Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:02

Toen mijn oma naar het ziekenhuis ging, heeft haar hond drie dagem lang niets gegeten.
Heb het beestje nog nooit zo blij gezien als toen ze weer thuis kwam :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:51

Hoe kan het dat er s'morgens roest op je hand zit en de avond ervoor nog niet?
Kan dat vanuit de huid komen? het is gebeurd in me slaap.
Ik denk trouwens dat het roest is,zo ziet het eruit,en je krijgt het er bijna niet meer af.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:53

Ik zou eerder aan bloed denken, door het ijzer wat daar in zit kan dat op roest lijken.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:56

IsaCalixa schreef:
Ik vraag me af hoe dieren er eigenlijk mee om gaan als een mens opeens verdwijnt uit hun leven. Zijn ze verbaasd, zouden ze treurig zijn of maakt het ze niet uit. Ik ben bijvoorbeeld sinds een paar weken uit huis gegaan en mijn hondje die ik dagelijks zag, zie ik nu nog maar heel soms. Ik mis mijn hondje natuurlijk, maar ik vraag me af wat het beestje zelf dan "denkt". Hij herkent mij wel als die mij ziet, maar als ik weer thuis kom is die niet extra blij of zo. Alleen laatst was ie op bezoek op mijn kamer en toen was ie wel echt heel verbaasd en super enthousiast enzo.

Maar ik vraag me af of zo'n beestje je dan toch ook 'mist' of zo, of dat ze zich misschien toch meet op andere dingen/mensen gaan richten..

Een lange tijd geleden heb ik ook, na 5 jaar verzorgd/bereden te hebben, plotseling afscheid genomen van mijn verzorgpony. Daarna heb ik hem ook nooit weer gezien. Ik vraag me af of die pony dan wel eens treurig zou zijn geweest of iets.. en ik vraag me soms ook wel eens af of zij mij nog steeds zou herkennen, als ik ooit weer op bezoek zou gaan..

Nogal diepe gedachten zo midden in de nacht, I know :')

Ik denk dat honden dat het per hond verschilt, maar ik studeer ook op kamers en mij hond is duidelijk extra blij als ik weer bij mijn ouders ben. Ze blijft een kwartier lang super vrolijk rondjes om mij heen springen terwijl ze normaal een keer blaft en kwispelt en weer gaat slapen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:57

bruintje123 schreef:
Ik zou eerder aan bloed denken, door het ijzer wat daar in zit kan dat op roest lijken.

Maar bloed kan je goed eraf krijgen en dit dus niet. Daarbij heb ik gekeken of er ergens wat gebloed heeft,maar niks te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:01

Dieren kunnen zich hechten aan mensen,dus ze kunnen ze ook missen. Onze hond zoekt onze dochter altijd als ze op school zit. Vooral buiten bij het uitlaten zoekt ze nog even extra. Ze is dan ook dol-blij als ze weer thuis komt.
Paarden net zo, ze kunnen zich gaan hechten aan mensen en als die dan plots wegvallen snappen ze daar niet veel van. Wel missen ze mensen minder dan honden/ katten, ik denk dat dat vooral komt omdat je met honden/ katten samen leeft, en paarden "bezoek" je.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:05

SavannahNx schreef:
khirshanta schreef:
kijk maar uit, dadelijk ook nog rsi...:+

Weet je waar je kaak pijn door komt? Zo nee, dan is een bezoekje /belletje aan de HA misschien geen overbodige luxe

Ik was aan het eten en toen hoorde ik echt een harde krak en sinds dien doet t zeer.

Ik heb m'n kaak wel is overbelast , was bij mij ook rond m'n 16e/17e . Combinatie van in de groei en te lang met je mond open bij de ortho. Ik heb toen een kuur ibruprufen gekregen van 2 week en mocht geen harde dingen eten en ook geen kauwgom. Om het rust te gunnen, ik had idd wel een ontsteking opgelopen daarom de ibruprufen. Zou het even aankijken als ik jou was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:03

Ik vroeg mij al tijdje af of de gevallen Duitse soldaten ook herdacht worden die her en der vast nog wel in Nederland liggen begraven of is dat een taboe?

En worden ze dan wel herdacht in zekere zin in hun thuisland?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:14

Rebecca schreef:
Ik vroeg mij al tijdje af of de gevallen Duitse soldaten ook herdacht worden die her en der vast nog wel in Nederland liggen begraven of is dat een taboe?

