Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:30

purny schreef:
Wat ik als klant heb is dat ik al een aantal keren te weinig koopzegels gehad heb. Terwijl ik er wel voor betaal

Hier ook al een paar keer het geval. Ik heb zelf ooit in een supermarkt gewerkt en was altijd heel precies, maar wist dat dat niet voor al mijn collega's gold. Daarom tel ik altijd mijn zegels na en maar goed ook! Er is maar één meisje bij de winkel die standaard de zegels een tweede keer natelt. Dat vind ik echt heel netjes van haar, vooral omdat het ook altijd klopt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:36

MelissaH1996 schreef:
Mag ik echt even mijn frustratie kwijt over chinezen die babyvoeding komen kopen? |o
Ik werk bij de AH en zaterdags help ik met opstarten en ben ik er dus al om 7.30, ik ben er dus ook wanneer de winkel opengaat. Nou hebben wij de deur van onze winkel en moeten wij ook altijd de draaideur van het winkelcentrum opendoen. Klanten horen dus voor die draaideur te wachten. Nou is er dus een winkelier die soms al enkele chinezen binnenlaat op de een of andere manier en nou stonden er gisteren al zeker tien(!) voor onze deur te wachten. Oke, wij kregen de deur al haast niet open omdat ze er gewoon tegen aan stonden te duwen, omdat ze zo nodig naar binnen moesten, maar dat was nog niet waar mijn mond van open viel. Ik werd vervolgens namelijk echt letterlijk omver gerend toen de deur openging! Vervolgens lieten ze ook nog een ravage achter in het gangpad van de babyvoeding, omdat ze als eerste die babyvoeding willen hebben. Daardoor liggen er even later bordjes op de grond en valt er van alles om wat wij weer kunnen opruimen...
Ik was er gisteren tot 15.00u net zoals mijn collega en wij hebben dus gezien wie er dan 's ochtends al zijn geweest. Vervolgens komen ze enkele uren later weer, en enkele uren daarna weer. Het enige waar ik dan op dat moment mee bezig ben, is om dan caissières te waarschuwen dat ze het niet mee mogen geven omdat ze al zijn geweest :=
Vervolgens werd mijn collega ook nog uitgescholden in het Chinees, omdat een het niet mee kreeg. Uiteindelijk supermarktmanager maar gebeld.

Ik sta serieus elke zaterdag weer perplex van dat ze 1. 's ochtends letterlijk de winkel inrennen 2. meerdere keren op een dag langskomen 3. hoe asociaal deze mensen zich gedragen. Wat mij betreft zouden er strengere regels moeten komen, want zoals het gisteren ging kan het echt niet langer meer!

Even ter info: ik heb absoluut niets tegen Chinezen, maar wel tegen het feit dat er Chinezen zijn die alle babyvoeding opkopen en zich zo asociaal gedragen.

Pas af laten rekenen als ze de door hun gemaakte rotzooi hebben opgeruimd.
Zo had ik tijdens een vroeger baantje te maken met mensen van Turkse afkomst die onze net opgevouwen paden met kleding overhoop trokken. We hingen er zelfs bordjes in het Turks bij of ze het netjes achter wilden laten en niet uit de verpakking wilden halen (proefexemplaren hingen ernaast), maar zelfs dat werd niet begrepen. Het was echt heel ondankbaar werk om alles weer netjes te maken en helaas was dat niet één keer op een dag, maar net als bij jullie meerdere keren.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:57

Geen plankje voor en achter je boodschappen zetten. Heb vandaag al drie keer gehad dat ik per ongeluk dan twee boodschappen bij elkaar reken. En dan boos worden op mij. Uuhh, je legt zelf geen plankje neer :D

Ja zeggen tegen de koopzegels en voorts bij het geven super chagrijnig zeggen dat ze de actiezegels wilde. Ik denk dat het wel begrijpelijk is dat voor het afrekenen nog niet gevraagd word of je actiezegels spaart?

purny

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:07

Ik vraag het standaard niet meer. Hoorde laatst in een gesprek dat je het eigenlijk niet meer hoeft te vragen. Ik tel mijn zegels die ik aan de klant verkoop ook altijd een tweede keer na.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:22

Ik zat een half uur geleden in de tram en kwam langs appie. Rarara wie d'r daar voor de winkel stonden.
Moet toch best wel een zware job zijn, het snaaien van de nutrilon :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:00

Zwaar? Lucratief :D

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:27

Waar ik me aan stoor is dat ze soms geen geduld hebben, dan liggen mijn spullen helemaal door de spullen van een ander. Als ik een kar vol met boodschappen heb, dan heb ik die echt niet zo snel weer van de band.

