Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 10:32

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 23:48

Nog een vraagje; als je een artikel hebt verzonden maar het artikel niet is opgehaald (was bij verkeerd punt geleverd) en weer bij mij retour is gekomen moet ik dit artikel dan opnieuw te koop aanbieden of gaat hij retour naar de koper als ik hem niet ophaal?

Ik heb nu een nieuwe advertentie gemaakt, gereserveerd voor Meneer. Maar heb eigenlijk geen zin om morgen 5 km enkele reis te fietsen en dan een dag later opnieuw op de fiets te stappen wanneer Meneer hem weer koopt.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 09:22

Mama3 schreef:
Nog een vraagje; als je een artikel hebt verzonden maar het artikel niet is opgehaald (was bij verkeerd punt geleverd) en weer bij mij retour is gekomen moet ik dit artikel dan opnieuw te koop aanbieden of gaat hij retour naar de koper als ik hem niet ophaal?

Ik heb nu een nieuwe advertentie gemaakt, gereserveerd voor Meneer. Maar heb eigenlijk geen zin om morgen 5 km enkele reis te fietsen en dan een dag later opnieuw op de fiets te stappen wanneer Meneer hem weer koopt.

Retour naar koper maar alles wordt dan wel geannuleerd. Koper heeft een gratis product en jij niks.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 09:26

Ik heb mijn eerste artikel geretourneerd gekregen, schaam me rot, heb het zo niet
gezien, er zat een haal in een shirt :o := Heb het uiteraard op mijn kosten terug laten sturen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 10:26

BloemBloem schreef:
Ik heb mijn eerste artikel geretourneerd gekregen, schaam me rot, heb het zo niet
gezien, er zat een haal in een shirt :o := Heb het uiteraard op mijn kosten terug laten sturen.

Oepsie

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 10:31

Michelle_96 schreef:
Mama3 schreef:

Retour naar koper maar alles wordt dan wel geannuleerd. Koper heeft een gratis product en jij niks.

Ik heb chatgpt geraadpleegd. Bij niet ophalen word je pakket vernietigd.
Ik hoop dat de koper reageert en dat ik ter plekke het nieuwe verzendlabel erop kan laten plakken. Maar ik vrees dat ik gewoon 2x op- en neer moet..

Best veel moeite (totaal 30 km gefietst) om een puzzel van 7,50 te versturen. En zonde van de hele rit die de puzzel heeft afgelegd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 13:36

Klopt niet; ik heb het ook al een keer aan de hand gehad, ik was de koper die het pakket retourneerde. De verkoper haalde het niet op en een aantal dagen later kreeg ik het pakket overhandigd bij het pakketpunt. Dus het wordt niet vernietigd.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 13:40

Het gaat retour naar de koper wanneer de verkoper het niet ophaalt. Ik heb nog nooit gehoord dat het dan vernietigd wordt.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 15:58

Ook met Vinted Go? Volgens chat gpt is vinted go de enige vervoerder die het pakket vernietigd. Mondial, DHL biedt het opnieuw aan bij koper.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 17:00

Ook met VintedGo, voor een bedrijf dat zegt duurzaam te zijn waardoor het vervoer langer duurt zou ik het vreemd vinden wanneer ze pakketten zouden vernietigen in plaats van bijvoorbeeld in partijen op te laten kopen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 17:17

Ik heb een pony deken verkocht, maat 152 onderlengte, 100 rug lengte, Horseware maat 5'0", foto van het label in de advertentie.

Nu is er een probleem omdat de maat niet klopt, hij past niet op een paard. Nee, duh, hij komt van mijn compacte C pony af.

En nu wil ze hem terug sturen, maar heb daar eigenlijk helemaal geen zin in. Als je zelf niet op let is het je eigen schuld.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 17:53

Dennis schreef:
Ik heb een pony deken verkocht, maat 152 onderlengte, 100 rug lengte, Horseware maat 5'0", foto van het label in de advertentie.

Nu is er een probleem omdat de maat niet klopt, hij past niet op een paard. Nee, duh, hij komt van mijn compacte C pony af.

En nu wil ze hem terug sturen, maar heb daar eigenlijk helemaal geen zin in. Als je zelf niet op let is het je eigen schuld.

Volgens mij staat er ook in de TOS dat je niet mag retouren als het niet past.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 18:11

Ik heb aangegeven dat het gewoon de aangeven maat is bij Vinted.
Koper heeft nu ook aan fout gemaakt te hebben, maar wel de vraag of ze het toch terug kan sturen.

