Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:22

Ilsex schreef:
Even een opmerking tussendoor : waarom is een meisje van 16 nog niet in staat voor zichzelf op te komen oid, als een meisje van 18?
Ik vind dat het maar is hoever je in je ontwikkeling bent..

Een meisje van 16 is nog heel jong hoor. Ik dacht dat ik prima volwassen was toen ik 16 was, nou, daar was ik toch even fout Vork . Achteraf gezien, ik ben nu 18, was een nog zo'n kindje, helemaal niet volwassen. Ik ben er van overtuigd dat ik over 3 jaar naar mezelf ga terugkijken en me dan ook nog een broekie vinden Ja. Je hele beeld op volwassenheid veranderd nog als je ouder word...of zo heb ik het toch ervaren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:22

De grote gemene deler (dat is dus niet iedereen gelukkig) volgens Boktvrouwen:

- Een vrouw met een heimelijke relatie met een getrouwde man moet kunnen.
- Een man met een romantische duurzame liefde zonder banden is verwerpelijk.

Erg jammer dat blijkbaar zoveel vrouwen door hun perceptie beschadigd zijn en zo hun eigen geluk in de weg staan.
Poep gebeurt, maar het effect wat het op je heeft bepaal je zelf.

Ik hoop dat onze opvoeding in eerlijke openheid zonder banden onze zoon helpt bij zijn toekomstige relaties. Een eventuele relatie met een oudere minnares (of minnaar) is niet ónze keuze, maar als het wel zíjn keuze is, heeft dat ook voordelen; voor hem en voor ons.
Waar we met vertrouwen naar kunnen uitzien is dat hij niet bedriegt en geen vooroordelen heeft.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:25

Mija schreef:
Wanneer ben je volwassen en wanneer doe je iets goed, achteraf kan men pas zeggen of iets goed is gegaan. Ikzelf leerde mijn man kennen toen ik bijna 17 was en hij bijna 23 jaar,dus een verschil van 6 jaar ,en wij zijn al heel lang bij elkaar en getrouwd .
De kunst van een vervuld leven is de kunst van het laten: Toelaten-Weglaten-Loslaten.

6 jaar stelt toch ook niet zo veel voor?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:26

hahahahaha HC ik ben zeker van de relatie zonder banden hoor..........

ik doe het niet goed aan de band, en de mannen waar ik mee omga ook niet echt. Lachen

maandag zie ik R......... zal hem eens vragen hoe het bij hem zit Lachen Lachen Lachen

en ik heb aan niemand verantwoordelijkheid af te leggen behalve aan Sanne en aan Petrus straks......... Lachen

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:26

Dan snap ik toch niet, waarom mensen daar dan zo fel op tegen zijn (in mijn omgeving in ieder geval dan) of denken dat je geestelijk niet in orde bent. Niet dat ik mij daar door wil laten beïnvloeden, maar je neemt het toch met je mee, bewust of onbewust.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die er zo tegen aan kijken als jullie.

Ik zeg ook niet dat ik alléén maar op oudere mannen val, maar mocht er toevallig 1 tussen zitten, die mij heel erg aantrekt. Dan zal ik er goed over na denken en kijken wat zijn bedoeling is, maar niet persé struikelen over zijn leeftijd. Over het algemeen kan ik het gewoon veel beter vinden met iets oudere mannen, dan met leeftijdsgenootjes.
En ik kan mij dus ook goed inleven in andere meiden van 18 met een ouder iemand.

Ilsex, wat vind jij dan dat leeftijd bepaald?

BraveSpots, ik ging er ook vanuit van meisjes die voor de wet volwassen worden geacht (18 dus). Op die leeftijd heb je toch meer verstand betreft mensen en de relaties daar mee. (toen ik 15 was, vond ik elke vent wel leuk en interresant, maar dat was geen échte liefde) meisjes van 14 en 15 zijn over het algemeen nog zeer beinvloedbaar en naïef, en maken sneller verkeerde keuzes waar ze spijt van krijgen. En ze weten over het algemeen ook niet wat liefde inhoud. Maar dit verschilt erg per persoon.
Ik vind dus zelf ook dat vanaf je 18e je zelf moet kunnen bepalen hoe en wat betreft relaties. Dan ben je zelf verantwoordelijk voor je daden en keuzes, en heb je meestal ook al iets meer ervaring met ''de liefde'' en jongens.

