Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MonaLieske

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:07

Ik hoef nog niet echt zelf te kijken, maar borden als een dooplopende weg of snelheidsberperkingen mis ook vaak. Gewoon omdat dat niet in mijn systeem zit, ik ga er eigenlijk vanuit dat dat vanzelf wel komt. :P

Lessen mag hier inderdaad zonder theorie, maar daarvoor heb je dan ook een instructeur naast je die als het goed is alle regeltjes kent. :P

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:08

Ik meld me ook :D, ik heb 2 juni me eerste rijles.

Weten jullie toevallig of versie 2008 van de theorieboeken ook geldig en goed zijn voor 2009?

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:10

ik kan ook gewoon lessen zonder theorie
ik ga me inschrijven voor theorie in eind juni
hoop dan begin juli te slagen voor theorie :)

morgen weer een lesje, hoop dat t beter gaat dan vorige keer :P

ik heb wel een pakket genomen van 32 lessen + examen,
maar daar kan ik nog wel meer lessen bijkopen (wat zeker wel nodig is :P)

ik mis ook wel eens de borden
vooral van de snelheid, dan vraagt hij hoe hard mag je hier?
uhh niet gezien? :P

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:11

Yvanka_ schreef:
Weten jullie toevallig of versie 2008 van de theorieboeken ook geldig en goed zijn voor 2009?

Daar zat ik ook over te denken, met dat gevaarherkenning en zo. Want ik heb dus nog altijd geen boek. :+

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:13

nee ik denk dat je echt nieuwe boeken nodig heb wan tik had een cdrom van mijn nichtje uit 2007 en een boek uit 2008 ik heb in november 2008 mijn theorie gehaald en ik denk dat je nu weer nieuwere boeken nodig hebt omdat de regels per maart alweer zijn veranderd bij mij verschilde het ook heel erg van 2007 of 2008.

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:15

mijn instructeur die zegt dat hij zelfs in x in het half jaar nieuwe boeken aanschaft nou geloof ik daar zelf niet zo heel erg in maarja

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:16

okee, ja want ik kan boeken lenen van een vriendin, scheelt mij weer wat geld :+ maar die zijn van 2008 wel van oktober 2008. Maar inderdaad in zijn er weer een aantal regels veranderd

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:18

kijk je kan het wel doen alleen er zou maar net 1 vraag zijn die anders is geworden dat had ik dus op de cdrom stond dat je na 4 jaar op APK moet als je een nieuwe auto hebt en bij de andere 3 jaar ofzo ben ik dus alweer vergetenhaha maar het was in ieder geval anders

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:22

Haha, dat zou wel zonde zijn. Nouja dan wacht ik nog even met leren, voordat ik straks het verkeerde ga leren en overleg ik het even met mijn instructeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:27

pharagirlke schreef:
Maar als je het weigert hebben ze weer wel een reden om je te verdenken dus dan mag het weer wel.
Kortom: je hebt geen poot om op te staan als ze je aanhouden ;)

Uiteindelijk niet nee, je hebt dan zowiezo problemen als ze je aanhouden, of er is wat met de auto, en anders heb je problemen ivm je niet hebben van rijbewijs :j

@ Chantal16, benzine auto? Ik moet met wegrijden echt heel rustig koppeling en gas doen, anders slaat mn dieselbak gewoon af :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:04

Jodym schreef:

Maar.. dat kan je toch zien aan de weg zelf? :D Binnen de bebouwde kom 50, erbuiten 80 (of 60, ook soms), autoweg 100 en snelweg 120. En als er zo'n 30-bord staat, ga je 30. Simpel toch?

Belangrijk!!
Theorie over aanhangwagens. Je mag sinds 1 mei 2009 maximaal 90 km/h met zo'n ding! Dus geen 80.
In mijn theorieboek staat nog 80, maar dat is dus gewijzigd. Mijn instructeur zei dat je dus 90 moet invullen bij het theorie-examen.
Is dus voor degenen die nog theorie moeten doen, onthoud dit ;) Of vraag het nog even aan je instructeur.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:21

Ik had vandaag ook weer een rijles, denk dat ik er ongeveer 8? heb gehad. Ik vind het nog erg moeilijk eigenlijk om zelf te horen wanneer ik moet schakelen, en aangezien ik teveel om me heen kijk vergeet ik dan ook dat ik dat op de toerenteller kan zien :=
maar dat zal met de tijd vast wel komen!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:21

Rebel_Jits schreef:
Jodym schreef:

Maar.. dat kan je toch zien aan de weg zelf? :D Binnen de bebouwde kom 50, erbuiten 80 (of 60, ook soms), autoweg 100 en snelweg 120. En als er zo'n 30-bord staat, ga je 30. Simpel toch?