Wat ik ook irritant vind (bijv. bij de AH) is dat als er bijvoorbeeld geen korting is afgegaan, of ze per ongeluk een extra product hebben gescand van de klant na mij, ik eerst naar de infobalie moet en ik mijn geld niet terug kan krijgen bij de kassa waar ik sta. Moet ik bij de infobalie weer in de rij staan. Waarom kunnen ze niet gewoon bij de kassa de korting terug doen of iets dergelijks...

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:54

Dit is omdat er manager codes nodig zijn om kortingen te kunnen geven oid. De mensen met die codes staan bijna altijd achter service balie. Wij kunnen dit zelf helaas niet doen. Daarom moet je helaas naar de service balie..

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:57

Een van mijn ergernissen is klanten die je op facebook op gaan zoeken, en vriendsschapsverzoeken sturen. >;)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:03

_classic schreef:
Een van mijn ergernissen is klanten die je op facebook op gaan zoeken, en vriendsschapsverzoeken sturen. >;)

Iel getver :')
Heb ik zelf geen last van, bij de winkel waar ik werk zit ook niet zulk oké volk, dus ben daar wel blij mee :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:06

Dat is bij bijna elk werk wel. Wij krijgen dat ook.. Evenals Linkdin, maar dat is sowieso meer voor bedrijven.

Kreeg laatst een VV van iemand die ik echt helemaal nergens, maar dan ook ergens van ken :') Niet geaccepteerd ook :=

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:11

sterreke98 schreef:
_classic schreef:

Iel getver :')
Heb ik zelf geen last van, bij de winkel waar ik werk zit ook niet zulk oké volk, dus ben daar wel blij mee :')

Ik werk in een dorp, waar soms nogal wat tokkie volk woont :') Dan lezen ze je naamkaartje, en voegen ze je meteen toe op facebook.. Echt kansloos :n

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:31

Ik heb zelf eens een tijdje een relatie gehad met een klant uit de supermarkt. Ik had een bijbaantje bij de Spar en er kwam vrijwel dagelijks een heel leuke knul boodschappen. Uiteindelijk heb ik een keer de stoute schoenen aangetrokken en hem mee uitgevraagd. Dat waren nog eens tijden. :')

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:49

sterreke98 schreef:
Dit is omdat er manager codes nodig zijn om kortingen te kunnen geven oid. De mensen met die codes staan bijna altijd achter service balie. Wij kunnen dit zelf helaas niet doen. Daarom moet je helaas naar de service balie..

Zo werkt het bij ons ook, maar ik bel dan even naar de balie voor de code. Heb nu zelf gelukkig de code. Maar niets is zo vervelend voor klanten dat er wat fout is gedaan door de kassiere, en vervolgens weer bij een drukke servicebalie aan te sluiten om je geld terug te krijgen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:00

Wij vragen ook wel codes, maar dan moeten ze eerst langskomen. Ze geven bijna geen codes meer via de telefoon.
Graag zou ik zelf ook een code willen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:03

Wij hadden niet eens een code, maar een pas. Voor kleine dingen (zoals herstellen wanneer iets te vaak of verkeerd is aangeslagen) liepen we naar de kassa, maar als we echt dingen moesten retouren, dus geld teruggeven, dan moest dat altijd uit de baliekassa.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:16

