Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:49

Arielle_ veel succes!

Careano: Daar heb ik ook last van ja, niet kunnen remmen. :+ En als ik dan weer weg rijd slaat hij af haha.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:52

Oke, ik begin 'm nu lichtelijk te knijpen! :+
Ik moet over anderhalve week (maandag 8 februari) afrijden. Heb gelukkig nog aardig wat rijlessen ervoor, maar ik vind het telkens enger worden.
Maar het autorijden gaat wel erg goed, alleen ben ik zo bang voor wat die examinator gaat vragen :=

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:55

Haha Jetske dankje! Ik heb maandag al m'n 2e rijles gehad! :)

Jildau, hij is nog geen een keer afgeslagen! Maar ik denk veel te hard na over of ik nou wel de koppeling in moet trappen of niet e.d. en dan komt die bocht alweer zo dichtbij :P
Maar verder gaat schakelen wel goed! Ik mocht al tot in z'n 3 in m'n eerste les en maandag in de 2e mocht ik al tot in z'n 4 haha :D Ik ging al 70km/u waauw dat is best vet voor de eerste keer haha.

Ashley5, komt vast wel goed! Als je rijden goed gaat, geen zorgen toch?

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:56

Dat probeer ik me ook al een tijdje te bedenken....maar is zo moeilijk! :P
Nu denk ik er alleen maar aan dat als ik slaag ik mezelf naar Disney kan rijden!!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:10

Ik ben net met een vriend naar stal geweest, maar hier is het niet glad. Had best kunnen lessen, maarja nu maar een week wachten.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:14

Het komt goed! Het helpt echt als je gewoon heel vaak tegen jezelf zegt dat je het kunt! En zodra je zenuwachtog word en je denkt dat het niet goed zal gaan o.i.d. roep je (in je hoofd) stop en ga je ergens anders aan denken!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:25

Idd ik was ook wel zenuwachtig voor de vragen die hij zou gaan stellen, en wat heb ik gehad.. geen enkele vraag :')
Ja of ik bekend was in de stad (nou nee, dus mocht ik naar huis rijden :D). verder gewoon wat gekletst onderweg over domme onbenullige dingen. :+

Bij mij heeft het ook heel erg geholpen idd om gewoon tegen jezelf te 'zeggen' ik ga deze meneer/mevrouw eens even wat laten zien! (beetje zelfverzekerd! ;)) daardoor had ik onder het rijden verder geen last meer van mijn zenuwen :)
Succes!

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:38

Mijn idee is ook gewoon een beetje gaan bluffen! Maar ik heb helaas een beetje mijn faalangst tegen zitten. Begin het langzamerhand een beetje onder controle te krijgen, maar blijft moeilijk.
Het ene moment ben ik er straal van overtuigd dat ik gewoon met volle 100% ga slagen en dat alles goed gaat. Maar dan denk ik het volgende moment juist het tegenovergestelde.

Ben blij als het voorbij is! :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:29

Vervelend dat je faalangst hebt! Maar wat jij nu zegt heb ik precies hetzelfde en ik heb voor zover ik weet niet echt faalangst.. denk dat iedereen dat gewoon heeft hoor!!! Je moet gewoon 100000 keer tegen jezelf zeggen dat je het kan, dat je zin hebt in je examen en dat je inderdaad die examinator eens even gaat laten zien hoe goed jij kunt autorijden :) Daarbij moet je opletten dat je "foute" gedachtes als "ja maar..." meteen afbreekt.. en als je echt in de stress schiet even rustig gaan zitten, op je ademhaling letten en je mantra "ik kan het" nog 100000 herhalen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:00

Vandaag om 15:00 theorie :=
* was deze maandag met 1 foutje teveel gezakt :Y) *

1 ding weet ik gewoon echt niet meer ;
Wat is de minimale snelheid op een autoweg en op een snelweg ?
(Die vraag kreeg ik dus op m'n examen, had ik 120 km/u ingevuld :') Ik las maximaal ipv minimaal _O- )

