[CENTRAAL] Het Kleding Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ssssuus

Re: [CENTRAAL] Het Kleding Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:55

Als ik wat bestel bij H&M heb ik het meestal binnen een week :-) ( als alles ten minste op voorraad is)

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:39

Pakketje van H&M was er toch, was alleen bij mijn buren afgegeven! Gelukkig maar... Alles is leuk, had echter niet veel bijzonders. De hakjes erg mooi, wel smal op de voet, tijgerjurk helemaal gaaf en de rest wat basic shirt een sjaaltje en nog een mooie top in het lichtroze met een overslag.
Ben nu onderweg naar college, als ik terug loop kom ik langs de kalverstraat, even dat goedkope troepwinkeltje in om te kijken of ze nog meer leuke enkellaarsjes voor 10 euro hebben zoals die waar ik laatst een foto van had gepost....

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:12

Haaaa gelukt ook nog! Weer hele leuke enkellaarsjes voor maar 10 euro.

Verder nog een mooie oudroze blazer met achterop losse stof met een strik van h&m en een leren jasje bij de Hema voor maar 25 euro. Weer flink koopjes gejaagd dus! Helemaal happy!

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:48

Matsje schreef:
Haaaa gelukt ook nog! Weer hele leuke enkellaarsjes voor maar 10 euro.

Verder nog een mooie oudroze blazer met achterop losse stof met een strik van h&m en een leren jasje bij de Hema voor maar 25 euro. Weer flink koopjes gejaagd dus! Helemaal happy!

Showen 8-)

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:37

Zal ik morgen even doen!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:39

Hihi.
Hier kledingleek nummer een :') Wat zijn nou echte basics die je moet hebben in je kast?! Dingen die je leuk kan combineren?
Ik draag nu eigenlijk altijd een spijkerbroek, een hempje/shirtje en een jasje.. maar ben wel toe aan wat afwisseling xd

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:40

Ik ben ook een kledingleek, maar the little black dress zou je kunnen doen, een leuk vest/ leuk jasje voor over shirtjes heen en je kan ook afwisselen met sjaaltjes/riemen sieraden etc.

Maar ik ben ook wel benieuwd naar tips met linkjes naar webshops ;) haha

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:46

jasjes heb ik er meerdere van. Draag die dingen zo ontzettend vaak xD Kunnen overal bij :) Vind het vooral lastig om leuke broek/rokje oid erbij aan te trekken... Meestal maar een saaie donkere spijkerbroek xD

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:54

Ik heb net m'n eerste bestelling bij de H&M gedaan. :) Een leuke hoge spijkerbroek. een elastieken rokje voor onder korte jurkjes, een paar armbanden en een heel leuk nieuw shirtje. :)

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:27

Must have basics, ik zou zeggen:
Skinny jeans donker, een mooie blazer, een paar goede mooie laarzen, een lang vest, wat mooie sjaals en natuurlijk een aantal witte/ grijze/ zwarte strakke shirts en hempdjes.
En wat accesoires als mooie en makkelijke oorbellen en wat mooie ringen.
Met dat allemaal kan je denk ik altijd wel wat leuks maken, neem er nog wat tricot jurkjes en rokjes bij en klaar is kees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:44

LeonieL schreef:
Hihi.
Hier kledingleek nummer een :') Wat zijn nou echte basics die je moet hebben in je kast?! Dingen die je leuk kan combineren?
Ik draag nu eigenlijk altijd een spijkerbroek, een hempje/shirtje en een jasje.. maar ben wel toe aan wat afwisseling xd

Wat ik zelf heel handig vind en ook altijd mee neem op vakantie;
zwarte hemdjes, zwart strak rokje, zwart en grijs vestje, mooie goedzittende donkere spijkerbroek, mooie panty, fijne trui
Dit neem ik van kleren altijd als eerste mee. :))
En verder oorbellen, horloge en riempje. Dat zijn echt mijn 'basics'.

