Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:29

Ik heb nu iemand die een BTW factuur bij een tweedehands studieboek wil. Euh sorry hoor, dan moet je toch echt bij een bedrijf kopen. Ik kan als particulier toch geen facturen aan gaan maken? :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:43

Alleen een factuur zonder BTW, tenzij je een KVK inschrijving met BTW nummer hebt :) Als freelancer kan je dit bijvoorbeeld uitschrijven, als particulier niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:22

xJitskee schreef:
Ik heb nu iemand die een BTW factuur bij een tweedehands studieboek wil. Euh sorry hoor, dan moet je toch echt bij een bedrijf kopen. Ik kan als particulier toch geen facturen aan gaan maken? :')

Nee als particulier kan dit inderdaad niet. Rare vraag zeg.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:13

Kleine discussie :+

Ik zeg 2,49 :')

Gaat maar om 12 cent maar naar mijn idee is het nu het principe :j
Afbeelding

Afbeelding

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:14

Jup principe kwestie, gwn foto bijvoegen in het gesprek

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:56

12 cent voor de envelop? _/-\o_

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 18:58

hagelslag schreef:
12 cent voor de envelop? _/-\o_

Denk het wel :(:) :')

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:16

3 postzegels zijn duurder dan een postzegelcode via internet denk ik

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:42

just_kiki schreef:
Kleine discussie :+

Ik zeg 2,49 :')

Gaat maar om 12 cent maar naar mijn idee is het nu het principe :j
[ [url=m/p2rlfk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ydX4p4.png]Afbeelding[/url] ]

Wanneer je via marktplaats de verzending thuis zelf invult en uitprint en dan wegbrengt, is het pakket gereed voor verzending en is het idd net een fractie goedkoper.

Zijn dus dan net het etiket en de inkt wat de de winkelier uitspaart :D :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:20

Is dit nieuw? Mensen vragen om een betaallink en betalen dan niet.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:17

Er is hier een klein wonder geschied! Mijn De Niro laarzen zijn na 1,5 boven water gekomen. De bezorger had ze verkeerd afgeleverd, mijn adres stond er juist op. Die mensen hebben er niks mee gedaan en de bezorger trof ze steeds niet thuis zei hij. Blij mee! Ik vraag mij wel af of de bezorger misschien niet goed kan lezen, van dezelfde kreeg mijn man gisteren ook het pakker van iemand in de straat. Wij wisten wie het was, maar ook zij had geen briefje in de bus dat het ergens anders lag.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:27

Top! Fijn dat je je laarzen hebt *\o/*
Ik zou wel een klacht indienen bij PostNL met een foto van je adres dat het correct op het pakketje staat en dat je op zijn minst een briefje in de bus had verwacht waar het pakket wel bezorgd was zodat het niet kwijt was.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 10:20

Bizar dat mensen niet even de moeite nemen om iets aan jou te laten horen over jouw pakketje... :\
Waanzinnig asociaal!

En zeker een klacht indienen en wat mij betreft je vermoeden ook gewoon uitspreken naar PostNL toe...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 10:47

Wat fijn zeg!! Gelukkig maar.
Behoorlijk jammer van die mensen.

Ik heb ook 2 hele fijne ervaringen achter de rug via mp. Maar krijg bij beide niet de mogelijkheid om te beoordelen.

Terwijl ik bij sommige nutteloze gesprekken direct die mogelijkheid krijg >;)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 10:51

Euh? Die mensen kunnen toch ook gedacht hebben dat de persoon waarvoor t was een briefje in de bus had, dat het bij hun lag en dat ze t op zou komen halen? (Weet niet hoever de straten uit elkaar liggen?)

Als ik iets aanneem van de buren/mensen in de straat ga ik het ook niet langs brengen, kunnen ze prima zelf ophalen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:02

roxiie schreef:
Euh? Die mensen kunnen toch ook gedacht hebben dat de persoon waarvoor t was een briefje in de bus had, dat het bij hun lag en dat ze t op zou komen halen? (Weet niet hoever de straten uit elkaar liggen?)

Als ik iets aanneem van de buren/mensen in de straat ga ik het ook niet langs brengen, kunnen ze prima zelf ophalen.

Anderhalve week??

Daar heb ik vrij weinig zin in...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:45

Ik weet niet waar het afgeleverd was. Maar toen ik gisteren zelf de verkeerde kreeg, bracht ik het zelf gewoon even langs. Iets van beter goede buren dan een verre vriend. Na 1,5 week zou ik toch wel vermoedden dat er iets niet klopte en even langs gegaan zijn hoor! Dat is namelijk wel zo sociaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:53

Hier weer gezeik met UPS. Vriend had wat besteld, hele dag thuis gebleven voor dat pakket. Om kwart voor 4 ziet hij een busje stoppen, stapt al naar de videofoon om het hek open te doen en ziet busje wegrijden op de camera.
Zit er een briefje in de bus "bewoner niet thuis om 16u".

