[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:23

@Sanet: agos is ie ziek hij ziet er zo rot uit? Of zou je dan ruzie krijgen .... :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:26

Kerst is hier ook een onvermijdelijke verplichting. Er is 1 voordeel aan een dementerende opa: we vieren het bij hem en 2 uurtjes is lang genoeg. Ideaal! De rest van de dag hebben we voor onszelf. De andere kerstdag bewonderen we een acute hersenverweking in de vorm van mijn schoonouders die in het bijzijn van mijn neefje en nichtje veranderen in een stel zachte eieren. Gelukkig blijven die kinderen niet eeuwig klein.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:06

Vandaag wilde een vriendin per se een filmpje van haar nichtje laten zien. Ik voelde me een erg goede vriendin toen ik zonder morren 30 seconden naar haar telefoon heb gekeken. Gelukkig weet ze dat ik het niet ZO interessant vind dus het gesprek ging vrij snel over iets anders :o

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:10

Hier gelukkig geen verplichte groepsapjes of dingen.

Alleen 1 dag met kerst vorig jaar bij mijn schoonouders gaan eten maar dan zijn we met z'n 4en en het zijn leuke mensen dus dat vind in niet zo erg.

Sws heb ik helemaal niks met geen een feestdag. Enige reden dat ik soms dingen vier is omdat er dan een festival is. :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:11

idinn schreef:
@Sanet: agos is ie ziek hij ziet er zo rot uit? Of zou je dan ruzie krijgen .... :+

Ik weet ook gewoon echt niet wat ik moet zeggen?
Ik stuur toch ook geen foto’s en filmpjes van mijn hond/kat/paard? Want ik weet dat zij daar niets mee hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:21

Ik ben met kerst niet in Nederland dus daar hoef ik me ook niet druk over te maken. Ik hou sowieso niet van die verplichte feestdagen en mijn eigen verjaardag vier ook ook niet meer. Bij de familiechat zit ik ook niet (ben er ook nooit bijgevoegd), nou dikke prima.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:26

Gelukkig hier geen kleine kinderen in de familie. Heerlijk rustig en wij hoeven ook niet al om 17 uur aan tafel. Alle kinderen die bij ons op bezoek komen MOETEN lief zijn voor de dieren anders zijn zij niet welkom. Kindjes die gaan huilen en bang zijn.. helaas.. die beesten gaan nergens heen. Gelukkig hebben wij vrienden die niet meegaan in de angst en binnen 10 minuten is het meestal wel over. Nu snap ik dat de Dog best eng kan zijn omdat ie groter is dan veel kindjes maar het beest doet geen vlieg kwaad.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:28

Selka schreef:
Gelukkig hier geen kleine kinderen in de familie. Heerlijk rustig en wij hoeven ook niet al om 17 uur aan tafel. Alle kinderen die bij ons op bezoek komen MOETEN lief zijn voor de dieren anders zijn zij niet welkom. Kindjes die gaan huilen en bang zijn.. helaas.. die beesten gaan nergens heen. Gelukkig hebben wij vrienden die niet meegaan in de angst en binnen 10 minuten is het meestal wel over. Nu snap ik dat de Dog best eng kan zijn omdat ie groter is dan veel kindjes maar het beest doet geen vlieg kwaad.

Ja daar kan ik dus ook niks mee he, kinderen die bang zijn voor dieren die ze niets kwaad doen := (nogmaals, als mij dit een vreselijk mens maakt, jammer, ik word toch geen moeder dus alleen maar beter)
9/10 keer is de enige reden dat een hond of paard onrustig gedrag vertoont het kind dat loopt te jammeren.
Heb wel eens kinderen op kamp gehad die wilde ponyrijden maar niet in de buurt van het hoofd of de achterbenen wilde komen want dan waren ze bang. Pfff.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:30

Christiene schreef:
sanso schreef:
Ik ben ze al ongeveer een jaar aan het afhouden..
er moeten nu lootjes getrokken worden voor de suprise en ze willen de kitten zien.
Ze weten wel dat wij geen kinderen willen en respecteren dat.
Ik ga mega goed op letten en heb mij zelf al voorgenomen dat als het dreigt mis te gaan dat ik hem dan wél corrigeer. Want het is in mijn huis met mijn regels. Ik hoop maar dat het allemaal mee valt.

Edit;
Ja met kerst hebben we wel geluk. Wij gaan daar namelijk pas eten als het kind heeft gegeten en naar alle waarschijnlijkheid op bed ligt. Vorig jaar was het niet zo’n succes met hem erbij.
ondertussen heb ik de katten altijd in de gang en boven als er kinderen komen.

