Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
EskeGirl schreef:Mijn biologische kennis gaat niet veel verder dan ombi, herbi of carnivoren. Wist niet dat er ook nog echte tussenvormen zijn dus mijn gedachte was: geen carni of omni=herbivor. My bad
Ik ken ze ook niet allemaal.. Je hebt dus de fruitivoren (of fructivoren heet het zie ik net), de folivoren (leven vooral van bladeren), de granivoren (vooral van granen en zaden) en zo zijn er nog meer. EskeGirl schreef:Mijn biologische kennis gaat niet veel verder dan ombi, herbi of carnivoren. Wist niet dat er ook nog echte tussenvormen zijn dus mijn gedachte was: geen carni of omni=herbivor. My bad
Bowen schreef:Maartje1990 schreef:Mensen zijn (of waren) misschien verzamelaars maar (de meeste) mensen zijn ook roofdieren (van nature)
Aaseters. Het lichaam van de mens is van nature helemaal niet zo geschikt voor jagen.
Probeer het anders maar eens zonder allerlei hulpmiddelen.
Maartje1990 schreef:Maakt dat iets uit? Wij jaagden met hulpmiddelen. Maar dat maakt ons niet meteen geen omnivoor of geen roofdier meer
8nnemiek schreef:Ik hou van vooruitgang in de wetenschap en nieuwe theorieën
8nnemiek schreef:... koemelk was destijds een superfood en je kon er niet genoeg van binnenkrijgen. Tegenwoordig weten we gelukkig wel beter en blijkt het zelfs botbreuken te veroorzaken..
8nnemiek schreef:Ik heb me trouwens nooit verdiept in 100% vlees eten, maar voor zover ik weet krijg je dan scheurbuik.. Mensen maken geen vit C aan (wat vleeseters wel doen) en wij hebben fruit nodig voor onze vitamine C, toch?
8nnemiek schreef:Zo lang het niet bewezen is dat we het zelf opnemen, neem ik het zekere voor het onzekere, thank you very muchAls je even terug leest in mijn berichten kom je een uitleg tegen over B12. Wij maken zelf B12 aan, alleen is het nooit bewezen dat we het zelf ook kunnen opnemen. Er zijn hele volksstammen die nooit dierlijke producten eten maar geen tekorten hebben vreemd genoeg, dus ik geloof wel dat wij (iig de gezonde mensen) onze eigen B12 kunnen opnemen zodra we die nodig hebben.
.
Gelukkig is iedereen vrij om te kiezen daarin! 8nnemiek schreef:(...) maar ik bedoel dat koemelk calcium uit botten onttrekt en dat was maar een enkel voorbeeldje waarom koemelk niet goed is voor de mens en het hele punt was simpelweg duidelijk maken dat visies veranderen en we steeds meer kennis krijgen over voedsel en ons lichaam.
8nnemiek schreef:In aziatische landen bijvoorbeeld. Boedisten, hindoeisten, maar vooral ook de arme mensen in china die geen geld hebben voor dieren/melk of eieren. De oudste mensen van japan leven vooral van zoete aardappel en rijst, en minder dan 1% vis/vlees/dierlijke producten..
Maartje1990 schreef:Dikke van dale: roofdier: zoogdier die vlees eet.
Dus ja we zijn toch echt roofdieren. Daarnaast waren we altijd jagers én verzamelaars.
En je kan wel iets anders vinden maar feitelijk zijn we zowel jagers als roofdieren
.