Die was niet goed gezind... ook omdat het ophaalpunt 200m verder zit en hij het vandaag pas mag gaan afhalen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:32

Ik was vandaag de slechterik, maar jammer dan
Ik heb heel veel duplo te koop en op donderdag reageerde iemand om te over te nemen. Diegene kon pas op zaterdag komen. ok, ja jammer want ik hiu niet zo van enkele dagen later ophalen maar ze moest een stuk rijden dus zou ik het aan de kant leggen. Vrijdag avond een apje, ja sorry ik kan niet ik kom maandag.
Nu kreeg ik een haf uur later een bericht van een ander die het wel op zaterdag ochtend op wilde halen, ze had niet gezien dat het op gereserveerd stond maar deed hetzelfde bod.
Ik heb het dus aan die 2e persoon verkocht. Gemeen en niet netjes, ja, maar ik heb al tevaak meegemaakt dat ik het reserveer en dat anderen ook interesse hebben, na een week diegene niet komt opdagen of een excuus heeft en de anderen geïnteresseerden dan al wat anders gekocht hebben
Ik haar netjes een bericht gestuurd met excuses e uitleg erbij maar ze was niet blij.
nee ik begrip het maar in dit geval zorgde ik ervoor dat ik de spullen verkocht kreeg en niet nog eens 2 dagen aan de kant zou houden

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 18:54

Lynn_Nikita schreef:
Ik was vandaag de slechterik, maar jammer dan
Ik heb heel veel duplo te koop en op donderdag reageerde iemand om te over te nemen. Diegene kon pas op zaterdag komen. ok, ja jammer want ik hiu niet zo van enkele dagen later ophalen maar ze moest een stuk rijden dus zou ik het aan de kant leggen. Vrijdag avond een apje, ja sorry ik kan niet ik kom maandag.
Nu kreeg ik een haf uur later een bericht van een ander die het wel op zaterdag ochtend op wilde halen, ze had niet gezien dat het op gereserveerd stond maar deed hetzelfde bod.
Ik heb het dus aan die 2e persoon verkocht. Gemeen en niet netjes, ja, maar ik heb al tevaak meegemaakt dat ik het reserveer en dat anderen ook interesse hebben, na een week diegene niet komt opdagen of een excuus heeft en de anderen geïnteresseerden dan al wat anders gekocht hebben
Ik haar netjes een bericht gestuurd met excuses e uitleg erbij maar ze was niet blij.
nee ik begrip het maar in dit geval zorgde ik ervoor dat ik de spullen verkocht kreeg en niet nog eens 2 dagen aan de kant zou houden

Je hebt volledig gelijk hoor! Tenzij ze al betaald heeft, komt zij de ophaal afspraak niet na en is het jou vrij om er vanaf te zien. Dan had ze maar wat moeten regelen om het zo snel mogelijk op te halen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 20:07

Ik zou hetzelfde doen tegenwoordig. Echt te vaak nu al mee gemaakt dat mensen toch niet opkomen dagen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 20:37

roxiie schreef:

Ik idem dito. Ik zou na een week wel aan gaan bellen, maar ik ben niet de postbode. Komen ze het binnen een week niet ophalen en doen ze niet open, dan breng ik het wel terug naar de post.

Ik heb 2 weken terug een pakje aangenomen voor iemand en dat kwam ze pas na 3 dagen ophalen omdat ze het druk had gehad.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:23

Tallie1979 schreef:
roxiie schreef:

Ik idem dito. Ik zou na een week wel aan gaan bellen, maar ik ben niet de postbode. Komen ze het binnen een week niet ophalen en doen ze niet open, dan breng ik het wel terug naar de post.

Ik heb 2 weken terug een pakje aangenomen voor iemand en dat kwam ze pas na 3 dagen ophalen omdat ze het druk had gehad.

Lang leve het individualisme. Verbeter de wereld begin bij jezelf zou ik zeggen. Ik krijg regelmatig post van straat achter ons met zelfde huisnummer. Kleine moeite om het daar als je toch weggaat, even bij die mensen in de bus te gooien. Nee ik ben geen postbode: maar kunnen die mensen daar iets aan doen? Zo'n kleine moeite, groot plezier. Kijk nu naar mijn verhaal met de laarzen. Dan zit je echt wel even in de piepzak voor 160,- euro? Ik sta een beetje versteld van z'n houding eerlijk gezegd.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:30

Waarom verwacht jij van een ander dat die exact hetzelfde handelt als dat jij doet?

Daar sta ik namelijk nogal van te kijken en dat dan noemen in een verhaal met verbeter de wereld begin bij jezelf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:36

Nou als ik een pakket van de buren heb ga ik na een paar dagen echt wel ff langs.. Zelf ook wel eens gehad dat ik geen briefje in de bus had gekregen. Is toch niet zo'n grote moeite?