En de deur blijft dicht ook al Zeuren ze er soms gigantisch om.

Ze gaan er achteraan of trekken aan de staart bepaalde kinderen

Probleem is dus dat mijn schoonmoeder juist weer speciaal voor de kitten (en de lootjes) komt.. zij heeft haar namelijk gefokt en is benieuwd hoe ze er nu uit ziet -O-

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:47

tjeesus wat gaat dit topic hard.

met kerst hoef ik gelukkig alleen naar eigen familie onder norm van zij waren eerst. Dus geen schoonfamilie dit jaar *\o/* Mijn vriendin vind mijn familie ook gelukkig leuker.

Van de week hadden mijn vriendin en ik beide onze verjaardagen. En tjonge wat begon de schoonfamilie toch weer te drammen dat een van ons een keer moet beginnen met kinderen baren. Der is er een zwanger dus vinden ze dat wij ook aan de beurt zijn. Nu was vriendinlief een keertje uit der slof geschoten.(ik applaudiseerde van binnen gewoon ) Ze werd nogal kwaad en riep dat ze er een keertje eindelijk over moesten ophouden. Sfeer van onze vrjaardagen daarna een klein beetje verpest. Maar heey schoonfamilie was toen wel weer vlug weg.
Mijn moeder had er eerst ook een handje van en wil nog steeds graag kleinkinderen maar die begrijpt wel dat ze ons niet met der oma wens moet lastig vallen. Dat had mijn zus heel duidelijk gemaakt :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:54

Groeps app niet aanwezig. Familie is ook miniklein. Als in mijn vader mijn zus en ikzelf -O- rest is inmiddels overleden. Maar wat de beste oplossing is, er niet zijn. :+ al jaren ivm ex schoonfamilie camper pakken en wegwezen rond de feestdagen. Twee jaar geleden met gv op wintersport. Zijn familie en vrienden over de zeik }> vorig jaar alleen oud en nieuw afwezig gevolg kerst verliep apart zeg maar -O- ik heb twee dagen daar gezeten en voor mezelf moeten koken alleen. Want niet uitgenodigd bij eten ivm mijn allergie. {:)-:( Dit jaar dus camper en wegwezen twee dagen voor kerst en terug twee dagen na oud en nieuw. :P of een last minute ergens heen.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 18:01

Wij vieren wel kerst met de familie (van mijn vaders kant), maar ik kijk er juist altijd naar uit. Al moet ik er wel bij zeggen dat (tot nu toe) het enige jonge kind in de familie mijn achterneefje is die gewoon rustig kan spelen, lief is voor dieren en netjes is opgevoed.
We zijn best vaak met ‘iedereen die mee wil en kan’ op vakantie gegaan met z’n allen en altijd wel een leuke sfeer gehad (en er waren alleen kinderen bij toen ik zelf nog kind was). Daarbij wonen we ook niet echt in de buurt, dus dan is het wel weer leuk om iedereen weer eens te zien :)
Fotos van kinderen worden niet vaak doorgestuurd, meestal download ik ze niet eens en er wordt niet verontwaardigd gedaan als je niet reageert gelukkig.

Jeetje karuna, dat meen je niet -O- Je hebt een lastige allergie dus je zoekt het maar uit. Wow fijne kerst... Ik geef je groot gelijk om lekker met de camper weg te gaan!

sanso schreef:
Probleem is dus dat mijn schoonmoeder juist weer speciaal voor de kitten (en de lootjes) komt.. zij heeft haar namelijk gefokt en is benieuwd hoe ze er nu uit ziet -O-

Kan je geen tuigje maken van strotouwtjes en dreigen dat als de kleine zich niet kan gedragen in jouw huis, hij buiten zal worden vastgebonden zodat hij niemand tot last kan zijn? O:)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:28

Volgens mij is het 9 van de 10x de ouder die het kind bang maakt. De meest relaxte ouders hebben vaak de meest relaxte kinders.

Niet uitgenodigd worden vanwege een allergie? Nouja zeg! Wat een horken.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:32

Onze familie doet niet aan kerst. Zijn ook maar met z'n zessen (inclusief mijn vriend). Mijn schoonouders zijn al jaren dood en met broers en zussen van m'n vriend is geen contact.
Heerlijk rustig. Wij blijven lekker thuis bij de dieren

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:54

Wij rollen met de kerst om 5 uur bij mijn ouders naar binnen en rennen dan rond 8 weer heel hard weg.
De rest van de dagen zijn voor onszelf
Meestal eten we met mijn lieve dinnetje en haar vriend dat is ook om 5 uur pas binnen rollen.

