Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:13

Sterre_Nova schreef:
Maar hoe kun je dan iemand oplichten bij vooruit betaling?

Uhh oja haha zo had ik het me nog niet bedacht, laat ik me haar nog wat blonder verven :)*

Maar goed, misschien is het wel zo dat mp gemaild heeft, misschien is het een smoes van de verkoper maar de verkoper geeft je wel de kans om het te kopen toch...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:16

Toch vind ik het niet vreemd. Heb ook weleens een mail van MP gehad dat degene die geboden had op iets van mij uit het buitenland kwam. Het gebeurd dus wel.
En als ik eerlijk ben, er kunnen allerlei redenen zijn dat ze bij jou terug wil komen (grootst denkbare dat de andere bieder niet reageerd), maar dan had ze niet zo'n 'ingewikkelde' reden opgegeven :P

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:46

Ik heb ook een keer een mail van markrplaats gehad dat degene die geboden had waarachijnlijk een oplichter was en ik geen bankgegevens moest geven als iemand vroeg of het via Westernunion bank.o.i.d. zou gaan..

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:50

Jorienn schreef:
' Beste J. h.uisman,

ik wil dit graag overnemen voor mijn zoontje, hij zag de marktplaats advertentie staan en werd helemaal blij. Nu is het zo dat ik geen werk heb dus ik wil hem gratis overnemen. Ik kan hem helaas ook niet ophalen, dus als jij dan ook nog de verzendkosten voor je wilt nemen..

Ik snap dat het veel gevraagd is maar hij zegt nu de hele tijd dat die marktplaatsmevrouw zo lief is als ze at doet.. Kan je het alsjeblieft doen? Gr. Marleen.'

Wat ik nog het meest ergerlijke aan deze reactie vind, is dat de moeder haar zoontje leert, dat deze manier van reageren blijkbaar de meest normale zaak van de wereld is, echt bij de konijnen af, zo leert zij dus een aap klimmen. |(

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:55

staroo schreef:
Jorienn schreef:
' Beste J. h.uisman,

ik wil dit graag overnemen voor mijn zoontje, hij zag de marktplaats advertentie staan en werd helemaal blij. Nu is het zo dat ik geen werk heb dus ik wil hem gratis overnemen. Ik kan hem helaas ook niet ophalen, dus als jij dan ook nog de verzendkosten voor je wilt nemen..

Ik snap dat het veel gevraagd is maar hij zegt nu de hele tijd dat die marktplaatsmevrouw zo lief is als ze at doet.. Kan je het alsjeblieft doen? Gr. Marleen.'

Wat ik nog het meest ergerlijke aan deze reactie vind, is dat de moeder haar zoontje leert, dat deze manier van reageren blijkbaar de meest normale zaak van de wereld is, echt bij de konijnen af, zo leert zij dus een aap klimmen. |(

Heb je al een reactie gestuurd?
Ik zou echt reageren zoals eerder in het topic staat. Dat jij helaas genoodzaakt bent om je PS 3 te verkopen zodat jij jezelf en je kinderen eten kan geven.
En dan kijken wat voor reactie je terug krijgt.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:14

staroo schreef:
Jorienn schreef:
' Beste J. h.uisman,

Ik durf nog te wedden dat er helemaal geen zoontje is, of dat dat kind niet verteld wordt dat mama zulke mails stuurt. Dan is zij opeens de heilige en niet de marktplaatsmevrouw :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:21

Ja ik heb gereageert dat ik zelf van een uitkering leef, en dat ik geen geld meer heb.. Dus dat ik van het geld graag eten wil kopen omdat ik anders ook geen eten meer heb O:)

Dat denk ik ook Foxy80 :)) Belachelijk, maarja wat doe je eraan.. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:25

Dat hoop ik inderdaad ook maar, dat het gewoon een lülverhaal is en niet dat 1 of andere moeke haar kind gek zit te maken met advertenties van dingen die ze helemaal niet kan betalen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:36

Dat zou echt zielig zijn.. :=
Kijk lieverd, dit mag je misschien wel hebben en dit en dit en dit.. Maar alleen als het aardige mensen zijn!

