Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:43

Ik heb er ook zo'n hekel aan als mensen met hun weloverwogen babbel voor je neus staan en overtuigd zijn van hun gelijk en vooral dat ze precies weten hoe het zit. Die mensen luisteren helemaal niet wat je zegt (wat je dus werkelijk zegt :P) en willen alleen maar datgene horen wat ze willen horen.

Er kwamen een aantal mensen met koffie voor mijn neus en binnen 1 zin moet ik maar weten wat ze bedoelen en ik moet gelijk maar weten of het ook daadwerkelijk zo is. Er is dan gewoon geen mogelijkheid om normaal met die mensen te praten om het hele verhaal te krijgen en terwijl dat je bezig bent hun probleem op te lossen krijg je allerlei verwijten naar je hoofd geslingerd omdat ik het precies zo moet doen zoals zij het willen. Zo werkt dat dus net ff niet :P.

Ook een man die voor ik weet niet hoeveel geld koopzegelboekjes in wilde leveren. Nu mogen wij niet veel geld in onze lades hebben en dus had ik het niet (stond op servicebalie). Nu is er altijd wel een mouw aan te passen, maar ik kon er gewoon niet meer tussenkomen. Het was belachelijk, ronduit schandalig, hij kwam nooit meer en het sloeg nergens op..... en dat terwijl die meneer zijn geld echt wel had kunnen krijgen, maar dat het even op een andere manier moest dan anders. Daarnaast wilde ik die meneer ook even uitleggen waarom we niet veel geld in onze la hadden en hoe dit in het vervolg voorkomen had kunnen worden. Maarnee, ik kreeg de kans niet eens een woord te zeggen. Hoe komen de verhalen dan de wereld in over een onvriendelijke supermarkt denk ik dan?

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:52

Owh ik voeg er nog even 1 toe van familie van patiénten.
Loop ik het rondje drinken vraagt er standaard wel iemand..'goh lekker doe mij maar wiskey/rum/bier' ect.
Zelfde geld voor nieuwe infusen ophangen, 'goh zit daar vodka in?'
Of bij het eten delen..'doe mij maar een biefstukje'.
En altijd vriendelijk blijven lachen en doen of het niet de 10.000ste keer is dat je het hoort ;)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:34

ik had gister een klant die maakte stennis om 1 eurocent. :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:47

Sani schreef:

Owja, die hebben wij ook :P

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:25

vandaag, wij hebben de zomerzegels... mevrouw kreeg aan de kassa 3zegels.. (ik stond servicebalie) en ze koop een bloemetje van 3,50 en een pakje sigaretten.. dus ik vraag, (na het afrekenen) wilt u de bon nog? waarom mevrouw zegt.. "OH DUS BIJ JOUWWWWW KRIJG IK GEEN ACTIEZEGELS! :( " stoom kwam zowat uit dr neus.. "nee sorry mevrouw, dat gaat per 5euro, en tabak telt helaas niet mee..'" "nou ben ik weer lekker mee dan.. :( " en weg was ze.. ik ben echt niet de rotste, en als mevrouw gewoon had gevraagt "oh krijgik hier geen zegels bij? " had ze er echt 1 gekregen.. maar dit vond ik zo onbeschoft, dat ik dacht.. ik hou hem lekker zelf, wand je hoort hem officieel toch niet te krijge.. NAH! :P

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:47

ik sta ook achter de kassa (bij de groenteboer) en dan vraag je "wilt u het bonnetje nog?" zeggen er echt heel veel "nee hoor is toch niet aftrekbaar van de belastig" .. en dan idd maar lachen en net doen alsof het niet al honderd keer gezegt is :+

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:51

vlekkie_fan schreef:
ik sta ook achter de kassa (bij de groenteboer) en dan vraag je "wilt u het bonnetje nog?" zeggen er echt heel veel "nee hoor is toch niet aftrekbaar van de belastig" .. en dan idd maar lachen en net doen alsof het niet al honderd keer gezegt is :+

Vreselijk irritant! Hebben ze zelf niet echt in de gaten geloof ik ;)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:18

Toenstraks een man. Hij had een biertje van mij gekregen en later ging ik even vragen of hij verder nog iets wou bestellen. Je hebt namelijk van die mannen die aan de bar bier gaan drinken en dan ook een bestelling doen, andere komen alleen voor het bier.
Dus ik vraag of hij iets wil bestellen.
'Ja, ik zat nog even te denken. Misschien neem ik jou straks wel mee'.
Ik zei maar: 'Nou, nee. Doe dat maar niet'.
Echt helemaal over de zeik raak ik niet van zo'n opmerking, maar ik ben er zeker niet gediend van.