Heb nog een zending die gepauzeerd is, omdat de retour kwijt geraakt is, speelt al weken.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 20:32

Mama3 schreef:
Michelle_96 schreef:
[quote="Mama3"

Ik heb chatgpt geraadpleegd. Bij niet ophalen word je pakket vernietigd.
Ik hoop dat de koper reageert en dat ik ter plekke het nieuwe verzendlabel erop kan laten plakken. Maar ik vrees dat ik gewoon 2x op- en neer moet..

Best veel moeite (totaal 30 km gefietst) om een puzzel van 7,50 te versturen. En zonde van de hele rit die de puzzel heeft afgelegd.[/quote]

Nee hoor, ik heb tot 3x toe een door mij retour gestuurd pakket weer retour gehad omdat verkoper het niet heeft opgehaald. Zowel dhl, dpd als vintedgo

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 20:35

Maar als je zelf een pakket retour stuurt dan ben jij de afzender en krijg je het weer terug. Als je de verkoper bent en de koper haalt niet op, dan komt het weer terug bij jou als verkoper. Haal jij het niet op, dan gaat het niet nog eens terug naar de koper. Anders blijven ze aan de gang...

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 09:29

pff.. vinted go is er niet beter op geworden na de naamsverandering... al het zoveelste pakket dat ergens anders is afgeleverd dan mijn gekozen afleverpunt.. Nu moet ik 15 km verder op zijn.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 18:21

Momo94 schreef:
pff.. vinted go is er niet beter op geworden na de naamsverandering... al het zoveelste pakket dat ergens anders is afgeleverd dan mijn gekozen afleverpunt.. Nu moet ik 15 km verder op zijn.

Xit is de reden dat mijn verkochte pakket niet is afgehaald en van de week opnieuw naar de koper gaat. Zo zonde..

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:08

Mama3 schreef:
Momo94 schreef:

Xit is de reden dat mijn verkochte pakket niet is afgehaald en van de week opnieuw naar de koper gaat. Zo zonde..

Oef hier precies het zelfde, mijn verkochte pakket werd 20 km verderop geleverd. Echter, koper is daar geweest en ze gaven aan geen pakketpunt te zijn. Als ik het adres opzoek is het punt ook op een ander huisnummer (een letter verschil, dus wel zelfde nummer maar ander lettertje) dan vinted aangaf. Daar zit mogelijk dus het probleem. Pakket is nu retour gekomen. :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:11

Ik zie helemaal geen Homerr/Vinted Go meer in mijn woonplaats. Dat zou echt heel erg balen zijn voor het verkopen...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:36

Mijn drogist is VintedGo punt. Zij hebben een stop ingelast, krijgen nu 500 pakjes per dag binnen. Het is niet meer te doen. Veel punten stoppen er daarom mee, dat belast de andere punten nog meer, die gaan dus ook stoppen. Ten onder aan hun eigen succes.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:38

500 pakketten per dag :wow:

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:28

Mijn locale pakketpunt is ook gestopt sinds de wijziging naar Vinted Go. Heel erg balen :(

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:47

Hier is juist een beetje een strijd gaande. Hier was één pakketpunt voor Vinted Go. Toen besloot een ander pakketpunt (zo'n 400 meter verder) dat ze ook Vinted Go aan zouden gaan nemen. Waren tot die tijd alleen DHL. Ik dacht pakketpunt 1 zal wel blij zijn want het stond nogal vol daar met Vinted Go pakketten. Nou nee...die was helemaal niet blij, dus toen besloot pakketpunt 1 ook maar DHL punt erbij te worden. Maar daar hadden we er ook al een aantal van!

Nu in een straal van 500 meter 4 afleverpunten voor DHL en twee voor Vinted Go. Maar nul Mondial, dus dat is dan weer een beetje jammer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:33

Wanneer je iets verkoopt en het is een redelijk bedrag en de koper maakt een hoop gedoe, pas op met vinted om als scheidsrechter op te treden. Beter verlies nemen en op je eigen kosten laten terugkomen dan geld weg, art kwijt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:10

Ik heb 1 lievelings pakketpunt :')
Mondial relay, vinted go, ups, dhl etc etc
Die hebben echt alles behalve postnl omdat die niet met andere leveranciers op 1 punt wil. Maar daar hebben we gelukkig meerdere van hier in de buurt.