Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:42

AmyII schreef:
Bouwvakkers, bouwvakker, mag ik mezelf ook onder de bouwvakkers schalen? Ik ben meubelmaker, maar ik heb echt geen 9-5 mentaliteit. Als er een klus (keuken, balie, interieur) de deur uit moet worden er nachten doorgewerkt en zo doen vele andere 'bouwvakkers' dat.

Ik denk dat er in maar weinig beroepen echte 9-5 mentaliteiten zijn, mijn moeder is nu rayonmanager (als ik dat zo noemen mag) en die werkt zich ook uit de naad...

En op stal ligt het werk ook nooit stil, dus ik kan nu neit echt snel een 9-5 mentaliteit bij een beroep bedenken.. misschien bij de TNT post ofzo :p

Verder ga ik er nog niet op in wnat ik heb me (nog) onvoldoende ingelezen in dit topic.

er zijn uitzonderingen... maar mijn vader heeft een bedrijf dat de elektrische installatie in woningen voor mekaar maakt. de meeste jongens vertrekken het liefst zo laat mogelijk en komen zo vroeg mogelijk weer. ook al is het niet af. en ik verneem dat dat zo bij de meeste bedrijven zo is.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:43

Heino schreef:
blue_kim schreef:
volgens mij was het vroeger meer zo dat de vvd echt een beetje voor de rijke was. maar dat is tegenwoordig niet meer zo. ze hebben tegenwoordig een hoop punten waar je je als 'arme' ook goed in kan vinden.

Zoals? Waar heeft een "arme" nu echt iets aan?

een winnend lot :P

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:43

blue_kim schreef:
volgens mij was het vroeger meer zo dat de vvd echt een beetje voor de rijke was. maar dat is tegenwoordig niet meer zo. ze hebben tegenwoordig een hoop punten waar je je als 'arme' ook goed in kan vinden.

Ja inderdaad dat zei mijn moeder ook. 'Vroeger' stemden alle arbeiders op de PvdA en alle rijken op de VVD. Nu is dat echt helemaal veranderd..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:44

Heino schreef:
blue_kim schreef:

Kinderbijslag, een huurhuis, zorgtoeslag. ;)
Laatst bijgewerkt door Jildau op 07-06-10 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

blue_kim

geerke schreef:
ilse86 schreef:
maar vinden jullie bijvoorbeeld privacy belangrijker dan veiligheid? gewoon interesse hoor ;)

ik niet...ik vind veiligheid belangrijker....ze mogen mij traceren waar ze willen,ik heb niets te verbergen :D

wat voor veiligheid is er als ze weten waar ik heen rijdt....?
ze hebben tegenwoordig je vinger afdrukken al. laat ze nog even wat dna trekken bij iedereen en als je wat misdaan hebt kunnen ze je zo van je bed af lichten.

Alet74

Ik vind eigenlijk ook niet dat mensen met een minder 'belangrijke' baan (de banen van de gemiddelde Nederlander) minder hard werken dan die laag van de bevolking. Misschien heeft een bankier meer verantwoordelijkheid, in ieder geval op een groter vlak, maar een timmerman of winkelbediende is toch niet minder belangrijk. Integendeel.
Daarom vind ik het niet meer dan redelijk dat mensen die heel veel verdienen minder hypotheekrente kunnen aftrekken. Aan het eind van de maand hebben deze mensen waarschijnlijk meer over dan veel anderen. Dan kun je ook wel iets meer zelf betalen.
Daarom (onder meer) kies ik voor Groen Links, een partij die dit ook vind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:46

ilse86 schreef:
@geerke
vind ik ook. vind dat er zo panisch over wordt gedaan.. als je niks te verbergen hebt, komen ze daar binnen 5 minuten achter en ben je weer vrij om te gaan waar je wilt.