Mijn zus is nu gaan werken in de voetbalkantine. Ze is ook al gewaarschuwd dat dronken mannen daar af en toe nog wel eens erg schunnig kunnen doen. Ik zou dat niet leuk vinden. Zeker niet als je van te voren al wordt gewaarschuwd.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:27

Als je daar niet tegen kan is een voetbalkantine de verkeerde plek om te gaan werken denk ik dan ;-)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:40

Ik had vandaag een vrouw aan de kassa die twee plastic tasjes vroeg aan haar zoon, die de boodschappen op de band aan het zetten was. Na een keer of drie genegeerd te zijn vroeg ze het wat dringender, waarop zoonlief zei dat ze niet zo moest zeiken en er achteraan werd nog een 'Jezus zeg' gemompeld. Die vrouw schaamde zich helemaal kapot: ,,Ja, sorry, twaalf jaar hè, dat wordt nog wat.'' :')

En we hebben nu een stel van die nieuwe caissières en die zijn arrogant en asociaal. :oo Er is bij ons een vaste klant die niet zelf haar boodschappen op de band kan zetten en weer in kan pakken, dus dat moet iemand even doen en één van die nieuwe meiden maar klagen en doen (niet alleen vanavond, ze doet altijd alsof ze de winkeleigenaar is en werken wil ze niet), terwijl zij alleen hoefde te scannen. Een andere klant maakt er zelfs nog een opmerking over, op dat moment was het aan mij om me plaatsvervangend te schamen. :=

Sani schreef:
Ik had een paar weken terug een klant die erop stond dat ik twee eurocent extra aannam, 'want dan was zij er vanaf'. Terwijl dat helemaal niet had gehoeven, want het bedrag werd naar beneden afgerond. :+

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:51

Er zijn een aantal dingen die bij ons in de winkel in de opruiming zijn, en die krijgen dan een speciale sticker. Nou hebben we soms dingen die dan niet 'officieel' in de opruiming zijn (namelijk ronde bedragen) maar waar we vanaf willen (gaat uit assortiment), dus daar gooien we ook een sticker op. (Dit is een 1 à 2 jaarlijkse actie, die uit 2 delen bestaat. In het tweede deel worden de speciaal gestickerde artikelen nog goedkoper)

Zo was er een theelichthouder, met de sticker 2,- (kassa scande 1,99). Toen mevrouw daarachter kwam hoefde ze 'm niet meer omdat hij dan niet in prijs verlaagd was. >;)

Terwijl ik dan zoiets heb, je wilde hem hebben, en hij is nog 1 cent goedkoper dan geprijsd ook ( :+ ) maar het dan toch niet willen hebben. :P

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:28

werk op het moment in de thuiszorg, daar maak je ook nogal eens wat mee :D

was in gesprek met een oudere mevrouw die erg geintresseerd was in mijn paard. op een gegeven moment zei ze het volgende: 'ik vind paarden altijd zulke mooie beesten, ik bedoel, als je ze naast varkens zet :+ '

ze bedoelde het vast goed, maar ik heb er dubbel om gelegen :D

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:36

Ik werk achter de kassa. Komt er een man (ook nog eens een leuke) met vlees, maar dat lekte een beetje dus ik vroeg of hij een zakje om het vlees wilde. En wat antwoord hij:

Jij mag best een zakje om mijn vlees doen hoor.

Ik krijg natuurlijk weer een rode kop :P

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:48

nooit grappige opmerkingen gehad, maar toen ik nog bij de MAC DONALDS werkte kwamen er een keer duitsers achterstevoren in de drive gereden. Bleken ze allemaal naakt in de auto te zitten (en dat vnden ze dan grappig, waren allemaal mannen)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:52

Dat vind ik echt een mislukte grap.

Bij mij stond laatst een vrouwtje voor me die heel blij tegen dr dochter zegt "Nou schat, zing jij voor die 20 cent"
Dus dat meisje kijkt dr moeder aan van >;)
Die moeder "Okee okee, dan geef ik zelf die 20 cent wel :') "

Ik moest er wel om lachen, vooral hoe serieus dat vrouwtje het zei :').

