Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:51

Jemig, wat dom zeg. Als je het hoofdstel terug hebt, zou ik inderdaad gewoon het bedrag - kosten terug storen. En dat ze dan maar haar zinnetje doet

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:17

Ik zou inderdaad het geld terug storten, maar zonder de dubbele verzendkosten.
En dan ben je nog heel coulant, want je bent geen webwinkel, waarbij ze zich kan bedenken of beroepen op koop op afstand. En dan heeft ze nog geluk dat je niet nog meer in kosten brengt, want je hebt het pakketje ook nog eens weg moeten brengen en op moeten halen bij het verzendpunt. Denk aan tijd en eventuele benzine kosten.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:15

Ben ik dan zo naar dat ik geen geld terug zou storten? Verkocht is verkocht. En daar heb ik op zo moment ook op gerekend, want wie zegt dat ik het hoofdstel nu nog verkocht zou krijgen?

Ze kan t hoofdstel als ik jou was terug krijgen om de verzendkosten weer te betalen waarna het direct naar haar huis adres zou gaan.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:25

ik vind het eerlijk gezegd ook te gek voor woorden om haar iets terug te betalen. verkocht is verkocht, dat de koper vervolgens te lui is om het op te halen is haar probleem.
ze heeft de tijd en de kans gehad om het product op te halen, heeft dit niet gedaan, en reageerde eerder niet naar de verkoper toe. Pas nu dat het product terug gaat naar de verzender laat mevrouw koper iets van zich horen.
ook nog durven om geld terug te vragen, is ze nou helemaal betoeterd....

gewoon duidelijk maken dat ze tijd genoeg heeft gehad, jij geen webwinkel bent. wel nog aanbieden om het opnieuw te verzenden, mits ze de kosten voor retour zending en opnieuw verzenden betaald. verder nog een fijn leven wensen en dan niet meer op haar mails reageren.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:29

Idd geef haar de keuze of ophalen (bijvoorbeeld bij een station in de buurt) of terug verzenden waarbij ze zelf de extra verzendkosten betaald.. Zelf is ze laks geweest..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:53

Kletskousz schreef:
Ben ik dan zo naar dat ik geen geld terug zou storten? Verkocht is verkocht. En daar heb ik op zo moment ook op gerekend, want wie zegt dat ik het hoofdstel nu nog verkocht zou krijgen?

Ze kan t hoofdstel als ik jou was terug krijgen om de verzendkosten weer te betalen waarna het direct naar haar huis adres zou gaan.

Ben het helemaal met je eens.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:30

Nou naar niet, daarom zeg ik ook het is 'billijk' om te doen. Zo'n hoofdstel krijg je wrs ooit wel weer verkocht :+ Maar een discussie te gaan voeren over je moet dat hoofdstel nemen en voordat ik het opstuur betaal nog maar even extra verzendkosten is ook een hopeloze zaak.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:54

als dit overmacht was had ik geld-kosten ook teruggestort. Dit is gewoon een verwende snotneus die denkt dat de wereld om haar draait. Ik had dus geen cent terugbetaald. Gewoon 1 mailtje nog sturen waarin je haar verzoekt om binnen 14 dagen verzendkosten over te maken zodat je het nogmaals kunt opsturen. en zeggen dat wanneer er binnen 14 dagen geen geld op je rekening staat je ervan uitgaat dat ze het hoofdstel niet meer hoeft en aan je terugschenkt. klaar hoor. is ze helemaal betoeterd!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:05

Over hoeveel geld hebben we het hier eigenlijk?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:22

Ik had een beetje een aparte mail wisseling: ik wou iets kopen, en bod was akkoord. Ik vroeg wanneer ik het kon ophalen.

'Om 17.00uur.' Dat berichtje las ik pas in de avond, aangezien ik die middag op pad was. Dus netjes terug gestuurd dat ik het te laat had gelezen, of ik het morgen kon ophalen. Ik mijn mail elke keer checken, geen reactie terug.
Volgende dag, ik nog checken, geen reactie. Ben ik weer de middag weg, zie ik 's avonds dat ik een reactie had (mail dus he, geen sms/app want je normaal gesproken wel eerder ziet) 'vanmiddag half 3"

Kijk ik naar het tijdstip wanneer ze dat dan gestuurd heeft: een uur daarvoor? Niet raar dat ik het weer gemist heb.. Dus ik wederom een bericht terug: 'Sorry, ik zit niet elk uur achter mijn mail, dus wederom te laat gezien. Kan ik het morgen ophalen?

Geen reactie. Kijk ik 's avonds nog een keer, een reactie: 'morgenochtend kan, half 10'

Pff, ik kon dus de hele ochtend niet, en heb het maar opgegeven. Ergens anders op geboden, bod geaccepteerd, en een fijne mail wisseling wanneer het uitkomt om het op te halen. In de avonduren? Prima, half acht, het adres is ....

Dit was dus echt de eerste keer dat de mailwisseling zo moeizaam ging met iemand..

