Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10870
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:34

Qua huishouden, zorg dat je het jezelf zo makkelijk mogelijk maakt. Ik liep vooral tegen de was en afwas aan dus ik heb besloten een vaatwasser aan te schaffen en mijn moeder komt 1x in de 2 weken het huis schoon maken, dat scheelt al zoveel stress.

Dan hoef ik alleen nog maar de was te doen en een keer een stofzuiger door het huis te halen en de wc te doen.

Het is wel vervelend dat je je er niet thuis voelt, dan woon je er sowieso al niet lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:22

Froukje schreef:
Qua huishouden, zorg dat je het jezelf zo makkelijk mogelijk maakt. Ik liep vooral tegen de was en afwas aan dus ik heb besloten een vaatwasser aan te schaffen en mijn moeder komt 1x in de 2 weken het huis schoon maken, dat scheelt al zoveel stress.

Dan hoef ik alleen nog maar de was te doen en een keer een stofzuiger door het huis te halen en de wc te doen.

Het is wel vervelend dat je je er niet thuis voelt, dan woon je er sowieso al niet lekker.


Het is inderdaad de was en de afwas wat zich enorm snel ophoogd. Na het werk schiet ik langs huis om om te kleden en ga ik direct naar stal en eet m'n avond eten daar en als ik thuis kom heb ik echt geen puf meer voor andere dingen.

Ik zit ook te denken over een huishoudelijke hulp..

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:29

Wat vervelend Amoor :(:)
Qua huishouden herken ik het wel, vooral de afwas, koken en wassen opvouwen + opruimen.
Aan die afwas lijkt sowieso geen einde te komen, maar er past hier absoluut geen vaatwasser in mijn minikeuken. Heel frustrerend.

Ik denk dat een huishoudelijke hulp je echt wel goed kan helpen! Misschien geeft dat net dat stukje rust dat je nodig hebt.

Faelynn

Berichten: 3169
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:47

lastig Amoor, wat dat betreft ben ik heel blij dat mijn moeder mijn buurvrouw is, toch lekker mijn eigen plekje straks (als het huis af is, zijn nog aan het verbouwen) maar ik kan ook af en toe 's avonds bij haar komen eten of langs komen voor een praatje. Maakt het huishouden ed niet minder natuurlijk. Als je er budget voor hebt zou ik een huishoudelijke hulp nemen, is iets dat ik eerlijk gezegd ook wel overweeg straks als het kan.
Er moet bij mij nog een nieuwe keuken in, dus ook besloten te investeren in een vaatwasser, als het niet in je keuken past, je hebt bij Lidl van die tafel modelletjes, als je de vaat daar gewoon meteen in zet na het eten en eens in de paar dagen laat draaien, scheelt misschien ook al een hele boel, ze zijn niet groot, maar als je in je eentje bent precies goed denk ik.

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:11

Mijn vloer ligt er officieel in :))

Zaterdag as ga ik verhuizen. *\o/*

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:22

Gisteren is mijn bed geleverd. Zo blij mee!Ik ben gelijk maar helemaal over gegaan.

Afbeelding

Ik vind het nog wel kaal maar de ruimte te klein voor grote nachtkastjes. Dus ik zit eraan te denken om Zo iets te maken waardoor het toch wat gezellig wordt.
Afbeelding

Vandaag de hele dag op pad geweest met vriendinnen naar Loods 5. Weer een aantal leuke spulletjes kunnen kopen waardoor het er steeds gezelliger uit komt te zien en ik me hopelijk snel helemaal thuis voel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De schaal is nieuw, de spulletjes die erop liggen niet. Ik ben nog niet helemaal tevreden dus van de week maar even op pad. Op zulk soort momenten kom ik er wel achter dat ik aan heel veel gedacht heb om te kopen maar dat ik nog geen waxinelichtjes of aansteker in huis heb.

Froukje
Forever young

Berichten: 10870
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:32

Dat ziet er al gezellig uit :j Heb je er al geslapen? Bevalt het een beetje?

Spullen die je vergeet te kopen ga je nog wel meer tegen komen, dat is hier zo vaak mis gegaan _O-

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:40

Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe wel erg lekker vind om gewoon mn eigen ding te doen en mijn eigen ritme aan te kunnen houden wat betreft eten. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik ook wel het geluk heb om in het onderwijs te werken en dus t weken vakantie te hebben. Ik kan dus rustig aan mijn weg vinden.

Vannacht nog niet zo lekker geslapen. Veel wakker en moeilijk in slaap komen. Maar hopelijk wen ik daar ook snel aan.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:44

Wat ziet dat er gezellig uit Kim <3

Dat slapen komt vanzelf hoor!
Hier was de eerste nacht echt verschrikkelijk, heb samen met mijn kat denk ik precies 3 uur geslapen.
Kat was ook helemaal in de war en veel aan het mauwen, zo zielig toen.
Maar uiteindelijk vind je je weg en gaat het echt als thuis voelen!

Telpeva

Berichten: 14927
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:57

Prachtige kleurcombinaties heb je Kimm! Ziet er heel knus uit ook je slaapkamer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:28

_kimm schreef:
Gisteren is mijn bed geleverd. Zo blij mee!Ik ben gelijk maar helemaal over gegaan.

[ [url=m/PfSPSn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het nog wel kaal maar de ruimte te klein voor grote nachtkastjes. Dus ik zit eraan te denken om Zo iets te maken waardoor het toch wat gezellig wordt.
[ [url=m/zhhoeN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag de hele dag op pad geweest met vriendinnen naar Loods 5. Weer een aantal leuke spulletjes kunnen kopen waardoor het er steeds gezelliger uit komt te zien en ik me hopelijk snel helemaal thuis voel.

