Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3666
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:18

Het is misschien een goed idee om morgen met zeg 15 euro naar de markt te gaan om te kijken wat die qua groente en fruit heeft. Misschien kan ik nog wat goedkoop krijg. Wat ik overhou kan ik dan even snel bij aldi/lidl wat dingen zoals brood en beleg halen. Dan kan ik weer even voort.
En ik ga nu heel erg de diepvriesgroentes in de gaten houden. Dat zal nu waarschijnlijk goedkoper wezen...

En heb een grote bak in huis gezet om courgette nu al op te kweken, dan moet ik binnen een maand oost hebben (als het goed gaat) Ook had ik toevallig een vroege sla soort besteld (zaden) en die mochten deze maand al op de volle grond. Ik heb ze nu in bakken gezet en ook deze staan binnen. Eens kijken of ze dan nog sneller geoost kunnen worden. Zou toch even flink schelen namelijk.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:37

Chamion, als dat schikt: bij ons houdt de bakker altijd het laatste uur uitverkoop. De keuze is dan niet meer super, maar je kunt er nog prima een tas vol brood halen voor 5 euro :) Zelfde voor de groetenboer, die moeten overal vanaf

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:46

Lilith, vind ik ook hoor. Ik woon dan wel in het centrum maar ik haal eigenlijk alleen dingen bij de AH gewoon omdat die op 50 meter afstand zit. Verder is er op zaterdag markt waar wel van alles te koop is maar hang dus eigenlijk daar aan vast. AH heeft niet zo'n uitgebreid groente assortiment en dat wat ze hebben is nog duur ook. Ik ben dus ook gebonden aan avonden en zaterdagen. Maar dan heb ik geen zin en tijd om supermarkten af te struinen voor de koopjes.

En hoe laat sluit die dan Magrathea? :)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:01

Heb je het dan over de bakker en groenteboer op de markt? Of de winkeltjes?

chamion
Huisheks

Berichten: 3666
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:27

@Magrathea inderdaad, dat wil ik graag ook wel even weten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:30

Dit hangt van de stad af, hier was het eerst 4u op donderdag en 5u op zaterdag. Nu is het beiden 5u geloof ik (of ze houden zich niet meer aan de regels op donderdag haha). In het laatste uurtje doen de kramen aan koopjes (als ze het doen dan). Als je graag bloemen op tafel hebt is dat ook hét moment om een goedkoop bosje te scoren :)

Als het goed is kun je het wel vinden op de website van je gemeente

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:55

hmm oke. een x einde vd dag naar de markt dus ipv 's ochtends

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:11

Doordeweeks ben ik nooit voor 6 uur thuis dus winkels in het laatste uurtje dat gaat niet.
De markt is bij ons op zaterdag tot half 4 geloof ik maar daar wordt niet afgeprijsd in het laatste uur.
Als ik thuiskom zijn alleen nog de supermarkten open :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:00

Moet ik er wel bij zeggen dat het afprijzen voornamelijk op de zaterdag gebeurt! Ook wel doordeweeks maar minder. Het is even zoeken :) Op zondag en maandag is bijna nergens markt dus daarom willen de marktmensen (vaak) op zaterdag van hun waar af

Nog even over de markt: er staat hier bijv ook een kraam met allerlei verzorgingsproducten die een foutje hebben. Het etiket heeft bijvoorbeeld een misdruk of de fles heeft een verkeerde kleur. Die spullen kun je voor een habbekrats krijgen (A merken) terwijl wat erin zit gewoon exact hetzelfde is als wat je in de winkel koopt.
Hier in Delft staat zo'n kraam en in Rotterdam ook, is het sowieso waard om even te zoeken :)

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:04

Hier alleen woensdag markt

Mijn baas gooit ook vrij veel weg , schrok er bijna van := . Vandaag vrij veel gehaktballen met paneer , slavinken en burgers etc

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:44

Rebecca schreef:
Hier alleen woensdag markt

Mijn baas gooit ook vrij veel weg , schrok er bijna van := . Vandaag vrij veel gehaktballen met paneer , slavinken en burgers etc


Erg he? Zijn volop mensen die amper vlees kunnen betalen en dan wordt het in de slagerij gewoon weggegooid. Ik wou dat we alle voedsel wat er is wat beter konden verdelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:49

Alwiene schreef:
[naam] schreef:
Hier alleen woensdag markt

Mijn baas gooit ook vrij veel weg , schrok er bijna van := . Vandaag vrij veel gehaktballen met paneer , slavinken en burgers etc


Erg he? Zijn volop mensen die amper vlees kunnen betalen en dan wordt het in de slagerij gewoon weggegooid. Ik wou dat we alle voedsel wat er is wat beter konden verdelen.

Precies , ik heb dan geluk dat elke werkdag vlees krijg en de week doorkom ermee . (hoef geen discussie over vlees elke dag ;) ) . Maar er zijn genoeg mensen die elke stuiver omdraaien en lang niet zo luxe eten .

Doe het bijvoorbeeld na paar dagen met korting weg , geef het weg aan een goed doel . Maaltijden gaan ook altijd weg op zaterdag (die maken ze ook , stamppot of pasta etc ) .