Ik zie mijn zusje bijvoorbeeld (15) rustig met een jongen van 20 thuis komen. Omdat ze zichzelf ook ouder gedraagt. Hier zou ik minder moeite mee hebben, mits deze jongen geen slechte bedoelingen heeft. (maar dat ligt dan niet aan haar)
Mijn broer (22) heeft een vriendin van 16. Maar dat meisje vind ik dan weer heel onvolwassen en moet eerst maar meer ervaring opdoen met andere jongens in haar leeftijds categorie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:27

Ilsex schreef:
Even een opmerking tussendoor : waarom is een meisje van 16 nog niet in staat voor zichzelf op te komen oid, als een meisje van 18?

Daarom is de wetgever er behoorlijk tolerant in Pling
Er is een richtlijn met een tolerantieruimte van 2 jaar en ontheffingsmogelijkheid voor uitzonderingen van nog eens 2 jaar.

hc

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:29

Dat had ik dus ook op de leeftijd vn 16 dacht ik dat ik de wereld aan mijn voeten had en heel volwassen was, ben nu bijna 23 en realiseer me nu zo hard wat ik nog mis. Maar ben ook eeuwige student personage. Dus ben ik ook niet super zelfstandig. Clown

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:29

Huertecilla schreef:
Ik hoop dat onze opvoeding in eerlijke openheid zonder banden onze zoon helpt bij zijn toekomstige relaties. Een eventuele relatie met een oudere minnares (of minnaar) is niet ónze keuze, maar als het wel zíjn keuze is, heeft dat ook voordelen; voor hem en voor ons.
Waar we met vertrouwen naar kunnen uitzien is dat hij niet bedriegt en geen vooroordelen heeft.

hc

Denk je dat echt? Van die vooroordelen enzo? Ik ben ervan overtuigd dat iedereen vooroordelen heeft, jij evenzeer als ik en de toevaligge passant op straat. Of dat vind ik toch...

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:36

Nouks schreef:
Mija schreef:
Wanneer ben je volwassen en wanneer doe je iets goed, achteraf kan men pas zeggen of iets goed is gegaan. Ikzelf leerde mijn man kennen toen ik bijna 17 was en hij bijna 23 jaar,dus een verschil van 6 jaar ,en wij zijn al heel lang bij elkaar en getrouwd .
De kunst van een vervuld leven is de kunst van het laten: Toelaten-Weglaten-Loslaten.

6 jaar stelt toch ook niet zo veel voor?

Stelt ook niet zoveel voor , maar het gaat over jonge meisjes met volwassen mannen toch! En achteraf vind ik mij ook toen jong meisje. Nu denk ik jonge meisjes geniet eerst van je mooie jonge leeftijd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:41

Mija schreef:

OK dan!

De valkuil van beperking/optoming is dat dit onvermijdelijk de percentie van vrijheid beperkt.
Zorg simpel dat wat jij wil de moeite waard is om te geven Pling

Mbt het topic: een zo opgevoed jong mens is, helaas, al gelijk niet meer het modale jonge mens. Zelfs binnen het kader van de wet is daar echter gelukkig voldoende flexibele ruimte voor.

@Mija: 'geniet'? Heb je de trent bij de huidige jeugd gevolgd? Persoonlijk vinden wij dat op die manier 'genieten' een erg riskante aangelegenheid. Hier op Bokt lees je érg veel beschadigde oudere meiskes. 'Geniet, maar geniet met mate.' Knipoog

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:53

BraveSpots schreef:
Denk je dat echt?

Ja.
Zeker zijn alleen verandering en eindigheid.
Vandaar dat ik 'vertrouwen' schrijft Pling

Als vertrouwen niet mogelijk is, is dat voor mij een serieus probleem en moet ík daar wat aan doen.

Je bent jezelf en wat je meemaakt.
Voor een kind is dat het van de ouders gekregen genenpakket en de opvoeding. Die opvoeding heeft veel externe factoren waarvoor je als ouder in een solide toetsingbases van normen en waarden voorzien.
De basis welke wij proberen te leggen kent openheid, eerlijkheid en vertrouwen zonder harde grenzen. We doen daarbij actief onze best om onze in onze opvoeding meegekregen culturele beperkingen (inherente vooroordelen als je dat zo wil noemen) zo open mogelijk te houden. We zijn recent begonnen met een kursus arabisch; met zijn drieën. Niet met als hoofddoel arabisch te leren, maar als illustratie van dat er méér is.

hc
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 10-01-09 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:54

KiWiKo schreef:
Ilsex schreef:

