Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:29

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:33

Kaus schreef:
Mavelle schreef:
Nou, wauw je zal maar zo lang vast zitten :+ Maar goed dat ze hem niet ter dood veroordeeld hebben.

Dat zou pas erg zijn geweest!

Die zijn er ook hoor. Zoek het verhaal van Carlos DeLuna maar eens op. Of Todd Willingham. Beide zijn dood. Carlos DeLuna was onschuldig (achteraf bewezen), van Todd Willingham is vrijwel zeker dat hij onschuldig was.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:03

Isegrim schreef:
Kaus schreef:
Dat zou pas erg zijn geweest!

Die zijn er ook hoor. Zoek het verhaal van Carlos DeLuna maar eens op. Of Todd Willingham. Beide zijn dood. Carlos DeLuna was onschuldig (achteraf bewezen), van Todd Willingham is vrijwel zeker dat hij onschuldig was.

Wat een verschrikkelijke verhalen :\ :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:59

judith_irene schreef:
De Amerikaanse inmates hebben iig een website waarop ze een profiel aan kunnen maken. Tenminste, dat ik wat ik uit dit topic op kan maken.
Voor zover ik weet hebben de Nederlandse gedetineerden dit niet.

De website is er, maar denk maar niet dat ze vrijelijk kunnen internetten hoor...
Profielen worden aangemaakt door bekenden of vrijwilligers...

Liezzel

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:38

Gister was er een docu op National Geographic van 'Break Out' over 'The Texas Seven'.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:42

Alweer? :+

Ik heb 'm volgens mij ook gezien. Goeie docu, je vergat bijna dat het waargebeurd was. Het was net of ik een spannende film zat te kijken. Dat je echt meeleeft met die gevangenen en dan denkt van 'neeee ontsnap! ontsnap!'

Heb bijna het idee dat ze de 'succesvolle' verhalen niet laten zien omdat het niet mag.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:09

Was er vandaag alweer op.
Vond m erg indrukwekkend!

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:10

Magrathea schreef:
judith_irene schreef:
De Amerikaanse inmates hebben iig een website waarop ze een profiel aan kunnen maken. Tenminste, dat ik wat ik uit dit topic op kan maken.
Voor zover ik weet hebben de Nederlandse gedetineerden dit niet.

De website is er, maar denk maar niet dat ze vrijelijk kunnen internetten hoor...
Profielen worden aangemaakt door bekenden of vrijwilligers...

Ik ga de 23ste weer naar de gevangenis toe. Als ik het niet vergeet zal ik het eens vragen 8-)

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:21

Magrathea schreef:
Alweer? :+

Ik heb 'm volgens mij ook gezien. Goeie docu, je vergat bijna dat het waargebeurd was. Het was net of ik een spannende film zat te kijken. Dat je echt meeleeft met die gevangenen en dan denkt van 'neeee ontsnap! ontsnap!'

Heb bijna het idee dat ze de 'succesvolle' verhalen niet laten zien omdat het niet mag.

Hmm ik vind de andere ontsnappingspogingen wat 'sympathieker' meestal gebruikte die geen geweld.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:42

Liezzel schreef:
Gister was er een docu op National Geographic van 'Break Out' over 'The Texas Seven'.

Eén van hen is een goede vriend van Jamie.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:44

Mag ik vragen wat jullie beweegredenen zijn om te schrijven. Ik persoonlijk vind het echt niets, als je kijkt wat sommigen gedaan hebben. Mooi laten wegkwijnen denk ik dan, ik gun ze echt geen grijntje medeleven. Maar dat geld dan voor mij. En Kim er niet mee van ja maar sommigen zijn onschuldig, ja dat zijn ze allemaal denk ik dan

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:47

Lees het topic even door zou ik zeggen :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:14

shilady schreef:
Poeh ik zal is zeggen waarom ik het niet doe !
Tja omdat ik bang ben dat diegene op een goede dag ineens voor me deur staat
dat is de hoofdreden...