Witte shirtjes/hemdjes doe ik niet meer aan. Heb ze wel gehad en nog steeds wel maar ik vind het gewoon poedersuiker. Het schijnt bij mij altijd door en ik vind wit ook helemaal niet mooi staan bij mezelf. Dus alles wat wit is, is voor mij gedegradeerd tot hockey/slaap shirtjes. :+ Maar die zijn op zich ook heel handig als basic dus.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:53

Ik zoek ook altijd nog niet doorschijnende witte shirten, maar volgens mij is dat onmogelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:55

Ja he _O- Ik heb echt overal hemdjes en shirtjes vandaan gehaald maar eh het blijft doorschijnen of het is echt een of andere harde stugge stof die ik toch niet draag.. Nou dan maar geen wit hoor haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:58

Only had een wit shirtje welke amper doorscheen :) Met een grijze BH eronder zag je het niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:01

Gewoon de standaard basics?

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:15

Ik doe altijd gewoon 2 witte shirts over elkaar heen. Praktisch is anders haha, maargoed.

De basics die ik vind die iedereen in zijn kast moet hebben
- jeans & zwarte broek
- simpel elastisch zwart rokje
- blazer
- basic shirts in grijs/wit/zwart/bruin/beige
- blouse wit/zwart (losvallend, niet van die blouses die je onder een mantelpakje doet haha)
- winterlaarzen (wel een beetje elegante haha)
- pumps/wedges in de kleur zwart (ja alweer zwart)
- mooie flats & slippers/sandaaltjes
- mooie leren tas

Ik denk dat je dan een mooie basis hebt, die je vervolgens per seizoen kan aanvullen met trendgevoelige dingen. Neem nu bijvoorbeeld de felgekleurde skinny jeans op het moment, prachtig, maar volgend jaar zie je er weinig mensen meer in. Of de a-symetrische rokken in pasteltinten, ook prachtig, maar weer zo trendgevoelig. Daarnaast denk ik dat sjaals met mooie prints & statement sieraden een outfit heel mooi af kunnen maken. Op het moment ben ik zelf nogal gecharmeerd van missoni sjaals. Dat maakt een outfit echt in mijn ogen. Daarnaast mooie chokers en blouses. Maargoed dat is mijn mening. Zelf geef ik namelijk al snel 100 euro per maand uit aan kleding, ik denk dat niet iedereen dat doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:05

Ik geef maar rond de 55 euro per maand uit aan kleding. Meer heb ik gewoon niet/krijg ik niet, maar ook hier is best mee rond te komen. Zo heb ik afgelopen zomer nog wel een hele mooie levi's spijkerbroek gekregen à 100 euro van papa en mag ik nog een paar schoenen uitzoeken voor m'n verjaardag.. Dus in totaal geef ik dus wel wat meer geld uit aan kleding, maar echt zelf niet meer dan 55.

Overigens vind ik basics ook afhankelijk van je stijl. Ik zelf vind namelijk sneakers ook echt een must in je basics.. En flatjes dan weer niet; die draag ik niet. Ook draag ik geen witte of zwarte blousejes, maar heb wel een heel leuk basic oud rood achtig blouseje wat losvalt en ik vind persoonlijk een spijkerblouse ook weer iets wat anderen zouden moeten hebben. Ligt dus ook echt geheel aan je stijl eigenlijk.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:11

Ik denk inderdaad ook aan wat je stijl is. Ik zie ook dingen voorbij komen waar ik echt niet in ga lopen.
Wat ik per maand uitgeef aan kleding is verschillend. Deze maand is dat 200 euro (jeetje, echt zoveel?? Haha), maar hiervoor had ik al 3 maanden niets nieuws gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:16

Nou ja ik zit in de positie dat ik moet kiezen tussen 4 componenten wat betreft leven indeling :P: Die dingen zijn; Sport, vrienden, school en werken. Ik kan er qua tijd en energie echt maar 3 aan.. School moet uiteraard, vrienden vind ik ook heel belangrijk en dan dus de keuze tussen sporten of werken. Ik heb heel bewust gekozen voor sport en mijn sport is ook heel belangrijk voor me. Sport ook veel en fanatiek en tja daardoor heb ik geen tijd voor een baantje. Ik ben m'n hele zaterdag kwijt en m'n dinsdag + vrijdag avond. En omdat school echt heel veel moeite/tijd kost kan ik er verder echt niet bijwerken qua tijd. Ja heel jammer dus, want ik zou ook wel een baantje er nog bij willen hebben om extra bij te verdienen maar dat lukt gewoon niet. Ook omdat ik iemand ben die heel veel slaap nodig heeft dus ook nog eens elke dag rond half 10 in bed moet liggen. Ik zou best een baantje kunnen nemen op vrije dagen (maandag, woensdag, donderdag) van 5 tot 8 en daarna nog moeten leren, maar dat zou ik welgeteld 1 maand volhouden voordat ik instort van vermoeidheid. :') En als ik moet kiezen tussen heel veel mooie kleren OF wat minder kleren maar wel doen wat ik het aller aller liefste doe is voor mij de keuze best snel gemaakt :o