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:57

DebGizmo schreef:
nooit grappige opmerkingen gehad, maar toen ik nog bij de MAC DONALDS werkte kwamen er een keer duitsers achterstevoren in de drive gereden. Bleken ze allemaal naakt in de auto te zitten (en dat vnden ze dan grappig, waren allemaal mannen)

Haha, rare humor op zijn tijd :D

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:27

ik werk in een speelgoed winkel.
vraag ik aan klant,
is het een cadeautje?
klant, ja tuurlijk ik ga er zelf niet mee spelen.
Ooooh DUH!!! je hoeft toch niet alles weg te geven als kado

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:43

DebGizmo schreef:

Ja dat zou dan wel weer mijn humor zijn :o :D

Ik werk in de gevangenis in de keuken, zei tegen een gedetineerde dat hij even moest wachten, zei hij heel droog terug, oh geeft niks, ik heb hier een kamer geboekt tot 2010 :D

Heb ook in de gevangenis winkel gewerkt, dan kon je de gedetineerde gaan vertellen dat ze geen geld op de rekening hadden staan om boodschappen te doen.....Toen ik er net werkte was dat wel een moment voor mij om in de stress te raken, later werd ik er niet warm of koud van... :D

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:53

manutjuh schreef:
Ik werk achter de kassa. Komt er een man (ook nog eens een leuke) met vlees, maar dat lekte een beetje dus ik vroeg of hij een zakje om het vlees wilde. En wat antwoord hij:

Jij mag best een zakje om mijn vlees doen hoor.

Ik krijg natuurlijk weer een rode kop :P

Die opmerking is wel orgineel. Maar ook wel een beetje.. tja.. Ik zou ook een rood hoofd krijgen. Heb ik vaak op het werk, niet leuk. Mijn collega's gaan mij dan altijd pesten :Y)

@ Malkestal; je hebt wel een interessant beroep!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:57

Ligt aan de toon waarop het gezegd wordt, het kan best serieus gezegd zijn maar als je het al een ´leuke´ klant vind.... maakt de toon ook niets meer uit of je rood wordt of niet! :P

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:34

xXLiekeXx schreef:
@ Malkestal; je hebt wel een interessant beroep!

Je hoort het niet heel vaak dat werk wat ik doe, is erg leuk om te doen, steeds weer nieuwe mensen en nieuwe verhalen...

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:38

Ik werk in een schoenenwinkel. Van de winter had een vrouw laklaarzen gekocht met een superhoge naaldhak. Ik vertellen dat het tegen krassen beter was om een lakcreme erop te doen zodat de laklaag bteter blijft blablabla, fluisterd ze tegen me, ik koop deze alleen maar omdat mijn man ze zo leuk vind voor savonds, kan er verder echt niet op lopen hoor.

Dan sta je even met je mond vol tanden =D

Had vrijdag of zaterdag een man met een kinderwagen.. was zn kleindochter denk ik.
Ik begroet de man. Kom hem later weer tegen, zegt de man: Goh, ik vind je wel heel aardig, jij mij ook?
Ik: Als u dat wilt wel hoor! Klant: Mooizo meisie, een kind hebben we al, nu de rest nog.

Ben maar gauw weggelopen :7

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:09

DebGizmo schreef:

En zoiets zou ik dan wel weer grappig vinden, hilarisch zelfs. _O- Maar ik heb wel vaker mannen- of extreem droge humor.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:32

Eleandra schreef:
DebGizmo schreef:

En zoiets zou ik dan wel weer grappig vinden, hilarisch zelfs. _O- Maar ik heb wel vaker mannen- of extreem droge humor.

Ik ook! Ik zou eerst heel verbaasd kijken en daarna zo hard moeten lachen dat ik heél snel moet zijn om optijd op de wc te zijn :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:34

Vandaag een klant:
"Mag ik een broodje kipburger?"
"Sorry meneer, die hebben wij niet."
"Wat is dat nou weer voor onzin? McDonalds heeft ook kipburgers!"
"Wij zijn geen McDonalds. Maar ik kan wel een broodje met kipnuggets voor u maken" (je moet toch wat :+)
"(helemaal verontwaardigd) Nee dat hoeft niet want het is GEEN broodje kipburger. Ik hoef verder ook geen ander eten meer te bestellen."
"Tot ziens dan maar"

:roll: