Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Ik ken ALS, dat is idd ongeneeslijkIk ben benieuwd hoe het met je oom gaat. God kan altijd genezen
. Hij is sterker dan al het kwaad op aarde.
Angelita schreef:Mocht ''god hem genezen'', dan kan dat toch evengoed een heel sterk placebo effect zijn? Zo zie ik het in ieder geval wel. Als je het heel graag wil en er 100% in gelooft dan kan het misschien wel, maar dan komt het door jouw wilskracht en het geloof erin.
verootjoo schreef:Angelita schreef:Mocht ''god hem genezen'', dan kan dat toch evengoed een heel sterk placebo effect zijn? Zo zie ik het in ieder geval wel. Als je het heel graag wil en er 100% in gelooft dan kan het misschien wel, maar dan komt het door jouw wilskracht en het geloof erin.
Ken jij de ziekte ALS wel? Geloof me, dat is niet te herstellen door wilskracht hoor
E_dicky schreef:verootjoo schreef:
Ken jij de ziekte ALS wel? Geloof me, dat is niet te herstellen door wilskracht hoor
En met de hulp van God wel? Dan geloof ik toch meer in het placebo-effect dan in God...
KarinvdM schreef:Dus als God zou bestaan zou alles perfect en geweldig moeten zijn volgens jou, Angelita?
Angelita schreef:KarinvdM schreef:Dus als God zou bestaan zou alles perfect en geweldig moeten zijn volgens jou, Angelita?
Er staat achter: bij wijze van spreken.
Nee, maar ik neem aan dat hij mensen dan niet alleen zou genezen als dat zijn plan was. Het is sadistisch om mensen te laten lijden terwijl je de macht hebt om ze beter te maken.
Angelita schreef:Of het zijn plan is om je te genezen of niet? Nou wordt ie mooi, sorry hoor maar dan vind ik hem echt een lül als hij mensen zomaar laat lijden. Aardige gozer die god...
Ja ik ken die ziekte wel, en ik geloof ontzettend in wilskracht, als je iets wil en er voor gaat kun je alles. Zoiets genezen is weer het andere uiterste, maar ik vind dit tig keer geloofwaardiger dan een mannetje op een wolkje die alles weer mooi en geweldig maakt (bij wijze van spreken), maar blijkbaar wel alleen als zijn humeur er naar staat.
Angelita schreef:Tja dat is weer een ander standpunt hierover, ik reageerde op het standpunt van verootjoo en daar houd ik het ook maar bij anders blijf ik aan de gang.
Misschien moeten jullie allemaal eens hetzelfde over god gaan denken, is ten eerste makkelijker en ten tweede wordt het er allemaal wat geloofwaardiger van. Iedere christen zegt namelijk wat anders.