Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:24

_O-

EllyC

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:32

Ik heb ook nog een leuke.
Op 2,5 uur rijden had ik 9 stalwanden gekocht. Via een website uitgerekend of dit met mijn auto en aanhanger te vervoeren was en dat moest lukken. Daar aangekomen bleek deze berekening niet te kloppen want dingen waren met 5 personen amper te tillen.
Bij het tellen bleken er maar 8 te zijn dus ook voor 8 afgerekend. Vier heb ik er gelijk meegenomen en de andere 4 zouden de volgende ochtend gehaald worden.
Jongen die dit voor ons zou doen kreeg er maar 3 mee dus nu probeer ik 100 euro terug te krijgen. Alle contact loopt op niets aan dus ben bang dat ik mijn geld terug ben. Onder de streek ben ik dan nog niet duur uit maar het gaat om het principe en dan kan ik het mensen heel lastig maken.
Google gaf echter een rare wending aan het verhaal en doet mij iets voorzichtiger handelen.
De man die we daar ontmoet hebben met een buik van 11 maanden zwangerschap, gescheurd shirt en lopend achter een rolator bleek een seksbaas te zijn...... :). Voor de mooie boerderij waar we waren liep een aanvraag voor 6 peeskamers.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:11

Hahaha, ik zou mijn verlies maar nemen, als ik jou was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:19

Of vragen of je voor die 200 euro die je nu teveel hebt betaald (toch?) een keer mag ´praten´ met één van zijn ´huurders´ :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:28

Hm ik maak nu ook iets bijzonders mee.
Mijn vriend en ik gaan deze zomer verhuizen dus daar hebben we een boel verhuisdozen voor nodig.
Op facebook had een contactpersoon van me 40 verhuisdozen te koop. Dus ik direct gereageerd dat ik wel interesse had, maar dat ik nog wel even met m'n vriend moest overleggen hoeveel we er wilden hebben.
Reageert er net iemand op dat ze de dozen wel graag wil overnemen en ze woensdag komt ophalen, waarop de contactpersoon reageert dat het goed is en hoe laat ze dan wil langskomen.
Heb maar even heel kort gereageert 'zal ik dan nog maar even verder zoeken?!'
Waarop ik direct een reactie krijg dat ik maar even op marktplaats moet zoeken.
Nou vraag ik je...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:30

Dat vind ik niet zo vreemd. Jij moet nog overleggen, gezien het aantal fakers kan het best zijn dat je straks niet meer reageerd ofzo, en als hij ze direct allemaal aan 1 iemand kwijt kan, dan zou ik dat ook doen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:43

Ffortuna schreef:
Of vragen of je voor die 200 euro die je nu teveel hebt betaald (toch?) een keer mag ´praten´ met één van zijn ´huurders´ :+

"gelukkig" maar 100, en om nu 2,5 uur heen en dan weer2,5 uur terug te gaan rijden om te "praten" :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:53

Vjestagirl schreef:
Dat vind ik niet zo vreemd. Jij moet nog overleggen, gezien het aantal fakers kan het best zijn dat je straks niet meer reageerd ofzo, en als hij ze direct allemaal aan 1 iemand kwijt kan, dan zou ik dat ook doen.

Ik had al gemeld dat ik ze waarschijnlijk allemaal wilde hebben en het is een kennis van me. Ik zou niet weten waarom ze me zou aanzien voor een "faker". Ik kan hier gewoon heel slecht tegen.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:42

Jeeeeej!!! Ik heb weer een goede ervaring met MP gevonden!!!

Ik zat even te snuffelen en zag staan een honden mandje en een kleedje.
Ik denk he dat kleedje is wel handig voor in de bench en het mandje is voor hier altijd handig.

Prijs bieden.

Ik gemaild: Wat wilt u voor de spullen hebben?
Reactie: Wat heb je er voor over bied maar
Ik: Nou ik heb geen idee, het gaat namelijk om een logeer hondje die hier regelmatig is en het is wel handig om hier ook een mandje enzv te hebben. Als je een prijs weet hoor ik het graag.
Reactie: U mag ze wel gratis komen ophalen

:D :D :D :D :D YES! hahaha

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:46

Wat leuk!!! :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:11

Ook ik meld mij als meelezer met mijn eerste verhaal.

Ik heb een pony te koop staan en ik kreeg vandaag de volgende vraag:

Kan de pony gemonteerd worden door een kind?

Ik heb maar braaf gereageerd, maar ik had veel zin om te zeggen dat het kan als het de juiste schroeven en handleiding gebruikt.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:30

Ikea heeft tegenwoordig montageteams die je in kan huren :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:40

jury schreef:
Ikea heeft tegenwoordig montageteams die je in kan huren :)

_/-\o_

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:07

Whaha gemonteerd!! Wat zouden ze daarmee bedoelen? Opzadelen, longeren of rijden?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:45

b485 schreef:

Ik heb maar braaf gereageerd, maar ik had veel zin om te zeggen dat het kan als het de juiste schroeven en handleiding gebruikt.

