Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Raddraaiers draaien op voor de schade !! Alhoewel je van een kale kip niet kunt plukken is dit een goede stok achter de deur om het niet nog eens te doen( hoop ik) :
https://nos.nl/l/2406744
Niwla schreef:Veel kinderen van werkende ouders maken gebruik van een BSO, daar kunnen ze in een vakantie ook terecht.
Eerlijk? Ik zou een schoolsluiting heel slecht trekken. Ja, ik kan thuis werken dus qua opvang geen probleem. Maar mijn klanten verwachten toch dat er zaken opgeleverd worden. Dat worden dan weer werkdagen van 07:00 -23:00 om alles af te krijgen, dat is ook niet gezond.
purny schreef:verootjoo schreef:Ik hoop echt op geen sluiting van de scholen
Je legt enorm druk op mensen die werken in de zorg. Niemand is daar te missen momenteel. En je legt dus veel druk op een eventuele partner die niet in de zorg werkt, of ze werken beide in de zorg en moeten dan alsnog naar school. Tegelijk zijn er ook veel kwetsbare kinderen die je niet thuis wil hebben, lang verhaal kort: de vorige lockdown zat hier de school net zo vol en met veel meer stress voor de ouders.
Dan de cruciale beroepen ontzien en de vakantie een week of 2 naar voren halen. Hoe doen de ouders dat dan met de zomervakantie? Dan moeten ze voor 6 weken toch vervanging zorgen?
Ik vind dat ze echt de besmettingsbronnen aan moeten pakken. Anders blijven we erin zitten.
Echwel schreef:Als de kinderen moeten thuisblijven moeten er ook andere regels komen, dus zodat ouders niet alsnog met kinderen gaan vliegen enz, dit ook maar aan banden leggen, want door de gereis verplaats je weer alles
verootjoo schreef:Needje schreef:Ze zouden ook meer kunnen testen, maar daar gaan ouders ook van over de jank...
Zelftest kan prima maar dat doen we al toch? Volgens mij is het de bedoeling dat je 1-2x per week een stokkie door de kinderneuzen haalt. Maar ik belde vorige week maandag voor een test bij de ggd en kon pas die donderdag komen, schiet lekker op dan als alle kinderen dat moeten doen.
Sansevieria schreef:Tja, en ik heb steeds minder begrip voor ouders die helemaal niks willen merk ik, school niet dicht en niet testen...
Ik zie volwassen mensen die het leven niet meer zien zitten, die de zoveelste keer heel hard in hun beurs getroffen worden, want voor geen enkele regeling in aanmerking komen
Bij mijn man worden de collega's tijdens het wachten op de uitslag van de test trouwens geacht gewoon te komen werken, die weten echt niet meer hoe ze de roosters rondgebreid krijgen, nu al niet.
Zorg voor clienten is per gisteren al afgeschaald daar (gehandicaptenzorg)
O ja, en ons verlof is daardoor al gecanceld.
Vakantie kunnen nemen met de kerst? Kun je van dromen denk ik.
Anna79 schreef:De motivatie om aan regels te houden is zelfs in de zorg ver te zoeken. Collega van mijn man moest voor onderzoeken naar het ziekenhuis in Groningen, veel ziekenhuispersoneel droeg geen mondkapje of onder de kin en gaf te kennen er klaar mee te zijn. Gaat ook niet echt helpen natuurlijk.
Echwel schreef:Anna79 schreef:De motivatie om aan regels te houden is zelfs in de zorg ver te zoeken. Collega van mijn man moest voor onderzoeken naar het ziekenhuis in Groningen, veel ziekenhuispersoneel droeg geen mondkapje of onder de kin en gaf te kennen er klaar mee te zijn. Gaat ook niet echt helpen natuurlijk.
Dit herken ik totaal niet van verpleging en artsen..
Misschien de schoonmaaksters enz waar je het over hebt...
Loretta schreef:Alleen het internationaal reizen hebben ze na de eerste lockdown niet meer serieus aan banden gelegd. En daarmee komen toch de meeste besmettingen en varianten het land binnen.
DuoPenotti schreef:denk dat de collega van je man misschien wel een dikke duim heeft?
Op bokt zie ik dat ook wel terugkomen eigenlijk.
De anti corona regel mensen maken de gekste dingen mee van mensen die zich er niet aan houden of kennen de ergste bijwerkingen van de prikken.
Die geprikt zijn kennen enkel mensen met een beetje verhoging en een stijve arm en hebben ook geen bijzondere feestjes enz.