Dat is wel zo, maar dit is een algemene discussie...... dus ga je uit van het gemiddelde Lachen

het is zo lastig een stelling neer te leggen en er dan constant achteraan te moeten typen "met uitzondering van dit, dat, zus en zo"

nee dat snap ik wel.
maar ik bedoel, een meisje van 16 kan nét zo volwassen zijn als een meisje die 18 is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:55

Ilsex schreef:
KiWiKo schreef:
Dat is wel zo, maar dit is een algemene discussie...... dus ga je uit van het gemiddelde Lachen

het is zo lastig een stelling neer te leggen en er dan constant achteraan te moeten typen "met uitzondering van dit, dat, zus en zo"

nee dat snap ik wel.
maar ik bedoel, een meisje van 16 kan nét zo volwassen zijn als een meisje die 18 is.

zelfs nog volwassener dan vrouwen van 40!!! dat is ook zeker zo, maar in de regel niet veel voorkomend Lachen

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:56

@ Kayuna : Ik vind dat leeftijd 't aanzicht van de 2 bepaald, het is raar ene meisje van 14 met een vent van 30 te zien lopen.
En ook hoe die relatie loopt, want ik weet toch wel dat een relatie van een jongen&meisje van ong beide 15 echt wel wat anders loopt als die relatie.
Maar njah, als je écht op iemand verliefd bent, i don't care.
Ga je gang, liefde is het mooiste in je leven (zo kijk ik er tegenaan dan ) en je moet er echt van genieten. Lovers
Laatst bijgewerkt door Ilsex op 10-01-09 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:56

Ilsex schreef:
nee dat snap ik wel.

Ben ik het wel mee eens, maar dan heb je het wel over de volwassenere 16-jarige tegenover de minder volwassen 18-jarige. Eenzelfde persoon zal op haar zestiende altijd minder volwassen zijn dan twee jaar later.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:57

Nouks schreef:
Ilsex schreef:
nee dat snap ik wel.

Ben ik het wel mee eens, maar dan heb je het wel over de volwassenere 16-jarige tegenover de minder volwassen 18-jarige. Eenzelfde persoon zal op haar zestiende altijd minder volwassen zijn dan twee jaar later.

Ja dat klopt ook, maar mijn stelling was dat er zegmaar wordt gezegt dat een meisje van 16 minder voorzichzelf kan opkomen als een meisje van 18. En ik vind dat dat niet zo is, het is maar hoe dat in je aard ligt, en hoe volwassen je op die leeftijd al bent Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:00

Klopt wel, ik zie nu meiden van mijn leeftijd waarvan ik denk "dan was ik op mijn zestiende verstandiger"....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:03

Op mijn 16e kwam het niet eens in me op om iets met een 30-plusser te doen (zie mijn post hierboven). Ik vond boven de 20 al oud. Clown

Mijn overbuurmeisje 'van vroeger' kreeg op haar 16e iets met een man van 30. Dat liep thuis zo hoog op dat ze uiteindelijk haar biezen heeft gepakt en bij hem is gaan wonen. Het fijne weet ik er niet meer van (is alweer zo'n tijd geleden) maar de relatie heeft toch nog best een aantal jaren standgehouden. Dat ze uit elkaar gegaan zijn lag iig niet aan het grote leeftijdsverschil, dat weet ik nog wel. Ik wist alleen destijds niet goed wat ik ervan moest vinden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:04

Ik zie hier op bokt heel regelmatig vrouwen van boven de 30 langskomen met dingen waarvan ik bij mezelf denk......... KOMOP mijn 10 jarige is nog meer volwassen.............

dus leeftijd zegt niet alles........... alleen is het wel een hele goede leidraad Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:05

Als leeftijd een graadmeter moet zijn voor volwassenheid... Clown

Ik ben 34 maar geestelijk 26 ofzo. Zou ook best weer 26 willen zijn. En zelfs dat is volwassen. *LOL*

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:06

Ilsex schreef:
@ Kayuna : Ik vind dat leeftijd 't aanzicht van de 2 bepaald, het is raar ene meisje van 14 met een vent van 30 te zien lopen.
En ook hoe die relatie loopt, want ik weet toch wel dat een relatie van een jongen&meisje van ong beide 15 echt wel wat anders loopt als die relatie.
Maar njah, als je écht op iemand verliefd bent, i don't care.
Ga je gang, liefde is het mooiste in je leven (zo kijk ik er tegenaan dan ) en je moet er echt van genieten. Lovers

Dus dan klopt het niet voor het plaatje zeg maar. Het klinkt niet zoals een meisje van 18 en een jongen van 18.
(14 vind ik ook te jong hoor om een relatie met een ouder iemand te hebben)

Maar als voorbeeld dan een meisje van 18 met een man van 30.
Het klinkt ''raar'' maar als het meisje zich volwassener gedraagt en de man zich juist jonger valt het weer minder op.
Ik ken oudere mannen die ik zeer zeker jonger zou schatten qua doen en laten. En meisjes die ik véél ouder zou schatten! Als deze dan samen een relatie beginnen, kan je soms aan de buitenkant niet zien hoe veel ze verschillen, maar als je het dan wéét, dán is het ineens raar!

