Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:47

Oh ja, als je beide druk bent word het wel iets lastiger. :P Hoelang zijn jullie samen? :D

milatje

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:52

Daarom! Nog niet zo heeel lang.. het is nog vrij ''pril'' in dat opzicht. :')
We kennen elkaar nu wat langer als een maand.
Dus wat zeur ik eigenlijk ook. _O-

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:34

Welkom Milatje

Gezellig dat je mee komt kletsen

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:36

Welkom!

Ik ga gewoon zondag al verhuizen *\%/* Ben druk bezig alles in te pakken en te organiseren. Ik heb m'n vriend ook wat taken gegeven, zodat hij kan meegenieten van de voorbereidingen, haha. De nieuwe krabpalen kwamen vandaag binnen bij hem (we zaten net in een Skype-gesprek, dus kreeg alles mee :D ), die mag hij alvast in elkaar zetten. Hij heeft een beetje twee linker handen, dus ben benieuwd :=

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:45

Zoo dat is snel zeg rebel jits! Had je hier geen baan meer op uit te werken?
Heerlijk zeg! Hoe vind je omgeving het?

Ik moet na deze week nog 4 weken werken dan is het ook zover!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:52

Wij gaan voor zomer 2015. Haar vader was al aan het vissen hoe lang we dat op en neer reizen nog vol gaan houden :D

Maar gezien mijn studie en kindjes geven we het langer de tijd :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:38

Ik had een soort detacheringsbaantje via de gemeente, dus per direct opzegbaar :)

Lente, ik dacht eerst: wat lang %) Maar het is wel prettig als je alles op het gemakje regelt, juist omtrent je studie en kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:19

Ja, het voelt ook als heel erg lang maar op die manier kunnen we er wel rustig naartoe werken.

We kunnen rustig op zoek naar een huis, een fijne basisschool... Dingen afronden hier, misschien een beetje sparen...

Komende zomer is te vroeg, ik ben met mijn ex net hulp voor mijn kinderen aan het opstarten en het is fijn als dat hier wordt uitgewerkt, dat soort dingen...

Maar voor ons is 150 km wel echt een eind hoor. Ik kan hier niet altijd zomaar weg en zij werkt onregelmatig... Maar makkelijk is anders.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:04

Jeetje Jackieboy, wat heftig .... gecondoleerd

Welkom milatje!

Rebel_jits: wat snel zeg :D !! super leuk!

Lente: klinkt inderdaad ook wel fijn, als het nog een langere periode duurt ... nouja 'fijn' is misschien niet het goede woord omdat jullie dan nog zo lang heen en weer moeten reizen, maar je hebt iig alle tijd om dat soort dingen, als een fijn huis en zo, te vinden :)

Mijn vriend komt dit weekend weer hier :):)

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:25

Meld me ook maar. Heb al meer dan acht jaar een afstand relatie, zes jaar geleden dichter bij hem gaan wonen. Op de fiets kwartier fietsen. Daar heb ik samen met mijn zoon toen vijf jaar gewoond. Maar kreeg toch heimwee naar mijn familie. Mijn vriend heeft sociale-fobie en dat brengt toch bepaalde "problemen" mee, wij hebben daar mee leren leven en werken daar ook samen aan. Nu woon ik sinds een jaar weer in het noord-oosten van het land en mijn vriend in het oosten, met de auto zo'n kleine twee uur over Nederland. We gaan over Nederland ivm sociale-fobie,hoewel we als we over Duitsland zouden gaan drie kwartier minder reistijd kwijt zouden zijn. Als ik naar hem toe ga met de trein doe ik er drie uur over pfff heen gaat nog maar de terug ries is altijd minder.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 04:15

Gecondoleerd en heel veel sterkte Jackieboy! Wat een rotstreek :(

Welkom alle nieuwe :)

Ik ben momenteel vrij druk en niet altijd veel tijd/energie om overal op te reageren alhoewel ik over het algemeen nog wel meelees :). Heb nogal wat uit te zoeken visa wise (werkgever wil me gelukkig houden en helpen) en de laatste week/2 weken naast dat hele gedoe ook nog weer wat ander gezeik en gedoe gehad, zucht...
Gelukkig komt vriendlief morgenochtend (voor mij :')) weer thuis na ruim een week op het werk te hebben rond gehangen en heb zelf een behoorlijk drukke maar leuke week gehad op werk waardoor ik gelukkig ook niet veel thuis ben geweest. Ondanks dat ik in minder dan een maand terug naar NL moet voel ik me daardoor wel redelijk goed en niet zo "depressief" als de dagen/weken hiervoor.. :)
Ooh en stiekem langzaam aan aan het kijken voor een huis hier :D hij wil wrs vd zomer een huis kopen en ik ben ook wel klaar om hier uit huis te gaan en dan ons eigen stekkie te hebben :)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:32

Jackieboy, ook namens mij. Gecondoleerd, heel veel sterkte. Ik heb er geen woorden voor hoe hij jou heeft behandelt.

Alle nieuwe mensen in het topic, welkom!!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:06

Wat lastig zeg Koda lijkt me!