DAT wil nog wel eens tegen vallen. ;)
In Amerika worden onschuldigen ter dood veroordeeld. :+ En Nederland staat daar net zo min als eender welk ander land boven. Fouten gebeuren... ;) Meer dan je denkt. Kan wel wat verhalen uit 1e hand vertellen maar die ga ik niet openbaar op bokt gooien. Neen, ik heb geen vertrouwen meer in de bekwaamheid van politie-mensen. :+
Ik heb wel dingen te verbergen. Niet omdat ik foute dingen doe, simpelweg omdat ik vind dat niemand er zaken mee heeft. :+ Tja, ik sta op mijn privacy. Da's mijn recht.

Die bankier leeft om te werken. Een winkelbiedende draait van 9-7 als ze lange dagen doet. Die bankier heeft geen werkuren. ;) Die heeft af en toe wat momentjes om te slapen en te eten. Geloof dat veel mensen niet stilstaan bij wat er éigenlijk komt kijken bij zo een job. Ze hebben meer over dus ze dokken ook maar meer is ook niet fair, ze wérken ook om meer over te hebben. Als men dat wil gaat men maar voor bank-directeur als het tóch net zo simpel is als winkelbediende. :) Da's dan toch je eigen keuze?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-06-10 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:47

Pfff ik kom steeds bij de PVV uit, maar ik vind Wilders een beetje een engerd ;) In hoeverre moet ik daar "doorheen" kijken? of juist niet?

Ze mogen van mij wel de loonheffingen op het vakantiegeld afschaffen! Beloon de werkende mens! :+

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:48

Jildau schreef:
Heino schreef:

je bent me voor, dit lijstje wilde ik net gaan opnoemen :)
hier mee kan je toch neit zeggen dat de vvd de arme wilt kaalplukken... hiermee komen ze die juist tegemoet.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:48

Jildau schreef:

Is het niet zo dat de VVD het zorgpakket wil inkrimpen, zodat er ook minder vergoed wordt?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:49

@LEedebee: gewoon op een andere partij stemmen. Daar moet je niet doorheen kijken, dat heet instinct en dat moet je volgen lijkt me.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:49

Jildau schreef:

http://www.groene.nl/2010/22/schuilen-bij-mark-rutte
Ik vind dit wel een mooie column
Plus, sociale huurwoningen moeten verminderd worden en huurprijzen moet vrijgegeven worden. Leuk, hebben ze straks geen dak meer boven hun hoofd :?

8nnemiek

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:51

Ze hadden het toestraks in het debat ook erover dat de VVD 150.000 banen had willen schrappen of iets dergelijks? Ik heb het niet helemaal meegekregen, is er iemand die dat heeft gezien, waar dat nu precies over ging?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:51

Alet74 schreef:
Ik vind eigenlijk ook niet dat mensen met een minder 'belangrijke' baan (de banen van de gemiddelde Nederlander) minder hard werken dan die laag van de bevolking. Misschien heeft een bankier meer verantwoordelijkheid, in ieder geval op een groter vlak, maar een timmerman of winkelbediende is toch niet minder belangrijk. Integendeel.
Daarom vind ik het niet meer dan redelijk dat mensen die heel veel verdienen minder hypotheekrente kunnen aftrekken. Aan het eind van de maand hebben deze mensen waarschijnlijk meer over dan veel anderen. Dan kun je ook wel iets meer zelf betalen.

Het gaat niet alleen om hard werken, maar ook om scholing, talent en risico's. Natuurlijk kan het zijn dat het ook kan uitmaken als je in een warm nest bent geboren.. ;)
Maar neem nu bijv de dog-whisperer, dat is ook iemand die veel geld verdient omdat hij het slim heeft aangepakt én talent heeft.
In Nederland betalen de rijken al het grootste deel van de belasting. Ga je dat nog hoger maken, zullen zij gaan verhuizen. Hierdoor neem de werkgelegenheid af en ook het talent zal verhuizen.. Mensen die het geld hebben en uitgeven gaan naar het buitenland, wat ook weer slecht is voor de omzet.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:57