En een relatie tussen een jongen&meisje van 15, kan ook al meteen op sex uitdraaien tegenwoordig. (als je dat bedoeld)
Terwijl een verstandige, geduldige man van 30, en een meisje van 18 die er nog niet aan toe is, misschien nog helemaal niet daar mee bezig zijn. Dus dat is niet perse zo!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:09

Mwah ik kan niet op iemands gedrag afkijken hoe volwassen iemand is zogezegd ouder of jonger volwassen, zou een grote mensenkennis fout zijn (fundamentele atributiefout). Want gedrag word beinvloed dor 1548756858454444 dingen en ik kan niet zien wat er allemaal speelt.

Ik geloof nog altijd niet dat een 16 jarige evenhard volwassen kan zijn als een 18 jarige. Dat kan biologisc gewoon niet punt uit alhowel er veel mirakels zitten op bokt ls je het soms moet lezen. Maatschapelijk volwassen lijken wel, maar dat is imo een heel ander en heel verkeerd fenomeen. Maar absoluut niet hetzelfde
Laatst bijgewerkt door lesilla op 10-01-09 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:11

Mij hebben ze vaak zat op ong 28 geschat en mijn ex op 35, terwijl we 24 en 52 zijn.
Daardoor viel ons leeftijdsverschil niet zo op.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:12

@ Kayuna : ja tegenwoordig gebeurt dat steeds vaker, seks onder die leeftijd.. Niet dat me dat veel uitmaakt, als je er aan toe bent. Ga je gang?

Uhu, het is ook eerder voor 't beeld. En gewoon als je 't hoort van : hoe oud is hij? Ja 30.
dan krijg je een heel ander beeld van die relatie, wel dat dat misschien idd helemaal niet zo hoeft te zijn.
En daarom zei ik al, ik vind als je zo'n relatie hebt van 18-30 dat dat tuurlijk anders is door de leeftijd, en dat je daarom als je zo'n relatie hebt wel echt er vanuit moet gaan datje over je oren verliefd bent zegmaar.
En tuurlijk zijn er van die "players" van 16 die dat ook doen bij meisjes, maar daar kijk je wel anders tegenaan!

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:20

katiavl schreef:
Mwah ik kan niet op iemands gedrag afkijken hoe volwassen iemand is zogezegd ouder of jonger volwassen, zou een grote mensenkennis fout zijn (fundamentele atributiefout). Want gedrag word beinvloed dor 1548756858454444 dingen en ik kan niet zien wat er allemaal speelt.

Toch kan ik het meestal wel inschatten. 100% zeker kan je inderdaad niet zijn, maar zo ongeveer weet ik het meestal wel hoor.
Ik ben 18, en zit in een nogal erg gemende klas. (meisjes van 15,16,17,18 en 19) het verschil is dan toch vaak duidelijk. De van 17, 18 en 19 zijn vaak met andere dingen bezig, reageren anders en hun doen en laten is gewoon anders.
Ik ga veel om met een meisje van 16 en het verschil is toch groot en duidelijk. Ik praat over jongens heel anders dan zij. Zij vind jongens nog leuk op de handje vast houden en kusje op de wang manier. En heeft het over 'verkering vragen' en dat soort dingen.
Dat is bij mij toch wel anders nu.

Zelfde als bij de vriendin van 16 van mijn broer. Die is van het ''wij zijn nooit te breken, voor altijd, we gaan samen wonen en trouwen'' gebeuren. Dat is toch erg naïef. En dat wist ik al meteen van toen ik haar zag.

En zoals bij de oudere mannen, ik pik vaak diegene eruit die die zich jonger gedragen/voelen dan dat ze zijn. En dat doe ik meestal door te letten op hun gedrag!

Maar ben het er mee eens dat het soms niet te zien is hoor. Ik kan mij bijvoorbeeld ook gedragen als een klein kind, terwijl ik dat echt niet meer ben (vind ik;) ) en andere meisjes gedragen zich als een kleuter maar kan ik ook zeer goede gesprekken mee hebben!

Maar váák is het al wel een beetje te zien, vind ik Lachen