Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Wij hebben (nog) geluk, in het dorp hier is een klein slachthuis, 16 km van onze boerderij. Dat is dus een heel kort ritje voor het slachtvee.
Hopelijk blijft dit zo, er zijn problemen met de rentabiliteit van de slachthuizen in het algemeen hier vooral de kleinere (er zijn sowieso maar een handjevol) hoewel het met onze lokale redelijk goed gaat zijn ze niet onafhankelijk; een grote vleesproducent koopt het vlees voor verdere verwerking.
Een deel van het probleem is de seizoengebonden slacht van de lammeren, die worden in september/oktober geslacht. De rest van het jaar worden er wat runderen geslacht, maar dat is hoogstens één dag in de maand.
bruintje123 schreef:Uitgebloed en zonder organen kan het daarna gekoeld weg naar het buitenland. En kan men ook veel efficiënter een wagen vol laden lijkt me.
bruintje123 schreef:Ik denk dat niemand de wantoestanden goed keurt. Alleen de walgelijke personen die het gedaan hebben.
Daar hoef je geen vegetariër voor te zijn om het af te keuren.
daffie1986 schreef:Daarbij vind ik het echt ONBEGRIJPELIJK hoe iemand die zoveel om dieren geeft rustig staat te filmen terwijl die toekijkt hoe een levend varken bij dat bad een verdrinkingsdood tegemoet gaat. Zover gaan dus dierenactivisten om hun punt te maken, WALGELIJK!!!! Er zijn noodknoppen te vinden waar hij op had kunnen drukken om te zorgen dat het varken wel eerst dood zou zijn. Mijn bloed kookt dat niemand ingrijpt alleen maar om een standpunt duidelijk te maken en dat over de rug van die arme varkens. Bah
Citaat:wat uiteraard weer weggestreept wordt als 'activistenpraat die nog nooit ter plaatse zijn geweest want zo gaat het hier noooooit'
Citaat:De Vlaamse minister van Dierenwelzijn Ben Weyts heeft opdracht gegeven om de vergunning van het slachthuis in Tielt in te trekken. De activiteiten worden stilgelegd. De minister zet die stap na de verspreiding van beelden over de praktijken en een bezoek van de inspectie.
De directeur van Debra zegt „zeer geschokt” te zijn van de beelden. „We kunnen de beelden niet ontkennen. We zijn een intern onderzoek gestart om te kijken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.” Tegen de betreffende medewerkers worden „passende maatregelen” genomen.
Magrathea schreef:... Om vervolgens betrapt te worden, gearresteerd, filmmateriaal afgepakt, doodsbedreigingen, weet ik het wat. Om vervolgens achter te blijven met alleen je verhaal, wat uiteraard weer weggestreept wordt als 'activistenpraat die nog nooit ter plaatse zijn geweest want zo gaat het hier noooooit'
Daarbij, overigens, mijn excuses voor niet overal op ingaan. Ik word nogal verdrietig van sommige uitspraken/beschuldigingen hier (op zo'n niveau dat anderen het merken) en ik wil mijn energie liever anders besteden.
Citaat:Als varkenshouder willen wij ons distantiëren van zoveel gruwel. Het ligt niet in de aard van een boer om zijn varkens zoveel onrecht aan te doen. Want dierenleed leidt ontegensprekelijk tot slechtere productieresultaten en deze zijn nefast voor een varkenshouder. Uit ervaring weten wij dat deze beelden door Gaia vaak uit de context getrokken zijn en dat deze passen in hun anti-vleescampagne. Op die manier proberen ze consumenten afkerig te maken van al wat vlees is.
Magrathea schreef:Even lezen, het ging om dat er gezegd werd dat de filmer in had moeten grijpen ipv blijven filmen. Zonder bewijs geen shock effect en geen actie.
daffie1986 schreef:Daarbij vind ik het echt ONBEGRIJPELIJK hoe iemand die zoveel om dieren geeft rustig staat te filmen terwijl die toekijkt hoe een levend varken bij dat bad een verdrinkingsdood tegemoet gaat. Zover gaan dus dierenactivisten om hun punt te maken, WALGELIJK!!!! Er zijn noodknoppen te vinden waar hij op had kunnen drukken om te zorgen dat het varken wel eerst dood zou zijn. Mijn bloed kookt dat niemand ingrijpt alleen maar om een standpunt duidelijk te maken en dat over de rug van die arme varkens. Bah
PlantsTho schreef:Geen paradijs voor dieren wil nog steeds niet zeggen dat iedere vleeseter zijn vlees uit de hel wil hebben.Hier word ik dus zo ongelooflijk kwaad van he. Hoe erg wil je de zaak verdraaien. Zeker als je zelf weetikhoeveel keer per week een stuk vlees op je bord hebt liggen, nu opeens het zielig vinden dat het er zo aan toe gaat (en dan maakt het geen donder uit of je wel of geen varken eet, geen enkel slachthuis is een paradijs voor dieren). Hypocriet. Dan heb je je mond vol over dat 'die antiboerenbeweging' eerst maar eens moet komen kijken hoe het er werkelijk aan toe gaat. Als ze dat vervolgens doen gaan 'die dierenactivisten' veel te ver om hun punt te maken? ja daaaaag
Jildau schreef:Fijne gesprekspartner ben jij PlantsTho!
Precies zoals Oomens zegt. Omdat ik niet tegen het eten van vlees ben betekent dat automatisch dat ik ernstige dierenmishandeling prima vind?
Ik ben gek op dieren en wil dat elk dier een zo goed mogelijk leven heeft. Als ze dan na dat goede leven opgegeten worden vind ik dat prima en het dier heeft daar ook geen last van. Tenzij het op de manier gebeurt zoals op het filmpje. Dat is echt zeer en zeer kwalijk en daar staat natuurlijk geen enkele dierenliefhebber achter.