Ik als cassiere bij een winkel in mijn dorp meld me ook maar even in dit topic :D
De grootste ergernissen bij mij:
- Klanten die elke keer hetzelfde grapje tegen mij vertellen (zoals een mevrouw die vaker bij mij aan de kassa komt en al 2 keer de grap maakte toen de prei langskwam "ja dat zijn mijn bloemen")
- Klanten die altijd alles beter weten, vooral m.b.t. wat bij de acties hoort
- Klanten die boos worden als ze niet 300 euro kunnen bijpinnen omdat ik het op dat moment niet heb

En dan heb je nog die wanhopige kerels die altijd bij jou aan de kassa komen, zoals laatst eentje: ik vroeg of hij zegels erbij wilde, zei hei: ohh ik dacht nu gaat ze vragen of ik jou erbij mag hebben |o
Laatst kwam ik hem weer tegen maar herkende hem eerst niet. Ging hij me vragen hoe het met me ging enzo en ik maar een beetje verward antwoorden want ik dacht wie is dat toch in godsnaam. Zegt hij: Jaa nu niet zo verlegen doen he! En toen dacht ik echt omg :x Na een tijdje nadenken kwam ik er uiteindelijk weer achter dat hij het was

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:18

Ja, dat was een tijd geleden dus wel vervelend: Mijn vriendin heeft een bepaald bedrag te besteden, en een korting werd er niet afgehaald dus zou ze eroverheen gaan. Maar ze moest eerst betalen, en dan kon ze naar de servicebalie. Dus ze moest wel pinnen, terwijl dat geld eigelijk op de rekening had moeten blijven.

Tja, voor de meesten misschien niet zo'n probleem, maar nu kreeg ze dus het geld terug in de hand bij de service balie, terwijl dat dus op haar rekening had gemoeten.. Dan baal je ook wel ff. Als de cassiere het nou gewoon gelijk goed had kunnen aanslaan, maar zij kon er ook niet veel aan doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:19

Jolien87 schreef:
Ik heb zelf eens een tijdje een relatie gehad met een klant uit de supermarkt. Ik had een bijbaantje bij de Spar en er kwam vrijwel dagelijks een heel leuke knul boodschappen. Uiteindelijk heb ik een keer de stoute schoenen aangetrokken en hem mee uitgevraagd. Dat waren nog eens tijden. :')

Zo kwam mijn ex ook met een bos rode rozen aanzetten. Ik was nog roder dan die rozen. En ik ben ook een keer uitgevraagd door een jongen. Lange tijd nog een relatie gehad

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:20

Marocje schreef:
Ja, dat was een tijd geleden dus wel vervelend: Mijn vriendin heeft een bepaald bedrag te besteden, en een korting werd er niet afgehaald dus zou ze eroverheen gaan. Maar ze moest eerst betalen, en dan kon ze naar de servicebalie. Dus ze moest wel pinnen, terwijl dat geld eigelijk op de rekening had moeten blijven.

Tja, voor de meesten misschien niet zo'n probleem, maar nu kreeg ze dus het geld terug in de hand bij de service balie, terwijl dat dus op haar rekening had gemoeten.. Dan baal je ook wel ff. Als de cassiere het nou gewoon gelijk goed had kunnen aanslaan, maar zij kon er ook niet veel aan doen.

Wij hoeven dat niet te doen. Dat doet de computer voor ons

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:22

Ja, maar als de computer het niet doet, dan is het wel fijn dat de cassiere het zelf kan doen, ipv de klant door te moeten sturen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:24

Ik weet echt niet alle aanbiedingen uit m'n hoofd. Plus dat we niks op open codes mogen aanslaan

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:09

Ik vind het altijd zo jammer dat dat dan het probleem van de klant wordt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:03

Ach ik zie het probleem niet zo. Als het mij overkomt loop ik ook naar de klantenservice voor het geld terug te vragen. Ik heb de regels niet opgesteld

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:17

Vjestagirl schreef:
Ik vind het altijd zo jammer dat dat dan het probleem van de klant wordt.

Zijn vaak zat dingen waar de cassiere niets aan kan doen, maar dat het systeem simpel weg het er niet af haalt. Computers bij de kassa kunnen daar niets mee en zouden ze toch echt even naar de servicebalie moeten.
Als klanten dat gevaar niet willen lopen kunnen ze ook bliepen met de handscaner :D