die je voornamelijk op social media krijgt.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:44

Ik vind het berichtje gewoon een wat over vriendelijke klantenservice medewerker.

Pakketjes raken soms kwijt, mag niet gebeuren, gebeurd toch..
Ik vraag me wel af, waar eindigen die pakjes dan? Hebben ze een enorm magazijn, vol met vermiste pakjes?

Ik heb laatst gehoord dat het soms gebeurd dat het adres etiket heeft losgelaten, of nat is geworden en niet meer leesbaar. Ze mogen pakjes niet openmaken, dus dan is het vrijwel onmogelijk om dat pakket bij het juiste adres te bezorgen.

In december heb ik echt heel veel problemen gehad met de post, dagelijks klachten van pakketjes die al meer dan een week onderweg waren of niet kwamen. Nu is het redelijk op orde :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:49

Hoe het met pakketten zit durf ik niet te zeggen. Maar post die niet bezorgd kan worden wordt doorgestuurd naar een afdeling die wel post mogen open maken om zo de ontvanger of afzender te achterhalen

Edit: geldt voor pakketten ook. Waardevolle zendingen worden tot een jaar bewaard in de hoop dat de eigenaar zich meldt
https://www.postnl.nl/klantenservice/al ... bare-post/

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:58

Marjo schreef:
Je kan PostNL beter even bellen, via Facebook zijn ze erg slecht te bereiken en telefonisch heb je het zo opgelost.

Per telefoon zijn ze helemaal niet te bereiken, ik heb 2 x een half uur aan de telefoon gehangen, toen maar opgehangen want k had nog meer te doen

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:02

nynke55 schreef:
Marjo schreef:

Per telefoon zijn ze helemaal niet te bereiken, ik heb 2 x een half uur aan de telefoon gehangen, toen maar opgehangen want k had nog meer te doen

Ben je contract klant?
Als ik bel naar de zakelijke servicedesk hang ik zelden langer dan 2 minuten in de wachtrij.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:02

nynke55 schreef:
Marjo schreef:

Ik had ze maandagochtend snel te pakken en was ook heel snel weer klaar. Als je in de wacht staat leg je hem neer op luidspreker en dan kun je tussendoor toch andere dingen doen?

Tis kneiterdruk bij de post. Daar mag je wel enigszins rekening mee houden :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:11

Nee, ik ben geen contractklant en ik belde op vrijdag. Waarom krijg ik nou zo langzamerhand het gevoel dat het mijn schuld is? Ik breng een pakje naar de post, krijg netjes een tracktracenummer en klaar. Dat was op 22 januari. De 29e krijg ik bericht van de klant dat het pakje weg is en dat ik als verzender de post moet bellen. Dat geprobeerd en uiteindelijk maar een berichtje gestuurd en klant opnieuw de spullen gestuurd. 2 februari word alsnog het pakje verstuurd. Zelfde dag weer een pakje weg. Ga me nou niet vertellen dat je dan ook niet een beetje chagrijnig word.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:20

nynke55 schreef:
Nee, ik ben geen contractklant en ik belde op vrijdag. Waarom krijg ik nou zo langzamerhand het gevoel dat het mijn schuld is? Ik breng een pakje naar de post, krijg netjes een tracktracenummer en klaar. Dat was op 22 januari. De 29e krijg ik bericht van de klant dat het pakje weg is en dat ik als verzender de post moet bellen. Dat geprobeerd en uiteindelijk maar een berichtje gestuurd en klant opnieuw de spullen gestuurd. 2 februari word alsnog het pakje verstuurd. Zelfde dag weer een pakje weg. Ga me nou niet vertellen dat je dan ook niet een beetje chagrijnig word.

Natuurlijk mag je daar chagrijnig van worden, maar je valt hier zelfs over een vriendelijk bericht van PostNL en je geeft ze weinig ruimte om je te helpen. Het is er druk, door de lockdown lopen ze enorm achter.

Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn :)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:28

Het bericht viel inderdaad verkeerd bij mij, maar ik heb ze echt wel ruimte gegeven om het op te lossen, maar het duurde steeds uren voor men reageerde. De eerst reactie was 24 uur later. Toen dat berichtje met "jammer" kwam had de klant inmiddels een mailtje gekregen dat ze het pakket tegemoet kon zien, dus was het voor mij niet meer nodig om het tracktrace nummer door te geven.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:04

Ik heb afgelopen weken flink online besteld en ik moet zeggen dat alles keurig de volgende dag geleverd is door zowel DHL als Post.nl.