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:10

Hier nog een alleen ik vind het nogal moeilijk om die zenuwen onder controle te kunnen houden...Had ik ook voor mijn TTT dat ik enorm zenuwachtig ben maar toen was ik eenmaal aan het rijden, ging het rijden geheel vlekkeloos en heel relaxed, behalve sommige bijzondere manoevres die ff niet zo heel lekker gingen, maar daarop kreeg ik als reactie je zou het vast wel veel beter hebben gedaan dus bij deze je vrijstelling :D

Maar die zenuwen zijn wel heeeeeel erg vervelend :o . En al helemaal als ik al best wel erg onzeker over mezelf ben :o

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:11

SuperLiesje schreef:
$@#!%@^#**^@%!$^#%@@$! poedersuiker CBR.. ik zou gisteren dus afrijden en mijn instructrice heeft meteen vanochtend om 7 uur gekeken wanneer ik opnieuw zou kunnen.. 4 maart. Het is werkelijk waar belachelijk.. gaat het cbr dan ook al die extra lessen betalen?

Aaah ik was er al bang voor!!

Toen mijn instructeur ging kijken van de week wat de eerste mogelijkheid was, was dat 1 of 2 maart, ik ga dus 2 maart.

Echt heel erg balen :=

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:12

Uhm...tsja nu zet je mijn hersens ook al aan het denken :D

Maar was de minimum daarvan niet 60km/u ?? :o

Anoniem schreef:
Vandaag om 15:00 theorie :=
* was deze maandag met 1 foutje teveel gezakt :Y) *

1 ding weet ik gewoon echt niet meer ;
Wat is de minimale snelheid op een autoweg en op een snelweg ?
(Die vraag kreeg ik dus op m'n examen, had ik 120 km/u ingevuld :') Ik las maximaal ipv minimaal _O- )

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:15

Dankjewel allemaal!

M'n instructeur komt me over 10 minuutjes ophalen hier, zit me een partij te zweten en te trillen, haha!
Hoop zo dat ik 't haal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:16

Ik heb echt het idee dat sommige vragen die gesteld worden op je examen echt niet voorkomen in je Theorie boek hoor :') (Of in ieder geval niet letterlijk, dat je wel de basis informatie hebt zeg maar ... En dat je daarmee het maar moet uitzoeken :wave:)
Alsof je soms maar een beetje moet vertrouwen op je gezonde verstand.
Nou mijn gezonde verstand zegt : MINIMAAL 120 KM/U op een snelweg :)) :=

Ik dácht ook 60 km/u ? Maar is dat voor een autoweg, een snelweg, of beiden ?
In mijn boek staan wel de maximum snelheden, maar niet de minimale.
(Volgens mij mag je daarbij het verkeerd niet ophouden met jouw snelheid ? Dus dat je meerijdt met het verkeer ?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:17

Succes Arielle ! Blijf diep ademhalen ;)

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:18

Ashley5 schreef:
Ik moet over anderhalve week (maandag 8 februari) afrijden. Heb gelukkig nog aardig wat rijlessen ervoor, maar ik vind het telkens enger worden.
Maar het autorijden gaat wel erg goed, alleen ben ik zo bang voor wat die examinator gaat vragen :=

Spannend! Ik ook 8 februari. Hoelaat moet jij ? Ik om 11.40..

Ik heb nu 10 lessen gehad. Heb morgen nog 2 lessen, en volgende week elke dag 2 lessen en dan hoop ik maar dat het allemaal gaat lukken!
Het gaat wel heel erg goed zegt mijn instructeur. Moet alleen van hem nóg wat meer kijken en dan komt het helemaal goed volgend hem.. we'll see :=

Succes Arielle !!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:20

Volgens mij geldt die 60km/u voor beiden ;)

En ja ik had ook wel bij sommige vragen iets van maar dat kwam niet voor in mijn theorie boek, en ook niet voorgekomen tijdens de cursus (heb 4 dagen cursus bij mn rijschool gevolgd en de 5e dag op voor theorie examen) ;)