Zijn wel plekken voor, maar staat niet op de voorgrond. Afgelopen jaar ben ik in Normandiƫ geweest waar de Engelse en Amerikaanse begraafplaatsen heel groots en indrukwekkend zijn (en toeristisch.) De Duitse begraafplaats lag achteraf en aan de snelweg, ook had het niet veel bezoekers. Toch vond ik het ook indrukwekkend om daar te zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:18

Rebecca schreef:

Gister besteedde de npo hier wat aandacht aan, ik weet niet meer welk programma het was. De duitsers houden ook een dodenherdenking.

De Duitsers leren al decennia om te gaan met de schuld, eigenlijk iets 'teveel' gericht op de schande die aan hen kleeft terwijl er meer focus zou moeten zijn op het ontstaan van de situatie en dit te leren herkennen en te voorkomen. Zoals bijvoorbeeld een aantal facetten van Wilders herkenbaar en gevaarlijk kunnen zijn. De schuldlast maakt ook dat het voor duitsers onprettig is om over de WOII te praten.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 06-05-17 12:22, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:19

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:21

Thanks! Dat is m inderdaad.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:23

F_Orumster schreef:
Rebecca schreef:

Gister besteedde de npo hier wat aandacht aan, ik weet niet meer welk programma het was. De duitsers houden ook een dodenherdenking.

De Duitsers leren al decennia om te gaan met de schuld, eigenlijk iets 'teveel' gericht op de schande die aan hen kleeft terwijl er meer focus zou moeten zijn op het ontstaan van de situatie en dit te leren herkennen en te voorkomen. De schuldlast maakt ook dat het voor duitsers onprettig is om over de WOII te praten.

Het herdenkingsonderwijs is in Duitsland is ook veel groter dan hier in Nederland. Wordt op scholen zo ontzettend veel aandacht aan besteed.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:26

lenaa_tje schreef:
Zijn wel plekken voor, maar staat niet op de voorgrond. Afgelopen jaar ben ik in Normandiƫ geweest waar de Engelse en Amerikaanse begraafplaatsen heel groots en indrukwekkend zijn (en toeristisch.) De Duitse begraafplaats lag achteraf en aan de snelweg, ook had het niet veel bezoekers. Toch vond ik het ook indrukwekkend om daar te zijn.

In Nederland hebben we de begraafplaats bij Ysselstein.
Die is veel soberder vormgegeven dan bijvoorbeeld de Georgische begraafplaats op Texel of het Ereveld Loenen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:22

gohya schreef:
Hoe kan het dat er s'morgens roest op je hand zit en de avond ervoor nog niet?
Kan dat vanuit de huid komen? het is gebeurd in me slaap.
Ik denk trouwens dat het roest is,zo ziet het eruit,en je krijgt het er bijna niet meer af.

Slecht nieuws. Je bent toch een robot.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:40

IsaCalixa schreef:
Ik vraag me af hoe dieren er eigenlijk mee om gaan als een mens opeens verdwijnt uit hun leven. Zijn ze verbaasd, zouden ze treurig zijn of maakt het ze niet uit. Ik ben bijvoorbeeld sinds een paar weken uit huis gegaan en mijn hondje die ik dagelijks zag, zie ik nu nog maar heel soms. Ik mis mijn hondje natuurlijk, maar ik vraag me af wat het beestje zelf dan "denkt". Hij herkent mij wel als die mij ziet, maar als ik weer thuis kom is die niet extra blij of zo. Alleen laatst was ie op bezoek op mijn kamer en toen was ie wel echt heel verbaasd en super enthousiast enzo.

Maar ik vraag me af of zo'n beestje je dan toch ook 'mist' of zo, of dat ze zich misschien toch meet op andere dingen/mensen gaan richten..

Een lange tijd geleden heb ik ook, na 5 jaar verzorgd/bereden te hebben, plotseling afscheid genomen van mijn verzorgpony. Daarna heb ik hem ook nooit weer gezien. Ik vraag me af of die pony dan wel eens treurig zou zijn geweest of iets.. en ik vraag me soms ook wel eens af of zij mij nog steeds zou herkennen, als ik ooit weer op bezoek zou gaan..

