Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:20

Raddraaiers draaien op voor de schade !! Alhoewel je van een kale kip niet kunt plukken is dit een goede stok achter de deur om het niet nog eens te doen( hoop ik) :

https://nos.nl/l/2406744

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:32

bigone schreef:
Raddraaiers draaien op voor de schade !! Alhoewel je van een kale kip niet kunt plukken is dit een goede stok achter de deur om het niet nog eens te doen( hoop ik) :

https://nos.nl/l/2406744

Dat schijnt nog al een dingetje te zijn aangezien je dan echt moet bewijzen dat de schade door die persoon is veroorzaakt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:34

Zo enorm veel schade dat daar gemaakt is gaan ze daar hooguit een mini bedragje van betalen.
De helft van de opgepakte had de luier net uit, dus daar zal waarschijnlijk alleen een foei komen.
Ze moeten deze lui, minderjarig of niet, vast zetten tot minimaal 2 januari. Bewust politie en hulpverleners lichamelijk letsel toe willen brengen hoort niet nu al vrij te zijn. Die horen uit de maatschappij genomen te worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:35

Niwla schreef:
Veel kinderen van werkende ouders maken gebruik van een BSO, daar kunnen ze in een vakantie ook terecht.

Eerlijk? Ik zou een schoolsluiting heel slecht trekken. Ja, ik kan thuis werken dus qua opvang geen probleem. Maar mijn klanten verwachten toch dat er zaken opgeleverd worden. Dat worden dan weer werkdagen van 07:00 -23:00 om alles af te krijgen, dat is ook niet gezond.

Niemand kan dit trekken. De ouders niet, de ondernemers niet.
Het is niet eerlijk voor de ondernemers dat ze wederom weer eens gepakt worden op het feit dat de kinderen worden ontzien...
Er is wel steun maar die is ook niet alles.
Dus daarom zou ik zeggen trek die vakantie naar voren.

Bovendien kunnen ze niet eeuwig de steunpakketten blijven inzetten. Dit zal straks allemaal door ons terugbetaald moeten worden dmv hogere belastingen en heffingen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:46

Als de kinderen moeten thuisblijven moeten er ook andere regels komen, dus zodat ouders niet alsnog met kinderen gaan vliegen enz, dit ook maar aan banden leggen, want door de gereis verplaats je weer alles

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:50

purny schreef:
verootjoo schreef:
Ik hoop echt op geen sluiting van de scholen :n

Je legt enorm druk op mensen die werken in de zorg. Niemand is daar te missen momenteel. En je legt dus veel druk op een eventuele partner die niet in de zorg werkt, of ze werken beide in de zorg en moeten dan alsnog naar school. Tegelijk zijn er ook veel kwetsbare kinderen die je niet thuis wil hebben, lang verhaal kort: de vorige lockdown zat hier de school net zo vol en met veel meer stress voor de ouders.

Dan de cruciale beroepen ontzien en de vakantie een week of 2 naar voren halen. Hoe doen de ouders dat dan met de zomervakantie? Dan moeten ze voor 6 weken toch vervanging zorgen?

Ik vind dat ze echt de besmettingsbronnen aan moeten pakken. Anders blijven we erin zitten.

1. In de zomervakantie is er BSO. En stel je je erop in en heb je zelf op een groot deel daarvan vakantie.

2. Tot voor twee jaar zaten we niet in een pandemie en ging vakantiedagen opnemen best makkelijk.

3. Er is een schreeuwend tekort in de zorg want er zitten veel collega’s met burn-out thuis. Of thuis omdat ze een positief kind/partner hebben, of omdat ze Corona hebben.
Daardoor kan je niet zomaar vakantiedagen opnemen als er geen vervanging is. Want wie zorgt er dan voor het onmisbare werk in de zorg?

4. Dus komt het thuis aan op de partner die niet in de zorg werkt en dat is een ongelijke verdeling en worden dus idd weer werkdagen van 6-24 uur savonds.
Niet tof.

Ik vind dat schoolsluitingen onderschat worden wat de impact daarvan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:04

verootjoo schreef:
Ik vind dat schoolsluitingen onderschat worden wat de impact daarvan is.

