Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 10:29

In dat soort situaties vraag ik of altijd of alles nog naar wens is, of of ik nog iets voor ze kan betekenen.

Snap eerlijk gezegd niet waarom het fijn is als gasten te warme borden aanpakken, dan branden zij toch juist hun vingers?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:41

Douce schreef:
In dat soort situaties vraag ik of altijd of alles nog naar wens is, of of ik nog iets voor ze kan betekenen.

Snap eerlijk gezegd niet waarom het fijn is als gasten te warme borden aanpakken, dan branden zij toch juist hun vingers?

De zijkant is niet warm, daar pakken ze hem dan aan, ik had de borden al een tijdje vast met mijn vingers aan de onderkant..

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:54

@ kimm345: Dat is zeker veel makkelijker, dat is soms inderdaad heel moeilijk te beoordelen.. Dat vind ik net zo met de kaart, bij sommige mensen kan ik maar moeilijk inschatten of ze al een keus hebben kunnen maken (als ik zelf in een restaurant zit, doe ik altijd de kaart dicht zodra ik een keus heb gemaakt). Maar sommige mensen blijven met open kaarten zitten, dus dan loop ik vaak nog maar een keer langs om te vragen of ze een keus hebben gemaakt..

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 11:04

kim345 schreef:
Douce schreef:

De zijkant is niet warm, daar pakken ze hem dan aan, ik had de borden al een tijdje vast met mijn vingers aan de onderkant..

verklaart een hoop. Bij ons is altijd het gehele bord warm, vandaar dat ik hem niet begreep.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:05

Van mijn vroegere baas kreeg ik op mijn kop als iemand had gewenkt, dan ben je te laat vond hij.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:12

Als heel het restaurant vol zit, kan je niet altijd 'op tijd' zijn ;) Ik sta vaak alleen, en dan is het echt rennen en vliegen :j
En er zijn ook mensen die het vervelend vinden als je komt vragen of iemand misschien nog iets te drinken wilt, etc. Die mensen heb je er ook bij.. Maargoed, je komt best veel aparte mensen tegen in de horeca :P

Zo hadden we er een tijdje geleden 1.. Als wij een glas pakken voor drinken, spoelen wij die altijd extra na. Ging er serieus een man zeuren.. 'Mijn glas is nat. Ik wil geen nat glas!' :\
Het is maar waar je een probleem van maakt..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:21

Was het glas ook nat aan de buitenkant? Want dan snap ik hem wel :j alleen een bierglas mag iets nat zijn wat mij betreft, de rest gewoon droog en goed gepoetst :)

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:26

Ja, niet zeiknat hoor natuurlijk ;) Als wij het glas pakken dan spoelen we hem om aan de binnenkant, waar je dus met je glas op drukt en dat er water in spuit (geen idee hoe je zoiets noemt :') ).
Dan is het glas aan de buitenkant dus in principe niet nat, behalve wat druppeltjes die erlangs kunnen lopen van het omspoelen.
Wijnglazen uiteraard niet, zijn altijd netjes gepoetst :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:39

F_Orumster schreef:
Van mijn vroegere baas kreeg ik op mijn kop als iemand had gewenkt, dan ben je te laat vond hij.

Het ligt er een beetje aan vind ik.
Als mensen compleet uitgedroogd om een glas drinken hijgen dan ben je wat laat ja.
Maar om nou telkens om de tafel te drentelen omdat je de rekening aan ze wil slijten vind ik (als gast) erg vervelend.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:39

Dat vind ik ook een vieze manier van schoonmaken := Glazen horen rondo m schoon gemaakt te worden. Immers pak je ‘m aan de buitenkant vast met je vingers en ook je mond.

En wenken en dan te laat zijn. Wat een onzin.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:42

Volgens mij snap je mij niet helemaal :P Tuurlijk worden glazen, na gebruik, helemaal schoongemaakt _O-
Ik heb het erover, dat de glazen die er dus al staan (die al schoongemaakt zijn), dat we die voor gebruik nog altijd even extra naspoelen aan de binnenkant.

Zou wat zijn :P Als we alleen de binnenkant schoonmaken :P Alle glazen vol met vingers en vettigheid _O-

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:50

ik vind het erg irritant dat als je bij een restaurant met lopend buffet
en de eerste paar uur gratis drinken, Continu moet vragen of je wat te drinken mag
en ze dus niet vanuit zichzelf komen vragen, wilt u wat drinken,
terwijl ze al tig keer langs je tafel gelopen zijn en het Erg warm buiten is.

En ik eet geen vlees & vis, en moet daardoor soms langer wachten op mn eten
dan zit mn vriend al te eten, heeft zn bord half leeg en dan komt dat van mij,
omdat ze dat ''apart moesten klaarmaken'' ??
Of hij krijgt half koud eten omdat ze dat van mij apart moesten maken,
vaag hoor, je maakt alles toch tegelijk klaar nadat het besteld is?