Nieuwjaarsdag paar uurtjes bij schoonouders omdat schoonpa ook jarig is de 2e maar dat is in badhoevedorp dus dan ben je je dag wel kwijt

Ik vind het wel prima die dagen wil ook wel even uurtjes voor mezelf

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:00

Wij vieren dit jaar 5x kerst hahaha.. Eerst bij vriendin haar moeder, stiefvader en familie, dan bij vriendin haar vader, stiefmoeder en familie, dan heel groots bij haar oma en familie, dan bij mijn vader en familie en dan bij mijn zus en familie... En tussendoor nog even bij mijn moeder op de koffie

En alle vijf vieringen zijn vieringen met kerstmaaltijden... Nom nom haha.. En natuurlijk zijn er dan ook heel wat kinderen.. Maar ik vind kinderen niet erg. Was vorig jaar zelfs beledigd dat ik niet aan de kindertafel mocht zitten van ze en bij de volwassen vrouwen moest zitten die aan het kletsen waren over hun zwangerschap en bevalling of hun nieuwe inrichting van het huis, het dieet dat ze nu volgen etc. Nee, doe mij dan maar kinders.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:02

Mijn kerst is nog niet ingedeeld :=
Wel ga ik tweede kerstdag werken en traditioneel is die avond een groot diner met vrienden van SO's, dat is altijd erg leuk en gezellig. Bovendien is dat bijna 3 jaar terug het moment geweest dat mijn relatie met mijn vriend een soort van officieel werd :') ( "Hee ga je mee naar een kerstfeestje in Amsterdam" "Eh weet ik niet" "Doe maar gewoon, o trouwens dan stel ik je wel voor als mijn vriendin hoor" ".... ok dan")

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:05

Eerste kerstdag komt familie(ik ben aan de beurt dit jaar ) , en 2de kerstdag ben ik lekker alleen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:09

Hier geen kinderen tijdens kerst. Heerlijk! Mijn ouders komen bij ons en we gaan naar mijn schoonouders, weet alleen nog niet welke dagen.

Is het trouwens een trend dat een kind dat veel huilt direct als hooggevoelig wordt beschreven? Laatst las ik nog een stuk van iemand met een kind dat veel huilde en volgens een andere moeder was het kind dan waarschijnlijk hooggevoelig :?
Toen ik nog klein was bestond die term volgens mij helemaal niet :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:19

2e kerstdag zit ik bij m'n ouders en dan komt m'n broer met schoonzus en verder niemand. 1e kerstdag zal dan wel bij m'n schoonouders zijn en daar is de broer van m'n vriend bij en misschien oma. Verder niemand lekker rustig!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:36

Nee maar vroeger waren kinderen ook hoogstens 'allergisch voor kleurstoffen' (buurjongetje) of 'soms een beetje agressief' (klasgenootje van mijn broertje die een compleet toilet sloopte toen ze de klas uitgestuurd werd) en daarmee klaar. Ik denk voor die kinderen soms heel lastig vanwege het onbegrip, maar aan de andere kant waren het vooral ook gewoon kinderen in plaats van ADHDertjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:48

Het is veel te leuk om je kind geen stickertje te geven want ach, wat zielig! En wat heb je het als ouder toch zwaar joh!

Ik zet er gerust geld op dat veel van die stickertjes veroorzaakt worden door de ouders zelf omdat ze geen grenzen durven stellen.
Giet een kind een hele dag vol vruchtensap en frisdrank en laat 'm los in een speelgoedwinkel. ADHD gegarandeerd. En thuis drammerig en huilen en moe want ach, uppie is overgevoelig door al die prikkels. Hooggevoelig dutsje.Tssk Tssk.

Margrathea: zo was de eerste kennismaking hier ook, of toch soortgelijk. "Ga maar mee kerstavond vier joh, heb je de hele familie gezien". Het is inderdaad een memorabele avond geworden, mede dankzij dronken schoonpa. Couldn't have been worse _O-

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:53

En misschien geeft een beetje buitenspelen veel minder prikkels dan tig apparaten waardoor je de hele dag verbonden bent met de rest van de wereld. Dat kan nooit goed zijn. Maar ja, hoe maak je in deze tijd nog een offline kind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:01

Ik was ook overprikkeld en irritant als kind , was altijd boos en druk .

En ik speelde gewoon buiten voornamelijk :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:08

Maar is dat niet nu/in de huidige tijd nog veel erger, ondanks dat je inmiddels volwassen bent/wat taktieken hebt om de prikkels te reguleren? Dat je dus geluk had om 'alleen maar' een buitenspeelkind te zijn vroeger?