Die onderschatting komt waarschijnlijk van mensen zonder kinderen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:04

Tja, en ik heb steeds minder begrip voor ouders die helemaal niks willen merk ik, school niet dicht en niet testen...

Ik zie volwassen mensen die het leven niet meer zien zitten, die de zoveelste keer heel hard in hun beurs getroffen worden, want voor geen enkele regeling in aanmerking komen :(

Bij mijn man worden de collega's tijdens het wachten op de uitslag van de test trouwens geacht gewoon te komen werken, die weten echt niet meer hoe ze de roosters rondgebreid krijgen, nu al niet.
Zorg voor clienten is per gisteren al afgeschaald daar (gehandicaptenzorg)

O ja, en ons verlof is daardoor al gecanceld.
Vakantie kunnen nemen met de kerst? Kun je van dromen denk ik.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:07

Echwel schreef:
Als de kinderen moeten thuisblijven moeten er ook andere regels komen, dus zodat ouders niet alsnog met kinderen gaan vliegen enz, dit ook maar aan banden leggen, want door de gereis verplaats je weer alles

Alleen het internationaal reizen hebben ze na de eerste lockdown niet meer serieus aan banden gelegd. En daarmee komen toch de meeste besmettingen en varianten het land binnen. Zoals het beleid nu is blijft het dweilen met de kraan open.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:45

verootjoo schreef:
Needje schreef:
Ze zouden ook meer kunnen testen, maar daar gaan ouders ook van over de jank...

Zelftest kan prima maar dat doen we al toch? Volgens mij is het de bedoeling dat je 1-2x per week een stokkie door de kinderneuzen haalt. Maar ik belde vorige week maandag voor een test bij de ggd en kon pas die donderdag komen, schiet lekker op dan als alle kinderen dat moeten doen.

Dit was enkel het advies op de middelbare scholen. Zij kregen dan ook wekelijks 2 testen mee. Kinderen van de basisscholen hebben dit advies nooit gehad en hebben nooit vanuit scholen zelftesten meegekregen. Of een enkele school moet dit op eigen houtje gedaan hebben. Mijn dochter op de middelbare krijgt al weken geen zelftesten meer mee. Gisteren weer om gevraagd, maar niets meegekregen. Zal vanmiddag nog eens vragen aan haar hoe dit nu zit.

Mijn jongste heeft vaak de ene zelftest van haar zus gedaan. Zo deden zij wekelijks zichzelf testen. Ze vonden het leuk om te doen. Geen enkel probleem. Ik snap niet dat er niet meer gratis zelftesten komen voor iedereen. Want ik ga ze niet zelf aanschaffen.

En ouders over de jank van testen … Ik vind dit dubbel. Ik vind het belachelijk dat we na bijna 2 jaar nog steeds niet de optie hebben een speekseltest te doen. Terwijl er gewoon door de rivm gevalideerde speekseltesten zijn. Maar deze moet je zelf betalen. Als mijn kinderen ziek zijn dan zullen we echt wel gaan testen. Zij vinden het geen probleem en willen dan ook graag weten waar ze aan toe zijn. Ik heb zelf meer moeite met testen, omdat ik al een keer heb laten testen en de test echt verschrikkelijk rot vond.

Ik las overigens ook dat zeker 2500 scholen hun ventilatie helemaal niet in orde hebben. Dat de subsidies maar ongeveer 30% van de kosten dekken en scholen/gemeenten het niet kunnen betalen.

Ik hoop dat jonge kinderen ook vlot gevaccineerd gaan mogen worden. Als nog teveel volwassenen dit dringende advies niet ter harte nemen en weigeren hun verantwoording te nemen, dan wil mijn 10 jarige dit graag wel doen. Die zou graag een vaccinatie halen.

