OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BonaFide

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:21

ja :)

wat belachelijke nieuwe regel die ov chip

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:23

Ik zal even de vragen weer beantwoorden :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:27

@ Rachel_x: 40% kortingskaart is volgens mij iets heel anders dan een ovchipkaart. Dat activeren geld voor studenten. Eigenlijk is activeren ook niet het juiste woord want zonder activeren werkt hij ook gewoon.

@ BonaFide: Toch nog maar even langs zo'n gele paal. Wat er nu op staat is een tijdelijk product. Als je niet uitcheckt en er gaan 3 dagen overheen en dat is binnen je vrij reizen periode maakt het denk ik niet uit. Vergeet je echter uit te checken en binnen die 3 dagen valt ook je 40%kortingsperiode kan 't zijn dat je betaald zonder dat je 't weet.

@ Destino: Weekov/weekendov allebei hetzelfde. Trein nergens in en uitchecken. Bus/tram/metro wel.

@ Dido: In de trein hebben ze inderdaad een kaartlezer waarmee ze kunnen zien of er een week of weekend op je kaart staat. In de bus dus altijd in en uitchecken.

@ Zwitsal: Als student is dat dus niet nodig. Als "normaal" iemand die met die ovchipkaart met de trein reist, daar zit wel een minimaal saldo aan verbonden ja. Of dat 20 euro is durf ik niet te zeggen.

@ Janine: Het is ook heel simpel. Je kunt met je chipkaart gewoon met de bus reizen nu.

@ BonaFide: Je kan er dus mee reizen omdat er een tijdelijk product op staat. Met je groene, papieren OV mag je alleen reizen indien je je chipkaart nog niet hebt ontvangen.

Hoop dat 't zo allemaal weer wat duidelijker is.

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:29

Ik zit die mensen van OV al de hele dag te bellen. iedere keer word die lijn verbroken omdat het te druk is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:30

Oke, ik heb 'm dus nog niet geactiveerd, en al in april gekregen. Dan staat er ook al een tijdelijk product op dus... Ik blijf het maar raar vinden :P

Iemand uit het Noorden, heeft Qbuzz al kastjes in de bus?? :+

En wanneer weet je dat je product klaarstaat?

Nikki15 schreef:
Ik zit die mensen van OV al de hele dag te bellen. iedere keer word die lijn verbroken omdat het te druk is.

Gelukkig hebben wij bokt :P

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:32

jaa gelukig wel. maar mijn OV heb ik nog niet eens binnen. zal een s vragen waar die blijf haa. wil ook wel even dat ding uitproberen. was vanmiddag bij het station langs gereden met les auto, stond gewoon een rij ahhaa

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:32

Zo raar is 't niet dat er een tijdelijk product op staat. In R'dam en A'dam is de chipkaart in de metro al een tijd verplicht. Door dat tijdelijke product kon je dan toch gewoon daar ook reizen.

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:33

Ik zou uberhaupt niet eens weten of qbuzz al kastjes heeft in de bus ..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:34

Bussen waarin nog geen kastjes staan daar is 't voldoende om je chipkaart te laten zien tijdens vrij-reizen. Tijdens je kortingsperiode moet je wel een strippenkaart gebruiken dan. Zo'n roze.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:37

Qbuzz hier in Groningen heeft geloof ik nog niets in de bus voor de chipkaart.
Ook ik snap er geen drol van.. gelukkig ga ik nooit met de trein en duurt het ook nog wel even voordat de kastjes in de bus komen, dus ik heb nog alle tijd om te ontdekken hoe deze onzin werkt.

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:38

@_Tara_ Hoe weet jij al die dingen :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:39

Klopt, Qbuzz in Groningen heeft ze nog niet.. Mijn vriend wilde met zijn chipkaart reizen daar, maar dat kon dus niet. Z'n papieren OV accepteerde ze ook niet, dus toen moest hij een strippenkaart kopen terwijl hij vrij moest kunnen reizen := Hij is maar gaan lopen voor die 20 minuten :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:40

Bij Qbuzz heb ik ze nog niet gezien. Snap dat echt niet, zijn spiksplinternieuwe bussen (ze ruiken nog naar fabriek :)) en géén chipaanpassingen. Dus dat moet dan weer later gebeuren? Of gewoon niet? :n

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:40

Maar als je dus een week ov hebt en je gaat met een bus doordeweeks, hoeft er geen geld op te staan om in en uit te checken?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:41

@ Nikki15: Lezen op www.studentenov-chipkaart.nl Mezelf niet gekmaken met: oo ik snap er niks van, het is een puinhoop, wat onduidelijk. Nee, gewoon rustig op die site lezen. Daarnaast worden sommige vragen hier 20 keer gesteld dus ja :')

@ Dido: Dan hoeft er inderdaad geen geld op te staan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:42

_Tara_ schreef:
Zo raar is 't niet dat er een tijdelijk product op staat. In R'dam en A'dam is de chipkaart in de metro al een tijd verplicht. Door dat tijdelijke product kon je dan toch gewoon daar ook reizen.