Ik krijg ook vaak vlees mee dat al dagje langer ligt zeg maar , is nog prima te eten en vries het vaak gelijk in op die dag .

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:34

Hier groenten en fruitmarkt op maandag van 9-14 uur. Ik heb altijd vanaf 8.45 al college en ga daarna door naar werk, dus kan er helaas ook nooit heen. Op zaterdag staat er volgens mij één groentekraam, binnenkort maar eens kijken of die aan het eind van de dag z'n spullen voor minder weg doet.

Volgende week wordt een dure ben ik bang, veel houdbare dingen als jam, pindakaas enz zijn op. Ook geen brood meer in de vriezer en geen beleg in de koelkast. Morgen maar eens naar de Lidl en daar het een en ander halen ipv bij de Appie.

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:36

Ik heb de boodschappen van januari welke ik heb gepind opgeteld en gedeeld door 4.5 week.
Dan kom ik op ruim 35 euro per week uit...niet gehaald dus en brood nog contant gekocht.

Ahhh februari is gestart. :o

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:02

Rebecca schreef:
Hier alleen woensdag markt

Mijn baas gooit ook vrij veel weg , schrok er bijna van := . Vandaag vrij veel gehaktballen met paneer , slavinken en burgers etc


Is er geen voedselbank in de buurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:03

phormicola schreef:
[naam] schreef:
Hier alleen woensdag markt

Mijn baas gooit ook vrij veel weg , schrok er bijna van := . Vandaag vrij veel gehaktballen met paneer , slavinken en burgers etc


Is er geen voedselbank in de buurt?

:j maar word vaak op uiterste randje uit de vitrine gehaald , of uit de onderkoeling voor in de zaak en dan kan het al niet meer

Kan weleens een (gehakt :') ) balletje opgooien als ik het weer zie :j

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:39

Hmm Rebecca, als klant zijnde geen fijn idee dat het vlees op het 'uiterste randje' pas uit de vitrine gaat. Als ik vlees bij de slager koop verwacht ik dat ik het toch wel 2 a 3 dagen nog kan gebruiken eigenlijk :=
Maar wie weet, misschien kun je je baas op goede ideeën brengen. Want het is echt doodzonde dat weggooien.

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:09

Vaak gaat het na 2 dagen de vitrine uit , en soms 3 dagen . En op zaterdag gaat alles uit de vitrine de vriezer in , hangt er vanaf :j . Maar het is ook vaak de kleur en vanaf dan kan je vers niet meer garanderen , als ze teveel verse worst maken gaat het na paar dagen ook de kliko in

Ik noem het op het randje ook door de kleur oa , ik heb liever een mooi kleurtje net als de klanten. Op ma en di zijn de snel klaar in de aanbieding dan word er veel gemaakt en vandaag is het overschot de prullenbak in gegaan . Terwijl er zoveel liefde in de slavinken zat ;(

Berdien

Berichten: 64650
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:22

Ik vind weinig dingen zo zonde als het weggooien van vlees. Er zit zoveel energie in vlees, zoveel liters water en kilo's voer en dan... gaat het de prullenbak in? Kan daar echt heel boos om worden. Maak dan minder klaar, zeker als bekend is dat er regelmatig het nodige weggegooid wordt. Denk dat klanten best begrip hebben voor een slager die meedenkt met het milieu en niet tot op het laatst de vitrine vol heeft. Liever nee verkopen dan de kliko in, denk ik.

Over onnodig weggooien gesproken, ik ben zo enorm fan van de Buitenbeentjes van AH. Vandaag een flinke zak appels voor €0,99. En aan die appels is niks te zien! Toch zonde als die weggegooid worden.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:27

Wat zijn die buitenbeentjes? Zag een zak paprika's daarvan liggen, goedkoper dan bij de Lidl.

Berdien

Berichten: 64650
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:27

Buitenbeentjes zijn groente en fruit die net niet mooi genoeg zijn. Dus hele grote of hele kleine paprika's, appels die niet aan de standaard voldoen, kromme wortels etc. Omdat AH tegen verspilling is worden die tegen een fractie van de prijs verkocht.

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:36

Ik heb een clubje opgericht voor te kleine appels peren en wortels met een lelijk gezicht :)ddd



Ik zal baas eens aan de tand voelen , ben wel benieuwd nu :j .

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:43

Hahahahaha rebecca
ik ben ook van de buitenbeentjes

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:45

Berdien schreef:
Buitenbeentjes zijn groente en fruit die net niet mooi genoeg zijn. Dus hele grote of hele kleine paprika's, appels die niet aan de standaard voldoen, kromme wortels etc. Omdat AH tegen verspilling is worden die tegen een fractie van de prijs verkocht.


Kromkommer *\o/*
(Dat is daadwerkelijk een bedrijf dat bijv soepen maakt en verkoopt van imperfecte groenten. Mocht je het leuk vinden om te lezen: http://www.kromkommer.com/ )

Berdien

Berichten: 64650
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:47

Ja vind dat echt goede initiatieven :j

Tof Rebecca, ben benieuwd!