Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:30

Ik werk op onregelmatige tijden (bijv 22:30-07:00) en dan kan het ook dat ik om 07;00 met een patatje oorlog in de trein zit. Niet dat ik het doe want lust dat niet,maar het kan. Als mensen dan sirri naar mij komen dat ik na mijn zware werkdag niet even iets mag eten in de trein... zou ik niet waarderen :+ het is gewoon openbaar vervoer, je weet waar je voor tekent.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:19

En over in je eentje in een vierzits zitten: soms loopt het nu eenmaal zo. Al vaak genoeg gehad dat ik daar belandde in een propvolle trein. Als dan de trein later ineens leegloopt, lijkt het alsof je bewust in je eentje daar bent gaan zitten. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:42

Wat betreft de discussie 2-4zits: ooit bedacht dat je in die 2zits wel heeel erg weinig beenruimte hebt? Ik ben 1,80, nog niet eens extreem lang maar wel relatief lange benen. In zo'n claustrofobisch zitplekje heb ik mn knieen tegen de voorstoel aan. Wegens knieproblemen zit ik ook liever niet met mn knieen helemaal gebogen en dat is voor mij al niet eens mogelijk op die plekken. Dus puur om de beenruimte pak ik altijd een 4zits als dit mogelijk is.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:17

Geen ergernis, maar wel een vraagteken. Bij de trein van Arriva hoef je maar eenmaal op het knopje te drukken en de deuren gaan open. Simpel toch? Groen licht = knop ingedrukt = deuren gaan open.
Weet je dat er serieus mensen zijn die dit niet snappen? A drukt op knop, dus B, C, D en E moeten dan naar voren wurmen om op die knop te drukken. Echt... Why? :')

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:59

Misschien denken ze dat je alleen uit de trein mag als je ook daadwerkelijk op het knopje hebt gedrukt? :j

Bij de NS ('nieuwe' sprinters) gebeurt het overigens ook dagelijks dat mensen al twintig keer op het knopje hebben gedrukt voor de trein stilstaat. Of tig keer als je hoort dat ie bezig is met het treetje uitklappen en open gaan. Nee mensen, daar gaat het echt niet sneller van. Misschien kan je wel een deurstoring veroorzaken op die manier, maar ook dat bespoedigt het proces niet.

Ik krijg ook vaak hele geirriteerde blikken als ik wacht to het lichtje groen is, dan één keer druk en wacht tot de deur open gaat. Duurt echt geen seconde langer.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:03

Dat begrijp ik echt niet, vooral aan de buitenkant druk ik echt liever niet op dat ranzige knopje :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:08

ik be zo iemand die vaak drukt. waarom? vind ik leuk :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:11

lifaya schreef:

dat _O-

oomens

MoriMann schreef:
Misschien denken ze dat je alleen uit de trein mag als je ook daadwerkelijk op het knopje hebt gedrukt? :j

Bij de NS ('nieuwe' sprinters) gebeurt het overigens ook dagelijks dat mensen al twintig keer op het knopje hebben gedrukt voor de trein stilstaat. Of tig keer als je hoort dat ie bezig is met het treetje uitklappen en open gaan. Nee mensen, daar gaat het echt niet sneller van. Misschien kan je wel een deurstoring veroorzaken op die manier, maar ook dat bespoedigt het proces niet.

Ik krijg ook vaak hele geirriteerde blikken als ik wacht to het lichtje groen is, dan één keer druk en wacht tot de deur open gaat. Duurt echt geen seconde langer.

Dat komt misschien doordat je die uitklappende treeplankjes niet ziet vanuit de trein. Mensen zien dat de trein stilstaat, drukken op het knopje en zien de deuren vervolgens niet (meteen) bewegen. Gevolg: ze drukken nog een paar keer.

Daarbij helpt het natuurlijk niet dat de intetcitydubbeldekkers geen uitklappende treeplankjes hebben en dat de deuren daar dus wel meteen na drukken beginnen te bewegen.

MarlindeRooz

Ik raak treinen ook liever niet meer aan dan nodig. :') :r

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:13

Maar die uitklappende treetjes kun je wel horen :)* Ik ben ook zo iemand die heel vaak drukt, maar alleen in de metro, want dan gaat het knopje zo leuk rood-groen knipperen :))

Met intercity's gaan de deuren ook niet direct open hoor, de knop werkt pas als de trein stilstaat en dan hoor je een ppssshh en poef en dan gaan de deuren open :P

