Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:17

Ik ben eigenlijk steeds meer klaar met dit topic. -O- Voor de dag van die lange post ging ik in op de situatie die in de voorspelling stond: waarbij het 'echte' werk in het oosten en in Duitsland ging vallen. Dit mede omdat ik al veel posts zag in de trant van "oh, hier is niks gevallen."

Ik zal bijna "sorry voor het feit dat ik het fout had op basis van mijn gegevens" zeggen, maar dat gun ik je geeneens.

Voor andere mensen die in het westen zaten bij zo'n bui: mijn excuses dat ik op mijn werk zat en besloot om op basis van de laatste kaarten die ik gezien had nog een update te geven.

Hoedanook: volgens mij had het weer gisteren een subtiele boodschap over de politiek in de UK. Ik wilde een screenshot van lightningmaps toevoegen maar m'n trein WiFi doet 't niet goed: maar het is echt losgegaan qua bliksemactiviteit daar.

Oh, en dat was trouwens wel goed voorspeld. Soms gaat het dus wel goed.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:56

Cape alleen is niet genoeg om buien te laten ontstaan. Als de lucht te droog is kan ie opstijgen wat ie wil, maar krijg je geen (hoge) wolken.

Anoniem

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:02

Wat betreft voorspellen en er wat naast zitten ;)
5 september 2018 was zo'n nacht/ochtend. Drie kleine buien in regio Rijnmond/Haaglanden gingen tezamen en gaven in Nieuwkoop 130 mm.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:03

Hiraeth, dat is elders toch exact hetzelfde liedje. Ik kom weleens op onweer-online en daar gingen mensen soms tekeer als ze het hen 'beloofde' onweer niet kregen, niet normaal. Wordt nu strakker op gemodereerd.
Weer blijft een volstrekt onvoorspelbaar fenomeen,en dan juist met name het zwaardere werk. Sommige mensen hebben ook nog nooit van het begrip nowcasten gehoord volgens mij, of snappen niet wat dat inhoudt.

Weer OT, ik hoop op wat regen en onweer komend weekend, maar ben bang dat dat het noorden niet zal bereiken. Frustrerend, maar wat doe je eraan he ...

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:12

Je bent geen professionele weervrouw toch Hiraeth, en die zitten er ook vaak naast. Ik vind het altijd erg interessant om jouw posts te lezen dus ik hoop dat je je niet laat ontmoedigen!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:21

Mijn excuses voor de uitbrander net, ik was een beetje te gefrustreerd.

Even over wat anders: In Gilze-Rijen is de 38 bijna aangetikt nu! Het record van augustus 1944 staat op 38,6 graad, dus het is nu heel spannend of de temperatuur verbroken wordt.

Daarnaast is er vandaag een kleine kans op buien in voornamelijk 't zuiden. Er is nog steeds hoop op wat onweer dit weekend, maar de kansen gaan een beetje heen en weer. Ik durf dus niet met zekerheid al te gaan zeggen hoe en wat.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:29

Volgens mij was het Gribaldi niet te doen om de voorspelling, maar om de keerzijde van stormen te laten horen. Dat spektakel niet alleen maar leuk is.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:39

Begrijpelijk dat spektakel niet alleen maar leuk is, maar ja t is hier wel een stormchase topic, dus wel logisch dat mensen enthousiast worden van dat soort beelden.

Adem in adem uit met z'n allen, veel te warm om je druk te maken :+

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 15:17

Zoals al eerder gezegd, ik ben zeer blij met je updates. Klopt het soms niet? Tja niks zo veranderlijk als het weer zeggen ze. Daar kan jij niks aan doen he.

Hier is het warmte record gebroken. Pfff ik kan zeer slecht tegen de warmte (lees duizelig, misselijk en zelfs flauwvallen) en weet niet goed of ik morgen moet gaan werken of niet. Gisteren ben ik al vroeger naar huis gestuurd omdat het echt niet meer ging. Morgen gaat het natuurlijk nog warmer zijn. Ik werk in een tomatenkwekerij en ookal sta ik niet in serres zelf, er is wel een open verbinding om de tomaten in de sorteermachine te krijgen. Temperatuur is binnen dus hoger als buiten.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 15:21

Het warmterecord in Nederland is nu ook officieel gebroken! Het KNMI heeft het zojuist bevestigd.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 15:39

Op naar de 40 graden %)
Kan niet wachten tot de r weer in de maand zit ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 15:47

34 graden in het noorden , wel prettig met een windje erbij

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 15:55

Deze hoek van het Noorden is 38 graden volgens de auto %) Hoop zo dat het dit weekend koeler wordt, kom maar door met die buien!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:00

Ik zit lekker in Mallorca, kan in Nederland ook écht niet tegen hitte!

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:08

Bij mn moeder hebben we een ingebouwd zwembad van 150 diep, heerlijk met deze temperaturen haha. Voor t werk tropen rooster, wij gaan met deze warmte gewoon dicht dus ik heb niks te klagen :o voor vrijdag, zaterdag en zondag word er hier regen met onweer voorspelt en daar kijk ik toch ook wel naar uit

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:22

Het is hier inderdaad ook erg heet.
Vanochtend was ik om 5.30 onderweg naar stal om ze voor de hitte nog even op de wei te hebben, te mesten en de slowfeeders te vullen. Toen was de temperatuur gelukkig nog goed te doen.

De zonsopkomst was wel prachtig :+: .
Afbeelding

Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:34

Hier in Deurne 39 graden. Hopen dat mijn clienten het uithouden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:27

Mijn thermometer tikt 35,2 af.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:19

Calice schreef:
Het is hier inderdaad ook erg heet.
Vanochtend was ik om 5.30 onderweg naar stal om ze voor de hitte nog even op de wei te hebben, te mesten en de slowfeeders te vullen. Toen was de temperatuur gelukkig nog goed te doen.

De zonsopkomst was wel prachtig :+: .
[ [url=m/JW6FFN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HntKiG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een prachtige foto’s!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 06:54

Ik mag keihard gaan zwoegen met dit weer straks :(
Ik moet stage lopen. In de zomervakantie. Met dit weer.

Ik klaag niet zo gauw over hitte. Gisteren heb ik niet zoveel moeite gehad met de hitte. Alleen toen ik buiten zat viel jet niet uit te houden. Maar als ik met dit weer zwaar fysiek werk moet doen, is het anders. Ik zie er eerlijk gezegd nogal tegenop. Maar goed. Rustig blijven, veel drinken. Dan moet ik het kunnen overleven

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 07:09

Ik heb besloten om niet te gaan werken vandaag. Gezien mijn toestand dinsdag vond mijn baas het geen slecht idee om af te bellen.

Ik zit nu lekker in de tocht. Een fris windje en ik heb er echt van genoten om het koud te hebben.
De afkoeling mag komen van mij, alleen jammer dat dat met veel en zwaar onweer word voorspeld. Heb gelezen dat er kans is op zwaarder weer als juni 2016.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 07:31

Ik heb gister thuis niets uitgevoerd.. nu op t werk maar wel in de airco. Ben benieuwd hoe t vanavond is als ik naar buiten moet en de auto in moet zonder airco .. vanaf zaterdag geven ze onweer kansen toch?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 07:47

Hiraeth keep on posting! Ik snap die sneer reactie niet zo goed.

Hier ook erg warm al viel het nog mee in vergelijking met andere plekken (zit in Zuid-Holland en werk in den haag). Savonds even wat bewolking en wind, een verademing.
Ik hou mijn hart vast voor vandaag wat betreft de beesten

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:24

Succes voor iedereen die moet werken!

Ik was iets na 5.30 op stal en toen was het nog heerlijk :+: .
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:09

Heb gisteravond tot half 1 lekker langs de Lek gezeten.
Bootjes geteld, sterren geteld en heerlijk afgekoeld mijn bed ingedoken.