Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoriMann schreef:Misschien denken ze dat je alleen uit de trein mag als je ook daadwerkelijk op het knopje hebt gedrukt?![]()
Bij de NS ('nieuwe' sprinters) gebeurt het overigens ook dagelijks dat mensen al twintig keer op het knopje hebben gedrukt voor de trein stilstaat. Of tig keer als je hoort dat ie bezig is met het treetje uitklappen en open gaan. Nee mensen, daar gaat het echt niet sneller van. Misschien kan je wel een deurstoring veroorzaken op die manier, maar ook dat bespoedigt het proces niet.
Ik krijg ook vaak hele geirriteerde blikken als ik wacht to het lichtje groen is, dan één keer druk en wacht tot de deur open gaat. Duurt echt geen seconde langer.
Cinderella schreef:Ik ga altijd in een vierzits zitten. Kan mijn tas mooi op het tafeltje bij het raam. Groepje mensen heeft geen privileges.
Overigens vind ik het jammer dat mensen vaak niet opstaan. Toch vind ik dat je er zelf ook wat mee kunt, als je je hiervan bewust bent en het mogelijk is voor je en dat is of een eersteklas kaartje kopen of buiten de spits rijden.
Gianti schreef:Cinderella schreef:Ik ga altijd in een vierzits zitten. Kan mijn tas mooi op het tafeltje bij het raam. Groepje mensen heeft geen privileges.
Overigens vind ik het jammer dat mensen vaak niet opstaan. Toch vind ik dat je er zelf ook wat mee kunt, als je je hiervan bewust bent en het mogelijk is voor je en dat is of een eersteklas kaartje kopen of buiten de spits rijden.
Tsja ik vermijd zoveel mogelijk spits.. maar te gek voor woorden dat ik plots zou moeten betalen (student ov).. omdat mensen tegenwoordig dusdanig asociaal zijn
Ghostattack schreef:Maar die uitklappende treetjes kun je wel horenIk ben ook zo iemand die heel vaak drukt, maar alleen in de metro, want dan gaat het knopje zo leuk rood-groen knipperen
Met intercity's gaan de deuren ook niet direct open hoor, de knop werkt pas als de trein stilstaat en dan hoor je een ppssshh en poef en dan gaan de deuren open