Mag ik echt even mijn frustratie kwijt over chinezen die babyvoeding komen kopen?
Ik werk bij de AH en zaterdags help ik met opstarten en ben ik er dus al om 7.30, ik ben er dus ook wanneer de winkel opengaat. Nou hebben wij de deur van onze winkel en moeten wij ook altijd de draaideur van het winkelcentrum opendoen. Klanten horen dus voor die draaideur te wachten. Nou is er dus een winkelier die soms al enkele chinezen binnenlaat op de een of andere manier en nou stonden er gisteren al zeker tien(!) voor onze deur te wachten. Oke, wij kregen de deur al haast niet open omdat ze er gewoon tegen aan stonden te duwen, omdat ze zo nodig naar binnen moesten, maar dat was nog niet waar mijn mond van open viel. Ik werd vervolgens namelijk echt letterlijk omver gerend toen de deur openging! Vervolgens lieten ze ook nog een ravage achter in het gangpad van de babyvoeding, omdat ze als eerste die babyvoeding willen hebben. Daardoor liggen er even later bordjes op de grond en valt er van alles om wat wij weer kunnen opruimen...
Ik was er gisteren tot 15.00u net zoals mijn collega en wij hebben dus gezien wie er dan 's ochtends al zijn geweest. Vervolgens komen ze enkele uren later weer, en enkele uren daarna weer. Het enige waar ik dan op dat moment mee bezig ben, is om dan caissières te waarschuwen dat ze het niet mee mogen geven omdat ze al zijn geweest
Vervolgens werd mijn collega ook nog uitgescholden in het Chinees, omdat een het niet mee kreeg. Uiteindelijk supermarktmanager maar gebeld.
Ik sta serieus elke zaterdag weer perplex van dat ze 1. 's ochtends letterlijk de winkel inrennen 2. meerdere keren op een dag langskomen 3. hoe asociaal deze mensen zich gedragen. Wat mij betreft zouden er strengere regels moeten komen, want zoals het gisteren ging kan het echt niet langer meer!
Even ter info: ik heb absoluut niets tegen Chinezen, maar wel tegen het feit dat er Chinezen zijn die alle babyvoeding opkopen en zich zo asociaal gedragen.