Alet74 schreef:

nou kan ik rustig zeggen dat wij hier thuis echt geen verkeerd inkomen hebben. laat ik rustig zeggen dat wij het pittig goed voor elkaar hebben qua inkomen, gezien onze leeftijd. ik heb een hypotheek van om en nabij de 2000 euro p/m en hou ruim genoeg centjes over om er 2 paarden op na te houden en verder nog rond te komen. maar oh wat ben ik blij met de hypotheek aftrek. dit is een extratje voor ons om even wat leuks te gaan doen eind van het jaar. want laat ik je wel zeggen dat we hier keihard voor werken. de gemiddelde timmerman/bouwvakker werk gewoon netjes van 8 tot 5, tenminste ik zie ze meestal na 5en echt niet meer op de bouwplaats aanwezig. mijn man werkt van 9 uur 's ochtends tot 11 of 12 uur savonds en dat meestal 7 dagen in de week. ikzelf werk 60 uur in de week. dus vind ik het toch niet meer dan logisch dat wij meer geld overhouden in de maand dan een gemiddeld persoon die 40 uur werkt. maar moet ik daarom meer geld inleveren?? hier is keihard en eerlijk voor gewerkt dus vind ik dat dit geld mij toebehoort.
(overigens ga ik geen vvd stemmen hoor, ookal klink ik nu wel een beetje vvd-erig)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:59

8nnemiek schreef:
Ze hadden het toestraks in het debat ook erover dat de VVD 150.000 banen had willen schrappen of iets dergelijks? Ik heb het niet helemaal meegekregen, is er iemand die dat heeft gezien, waar dat nu precies over ging?

Dat weet ik niet. Ik weet wel dat het CPB heeft uitgezocht met welke partij we het beste en snelste weer uit de crisis zouden komen en daar kwam de VVD uit..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:02

Rutte zei dat hij de WW wilde verkorten, net als de bijstandsuitkering verlagen, zodat de mensen aan het werk moeten. Cohen reageerde daarop met "Dan moeten er wel banen zijn!" En zei vervolgens dat als de VVD regeerde ten tijde van de crisis er 150.000 banen geschrapt waren. (als ik het mij allemaal goed herinner)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:07

Zoiets was het inderdaad :j
Daarop werd, als ik het me goed herinner, ook gezegd dat er niet genoeg banen zijn om alle werklozen aan het werk te krijgen, en dat de arme mensen daardoor juist alleen dieper zinken.. Zoiets was het, toch?

Ik heb een tijdje in de bijstand gezeten (geen recht op ww omdat ik met mn bedrijf was gestopt en nog geen nieuwe baan had gevonden) en kreeg daar 600 euro per maand.. Nou, daar kun je al bijna niet van rond komen, hoe willen ze dat nog gaan verlagen? Dan heb je nog geen geld meer voor je huur en gas/water/licht en eten.. Oja, en nog 100 euro zorgverzekering.. Moet er ook nog vanaf :=

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:10

Lizzle schreef:
Rutte zei dat hij de WW wilde verkorten, net als de bijstandsuitkering verlagen, zodat de mensen aan het werk moeten. Cohen reageerde daarop met "Dan moeten er wel banen zijn!" En zei vervolgens dat als de VVD regeerde ten tijde van de crisis er 150.000 banen geschrapt waren. (als ik het mij allemaal goed herinner)

Mensen die goed hun best doen om een baan te krijgen mogen van mij zo een uitkering, mensen die geen actie ondernemen om werk te zoeken die hoeven ook niets te krijgen vind ik.

Zo ken ik iemand die gewoon simpelweg te lui is om te werken, krijgt een uitkering, korting op van alles en nog wat, want tja, ze heeft het niet zo breed. Vind dat echt niet kunnen, werkende mensen zijn gewoon de dupe van dat soort luie mensen. :=

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:13

8nnemiek schreef:
ilse86 schreef:
ik vind wel dat mensen die hard werken ook meer mogen verdienen. life's what you make it. maar vind ook wel dat die bonussen soms te hoog voor woorden zijn.