Hahaha ik lig in en deuk, maar hun waarschijnlijk ook. Maar ze bedoelen idd of de pony geschikt is voor kinderen, dus zelfstandig zadelen, borstelen etc

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:13

Toen ik een bijrijdpaard zocht had ik een advertentie erop gezet met wat informatie over hoe oud/groot/zwaar ik ben enzo en ik had ook mijn telefoonnummer erbij gezet. Werd ik gebeld met de vragen hoe groot ik nou was enzo, dus ik had zoiets van 'dat staat toch in de advertentie?' maarja, toch maar geantwoord. Kreeg ik te horen dat dat wel past enzo maar of ik hem dan wel wilde *** in ruil voor de verzorgpony. Maar ik verstond dat dus niet dus ik dacht (heel onschuldig) dat hij een bedrag noemde ofzo, heeft die vent het 3 keer moeten herhalen :')
Gelijk bedankt natuurlijk, maar daar doe ik niet aan mee (was toen 15, gatver >.>). Ben nog heel vaak 's nachts gebeld enzo, had het op het werk verteld dat ik om 2 uur 's nachts door een geile vent werd gebeld die telefoonsex wilde enzo. Dus zij hadden gezegd dat ik naar de politie moest, ookal was het een geheim nummer. Dus ik naar de politie en daarna was het gelijk opgehouden.. Best wel eng eigenlijk... Ik zet dus nooit mijn telefoonnummer meer neer :Y)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:54

kiki1976 schreef:
b485 schreef:

Hahaha ik lig in en deuk, maar hun waarschijnlijk ook. Maar ze bedoelen idd of de pony geschikt is voor kinderen, dus zelfstandig zadelen, borstelen etc

Ik denk ook dat ze willen weten of kinderen zelfstandig kunnen omgaan met de pony, maar vond het wel hilarisch omschreven.

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:12

misschien is die persoon franstalig van origine? paardrijden: monter à cheval

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:23

Ja, daar dacht ik ook al aan Dressagefan. Daar is rijden 'monter', dus gemonteerd, dan neem ik aan dat ze wil weten of het kind alleen kan rijden.
Overigens wel een hilarische omschrijving :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:40

mijn ouders wouden een tentje verkopen die in de winkel 50 euro kost. zo had mijn moeder 25 euro in haar hoofd, bood er iemand 55 euro incl. verzenden. alleen ze zagen later van de koop af :')

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:05

eclair98 schreef:
mijn ouders wouden een tentje verkopen die in de winkel 50 euro kost. zo had mijn moeder 25 euro in haar hoofd, bood er iemand 55 euro incl. verzenden. alleen ze zagen later van de koop af :')

Dat is een beetje jammer dat ze van de koop afzien....ik zal morgen alles weer op mp zetten kijken Wat er Nu gebeurt...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:31

Bedoelden ze niet eigenlijk "gehanteerd"?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:10

Blijkbaar is dat afdingen toch iets van de duurdere dingen want met mijn boeken of computerspelletjesverkoop heb ik dat nooit zo gehad :') Nu met het paardenspul doen ze het veel meer dan met de andere dingen die ik soms te koop zet.

Ik heb een vliegendeken te koop staan van Fouganza. (decathlonmerk) Toen wij het kochten was het 40 euro, en dat is zo'n 3 jaar geleden. Nu kost het al 50 euro in de winkel. Mijn merrie heeft het amper gedragen en dan nog maar voor 1 zomer. Het halsstuk dat erbij zit is nooit gebruikt en het tasje waarin alles werd verkocht heb ik nog liggen en wordt netjes meegeleverd. Moet enkel even afgestoft worden. Ik heb dat erop staan voor 25 euro, lijkt mij een redelijke prijs. Krijg ik een bod van 12 euro.. :roll:

Afdingen hoort erbij, dat heb ik ondertussen al wel begrepen, maar dit vind er toch wel een beetje over :o
Ik vraag me nu al af wat voor spannends ik nog ga tegenkomen :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:16

Als ik een advertentie plaats, zet in standaard een hogere prijs neer, omdat mensen 9 van de 10 keer veel lager bieden. Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar ik vind het wel erg brutaal om zo ver te zakken in je bod.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:19

Haha die met ongesteld zijn is echt heel erg _O-

Ik schaam me soms in die mensen hun plaats! waar sommigen het lef vandaan halen...

Ik heb er nog wel één van stalgenoot :
Die had een halfjaar geleden ongeveer een zadel verkocht. Het ging om een derdehands vzh die echt nog in super staat was. Netjes onderhouden en hij mocht wel weg voor 200 euries. Nou goed ze verkocht hem onder waarborg aangezien de mensen een eind weg woonden. Ze kwamen hem dus ophalen, betaalden die €200 en als hij niet pastte zouden ze hem weer terugbrengen en kregen ze hun geld terug. Zo gezegd zo gedaan. Stalgenoot mailde een tweetal weken later of het zadel pastte. Ze kreeg geen antwoord, dus dacht nou oke die is verkocht.
Twee weken geleden stonden die mensen echter opeens op stal (zonder afspraak oid). Nou ze stonden voor haar neus met het zadel (dat overigens licht beschadigd was én onder het stof zat) en de mededeling dat het zadel niet pastte en dat ze dus hun waarborg terug kwamen vragen.. Stalgenoot heeft netjes uitgelegd dat ze het zadel nu al bijna een halfjaar hadden en dat het een beetje dom zou zijn om nu weer terug te ruilen. Het zadel was immers vuil én beschadigd en toen het hier wegging was het in goede staat. Werd ze me daar uitgescholden jee.. Het zadel zou al beschadigd geweest zijn en ze zouden hun advocaat erbij halen blablabla. Uiteindelijk heeft staleigenaresse ze het terrein afgegooid. Wat een gekken.