En dat vind ik ergens wel erg triest. Dat kinderen aangezien worden als virusbonmetjes, bron van besmetting enz. Maar zij kunnen er niks aan doen, worden er maar zeer zelden ernstig ziek van en belasten de zorg niet. Natuurlijk is het zorgelijk dat er zoveel besmettingen zijn onder kinderen. Maar uiteindelijk zijn het gewoon volwassenen die zich niet laten vaccineren en hierdoor nog te vaak in het ziekenhuis terecht komen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:53

Sansevieria schreef:
Tja, en ik heb steeds minder begrip voor ouders die helemaal niks willen merk ik, school niet dicht en niet testen...

Ik zie volwassen mensen die het leven niet meer zien zitten, die de zoveelste keer heel hard in hun beurs getroffen worden, want voor geen enkele regeling in aanmerking komen :(

Bij mijn man worden de collega's tijdens het wachten op de uitslag van de test trouwens geacht gewoon te komen werken, die weten echt niet meer hoe ze de roosters rondgebreid krijgen, nu al niet.
Zorg voor clienten is per gisteren al afgeschaald daar (gehandicaptenzorg)

O ja, en ons verlof is daardoor al gecanceld.
Vakantie kunnen nemen met de kerst? Kun je van dromen denk ik.

Ik denk dat je beter minder begrip kunt hebben voor volwassenen die zich niet laten vaccineren. Uiteindelijk zit vooral daar het probleem natuurlijk.

Scholen dicht zou ik sneu vinden, maar als ze ervoor zorgen dat de kinderen van ouders die niet thuis kunnen werken wel naar school kunnen dan komt dat ook wel goed. En verder blijf ik het een gemiste kans vinden dat kinderen geen speekseltest kunnen doen. Mijn kinderen vinden testen gelukkig geen enkel probleem. Maar ik heb wel gezegd dat ik nooit een kind tegen zijn zin en wil in ga laten testen. Dus ik snap prima dat er ouders zijn die wel tegen testen (op deze manier) zijn. Wel neem ik aan dat dat dan pas is nadat een kind aangeeft angstig te zijn voor het testen of het echt niet te willen.

En onderschat de impact van deze situatie ook niet die het op kinderen heeft hoor. In alle groepen zitten er die het niet meer zien zitten. Ik heb ook mijn verlof met kerst in kunnen leveren waardoor mijn kinderen enkele dagen alleen thuis moeten zijn terwijl ik werk. Daar baal ik echt heel erg van.

Lieten vooral de mensen in de groep 40 jaar een ouder die nog niet gevaccineerd zijn, zich nu toch eens vaccineren. Dat zou best wat druk en risico weghalen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:17

Vayo, de manier waarop jij erin staat heb ik geen moeite mee, jij laat je kinderen testen, en ook vaccineren als dat veilig kan, prima!
Dat ik het niet sneu vind voor de kinderen heb ik ook nergens gezegd.

Ik heb het hierboven over de ouders die gewoon nergens aan mee willen werken, uit principe, dát kan gewoon niet.

En kijk, als iemand zich persee niet wil laten vaccineren, maar dan ook thuisblijft en test, ok, dat is een ding.

Ik heb me wel laten vaccineren, en bij de minste verdacht op ga ik ook testen, kom haast nergens, ga niet weg in mijn vakanties, let heel goed op wat ik doe, ik persoonlijk kan niet meer doen.

Maar als er een deel niet mee wil?
Tja, dan zul je als overheid uiteindelijk iets moeten.

En welke groep gaat het dan dit keer het hardste treffen? Zeg het maar...

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:17

De motivatie om aan regels te houden is zelfs in de zorg ver te zoeken. Collega van mijn man moest voor onderzoeken naar het ziekenhuis in Groningen, veel ziekenhuispersoneel droeg geen mondkapje of onder de kin en gaf te kennen er klaar mee te zijn. Gaat ook niet echt helpen natuurlijk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:23

Anna79 schreef:
De motivatie om aan regels te houden is zelfs in de zorg ver te zoeken. Collega van mijn man moest voor onderzoeken naar het ziekenhuis in Groningen, veel ziekenhuispersoneel droeg geen mondkapje of onder de kin en gaf te kennen er klaar mee te zijn. Gaat ook niet echt helpen natuurlijk.

Dit herken ik totaal niet van verpleging en artsen..
Misschien de schoonmaaksters enz waar je het over hebt...