Twee dagen later kreeg ik dus weer een mail, of ik nog interresse had in het product. Ik heb terug gestuurd dat ik inmiddels wat anders heb gevonden, en haar succes gewenst met de verkoop.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:26

Ik heb me nu toch iets....
Ik heb al een hele tijd iets te koop staan.
Wel mensen voor gehad, maar altijd was er gezeur. Maar nu had ik iemand die het ding daadwerkelijk wilde hebben. Ik blij, want het ding lag hier maar te liggen.
Wil ik het opzoeken om in te pakken, is het hele ding weg!
Ik heb alles drie keer omgekeerd om het te vinden, maar ik kan het echt niet terug vinden.

Het enige wat ik nu nog kan doen is hopen op een plotselinge ingeving waar ik het nu gelaten heb.
Oh, ik voel me zo stom nu.... :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:52

Haha dat is raar :))

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:01

Oeps Wolkje dat is ook niet handig! -O-

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:45

raar van dat hoofdstel en niet netjes van de koper!
wolkje: raar? maar kan gebeuren. hopelijk vind je het terug

ik hier goede ervaring: zag nette rijlaarzen.. ben gaan kijken en heb ze gekocht: nette mailwisseling, alleen was ze het adres vergeten door te geven. kwam er pas achter toen ik weg wilde rijden.
maar is goed gekomen!! ben erg blij 45,- voor laarzen die nog niet eens zijn ingezakt!( petries)

magrietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:23

Wolkje ik zou de kopende partij op de hoogte stellen dat je druk aan het zoeken bent omdat het even weg is. Vragen hoeveel tijd ze je geeft en anders toch het geld terug storten. Wel balen, zul je zien heb je het geld teruggestort vind je het weer terug

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:42

Sammie schreef:
Over hoeveel geld hebben we het hier eigenlijk?

€40,- incl verzendkosten, en ze heeft zelf gekozen om via Kiala te verzenden. Wacht nog even tot hij terug is, en bied haar dan aan om €25,- terug te storten, dan heb ik de verzend, retour en het heen en weer rijden er weer uit.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:06

Marocje schreef:
Ik had een beetje een aparte mail wisseling: ik wou iets kopen, en bod was akkoord. Ik vroeg wanneer ik het kon ophalen.

'Om 17.00uur.' Dat berichtje las ik pas in de avond, aangezien ik die middag op pad was. Dus netjes terug gestuurd dat ik het te laat had gelezen, of ik het morgen kon ophalen. Ik mijn mail elke keer checken, geen reactie terug.
Volgende dag, ik nog checken, geen reactie. Ben ik weer de middag weg, zie ik 's avonds dat ik een reactie had (mail dus he, geen sms/app want je normaal gesproken wel eerder ziet) 'vanmiddag half 3"

Kijk ik naar het tijdstip wanneer ze dat dan gestuurd heeft: een uur daarvoor? Niet raar dat ik het weer gemist heb.. Dus ik wederom een bericht terug: 'Sorry, ik zit niet elk uur achter mijn mail, dus wederom te laat gezien. Kan ik het morgen ophalen?

Geen reactie. Kijk ik 's avonds nog een keer, een reactie: 'morgenochtend kan, half 10'

Pff, ik kon dus de hele ochtend niet, en heb het maar opgegeven. Ergens anders op geboden, bod geaccepteerd, en een fijne mail wisseling wanneer het uitkomt om het op te halen. In de avonduren? Prima, half acht, het adres is ....

Dit was dus echt de eerste keer dat de mailwisseling zo moeizaam ging met iemand..

Twee dagen later kreeg ik dus weer een mail, of ik nog interresse had in het product. Ik heb terug gestuurd dat ik inmiddels wat anders heb gevonden, en haar succes gewenst met de verkoop.

Maar dit had je ook kunnen voorkomen door zelf met een voorstel te komen. Je zegt bv kan ik het morgen ophalen? Ze komt met een tijd en dan kan je zelf de hele ochtend niet. Je had ook zelf kunnen zeggen morgen, na 13.00 (ik noem maar wat) Soms werkt het ook gewoon twee kanten op natuurlijk ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:34

Bovendien gelijk terug mailen dat je wat anders heb gevonden staat ook een stuk chiquer ipv niks meer laten horen en dan pas twee dagen later nav een mail van haar terug mailen dat je wat anders hebt. Met die laatste mail "morgenochtend kan, half 10" was nl. helemaal niks mis mee. Dat jij dan niet kan tja.. dat kan zij niet ruiken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:49

Uiteraard geen ik jullie daar helemaal gelijk in. Maar dit was dus voor mij de eerste keer dat de mail wisseling zo verliep, normaal gaat het veel soepeler en geef ik zelf aan wanneer ik zou kunnen: lieft in de avond uren ivm de kinderen. Maar nu was het telkens een zeer kortaf mailtje, waardoor ik blijkbaar ook kortaf bleef?

Ik geef ook nergens de verkoper de schuld, maar dat ik dus zelf nooit zo'n aparte mailwisseling heb meegemaakt. Wel dat ik reageer op biedingen, en dat ik dan geen reactie meer terug krijg. Maar dan is er eigelijk nog niet eens sprake van mailwisseling.

