Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe8484

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 06:39

Ik denk idd dat het met de insecten te maken heeft. Die zijn er op warme avonden meer en wellicht op andere plekken als bij minder warm weer

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:17

Hoe kan het dat mijn telefoon zelf het notificatiegeluid heeft veranderd? Ik weet waar ik het weer terug kan draaien maar ik vind dit zo vreemd

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:43

Update?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:57

Mijn whatsapp heeft dat bij een update inderdaad, soms kan ik hem niet eens meer wijzigen :oo

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:34

Shanna schreef:
Ik ben elke avond buiten met de hond, en zie ze alleen op de warme avonden. En dan zijn het er ook gelijk heel veel! Ik geniet er van om ze te bekijken in hun vluchten/ jachten. :D
Maar waarom vliegen ze dan niet op de frissere avonden/ nachten? Is het dan dat er minder insecten rond vliegen ofzo? Of doen ze het niet om energie te besparen?

Ze doen natuurlijk ook een winterslaap :)

Ik weet niet hoe vaak ze moeten eten, maar ze zullen best regelmatig rondvliegen en dan zie je ze misschien gewoon niet? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:35

Ja maar de winterslaap is inmiddels al voorbij :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:37

Dat is waar ja :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:16

Shanna schreef:
Waarom zie je vleermuizen alleen op de warme broeierige avonden rondvliegen?

Op koudere avonden vliegen ze anders.
Net zwaluwen: bij mooi weer 'hebben we hoge zwaluwen', daalt de barometer en dalen dus de insecten 'hebben we lage zwaluwen'.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:33

SavannahNx schreef:
Supermooi! Ga alleen niet te paard neem wel mn vriend mee, ben echt heel dol op de zee, zelfs in de winter maar wil dan langs een stuk zee lopen waar je ook duinen naast je hebt zegmaar. En de planning was scheveningen.

Ja zeker! Oh dan zou ik inderdaad Scheveningen, Kijkduin of Hoek van Holland pakken en niet Wassenaar/Meijendel :) Lopend is dat niet geheel verhard en echt een heel stuk (met de paarden ben je al zomaar 3,5 uur onderweg).

Eventueel kan je het strand van Wassenaar wel doen maar dan zou ik parkeren bij parkeerplaats De Kuil, kost iets maar dan loop je zo via de duinen het strand op :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:16

En waar verblijven de vleermuizen dan? Bij ons zie je ze nu met schemer echt in vele getalen maar ik heb er nog nooit een ergens in een boom ofzo zien hangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:10

In holle bomen/ lege holen van bijvoorbeeld spechten/ spouwmuren/ schuren/ gebouwen. Ze kunnen zich door een kier van 1 cm wurmen dus zijn meesters in verstoppen :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:14

Bij frieze paarden word geen wit getolereerd. Geen witte zool, wit sokje, wit op het hoofd. Maar soms als hengsten en ruinen hun apparaat uitschuiven zie ik wel eens een roze vlekje of voor de helft roze. Is dit dan geen kenmerk van wit? :+ ik heb het nog nooit iemand durven vragen _O-

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:10

moonsparkle schreef:
En waar verblijven de vleermuizen dan? Bij ons zie je ze nu met schemer echt in vele getalen maar ik heb er nog nooit een ergens in een boom ofzo zien hangen

Bij ons op stal hangen ze heel soms in de binnenbak. Ik denk dat ze zich vooral verstoppen waar het stil en donker is, alleen zijn vleermuizen blind dus ik weet niet hoe ze het donker opzoeken. :+

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:49

Hoe groot is de overlevingskans van de knotjes van mijn paard als hij met knotjes op de wei gaat? Ik moet zaterdag weg met hem en als ik hem vlecht voor we weggaan kan hij maar een uurtje, hoogstens anderhalf uur, op de wei. Als ik hem vlecht voor ie op de wei gaat kan ie wel een paar uurtjes staan maar ik wil geen paard zonder manen :Y) Iemand hier ervaring mee?

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:19

Ik heb wel eens gehad dat ie ze er (bijna) uit had geschuurd...

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:47

_Mar3 schreef:
Ik heb wel eens gehad dat ie ze er (bijna) uit had geschuurd...

Hmm dan misschien toch maar voor een dag wat korter op de wei. := En dan moet ik maar snel vlechten haha

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:54

mariekerocky schreef:
Hoe groot is de overlevingskans van de knotjes van mijn paard als hij met knotjes op de wei gaat? Ik moet zaterdag weg met hem en als ik hem vlecht voor we weggaan kan hij maar een uurtje, hoogstens anderhalf uur, op de wei. Als ik hem vlecht voor ie op de wei gaat kan ie wel een paar uurtjes staan maar ik wil geen paard zonder manen :Y) Iemand hier ervaring mee?

Maar knotjes maken kost toch hooguit een kwartiertje?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:01

Een kwartier? Dan doe ik iets niet goed := :+

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:09

Waarom krijgen sommige mensen een verschrikkelijk jeukende uitslag op hun hele lichaam bij een normale virusinfectie en anderen niet!? En hoe verminder ik die jeuk |o

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:28

Confession schreef:
Bij ons op stal hangen ze heel soms in de binnenbak. Ik denk dat ze zich vooral verstoppen waar het stil en donker is, alleen zijn vleermuizen blind dus ik weet niet hoe ze het donker opzoeken. :+

....dat is een goede vraag: hoe zoek je het donker op als je blind bent?

Volgens wikipedia zijn vleermuizen niet blind en zien dus de hoeveelheid licht op hun gekozen slaapplaats.
Jagen doen ze wel op sonar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:10

Kabayo schreef:
Bij frieze paarden word geen wit getolereerd. Geen witte zool, wit sokje, wit op het hoofd. Maar soms als hengsten en ruinen hun apparaat uitschuiven zie ik wel eens een roze vlekje of voor de helft roze. Is dit dan geen kenmerk van wit? :+ ik heb het nog nooit iemand durven vragen _O-

Nee. En het is niet zo dat wit helemaal niet getolereerd word, een heel klein kolletje/vlekje mag bijv wel.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:18

dees_daan schreef:
Kabayo schreef:

Nee. En het is niet zo dat wit helemaal niet getolereerd word, een heel klein kolletje/vlekje mag bijv wel.

Dat weet ik. Maar liever niet

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:21

Waarom kan mijn grootste orgaan (huid) niet eens fatsoenlijk voor zichzelf zorgen... |o

Ik heb;
- een extreem droge huid op alle ledermaten (armen en benen, dus altijd insmeren)
- een vette huid op mijn gezicht
- keratosis pilaris op mijn armen en bovenbenen ('gewoon' scrubben helpt niet)
_-:(

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:28

Steeph schreef:
Waarom kan mijn grootste orgaan (huid) niet eens fatsoenlijk voor zichzelf zorgen... |o

Ik heb;
- een extreem droge huid op alle ledermaten (armen en benen, dus altijd insmeren)
- een vette huid op mijn gezicht
- keratosis pilaris op mijn armen en bovenbenen ('gewoon' scrubben helpt niet)
_-:(

Alsof ik mijn eigen huid-problemen lees, ik heb serieus ook alle 3 -O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:06

Ik ook, wauw :') Het is zo rot, mijn benen schilferen onderrand, mijn gezicht moet ik heel licht opmaken of extreem afpoederen en die rot bultjes op mijn benen :( Heeft iemand n idee hoe je daar trouwens van af komt? Heb dit echt alleen op mijn bovenbenen maar ik vind het zo afschuwelijk! Ik heb het idee dat wanneer ik mijn benen heb ingesmeerd met bodylotion dat het iets minder is maar uwh...