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:40

Dit herken ik ook totaal niet; werk in de zorg en kom regelmatig in de Groningse ziekenhuizen, zowel privé als zakelijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:52

Echwel schreef:
Anna79 schreef:

Dit herken ik totaal niet van verpleging en artsen..
Misschien de schoonmaaksters enz waar je het over hebt...

herken ik ook niet.
Niet bij het verpleeghuis waar ik vw-werk doe als in het ziekenhuis waar ik voor mijzelf moest zijn.
Niemand zonder kapje gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:59

Ik herken dat ook niet, beetje sensatie verhaal..

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:09

Gaat mij helemaal niet om sensatie, gewoon een ervaring die gedeeld werd, de collega van mijn man was zwaar verbaasd over hoe het daar ging...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:12

Loretta schreef:
Alleen het internationaal reizen hebben ze na de eerste lockdown niet meer serieus aan banden gelegd. En daarmee komen toch de meeste besmettingen en varianten het land binnen.

....en ´het land´ uít!

Hier is de besmetting nog rond de 100 en toerisme vanuit de rest van Europa waar het 700 - 900 is zit niemand op te wchten. Ook niet met entbewijs en test. Dat is alleen maar schijnzekerheid.

Er wordt gesproken over beperkingen want er zijn VOLOP boekingen voor kerst en jaarwisseling. Maar ja, weer alleen entbewijs en test.
Specifiek wordt de UK genoemd omdat het daar 850 is én het niet EU is. Dat is echter politiek verstoppertje spelen want vanuit Duitsland zijn er meer boekinegen en daar is het nauwelijks beter.
Inderdaad; blijf maar lekker dáár.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:14

Anna79 schreef:
Gaat mij helemaal niet om sensatie, gewoon een ervaring die gedeeld werd, de collega van mijn man was zwaar verbaasd over hoe het daar ging...

Van horen zeggen dus

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:15

denk dat de collega van je man misschien wel een dikke duim heeft?

Op bokt zie ik dat ook wel terugkomen eigenlijk.
De anti corona regel mensen maken de gekste dingen mee van mensen die zich er niet aan houden of kennen de ergste bijwerkingen van de prikken.

Die geprikt zijn kennen enkel mensen met een beetje verhoging en een stijve arm en hebben ook geen bijzondere feestjes enz.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:25

Afbeelding
:D :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:42

DuoPenotti schreef:
denk dat de collega van je man misschien wel een dikke duim heeft?

Op bokt zie ik dat ook wel terugkomen eigenlijk.
De anti corona regel mensen maken de gekste dingen mee van mensen die zich er niet aan houden of kennen de ergste bijwerkingen van de prikken.

Die geprikt zijn kennen enkel mensen met een beetje verhoging en een stijve arm en hebben ook geen bijzondere feestjes enz.

Dat zou natuurlijk kunnen, geen idee...

Wat betreft de prikken, de meesten die ik ken hebben nauwelijks bijwerkingen maar ik heb een vriendin die erg ziek is geweest van Moderna, werkt in het ziekenhuis.

Wat betreft mijn bericht, waar iedereen zo fel op gaat, ik hoop van harte dat het niet waar is, maar ik merk overal om mij heen dat mensen losjes zijn met de regels. In winkels het ergste, maar ook op andere plekken. Het lijkt er behoorlijk op dat de urgentie weg is voor velen...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:57

Ik had toch geplaatst dat een persoon besmet was... Blijkt geen klachten te hebben en mag vanaf morgen weer uit quarantaine. Dat vinden ze zelf wat snel dus ze blijven tot vrijdag in quarantaine. Maar die persoon is dus in januari gevaccineerd en is nu dus alsnog niet ziek geworden. En dat als risicogroep. :D

Ik ben helemaal blij. *\o/*
Heb er een nacht slecht om geslapen, was heel bang voor ziekenhuisopname.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:01

De vrouw waar mijn moeder werkt, die vorige week met corona en copd in het ziekenhuis kwam is weer thuis. Ik geloof echt dat zij het zonder vaccin niet had overleefd door haar copd.. :n