Twee keer even een oeps: er zou een zaterdaglevering komen dus dat had ik omgezet naar maandag ivm niet aanwezig. Die is toch zaterdag geleverd, via de buren (DHL)
En een keer een mail dat het om 10 over 12 geleverd was. Foutje van de bezorger (Post) maar was een uurtje later alsnog geleverd.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:12

Nynke55, ik kan echt aanraden om zakelijke klant bij PostNL te worden. Dat scheelt echt; dan heb je binnen 2 minuten idd meestal iemand aan de lijn :) Scheelt frustratie is mijn ervaring :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:22

nynke55 schreef:
Het bericht viel inderdaad verkeerd bij mij, maar ik heb ze echt wel ruimte gegeven om het op te lossen, maar het duurde steeds uren voor men reageerde. De eerst reactie was 24 uur later. Toen dat berichtje met "jammer" kwam had de klant inmiddels een mailtje gekregen dat ze het pakket tegemoet kon zien, dus was het voor mij niet meer nodig om het tracktrace nummer door te geven.

Daarom moet je ook gewoon even gaan bellen, dan is het zo opgelost. Er worden zoveel berichten verstuurd dat ze gewoon niet eerder kunnen reageren.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:30

Marjo, ik heb al een paar keer gezegd dat ik al 2 x een half uur tevergeefs aan de telefoon heb gehangen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:31

[quote="SimoneeM"]
Nynke55, ik kan echt aanraden om zakelijke klant bij PostNL te worden. Dat scheelt echt; dan heb je binnen 2 minuten idd meestal iemand aan de lijn :) Scheelt frustratie is mijn ervaring :D
[/quote
Dat heb ik ook al een paar keer geprobeerd, lukte ook niet.

Edit: warempel nu kan ik ineens wel inloggen...
Laatst bijgewerkt door nynke55 op 03-02-21 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:40

Als er een pakket kwijt is dan is de service bij post.nl gewoon waardeloos.
Ook als het vanuit hun kant niet goed gaat dan is de service bar slecht. Ze zeggen dan de kosten te vergoeden maar ook dat gebeurt niet.

Onlangs ook pakket kwam niet bij de klant. T&T zij geleverd.
Contact gehad met post.nl nee pakket is geleverd en was voor getekend. Uhhh oke met welke naam. Die naam klopte niet met de naam van de verzender (verre van dat).
Toen we dat aangaven gingen ze het uitzoeken. Nou dan hoor je gewoon niks, dus maar weer zelf gebeld. Toen was er weer niet door de naam getekend maar ze zou me terug bellen om het uit te zoeken. Aangegeven dat ze dat eerder ook zeiden maar niet gebeurde, ging ze het direct uitzoeken.
Kortom ze waren het pakket kwijt en de naam waarmee getekend zou zijn was van een andere zending in een totaal andere woonplaats. Mijn pakket was idd niet geleverd bij de klant.

Andere keer zending naar Spanje. Pakket kwam terug adres onbekend.
NU wist ik 1000% zeker dat het adres klopte (vriendin waar ik al vaker naar verzonden had).
Ze erkende idd hun fout en zou het geld ervan terug krijgen, maar dat kon 14 dagen duren.
Oke geen probleem. Ik opnieuw een label aangemaakt en opnieuw verzonden.
Kwam wederom terug met adres onbekend.
Weer gebeld, ze snapte er niks van. Want adres klopte volgens hun ook 100%
OOk daarvan zou ik het geld terug krijgen, aangegeven dat ik het eerdere ook nog steeds niet terig had.
Nog een paar keer achteraan gezeten. Standaard vraag, wat is de T&T
Iedere keer zou het in orde gemaakt worden, maar gebeurde niet

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:51

nynke55 schreef:
Marjo, ik heb al een paar keer gezegd dat ik al 2 x een half uur tevergeefs aan de telefoon heb gehangen.

Even volhouden dan. Of zien dat je op een rustig moment nog eens probeert. Ik had maandagochtend binnen 5 minuten iemand aan de lijn.