En JA het is interesant en ik vind bv gevangenis docu's ook heel boeiend
maar ik kan me erg voorstellen dat die mannen ook best veel fantasie kunnen krijgen van jou brieven en meschien bepaalde dingen kunnen gaan voelen en willen doen ....

maarja iedereen moet het natuurlijk zelf weten en ja het kan heel leuk zijn en nee niet iedere gevangene doet rare voorstellen aan je of komt naar je huis wanneer die vrij is maar het zal je maar gebeuren ....

En nu schrijf ik zelf
heb zelfs naar 3 gevangene geschreven :') :o

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:55

Weer een blogje online! :)

Ik zou zweren dat ik op 66996236 (handige username :') ) gereageerd had, maar kennelijk is die post nooit verzonden.

Het topic doorlezen is wel een goeie tip. :P En in mijn allereerste blogje (zie link in signature) leg ik uit waarom ik ermee begonnen ben, voor zover dat me nog helder voor de geest staat na dertien jaar.

Op dit moment is mijn motivatie om te schrijven vooral het feit dat Jamie en ik simpelweg goede vrienden zijn. Anti-doodstrafactivisme speelt ook een rol.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:57

Goed bezig isegrim!

ik ga maar weer aan mn 4e brief beginnen
want ik heb gewoon zin om te schrijven de laatste dagen en zo heeft Eric (zo heet die amerkaan) ook iets om te lezen.... Heb nog een uit nederland geschreven (nog niks van terug ) en een gemailt maar die krijgen pas de 20ste en de 4e het mailtje te lezen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:03

haha shilady, stalker :P

Ik ben benieuwd of mijn brief al daar is, hij is nu anderhalve week onderweg ongeveer. En ben benieuwd of hij er blij mee is :) en natuurlijk of hij terugschrijft!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:33

ohhhhh echt he magrathea !!!!
Maarja hij zal wel voor iets ergers zitten dan stalken dus ik kan het toch wel maken :o

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 07:59

ik schrijf ook heel regelmatig hoor.
na de eerste brief heb ik wel gewacht tot ik antwoord heb gekregen, maar daarna ben ik gewoon gaan schrijven wanneer ik daar zin in had. meestal stuur ik nu zo'n 2x per week een brief ofzo. ligt er een beetje aan wat er allemaal is gebeurd en hoe druk ik het heb.

hij vind het heel leuk om post te krijgen en ik kan niet vaak genoeg schrijven naar zijn zin :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:21

Denk dat ik morgen maar weer een brief en kaartje schrijf :o

Ben zo benieuwd of mn brieven en kaartjes zijn aangekomen :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:13

Ik heb helaas nog geen brief terug gehad :(

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:31

Wanneer heb je je brief gestuurd? Want er kan echt wel een aantal weken overheen gaan.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:49

ik heb oko nog niks terug gehad maar ik blijf gewoon mn brieven en kaartjes sturen en zie vanzelf wel wanneer er iets verschijnt....

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:28

Jamie heeft gister bezoek gehad van twee Nederlandse documentairemakers. Eén van hen mailde me dat ze een goed gesprek hadden gehad. Ze weten nog niet zeker of ze de beelden (want ze hebben meteen gefilmd) gaan gebruiken voor de documentaire, maar ze waren erg onder de indruk van het bezoek. Ze hebben ook gevraagd of het mogelijk is contact op te nemen met Jamie's vrouw, dus ik heb haar een mailtje gestuurd om te vragen of zij dat goed vindt.

Deze week een brief van 11 pagina's gehad van Jamie. Toen hij die schreef, wist hij nog niet dat ik kwam. Inmiddels weet hij dat natuurlijk wel en hij had tegen de journalisten gezegd dat hij zich er enorm op verheugt.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:46

Iemand had via PB bij mij aangegeven te gaan schrijven met Gilmar Guevara. Ik kan alleen ff niet meer terugvinden wie dat was. Ik heb een beetje banketstaaf nieuws := , ik hoor namelijk net dat hij enkel Spaans spreekt en geen Engels. -O- Dat wist ik dus ook niet... Misschien kan diegene mij weer even PB-en?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:04

ik heb inmiddels naar nr 4 geschreven een nederlander die vast zit in noorwegen :D
Ik van de andere 3 nog niks terug ontvangen maar ik wacht geduldig af!