Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:44

Zwerte schreef:
De meesten hebben volgens mij echt het geld wel bij zich hoor, maar proberen gewoon nog wat er af te krijgen. Ik hou altijd stug vol, afgesproken is afgesproken. En over het algemeen komt dat laatste geld dan ook wel uit de broekzak hoor met een lachje 'ach het viel te proberen he?'. En anders zoeken ze maar een pinautomaat op...



Heb ik toen ook gehad met een telefoon. Hij bood 10 euro onder mn minimum en ik gaf aan vast te houden aan die prijs. Ja het verschil delen dan.. nee ik wil gewoon dat bedrag.
Nou hij zou de dag erna laten weten. Kreeg ik weer bericht dat ie voor 5 minder hem wilde komen halen, want was jarig en bladibla. Heb ik teruggereageerd dat ie vast van zn verjaardagsgeld wel 5 euro extra kon missen. Uiteindelijk kwam ie de dag erna (man van in de 40, ik had een ander persoon verwacht :') haha). Maar aan de deur probeerde die t idd ook nog. Maar hij had die 5 extra echt wel bij zich en die heb ik er ook echt wel bij gekregen. Zeker als er zo over gesteggelt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:34

Nou, de watertank is eindelijk verkocht. Contact ging heel moeilijk. Mocht hem van die vriendin alsnog verkopen. Bij hun ging hij toch maar naar de sloop. Ik bel die man, neemt niet op. Probeer nog eens, neemt wel op. Wou hij de afmetingen weten. Goed, zou ik doen en terug bellen. Ik bel dus terug, neemt niet op. Nog eens, neemt weer niet op, dus ik stuur een smsje. Geen antwoord... Na een week nog geen contact dus was er wel klaar mee.

Opeens, die middag nog, bericht. Hij had iemand gevonden om erachter te komen. Afgesproken dat hij zaterdagmiddag zou komen en hij eerst zou bellen welk uur. Dat werd dus zatermiddag, zaterdagnamiddag, was ondertussen al met een vriendin gaan shoppen met het idee: Die komt niet meer. 's Avonds opeens telefoon. Of het deze voormiddag 10.00 niet luktr want vandaag was er wat mislopen. Nou ja... goed. Dus, deze morgen lekker in de zetel, staat er een totaal anders persoon om 10.00 aan de deur. Ja, hij was gestuurd voor er achter te komen, alleen, voor een tank dat gigantisch veel weegt :P Maar goed, we hebben hem op de aanhanger gekregen en hij is eindelijk weg.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:53

Ppff ik vind het gewoon onbeschoft dat afdingen nadat je een bedrag hebt afgesproken.

De dame van de bucas had ik van te voren expliciet gevraagd om gepast geld mee te nemen. Ik heb nooit contant in huis dus kan niet wisselen. Heeft ze keurig gedaan.

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:56

Ik had een keer een verkoper die ging opeens meer wilde hebben...

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:59

ik had pas een dame aan de deur, die kwam een deken ophalen, we hadden over de mail al 15 euro afgesproken.
Aan de deur wilde ze ineens niet meer geven dan 10. Ze is zonder deken weggegaan.. 8)7

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:00

Haha jeetje wat een lef hebben sommige mensen!
Goed gehandeld amke!

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:02

ik had een mailtje vanmorgen, dat iemand voor 150 euro wou komen kijken..
prima maar als je besluit te kopen dan wel graag 200 euro op tafel leggen :+

Mischa

Berichten: 3506
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:05

DeMolenhoek schreef:
Dus, deze morgen lekker in de zetel, staat er een totaal anders persoon om 10.00 aan de deur. Ja, hij was gestuurd voor er achter te komen, alleen, voor een tank dat gigantisch veel weegt :P Maar goed, we hebben hem op de aanhanger gekregen en hij is eindelijk weg.


Is dit een Belgische manier van "het komen ophalen"?
Moest het echt 3 keer lezen maar denk dat je dat bedoeld toch? :P

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:09

Ja :') :P

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:37

Haha, toen ik net in Tongeren woonde stond ik ook vaak van: Watte?? :?
Ik heb het na een jaar nog af en toe hoor :7

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:50

Maar Tongeren is wel een taal apart :') ik woon op nog geen half uur van daar en ik versta soms 2 collega's van daar amper :')

Oehlala
Berichten: 4325
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:21

Hier hebben mensen vrijdag 4 jonge kippen gekocht en nu belden ze op dat ze alle 4 ziek zouden zijn. Wij zijn van mening dat we kerngezonde dieren hebben verkocht, mensen hebben ze zelf vrijdag ook bekeken, en meegenomen. Wat zouden jullie doen? Cq wat kan ik doen? Het is gewoon een particuliere verkoop, wij zijn geen bedrijf.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:27

Willen ze nu hun geld terug?