Nogal diepe gedachten zo midden in de nacht, I know :')

Mijn teefje is erg aan mij gehecht. Als ik weg ben en mijn vriend gaat haar uitlaten is ze alleen maar op zoek naar mij. Op elke fietser wil ze aflopen omdat ik op de fiets thuis kom.
Mijn vriend zegt altijd dat als ik wegga zij begint met wachten. Ze is dan ook helemaal zenuwachtig en blij als ik er weer ben.
Mijn reu is ook blij als ik thuis kom maar heeft zich in de tussentijd prima vermaakt met mijn vriend.
Het nichtje van mijn vriend wilde ook eens met mijn teefje wandelen. Maat terug gekomen gaf ze aan dat er niets aan was omdat mijn teefje alleen maar terug naar mij wilde en niet ging snuffelen of spelen.
Het is sowieso een gevoelige hond die niet van veranderingen houdt. Mijn reu is veel zelfverzekerder en maakt zich niet zo gauw druk.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:50

Heb wel lang bij de tandarts gelegen indd kreeg ook zo'n "bijtblokje" om mn mond open te houden. Misschien komt het daar vandaan.. Dank jullie wel allemaal!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:37

Lillian__ schreef:
Ik zal mijn vraag even inleiden :+
Sinds woensdag ben ik mijn sulky grondig aan het opknappen, onder andere het doorgezakte bankje, hout verrot, krammen en bouten aan elkaar geroest die hebben we los moeten zagen, want verder hingen ze wel los in het gat (om het zo maar even te zeggen :') )
Nu zitten er ook platen onder die voor extra stevigheid moeten zorgen, die zitten vast met schroeven. De schroeven gaan door de platen dan door het geraamte van het bankje en dan zetten ze zich vast in het hout. Nu zijn ze HELEMAAL vastgeroest, geen beweging in te krijgen.

mijn vraag; Wie weet hoe je compleet vastgeroeste (inbut?) schroeven weer in beweging krijgt?Eerst WD40 geprobeerd nu heb ik wc papier gedrenkt in de schoonmaak azijn met bakingsoda er overheen liggen, maar ja of het werkt? iemand nog andere tips?

Uitboren en nieuwe kopen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 16:51

c_alsemgeest schreef:
Boven de 25 ben ik sowieso gestopt met uitbundig vieren :')

Ouderdom komt met gebreken :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 17:09

ik heb voor het eerst in mijn leven een vaatwasser (zit in de inbouwkeuken in mijn nieuwe huis)
Ik heb vaatwastabletten gekocht war "alles" in zit, maar de machine blijft om zout piepen. Moet ik er nu alsnog zout in gaan doen?
De machine is van 1999, toen ze nog geen alles-in-1 vaatwastabletten hadden

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 17:14

Ja, daar moet je nog even een pak zout in gooien. Dat zout waar ie om piept zit niet in de alles in 1 tabletten.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 17:16

Het zou kunnen dat 't er wel in zit, maar dan moet je in de machine instellen dat 'ie geen zout uit z'n eigen potje hoeft te halen. (net als met het glansmiddel)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 17:23

Ik had een kat die ontzettend aan mij gehecht was. Toen ik op kamers was was er ma/di/woe niks aan de hand, maar vanaf donderdag ging ie de hele dag miauwen en wilde hij eigenlijk niks liever dan op mijn bed liggen tot ik op vrijdagavond terug was. Om me dan als ik thuis kwam eerst even heel beledigd te negeren en dan later toch stiekem om kriebels komen vragen :') Dat heeft ie ook gewoon 3 jaar volgehouden tot ie ingeslapen werd, het was niet dat hij er 'gewend' aan raakte ofzo :=

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 17:31

Morrie schreef:
ik heb voor het eerst in mijn leven een vaatwasser (zit in de inbouwkeuken in mijn nieuwe huis)
Ik heb vaatwastabletten gekocht war "alles" in zit, maar de machine blijft om zout piepen. Moet ik er nu alsnog zout in gaan doen?
De machine is van 1999, toen ze nog geen alles-in-1 vaatwastabletten hadden

Ik zou het wel doen. Ook glansspoel middel.

De vorige bewoners van ons huis, hadden reparateur bijgehaald voor de vaatwasser, en die vertelde dat je wel zout en glansspoel middel extra moet gebruiken.

Dus ik doe het. :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:50

oke thnx voor de antwoorden over de vaatwasser, het is zo'n beetje het enige apparaat wat het nog doet hier in huis... ik zet zout en glansspoelmiddel op het boodschappenlijstje voor volgende week!