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:18

lifaya schreef:

same, en ik ben ook zo iemand die dan ook als eerste bij de deur wilt staan om op t knopje te drukken :')
Ben nog al kinderachtig

maar nu weer ontopic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:24

Ik vind de vierzits discussie wel een lastige. Ik ben heel erg lang en in veel treinen zijn tweezits behoorlijk krap, vooral in de nieuwe sprinters. Als ik langer moet reizen (als ik met de trein naar m'n ouders ga dan zit ik drie kwartier in een sprinter) dan ga ik toch liever in een vierzits omdat ik daar gewoon veel comfortabeler kan zitten. Als ik nou echt een groepje zie die graag bij elkaar willen zitten ben ik niet te beroerd om even op te staan, maar ik ga er wel zitten als er gewoon plek is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:26

Ik ram ook altijd heel vaak op t knopje :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:27

LiannePuthzy schreef:
lifaya schreef:

same, en ik ben ook zo iemand die dan ook als eerste bij de deur wilt staan om op t knopje te drukken :')
Ben nog al kinderachtig

maar nu weer ontopic

:')

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:31

Ik kan niet eens fatsoenlijk in een 2 zits zitten. ben daar echt te lang voor . Als het moet dan doe ik het maar zit dan zo dat er niemand meer langs past. ivm dat ik anders echt mijn benen niet kwijt kan.
gelukkig heb ik al een hele tijd een auto :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:52

Ik pas met mijn relatief korte pootjes (zeker vergeleken met een aantal van jullie) gemakkelijk in een tweezits, maar vind een vierzits fijner, wat ruimer zegmaar. :)
Eenzits die je in sommige treinen hebt (die van om en nabij bj 2000 met de blauwe 2e klasse) vind ik ook fijn maar dan moet je net de mazzel hebben zo'n trein te treffen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 00:46

Ik ga altijd in een vierzits zitten. Kan mijn tas mooi op het tafeltje bij het raam. Groepje mensen heeft geen privileges.
Overigens vind ik het jammer dat mensen vaak niet opstaan. Toch vind ik dat je er zelf ook wat mee kunt, als je je hiervan bewust bent en het mogelijk is voor je en dat is of een eersteklas kaartje kopen of buiten de spits rijden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 00:59

Cinderella schreef:
Ik ga altijd in een vierzits zitten. Kan mijn tas mooi op het tafeltje bij het raam. Groepje mensen heeft geen privileges.
Overigens vind ik het jammer dat mensen vaak niet opstaan. Toch vind ik dat je er zelf ook wat mee kunt, als je je hiervan bewust bent en het mogelijk is voor je en dat is of een eersteklas kaartje kopen of buiten de spits rijden.

Tsja ik vermijd zoveel mogelijk spits.. maar te gek voor woorden dat ik plots zou moeten betalen (student ov).. omdat mensen tegenwoordig dusdanig asociaal zijn

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 01:02

Gianti schreef:
Cinderella schreef:

Tsja ik vermijd zoveel mogelijk spits.. maar te gek voor woorden dat ik plots zou moeten betalen (student ov).. omdat mensen tegenwoordig dusdanig asociaal zijn

Is ook zo :j. Maar ik zou daar wel voor kiezen, als ik echt een zitplek zou willen hebben en uit ervaring weet dat mensen niet opstaan. Blijft natuurlijk jammer en asociaal dat niemand opstaat.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 06:56

Ghostattack schreef:
Maar die uitklappende treetjes kun je wel horen :)* Ik ben ook zo iemand die heel vaak drukt, maar alleen in de metro, want dan gaat het knopje zo leuk rood-groen knipperen :))

Met intercity's gaan de deuren ook niet direct open hoor, de knop werkt pas als de trein stilstaat en dan hoor je een ppssshh en poef en dan gaan de deuren open :P

Zeg dat niet te hard, vorige keer wilde ik de trein uit, iemand drukte al toen de trein (intercity) nog niet helemaal stil stond en de deur ging gelijk open. Schrokken we wel even van, want de trein reed dus gewoon nog :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:29

Goldenarrow, oeps :')

Ik wilde vandaag de IC van 18:00 richting Heerlen pakken op Bijlmer. Hij had 5 min vertraging, daar kan ik mee leven.. Tot ie aan kwam rijden. 1 treinstel...

Bijna niemand moet eruit op Bijlmer en enorm veel mensen erin. Geloof me, mensen werden gevraagd terug uit te stappen want de deuren konden echt niet meer dicht. Ik heb veel drukke treinen gezien, maar dit was echt het toppunt := Ik heb niet eens geprobeerd in te stappen, dit was echt hopeloos. De volgende was gelukkig normale lengte maar alsnog belachelijk druk.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:56

lifaya schreef:

Dit :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:59

Ik ben blij dat andere mensen het leuk vinden om te drukken, ik vind het zo ranzig om er met mn blote handen aan te zitten :') O:)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:03

verootjoo schreef:
Ik ben blij dat andere mensen het leuk vinden om te drukken, ik vind het zo ranzig om er met mn blote handen aan te zitten :') O:)

met je elleboog drukken :')