Maar werkt een bouwvakker bv niet net zo hard? Op een andere manier natuurlijk, maar ik vind dat dat geen tonnen verschil hoeft te zijn.
De meeste directeuren hebben het zich leuk bekeken, die laten anderen het werk doen en hoeven zelf alleen wat zaken te regelen vanuit hun luie stoel :) Tuurlijk, daar hebben ze zich jarenlang naartoe moeten werken, en een lekker salaris, prima. Maar dat die allemaal tien keer zo veel moeten verdienen dan de lager geschoolde mensen, dat vind ik niet nodig.
Hier in de zorg waar mn ma werkt daar komt de manager (die het verzorgingstehuis niet eens staande kan houden) altijd in zn mercedes naar t werk getuft, terwijl de meeste verzorgers met de fiets moeten komen omdat ze zich nog niet eens een tweede auto kunnen veroorloven.. := En de VVD kiest dan dus de kant van de managers?? Dat vind ik niet kunnen.

Maar hebben die mensen er niet jaren voor gestudeerd? Ik ken genoeg mensen die zonder diploma van school zijn en bijv. schoonmaken of bouwvakker zijn, het werk zal wellicht zwaarder zijn maar hun hebben niet altijd het beste gehaald uit de opleiding, directeurs in hun luie stoel vaak wel.

Edit: wil niemand aanvallen, dit is zoals ik het zie.

Toekie

gohya schreef:
SP is idd. ook goed,[ik mag die Roemer wel] alleen doen die weinig tot nix voor de dieren.
Een dier is machteloos,en wij mensen moeten opkomen voor hen.
Keihard aanpakken de dieren mishandeling en verwaarloozing.

Dat is dus echt niet waar. ;) Lees mijn vorige posts hier maar eens, daar staat wat SP oa wil voor dierenwelzijn + een link naar hun standpunten wat betreft dierenwelzijn.

laliz

Dat klinkt alsof je 'zomaar' een uitkering krijgt. Je moét zoveel keer in de week solliciteren, wekelijks op gesprek komen bij het UWV en vrijwilligerswerk doen. Dus ik weet niet hoe 'iedereen' aan de luie uitkeringstrekker komt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:15

Lizzle schreef:
Dat klinkt alsof je 'zomaar' een uitkering krijgt. Je moét zoveel keer in de week solliciteren, wekelijks op gesprek komen bij het UWV en vrijwilligerswerk doen. Dus ik weet niet hoe 'iedereen' aan de luie uitkeringstrekker komt?

Dat hoeft niet hoor... niet bij alle iig. Ik werk op kanaleneiland en heb meerdere mensen die antwoorden als ik vraag waar ze werken: "werken? Ik werk niet want ik heb uitkering'. Dan gaat er toch ergens iets fout?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:16

Dat verschil snap ik werkelijk niet. Hoe kan dat?
Ik ervaar het met mijn vader, die op zijn 53e werd ontslagen, natuurlijk nergens wordt aangenomen, maar verschrikkelijk wordt gepushed door het UWV.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:16

Nies_ schreef:
Mensen die goed hun best doen om een baan te krijgen mogen van mij zo een uitkering, mensen die geen actie ondernemen om werk te zoeken die hoeven ook niets te krijgen vind ik.

Zo ken ik iemand die gewoon simpelweg te lui is om te werken, krijgt een uitkering, korting op van alles en nog wat, want tja, ze heeft het niet zo breed. Vind dat echt niet kunnen, werkende mensen zijn gewoon de dupe van dat soort luie mensen. :=

Dat vind ik ook, absoluut :j
Toen ik in de bijstand zat viel het me op hoe ontzettend veel allochtonen zo leven. Nu weet ik natuurlijk niet of ze allemaal gewoon zo lui zijn, of dat een groot deel gewoon niet snel wordt aangenomen.. maar ik ken meerdere verhalen uit eerste hand van mensen die hun baantjes idd gewoon weer opzeggen omdat ze de uitkering toch fijner vinden := Moeten ze toch een oplossing voor vinden. Van mij mogen ze asielzoekers bv sowieso al de eerste 10 jaar uit de bijstand houden.. en bv een maximum aan de bijstand zetten, dat je na twee jaar bv verplicht een baan krijgt, al is het papiertjes prikken of bij mcdonalds :j Hebben ze iets te doen en gaan ze iig beter zoeken naar fijner werk.