En dat ik niet meer heb gereageerd op de 1 na laatste mail was absoluut niet netjes van mij, maar ik was er op dat moment ook even klaar mee. Nadat ik mijn spullen bij iemand anders had gehaald en weer mijn mail bekeek, heb ik meteen terug geschreven.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:14

Oh mijn hemel. Heb weer zo'n debiel. Ik had een wii spel te koop. De laatste keer dat ik hem in handen was was die compleet. iemand had hem gekocht en ik zou hem opsturen, dat was afgelopen vrijdag. Toen ik ging controleren of die daadwerkelijk compleet was bleek de cd weg te zijn. Ik heb dat netjes gemeld dat de cd weg was en netjes gemaild dat ik maandag het geld zou overmaken. Kreeg gisteren een mail dat het nog niet erop stond.. Dus ik gelijk gemaild dat ik het ga uitzoeken. Blijkt dat ik een cijfer verkeerd heb ingevoerd. Dus opnieuw gedaan gisteren en stuurde dat het vandaag erop zou staan. Nou kreeg ik me toch ff een mail terug van lik me vestje pff. Ze wist me naam en rekening nummer en als ze het geld niet op de rekening heeft morgen gaat ze stappen ondernemen. Voor €14,50 die allang verzonden zijn. Ik heb der gelijk maar een pittige mail erachteraan gegooid want ik ben al die tijd eerlijk geweest.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:27

Samblabla schreef:
Oh mijn hemel. Heb weer zo'n debiel. Ik had een wii spel te koop. De laatste keer dat ik hem in handen was was die compleet. iemand had hem gekocht en ik zou hem opsturen, dat was afgelopen vrijdag. Toen ik ging controleren of die daadwerkelijk compleet was bleek de cd weg te zijn. Ik heb dat netjes gemeld dat de cd weg was en netjes gemaild dat ik maandag het geld zou overmaken. Kreeg gisteren een mail dat het nog niet erop stond.. Dus ik gelijk gemaild dat ik het ga uitzoeken. Blijkt dat ik een cijfer verkeerd heb ingevoerd. Dus opnieuw gedaan gisteren en stuurde dat het vandaag erop zou staan. Nou kreeg ik me toch ff een mail terug van lik me vestje pff. Ze wist me naam en rekening nummer en als ze het geld niet op de rekening heeft morgen gaat ze stappen ondernemen. Voor €14,50 die allang verzonden zijn. Ik heb der gelijk maar een pittige mail erachteraan gegooid want ik ben al die tijd eerlijk geweest.

Eerlijk gezegd zou ik ook niet zo blij met je zijn. Ja je bent eerlijk, maar het duurt allemaal wel heel erg lang en zo'n koper kan ook niet ruiken dat jij geen oplichter bent...

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:43

Gister een aantal kledingstukken, schoenen en boeken online gezet. Op een paar vans kreeg ik onderstaande reactie:
Citaat:
" als u het goed vind kan mijn broertje de schoenen bij u komen ophalen omdat hij voor stage vaak in de buurt is bij u. of als u het liever heeft kan verzenden ook hoor.
klink voor u misschien beetje apart, maar zou u misschien wanneer mijn broertje ze komt ophalen het goed vinden dat hij zijn handen op de grond legt en dat u er even op gaat staan met beide voeten en beetje draaien erop..
omdat wij samen op een soort acrogym zitten wil hij dat even testen omdat ik dat dan ook vaak bij hem moet doen met de schoenen. of dat u anders zelf even zon filmpje maakt met iemand bij u thuis dan hoeft het niet bij me broertje natuurlijk
. "

Ik heb gereageerd dat ik ze liever verzend en dat ze de gok maar moet nemen voor €4,00. Uiteraard geen reactie ontvangen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:46

Heb je de groeten aan zijn "broertje" gedaan? ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:47

Vjestagirl schreef:
Samblabla schreef:

Eerlijk gezegd zou ik ook niet zo blij met je zijn. Ja je bent eerlijk, maar het duurt allemaal wel heel erg lang en zo'n koper kan ook niet ruiken dat jij geen oplichter bent...

Heel erg lang?? Het is net woensdag.....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:48

fionaf09 schreef:
Gister een aantal kledingstukken, schoenen en boeken online gezet. Op een paar vans kreeg ik onderstaande reactie:
Citaat:
" als u het goed vind kan mijn broertje de schoenen bij u komen ophalen omdat hij voor stage vaak in de buurt is bij u. of als u het liever heeft kan verzenden ook hoor.
klink voor u misschien beetje apart, maar zou u misschien wanneer mijn broertje ze komt ophalen het goed vinden dat hij zijn handen op de grond legt en dat u er even op gaat staan met beide voeten en beetje draaien erop..
omdat wij samen op een soort acrogym zitten wil hij dat even testen omdat ik dat dan ook vaak bij hem moet doen met de schoenen. of dat u anders zelf even zon filmpje maakt met iemand bij u thuis dan hoeft het niet bij me broertje natuurlijk
. "

Ik heb gereageerd dat ik ze liever verzend en dat ze de gok maar moet nemen voor €4,00. Uiteraard geen reactie ontvangen.

:oo :oo Je hebt mijn mail overgenomen........ :+ :')