Kind denkt dat de wereld vol zit met gemene mensen omdat hij niks krijgt. :(:)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:41

pmarena schreef:
Dat hoop ik inderdaad ook maar, dat het gewoon een lülverhaal is en niet dat 1 of andere moeke haar kind gek zit te maken met advertenties van dingen die ze helemaal niet kan betalen :P

En als ze het wel doet, dan snap ik waarom ze haar werk kwijt is, zo gek als een deur namelijk!
*waarmee ik in geen geval andere werkelozen of bijstandstrekkers wil stigmatiseren, discrimineren of belachelijk maken*

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:41

Echt veel mensen doen dat, zeggen dat het voor hun (zieke) kind is of iets dergelijks. Pff, belachelijk. Het is heel sneu als het echt zo is, maar in de meeste gevallen denk ik dat toch niet.

Gisteren heel de avond thuis zitten wachten op iemand die iets zou komen ophalen via MP. Niet gekomen dus. Echt bizar, 's middags nog aan de telefoon gehad en hij wist dat we nog weg zouden gaan, helaas. Ik kan daar niet tegen he. Bel dan even af of stuur een mailtje. Echt ronduit asociaal!

Vorige keer had ik ook iemand die nagellakjes van mij wou kopen. Eerst ging ze moeilijk doen om het geld, om een paar centen en toen waren we het eens met de prijs. Het moest wel verzonden met de pakketpost en ik moest het pakket wel vrijdag naar het postkantoor brengen. Ik zeg: ja, sorry, ik kan op zijn vroegst zaterdag, want ik moet ook gewoon werken en eer ik thuis ben is het postkantoor al lang gesloten. Ze zou het geld overmaken, maar ik kreeg maar niets, mail gestuurd, zeg ze: ja, je kon er niet voor zorgen dat ik het zaterdag heb, dus dan maak ik ook geen geld over :S De manier waarop het ging was echt heel banketstaaf.
Okee....verwacht je dan dat ik mijn toch al weinige vakantieuren opneem om jou pakket weg te brengen? Pfff, lastige mensen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:46

Ben jij gek! Als ze het zo graag wil hebben op vrijdag, komt ze het lekker ophalen! }:0

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:06

Jorienn schreef:
' Beste J. h.uisman,

Haha, ik zou terug sturen: 'werkt dit nou echt?'

Je kan het altijd proberen maar op je gevoel inspelen omdat ze (wel of niet?) een kind heeft vind ik echt belachelijk.
Laat je kind lekker buiten spelen, kost je niks!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:18

vandaag zouden twee mensen wat komen afhalen, eentje heeft er al afgezegd :(
hij gaat het geld nu overmaken, ben benieuwd!

Had ook wat gekocht via mp en dat hebben ze langs gebracht en dat is er wel al :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:21

Ze rijden naar Duitsland om wat langs te brengen?!? Dat doe je goed! :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:27

Alja schreef:
Had ook wat gekocht via mp en dat hebben ze langs gebracht en dat is er wel al :)

Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:28

op mijn werk he ;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:29

Dan nog!

Mijn ervaring is dat alleen sinterklaas pakjes brengt :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:31

Ah... ik wilde al zeggen, die truc moet je mij ook eens doorsturen! :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:50

Degene die iedere keer van die half leesbare mailtjes stuurde was nu aan het reageren onder een andere naam.
Eerst was ze op een artikel het bieden (gewoon via MP) maar ze werd steeds overboden. Nu mailde ze mij met een bod waarmee ik akkoord ben gegaan.
Tja en toen kwam ik er dus achter dat het dezelfde persoon was.
Ze zou het geld overmaken en moest verzonden worden.
Maar je raad het al, tot op heden geen betaling. Dus er een mailtje achteraan gestuurd met de vraag of ze nog interesse heeft.
Nu weet ze nog niet of ze het wel wil hebben en moet daar nog even over denken.

