Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elenaMM77 schreef:Finliox schreef:Staan er wel eens spelfouten in Woordenboeken? En hoe wordt dat dan opgelost?
wat een geweldige vraag![]()
oplossing is natuurlijk gewoon dat de taaldeskundigen die de woorden aandragen het woord herroepen en zo zal dat ook wel gebeuren..
ik ben wel benieuwd of er ooit een spelfout in de van Dale heeft gestaan en welk woord dat dan was..
thanks voor de geniale vraag, bracht een glimlach hier.
---
edit, ben nu zo nieuwsgierig dat ik de vraag heb ingediend bij de redactie van van Dale.
oomens schreef:Warboel schreef:Ik vraag mij af hoe ik een Paper Jam van de printer op kan lossen als er geen papier in zit
Kijken of er niet toch stiekem een velletje in het apparaat zit terwijl de lade leeg is?
amkeVH schreef:Waarom ik meteen iedereen wegduw die ook maar enige interesse in mij toont?
SindyKaya schreef:Hoe kan het dat we een geur koppelen aan iets?
Stel je hebt een hele lekkere parfum en je gebruikt hem een paar keer voor de wc, dan denk je opgegeven moment aan de wc als je de parfum op doet en is het niet meer fijn om hem op te doen
Citaat:De emotionele waarde van geuren heeft rechtstreeks te maken met de plaats in onze hersenen waar de geur wordt verwerkt. Dit gebeurt in het limbisch systeem. Dit is het oudste gedeelte in onze hersenen. Het wordt ook wel eens de ‘reptielenhersenen’ genoemd. Via dit systeem voelen we emotie en slaan we herinneringen op. Geur en emotie, geur en herinnering staan dus heel dicht bij elkaar. Tegelijkertijd hebben we hiervoor wel een flink geurexplosie nodig. In de loop van de eeuwen zijn we veel van onze reukzin verloren. Dit was waarschijnlijk een gevolg van evolutie, we gingen beter kleuren zien en verloren hierbij een deel van onze reukzin. Honden kunnen minder goed zien dan mensen, maar ruiken beter.
ladyrosa schreef:Ik vraag mij wel eens af of je model kunt worden met alleen je haar zegmaar. (Dus in shampooreclames enz). Zo ja, kun je je daarvoor opgeven of moet je dan gescout worden?
(Ik heb giga dik haar waar je best mooie dingen mee kan doen)