Oohnee, dat is niet raar. Maar ik snap niet hoe dat product er al op kon staan. Aangezien er in de eerste instantie vanaf 16 december kon worden geactiveerd.

Oooh en als ik niet met mijn OV de bus in kan, dan word ik morgen toch wel even zo heel erg boos.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:45

Dat tijdelijke product hebben ze er al op gezet voor ze die kaart naar jou toe stuurde lijkt mij. Dat activeren is een verkeerd woord. Dan lijkt 't namelijk alsof 'ie 't voordat je "activeert" niet doet. Je kan het meer zeggen als: je vaste reisproduct op je kaart zetten. Zoiets.
Niet boos worden, uitleggen dat bokt je verteld heeft dat je gewoon met je ov kon reizen als je nog geen chipkaart had :P

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:45

Ik ging dus mn chipkaart activeren.. Zegt dat ding dat er niet op te halen valt :')
Nu heb ik dus vast een probleem :+ .

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:47

Zou 't heel even afwachten nog Chantal. Weet niet of je al gekeken hebt in welke periode je 'm officieel moet ophalen? Was je trouwens wel bij de goede paal? Als 't nu in die officiele periode bij de goede paal nog niet lukt heb je denk ik pas echt een probleem.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:48

Destino schreef:
Ik ging dus mn chipkaart activeren.. Zegt dat ding dat er niet op te halen valt :')
Nu heb ik dus vast een probleem :+ .

Juist dat heb ik ook. Als ik dan op de ov chip website kijk naar mijn kaart dan staat er wel onder producten:

Product Status Prijs €
Studenten OV-chipkaart week € 0,00
Studentenkaart korting week € 0,00

en als ik bij dat gele ding opvraag wat er op mijn kaart staat dan geeft hij iets weer over een week kaart die vanaf 10-01-10 geldig is :?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:50

Die producten zijn dus waarschijnlijk je tijdelijke producten.
Ik weet niet wanneer je bij die paal bent geweest? Kan best zijn dat de site nog niet op de hoogte is van de verandering die je bij die paal hebt aangebracht zeg maar.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:51

Ik moest hem ophalen vanaf 16-12.. En het was bij de goede paal.. Dat betekent vast dat ik nu een probleem heb..
Naja ik zie het wel donderdag.. Ik probeer wel in te checken in de bus en alsie het niet doet dan kan ik het altijd nog proberen te fixen in utrecht.
Zit die paal in Utrecht bij de AH to go op centraal?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:52

_Tara_ schreef:
Dat tijdelijke product hebben ze er al op gezet voor ze die kaart naar jou toe stuurde lijkt mij. Dat activeren is een verkeerd woord. Dan lijkt 't namelijk alsof 'ie 't voordat je "activeert" niet doet. Je kan het meer zeggen als: je vaste reisproduct op je kaart zetten. Zoiets.
Niet boos worden, uitleggen dat bokt je verteld heeft dat je gewoon met je ov kon reizen als je nog geen chipkaart had :P

_O-
BOKT?! WAT IS DAT?!
Nou vooruit, loop maar door :')

Waar kan ik kijken wanneer ik mijn producten kan afhalen?

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:53

Ik ben vanochtend bij die paal geweest en toen kreeg ik dus dat er geen bestelling was. Op die website gekeken en toen stonden die producten er. Net nog een keer naar die paal geweest, weer geen bestelling, maar kon onder een ander knopje dus dat week product geldig vanaf 10-01 zien en op de website staat nog steeds hetzelfde aan producten

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:54

Ik had ook stress vandaag....kan dat ding nog nooit gebruikt..en ik maar denken ik heb hem nog niet geactiveerd?! Staat dus inderdaad een tijdelijk reisproduct op..las het op de site van studentenchipkaart...Ook nog maar een poging gewaagd om me weekabo te activeren..op te halen..en nu deed iej ut wel...
Sommige mensen kunnen hem inderdaad nog niet ophalen hun 'reisproduct' die staat dan wat later klaar..maar je kan wel reizen met je kaart...als je het abo maar ophaalt voor 31 jan... Geen paniek dus :P

Jammer genoeg was het weer drama met de treinen..na al 2 uur onderwerg te zijn en nog steeds niet op mn bestemming te zijn :7 ..maar besloten terug naar huis gegaan...Tis altijd wat met die treinen.... :(

Op de site van de ov-chipkaart kan je de letter van je achternaam invullen om te kijken waneer je hem zowiezo op kan halen...
Maar of dat nou echt klopt..bij mij stond 24 januarie maar heb het nu al geactiveerd :D