Oehlala
Berichten: 4325
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:56

nou dat weten ze zelf nog niet geloof ik, heb ze net gesproken, ze was bang dat de dieren misschien vogelpest hebben, maar daar zijn ze tegen geeent. Ze gaat er straks mee naar de dierenarts en dan belt ze terug. Ik kan zelf de dieren niet even ophalen, omdat ze meer dan 3 uur van ons vandaan woont.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:18

Jeetje dan moeten het wel hele bijzondere kipjes zijn als je er 3u voor in de auto zit.

hagelslag
Berichten: 9320
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:32

Hebben ze de kippen in de auto vervoerd met airco aan? Misschien was de temperatuurverschil te groot

Oehlala
Berichten: 4325
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:45

Tja ik weet het niet, er is er eentje met verkoudheidsverschijnselen, haar DA geeft straks een kuurtje af. Vind het vreemd van mijn eigen dieren uit hetzelfde koppel is er niet eentje ziek, rennen allemaal gezond en fit door de ren.
Maar wat als ze straks begint over de kosten oid?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:03

Die zijn voor hun :+

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:17

het dier kan toch door de reis en de stress een verminderde weerstand hebben opgelopen?
Kun jij niks aan doen.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:43

Ik zou ook niet te snel kosten gaan vergoeden. Je bent geen bedrijf, geen garantie. Gezond bij vertrek en jouw dieren mankeren niks. Wie weet wat zij er mee gedaan hebben.
Gewoon even afwachten nu wat er gaat gebeuren maar ze kunnen jou niets verplichten

Paarden verkopen blijft lastig.
al tientallen telefoontjes, mailtjes en berichten gehad. Iedereen komt er nog op terug of bellen nog voor een afspraak....
heb tot nu toe nog maar 1 gehad die is gekomen. De rest moet nog steeds bellen of mailen of PBen voor een afspraak *\o/*

Wel lastig. Werk ook nog 32 uur en heb een klein kindje. Tis niet dat ik altijd dus maar beschikbaar ben.
Mensen gaan daar wel vanuit

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:03

Als de dierenarts kan aantonen dat ze al ziek waren voor ze verkocht waren, vind ik het wel zo netjes om als verkoper de kosten te vergoeden.
Lijkt me dat je dat andersom ook op prijs zou stellen.

Ik heb ooit een vogel gekocht die bij aankoop ook al ziek bleek. Via de dierenarts kreeg ik bevestigd dat de vogel bij aankoop al ziek is geweest, waarna het via rechtsbijstand is opgelost. De verkoper moest de gemaakte kosten vergoeden :)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:09

Ja oke Cayenne , dan is het een ander verhaal.
Maar dat lijkt me wel lastig vast te stellen?

Oehlala
Berichten: 4325
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:31

verkoop jij dan als particulier of als bedrijfje? en wat voor ziekte was dat dan?

ik ben van mening dat ik gezonde dieren heb afgegeven, ik heb ze zelf vrijdag nog in de hand gehad voor ze verkocht zijn. Bovendien als de dieren zo hoogbesmettelijk zijn als zij nu beweerd, zou ik in mijn blijvende koppel ook symptomen moeten hebben, wat ik niet heb.

Ik kan natuurlijk niet zien wat zij gedurende de autorit ermee gedaan hebben, hoe ze daar nu gehuisvest zijn en wat ze te eten krijgen. en of zij misschien al andere kippen hebben die drager zijn van het een of ander.

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:21

hebben ze het überhaupt al over geld gehad? Mss willen ze jou alleen op de hoogte brengen?

ik heb het weleens gehad met kittens...extra lang hiergehouden want over eentje twijfelde ik...dierenarts heeft ze gezond verklaard en toen verkocht...week later bleken 3 vd 5 toch ziek...niis ernstigs kuurtje en alles weer klaar maar kwam ws door de stress van het verhuizen..heb iedereen aangeboden dat ik de dierenartskosten zou betalen maar geen van allen wilden ze dat.gewoon pech volgens hun en niet mijn schuld...katten zijn inmiddels gesteriliseerd trouwens dus hier geen jonge dieren meer

Oehlala
Berichten: 4325
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:46

Ja ze wilde de dieren terugbrengen als de ab kuur te duur werd, maar ze wonen 300km verderop, dus voor ze straks 600 km gaan rijden en er brandstof doorheen jagen kunnen ze de dieren ook behandelen. ( tenminste zo denk ik), ze belt later vandaag nog een keer over hoe het gaat.