Ik ben al die tijd netjes gebleven, maar voor mij is nu de maat vol.
Heb aan d'r gevraagd waarom ze dan ten eerste ergens op aan het bieden is?
Ze me iedere keer mailt met de meest slecht leesbare mailtjes...

Denk niet dat ik een reactie terug krijgt haha

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:12

Pff wat een irritante vrouw kiki1976! Zou gewoon niet meer op haar reageren.

PostNL heeft er weer een zooitje van gemaakt!!

Ik kocht op bokt hier een hoofdstel maar door miscommunicatie kreeg ik het verkeerde hoofdstel (had ook teveel betaald, maar ik dacht laat maar zitten, verkoper was hartstikke aardig vandaar). Dus mocht ik het terugsturen en kreeg ik mijn geld terug. Dus ik heb het teruggestuurd, jammer van de €6,75 die ik zelf moet betalen, maar goed. Nu zegt de verkoper dat ze niets heeft ontvangen.

Dus ik de barcode opgezocht, blijkt postnl het pakketje te hebben afgegeven aan de 'buren' de volgende dag, terwijl de huisnummers best veel schelen!!
Dus verkoper is erheen geweest, blijkt het een leeg huis te zijn..

Wat moet ik nu doen? Ik ga sowieso een klacht indienen bij postNL, even zoeken hoe dat werkt. Maar verder? Heb ik dus geen hoofdstel en geen geld en verzendkosten voor niets betaald.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:53

Zo sommige mensen hebben echt euro tekens in hun ogen.
Ik was ff aan het kijken voor rijlaarzen voor erbij. Nu had ik laarzen gezien die je nu regelmatig voorbij ziet komen in de uitverkoop voor € 100,- Degene had ze ook te koop staan, een paar keer gedragen met als vraagprijs € 95,-
Ik had een bod gedaan van € 50,- ze blijven immer 2ehands.
Nou de reactie die daarop kwam was alles behalve vriendelijk. ze ging het bod verwijderen, was niet reeel en moest maar hoger bieden.
Ik terug gemaild van, je kan ze nu nieuw kopen voor € 100,- en dan ga ik geen € 95,- betalen voor 2ehands.
Nou de reactie daarop was nog vriendelijker *not*

Kijk ik kan er niets aan doen dat zij er teveel/meer voor betaald heeft, en dat ze nu overal in de uitverkoop zijn....
Maar goed die van haar hoef ik niet meer, alleen al om degene z'n vriendelijkheid

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:47

wat ik toch weer mee maak op marktplaats kopieer ik hier zo even onder, dit is echt van de zotte gewoon.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:29

heb een setje (dekje en beenbeschermers) verkocht via mp. Netjes geld gekregen en pakje direct opgestuurd. ik krijg helemaal geen berichtje van haar dat het ontvangen is ofzo, zou ik toch wel prettig vinden eigenlijk. Doe ik zelf altijd wel als ik iets koop.
Ze zal het wel ontvangen hebben neem ik aan, anders had ik het vast wel gehoord denk ik dan.

jaren terug deed ik zelf een bod van 10 euro op een rijbroek. Kreeg ik als reactie terug: "ik had zelf eigenlijk 6 euro in gedachte"! Haha, ook goed! Kreeg ik een mooie rijbroek toegestuurd voor 6 euro!

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:41

dat is wel een rare redenering, je bied 10 euro maar je mag hem voor 6 hebben, misschien vond ze het zelf niet meer waard dan 6 euro,

persoonlijk heb ik altijd zo iets van wat een gek er voor geeft, zo had ik een tijd terug een orginele mako machine te koop (stok oud mallen waren provesories gerepareerd, stond ook allemaal in de advertentie) belt er een man op wat ik er voor hebben wil, want hij kent de machine van vroeger en wilde hem om samen met zijn dochter te gebruiken (je kunt er gipsen beeldjes mee maken), dus ik gezegd, doe maar een bod wat je het waard vind, bood die 20 euro incl. dus prima, toen die hem binnen kreeg ik nog een mailtje dat hij er blij mee was en dat de machine al in gebruik was genomen