Niet als je het dertigbord mist. :P

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:01

Over 3 kwartier mag ik ook weer. :D Les nummer 13 alweer.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:08

Zijn er nog meer mensen die in een auto rijden die op gas rijdt?
Zit bij het tanken een aparte ingang voor en dan moet je er zo'n stang aan vast klikken, dus niet vasthouden als je dat doet krijg je gas over je heen (auww)..
vond het namelijk in het begin wel vreemd, dacht dat je alleen lesauto's met diesel en benzine had!

Chantal16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:46

@ Unwritten: nee, het is gewoon een diesel! :D

Vandaag mijn 2e rijles gehad... Ging goed vond ik zelf! :D Ik ben nu al meer aan het meekijken op de weg enzo.. Want eigenlijk nog helemaal niet hoeft, omdat mijn instructeur het in de gaten houdt.. Ik mag waarschijnlijk volgende week al de snelweg op! :D

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:59

Ik heb vandaag mn 1e les gehad, vond het zelf wel goed gaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:01

Chantal16 schreef:
@ Unwritten: nee, het is gewoon een diesel! :D

Vandaag mijn 2e rijles gehad... Ging goed vond ik zelf! :D Ik ben nu al meer aan het meekijken op de weg enzo.. Want eigenlijk nog helemaal niet hoeft, omdat mijn instructeur het in de gaten houdt.. Ik mag waarschijnlijk volgende week al de snelweg op! :D

Dan wijkt die van mij af, die is echt zwaar in zijn koppeling en ook wel in zijn gas :D

Ik ga vrijdag weer, les 31, ben benieuwd of mn datum er al is :+

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:04

pff ik heb al 40 lessen gehad en ik mag nog steeds niet op ik baal er echt van elke les denk ik 'ik moet nu echt goed rijden en juist als je dat gaat denken gaat het mis' haha

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:35

Ja dat moet je ook niet gaan denken. :))

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:37

Ik heb net les gehad, ging echt lekker! :) Mocht gewoon alleen naar een bepaald punt rijden, dat rijdt echt stukken relaxter en beter dan dat je instructeur constant zegt waar je heen moet.
Ben op eigen initiatief de snelweg op gegaan, dat vond 'ie wel heel goed van mij.
En tsja de rest ging ook wel goed opzich. Wel wat foutjes natuurlijk maar niet alles kan goed gaan haha.
We hebben ook de hellingproef geoefend, ging ook wel vrij goed. Moest de auto op een helling tot stilstand brengen met alleen de koppeling, dus zonder rem. Best pittig maar wel gelukt uiteindelijk! :)

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:43

haha ja ik heb ook vanmiddag les gehad het ging wle goed alleen ik zie de borden altijd veel te laat en dan rij ik weer een doodlopende straat in echt zo frustrerend dat is ook gelijk de enige reden waarom ik nog geen examen mag doen. dus soms sit ik mezelf zo te pushen op de borden te letten dat ik andere dingen dan weer vergeet:( maarja ik heb het ook wle een beetje gehad met het lessen ik blijf gewoon hangen op die stomme borden! als dat nou goed ging dan mag ik afrijden

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:46

Moet je meer vooruit kijken :j
Had ik ook moeite mee en nu gaat dat heel goed. Jezelf verbieden om voor de auto op de weg te kijken :P

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:49

Inderdaad ver vooruit kijken, dan kan je de borden haast niet missen.

Ik kijk te veel naar de pook als ik schakel. Dus elke keer als ik naar beneden keek, dan kwam er 1 euro bij m'n lesgeld. :+ Dus moest op het laast 5 euro extra betalen. _O- (Niet echt natuurlijk ;))

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:19

Wel een goede manier dan