En ik heb wel vaker Vegetarisch besteld en dan Toch vlees/vis erdoor/bij gekregen, zucht..

Los haar en vieze nagels, vind ik ook erg onhygienisch,
en ik stoor me altijd erg aan van die weekendhulpjes die chagerijnig kijken
zo van, schiet op, ik wil ook weekend.

En de laatste, jonge meiden die tegen elkaar gaan staan fluisteren bij de bar en giechelen
en dan steeds naar bepaalde mensen kijken en soms ook wijzen.. :O

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:19

Dat is inderdaad raar belgengek! Bij ons kan ook vanalles vegetarisch worden gemaakt (we hebben een hele uitgebreide keus qua eten), maar dan krijgen de mensen het natuurlijk gewoon tegelijk op tafel :P

Los haar en vieze nagels is inderdaad not done. Heb altijd mijn haar vast, meestal in een knot :j

Dat laatste vind ik ook echt niet kunnen :n

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:22

Ik vind het irritant als er om de minuut wordt gevraagd of het smaakt
Het is natuurlijk goed als het gevraagd wordt, maar 1x lijkt mij toch wel genoeg..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:37

Om de minuut lijkt mij ook wat overdreven :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:40

Kan me vaak wel voorstellen. Bijvoorbeeld als wij het hoofdgerecht op hebben en er is nog wijn, dan vind ik het lekker om de wijnfles eerst leeg te drinken, voordat we verder gaan met dessert of koffie. Dan komen ze vragen of je wat na wilt en zeg ik dat we de wijn opdrinken en wel aangeven als we iets nieuws willen. Anders weet de bediening ook niet wanneer je er klaar voor bent, soms doen we er wel een half uur of een uur over en dan moeten ze dat steeds komen vragen. Zo werkt dat perfect.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 13:20

Bloodymary dat is wel erg fijn voor de bediening inderdaad!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:10

Mensen die smakken, keihard lopen te bellen, of gigantisch hard lachen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:31

In het café spoelen wij de glazen zowel aan de binnenkant en de buitenkant en met 2handen. Je ziet erg veel dat mensen alleen de binnenkant spoelen en op die manier blijft er dus lippenstift achter. Als het druk is worden de glazen daarna op een bepaalde plek op de bar weggezet en vrijwel direct weer gevuld met drinken. Als er wat meer tijd is worden ze ook netje gepoulleerd.
Aan het eind van de avond(restaurantglazen) en de volgende ochtend vroeg(caféglazen), gaat alles door de machine en worden ze netjes gepouleerd.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:35

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:21

In het café bij ons worden alle glazen zo gespoeld ook de wijn/fris/borrel/longdrink/ed. Simpelweg omdat er geen tijd is om alles schoon te maken.
In het restaurant een ander verhaal uiteraard.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 01:45

Mijn collega vertelde vandaag dat hij bij mensen die aan het eten waren langs ging om te vragen of alles naar wens was. Het antwoord was : " wij proberen hier te eten.."

Vervolgens gaat mijn collega langs alle andere collega's om driedubbel zeker te checken dat hij niet de derde was die al langs ging, maar hij was echt de eerste die het vroeg. Bij zulke mensen denk ik maar dat ze niet vaak uiteten gaan. Vond het een aparte "klacht"/opmerking in ieder geval.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 08:54

Ik moet je eerlijk zeggen dat het antwoord niet echt netjes is. Vinden het misschien niet prettig om gestoord te worden tijdens het eten. := Aan de andere kant word ik zo af en toe ook wel wat simpel van de vraag. Misschien juist om het een zo standaard vraag is, altijd te optimistisch hetzelfde klinkt (misschien eens tijd voor variatie), je weet dat die komt en je soms midden in een gesprek zit en dan komt er zo’n ober/serveerster je gesprek storen met “is alles naar wens?”. Als iets écht niet naar wens is hoor je het wel, als we nog iets nodig hebben hoor je het wel en de kleine irritatie dingetjes worden op dat moment toch niet geuit. (soms wel achteraf := )

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:18

Er zijn echt zaken waar het goed geregeld is. Waar alles super loopt.

Maar ook waar gewoon geen struktuur is. En je dus ook niet meer terug gaat...

We zijn een keer met zijn 12e weg gelopen. Omdat we niet moesten zeuren dat we al 1,5 uur op de lunch moesten wachten..

Heb laatst ergens 20 euro korting gehad omdat de rekening niet klopte. Had het eerlijk gezegd en daarna klopte het nog steeds niet... Maar goed dat was lekker goedkoop eten met zn 2e.

Het enige wat ik irritant vind is te lang droog staan :D
Whahaha wie niet in welk opzicht dan ook :D

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:36

oja nog een algemene fustratie.
Volgens mij heeft nederland de kleinste glazen van europa....