[ [url=m/MlLMQ2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5XLtSM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/j1DBRL.jpg]Afbeelding[/url] ]
De schaal is nieuw, de spulletjes die erop liggen niet. Ik ben nog niet helemaal tevreden dus van de week maar even op pad. Op zulk soort momenten kom ik er wel achter dat ik aan heel veel gedacht heb om te kopen maar dat ik nog geen waxinelichtjes of aansteker in huis heb.

Is het bed van Wehkamp? Volgens mij heb ik dezelfde en ik wil je niet bang maken maar :x Ik heb de 1.80 uitvoering en die middenbalk is op zn zachtst gezegd niet echt stabiel. Zorgen dat hij niet schuift want de voet schuift mee!

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:45

Mijn bed is van beter bed dus hopelijk is deze uitvoering iets steviger want ik word door jou toch wel een beetje bang. Al heb ik de 160cm uitvoering daar komt hopelijk toch iets minder kracht op te staan.

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:05

Dan zal het vast meevallen hoor! Die van mij kraakte en piepte al de dag na het in elkaar zetten, en de middenpoot zat zo 'los' vast in de balk dat hij bij elke cm verschuiven schever kwam te staan. Uiteindelijk zakte die poot dus gewoon weg en kwam er een kuil in omdat de middenbalk te veel druk kreeg. Ik zie dat jouw frame aan de onderkant ook anders is dus ik zou er vanuit gaan dat het gewoon een compleet ander bed is :))

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:16

Ziet er gezellig uit Kim!

Ik ga vannacht voor het eerst slapen. Wennen, maar wel echt super leuk. :)) Ik zal morgen bij licht nog wat foto’s maken.

Ik ben wel al mijn fietssleutel kwijt. :+ Ik liet zien waar ik hem altijd leg (sleutelbakje) maar toen heb ik hem ergens anders gelegd. _O- Morgen weer een nieuwe dag. :')


Afbeelding
Deze man slaapt al. <3

Froukje
Forever young

Berichten: 10870
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 07:43

Nou mijn bed is ook van beter bed, niet de zelfde maar wel zo'n soort type en ik heb weinig hoop voor je.

Toen ik er nog alleen in lag ging het prima naar nu er af en toe iemand blijft slapen begint dat ding toch aardig te piepen en kraken. :=

Hoe heb je geslapen Isabel?
Wat een leuke man <3

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 08:11

Ik heb goed geslapen! Perry (cavia) piepte bij elke beweging die ik maakte haha. Maar ook hij begint nu te wennen (zeker nu hij ontbijt heeft _O- )

jojoleinee

Berichten: 2719
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:42

Heel gaaf bed Kim! Ook je andere meubels vind ik erg mooi.

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:00

Wij hebben vandaag de sleutel gekregen. Zo bijzonder!

Morgen aan de slag! Badkamer gaat ee volledig uit! Verder gelukkig geen grote dingen!

Telpeva

Berichten: 14927
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:48

Gefeliciteerd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:57

Zijn hier ook mensen die op zichzelf zijn gaan wonen met huisdier en daarna zonder zijn gevallen?
Ik ben vorig jaar verhuisd, in eerste instantie was het de bedoeling dat de hond bij mijn moeder bleef, immers bekend terrein. Maar dit ging voor zowel mij als de hond niet dus is die bij mij komen wonen. Dinsdag hebben we hem onverwacht moeten laten inslapen, naast dat ik er kapot van ben (hij was echt een deel van mij) durf ik ook gewoon niet meer naar huis. Ik voel me zo leeg, het huis is zo leeg.. ik weet echt niet hoe ik het moet gaan doen ;(

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:01

Gefeliciteerd! Spannend :))

Ik woon inmiddels iets meer dan een week in mijn nieuwe huisje en vanaf gisteren heb ik WiFi. *\%/*

Overmorgen komen mijn nieuwe huisgenootjes bij mij wonen. O:)
Afbeelding

Edit: Sterkte [***]. Ik ben op mijzelf gegaan met mijn cavia. Echt mijn vriendje, maar ik miste wel een huisdier dat losliep. Klinkt heel raar misschien. Daarom heb ik (zie mijn bericht) vrij snel besloten dat ik twee katten neem. Dus ik herken het wel een beetje. Nogmaals sterkte :knuffel:

Es_ther

Berichten: 18736
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:23

sanneloveyou schreef:
Wij hebben vandaag de sleutel gekregen. Zo bijzonder!

Morgen aan de slag! Badkamer gaat ee volledig uit! Verder gelukkig geen grote dingen!


Gefeliciteerd :D

Omg, die zijn te schattig <3 !

Marcella

Berichten: 37023
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:26

Geniet ervan. <3

Es_ther

Berichten: 18736
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:27

Ik wil ook heel graag katten.
Even wachten tot we verhuisd zijn :+. Hebben ok 2 konijntjes en hebben nu geen plaats voor nog meer dieren en zooi van de dieren.
Onze konijntjes wonen gezellig bij ons in huis. Zeker met thuiswerken leuk, want dan sprong er 1 op schoot tijdens een meeting :') .

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:35

Ik ga er zeker van genieten. Wat dat betreft is corona een ideaal moment om voor katten te kiezen. Niet dat ik het anders niet had gedaan, maar toch.

Vandaag werk ik voor het eerst thuis en mijn cavia die heeft het niet meer met alle geluiden die hij hoort. :+