Blacky hoop zo dat je snel terug kunt en daar kunt/mag blijven
Zou het makkelijker worden wanneer je vriend een huis heeft daar en jullie daar willen samenwonen

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:18

Nee niet per se makkelijker, ik sta verder met alles op hetzelfde adres als hem aangezien ik hier ook gewoon woon.
Echter willen zijn ouders, naja het probleem is waarschijnlijk alleen zijn stiefvader, me waarschijnlijk uit huis hebben op de dagen dat hij ook niet thuis is. Nu zeggen ze daar alleen niks over tegen mij en moet ik alles van hem horen wat dus halve verhalen worden. Daarnaast is ze best wel een neat freak en voel ik me dan nog wel eens vervelend als ik thuis kom van mn werk. Visa wise zou het niet per se makkelijker worden, sociaal wise wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:09

Ik heb ook zo'n leuke schoonmama. Ik was te rommelig, maar mocht bijvoorbeeld niet vaker dan 1 keer in de week mijn was doen. :r En dan inderdaad het communiceren via mijn vriend, tegen hem klagen over mij. Ben heel blij dat we nu gewoon samen een plekje hebben en ik vind haar nog steeds een poedersuiker. :')

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:39

Op zich is ze wel heel aardig enzo, maar lately voel ik me toch niet helemaal op mn plaats hier. Gister bijvoorbeeld weer, kwam ze met het geweldige idee dat hij misschien in de buurt van waar hij werkt een huis moet gaan kopen ipv up here. Zeker omdat zn neef en zn vriendin in de stad verderop naar school gaan kan ie mooi wat kamers verhuren. Betalen zij zn mortgage. Heel leuk idee enzo, makkelijke manier om een duur huis bij elkaar te sparen dus meneer ging natuurlijk gelijk eens kijken wat daar in de buurt allemaal te koop stond. Prima, niks mis mee maar dan krijg ik wel weer het idee dat niemand hier rekening met mij wil houden. Ik heb eindelijk een (hele leuke) baan gevonden met geweldige mensen waar ik eigenlijk niet weg wil, zeker aangezien ze me nu ook wil helpen met een nieuwe werkvergunning. Het schiet dan niet echt op een huis 3u verderop te kopen. Daarnaast zou hij dan nog steeds als ie vrij was hier bij zn ouders verblijven. Ik heb hem al verteld dat ie mooi kan blijven dromen, wanneer hij een huis heeft komt ie er hier namelijk niet meer in. Zn moeder wil hem het liefst zo snel mogelijk uit huis hebben, die wil dan echt niet hebben dat hij hier nog de helft vd tijd zit als hij daar een eigen huis heeft. En daarnaast hebben we allebei een hekel aan de stad, waarom dan daar eventueel een huis kopen? Mocht het zover komen zal ik permanent in de buurt van mn werk een kamer moeten huren. En eerlijk gezegd weet ik niet of ik daar allemaal wel zin in heb. Ik zie hem dan wrs niet vaker dan 1x per 2 weken en ondanks dat ik mn werk echt fantastisch vind weet ik niet of ik alles wel op wil geven min of meer alleen daarvoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:46

Dat is inderdaad niet zo tof Blacky :(:)

Hier echt perfecte schoonouders. Gisteren zo gelachen met mijn schoonvader! Vandaag bij schoonzusje langsgeweest en dat was echt heel gezellig. Van tevoren was ik gewaarschuwd dat ze soms raar kan doen maar ze accepteert me echt! Neefje heeft een tijdje bij me op schoot gezeten. :+:
En nu ben ik alleen in 'haar huis' terwijl zij aan het werk is en zelfs de hond accepteert me helemaal (die is enorm eenkennig). Dus ik zat net spontaan te emo-dozen (traaaaanen) omdat ik me zo enorm geaccepteerd voel door alles en iedereen... Echt wauw! <3

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:00

Wat ontzettend fijn Lente! :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:37

Fijn zeg lente!

Ik heb ook een leuke schoonfamilie en tuurlijk is er in elke familie wel wat maar dat hoort erbij!
Ik heb niets te klagen

Afgelopen vrijdagen te horen gekregen dat ik ben geslaagd voor mijn school jeejjj! Dus nu daar ook helemaal klaar.
Volgend weekend x niet naar mn lief zal wel even wennen zijn nadat we het laatste 8/9 maanden elk weekend bij elkaar zijn geweest.
Ik ga dit weekend heerlijk 4 dagen naar indoor brabant met mijn vader ook ontzettend leuk!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 02:35

Gefeliciteerd en have fun! :D

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:02

Gefeliciteerd! En heel veel plezier met je vader op Indoor Brabant!!

Mijn schoonouders zijn ook heel aardig. Ondanks dat het communiceren lastig is. Zijn moeder doet er alles aan om het mij naar mijn zin te maken. Ze kookt elke dag, soms kom ik thuis heeft ze het hele huis schoongemaakt.

Edit: ik ga vanmiddag eindelijk paardrijden hier!!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:42

Hee meiden
Hoe gaat het hier?

Hoe was het paardrijden Mel?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:37

Ja wat zijn we stil met zn allen....
Mijn lover komt vrijdag :) morgen heb ik mn tweede crossles. Eerste keer lag ik er twee keer naast en kon toen door naar de eerste hulp maar morgen gaan we dus in de herkansing haha. Wish me luck.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:40

Ik ga zaterdag weer naar het mannetje :)
kom spijtig genoeg pas om 21 uur daar aan, wat ik wel laat vind, maar zeker niet minder genieten!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:41

Mijne komt donderdag! :) Heb er zo'n zin in!
Afgelopen weken hebben we het ontzettend luxe, want ben nu al 2 weekenden achter elkaar naar hem toe geweest. Hoefde nu maar 4 dagen te wachten! :D :D