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:18

Ja, het is voor iedereen anders, Rebecca! Normaal kan ik ook niet zoveel geld uitgeven hoor, maar had nu al paar maanden bijna niets uitgegeven en had nog wat verjaardagsgeld over, dus nu kon ik eventjes m'n slag slaan. Hoewel ik er wel van schrok toen ik het eventjes op ging tellen :+ Nieuwe catalogussen van de H&M zijn bij mij altijd funest :+
Maar meestal spaar ik geld op en koop veel in 1 keer, want ik kom niet vaak in de stad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:23

Haha ja verjaardagsgeld is altijd een fijne extra! :D Ach en iedereen moet zijn geld uitgeven waar die het aan wilt vind ik. :) Wij kregen heel vroeger (brugklas? denk ik?) de boodschap van een leraar mee met de jaarwisseling dat je geld maar één keer uit kan geven en dat je op de lange termijn er meer aan hebt om het uit te geven aan herinneringen dan aan bezittingen. Dit snapte ik toen niet, maar nu wel. Ik doe echt dingen die zo ontzettend leuk zijn van m'n geld, gewoon omdat ik dat leuk vind! Op vakantie gaan met vrienden, pinkpop, concerten bezoeken <3 en daar vervolgens voor 30 euro een heel lelijk shirt kopen 'gewoon omdat het zo'n leeeuk aandenken is', winkelen door heel Nederland heen (waardoor het treinkaartje al zo ontzettend duur is.. haha), ergens wat eten/drinken. Laatst gingen we uit in Nijmegen en dat viel tegen en dat was die nacht dat het echt -15 was.. Uiteindelijk konden we dus niet goedkoop terug met de eerste trein want duurde nog uren dus moesten we met een dure taxi terug. Ehh oeps, dat is toch best veel geld ineens. Maar het was wel echt zo iets waar we het over een jaar nog over hebben omdat het zo'n afgang was dat het gewoon grappig was. Dat ene gave shirtje zal ik over een jaar vást ook nog wel dragen maar dan ben ik er niet zo gek meer van altijd. Maarja, er zijn ook mensen die wel heel erg blij zijn met een gaaf shirtje of iets haha!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:29

Ja precies, dat heb ik ook! Daarom koop ik ook geen dure kleding hoor! Geef ook liever m'n geld uit aan terrasjes pakken, lekker lunchen, festivals en dat soort dingen.
Shirtjes voor 20 euro vind ik duur zat :+

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:28

Mijn aankopen van gister:

Afbeelding

Schoentjes voor 10, (leren) jasje voor 25 en blazer voor 40.

Momenteel ga ik wel een beetje los hoor qua kleding kopen, maar ik heb dan ook bijna een half jaar amper wat gekocht omdat ik een nieuwe scooter had moeten kopen (de ander was niet meer te reanimeren) en gewoon niet zo veel kon werken. Dus ik laat mezelf nu even gaan :p

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:46

Haha ik geloof dat jullie mijn shopgedrag dan elke maand wel als losgaan zouden beschouwen ;)
Verder doe ik ook gewoon leuke dingen hoor, lekker op vakantie, uit eten etc. Niet dat ik verder binnen zit omdat ik geen rooie cent meer heb. Ik werk gewoon hard, en veel in vakanties, en zo bekostig ik het allemaal.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:31

Ik koop ook echt veel.. Elke maand denk ik weer, nu even niets uitgeven maar lukt me nooit haha! Heb vorige week een donkerblauwe broek gekocht van de H&M voor 9,95, echt superfijne broek! Heb hem net ook gekocht in knalblauw en zwart.. :)