Anoniem schreef:
Ik heb echt het idee dat sommige vragen die gesteld worden op je examen echt niet voorkomen in je Theorie boek hoor :') (Of in ieder geval niet letterlijk, dat je wel de basis informatie hebt zeg maar ... En dat je daarmee het maar moet uitzoeken :wave:)
Alsof je soms maar een beetje moet vertrouwen op je gezonde verstand.
Nou mijn gezonde verstand zegt : MINIMAAL 120 KM/U op een snelweg :)) :=

Ik dácht ook 60 km/u ? Maar is dat voor een autoweg, een snelweg, of beiden ?
In mijn boek staan wel de maximum snelheden, maar niet de minimale.
(Volgens mij mag je daarbij het verkeerd niet ophouden met jouw snelheid ? Dus dat je meerijdt met het verkeer ?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:26

Okee, dankjewel :D !
Dan houd ik 't op 60 km/u voor autoweg en snelweg :j

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:31

Ja ik hoop dat er ook nog iemand anders erop zou willen antwoorden anders voel ik mezelf enorm schuldig naar jou toe :o

Maar het moet haast wel 60km/u zijn :o ;)

Anoniem schreef:
Okee, dankjewel :D !
Dan houd ik 't op 60 km/u voor autoweg en snelweg :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:36

En dan heb ik nog 1 vraagje waar ik niet 100% zeker over ben ...
In mijn boek staat dat je een bus voor moet laten gaan bínnen de bebouwde kom als deze wil wegrijden (dus de richtingwijzer staat aan).
Maar buiten de bebouwde kom hoeft dat niet ?

De instructeur van een klasgenoot van mij zei dat je zowel binnen als buiten de bebouwde kom je een bus niet voor hoeft te laten gaan.

@ Fiemo ; ik wist wel dat het ongeveer 60 km/u was ;) Maar ik wist niet voor wélke weg dat nou precies was.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:38

Die over de bus ben ik wel wat zekerder van mezelf erover ;) , je moet alleen een bus voor laten gaan als dit binnen de bebouwde kom is...Buiten de bebouwde kom hoeft dit dus niet...

Anoniem schreef:
En dan heb ik nog 1 vraagje waar ik niet 100% zeker over ben ...
In mijn boek staat dat je een bus voor moet laten gaan bínnen de bebouwde kom als deze wil wegrijden (dus de richtingwijzer staat aan).
Maar buiten de bebouwde kom hoeft dat niet ?

De instructeur van een klasgenoot van mij zei dat je zowel binnen als buiten de bebouwde kom je een bus niet voor hoeft te laten gaan.

@ Fiemo ; ik wist wel dat het ongeveer 60 km/u was ;) Maar ik wist niet voor wélke weg dat nou precies was.

safierlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:39

Ik wil me eigen hier ook melden ... :D

Want help, ik moet morgen voor de 1e keer afrijden en ik zit nu al een paar dagen in de stres.

Hebben jullie nog wat goede tips en hoe ik een beetje van de stres af kom. :P

En de rest allemaal heel veel sucsses !!!!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:40

Steff_ schreef:
Ashley5 schreef:

Spannend! Ik ook 8 februari. Hoelaat moet jij ? Ik om 11.40..

Ik heb nu 10 lessen gehad. Heb morgen nog 2 lessen, en volgende week elke dag 2 lessen en dan hoop ik maar dat het allemaal gaat lukken!
Het gaat wel heel erg goed zegt mijn instructeur. Moet alleen van hem nóg wat meer kijken en dan komt het helemaal goed volgend hem.. we'll see :=

Succes Arielle !!

Ga jij serieus met 14 uurtjes afrijden of lees ik dat verkeerd :P ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:40

Bedankt Fiemo :j
Het staat ook zo in m'n boek ... Alleen je word zo in verwarring gebracht als de een dit zegt, een ander weer dat etc.
Dus voor de zekerheid hier eventjes vragen := (En alsnog op m'n boek vertrouwen).