wat een fantastisch topic om te volgen dit ik ben studentje en reis elke dag (dat ik les heb) naar DenBosch vanaf Etten-Leur vandaag was het in DB weer een prutje in elk geval
Inoterry
Geplaatst: 31-03-09 23:07
Geen idee wat er aan de hand was, was lekker vrij en morgen ook .
En even een kleine correctie op je afkorting Naaltje, DB is in spoortaal Driebergen-Zeist, of Deutsche Bundesbahn. Den Bosch is HT, als in "s HerTogenbosch
mirror666
Geplaatst: 31-03-09 23:09
haha, oke wij gaan als we naar school gaan altijd ''naar DB'' toe vandaar
zeg innoterry, ik heb tegenwoordig regelmatig 2 agenten in de trein, is dat op alle trajecten zo? vraag me dan altijd af of ze iemand zoeken ofzo
Anoniem
Geplaatst: 31-03-09 23:09
Ik zat vandaag lekker te genieten op ASA, in de zon
Het was echt heerlijk in de zon , zo is het niet erg om te moeten wachten op je aansluiting!
Overigens zat ik me vandaag iets heel doms af te vragen... waarom liggen er altijd van die steentjes op het spoor? Voor de stevigheid? Al vraag ik me dan af of dat echt helpt...... als je moet wachten ga je je rare dingen afvragen
Geen idee eigenlijk, voor op de plaats houden, en tegen trillingen?
Gisteren ook, de trein had vertraging hier op NWK, maar in de zon was het helemaal niet erg een kwartier te wachten
Inoterry
Geplaatst: 31-03-09 23:35
Er gaan tegenwoordig wel vaker agenten een stukje mee in de trein. Omdat ze van verre al herkenbaar zijn aan die gele jassen als ze instappen, is de kans dat het rustig blijft in de trein wel een heel stuk groter .
Die steentjes heten ballast, en daar ligt het spoor in. Het zorgt dus inderdaad voor de stevigheid en stabieliteit. Als je de dwarsliggers meteen op zand, klei of veen zou leggen zou de boel met die zware treinen razendsnel verzakken. Het hele HSL traject is trouwens geheid.
Als ik naar Londen vlieg ben ik van deur tot deur ook 5-6 uur onderweg, ik woon bijna 2 uur van het dichtstbijzijnde vliegveld. Ik wil toch ook eens met de trein die kant op.
Rosie
Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-09 00:01
MoonChloe schreef:
6 uur is vet kort
Haha ja maar voor mij best een lange zit En ik ga met de klas he, allemaal jongens die zo druk zijn als ik weetnietwat, dus dat wordt feest
Het HSL begin vanaf hoofddorp, daar liggen nog steentjes, rest idd niet. Schiphol tunnel liggen volgens mij ook geen stenen. Ik ben weer op en neer naar Leiden CS geweest, slechts 2x 10 min. treinen. En op Schiphol zit al een tijd een starbucks
Oke, dat houdt ik nooit zo in de gaten, vind het inderdaad normaal dat ik de Starbucks tegen kom op Schiphol. Dichtst bijzijnde vliegveld is 10 min trein en ik denk iets van 20 min. bus