Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:01

Zebrastreep schreef:
Haha nee , helaas kan ik het niet online gooien, al verdient de manager geen schoonheidsprijs....

Ik heb ook geen conflict met mijn manager. Ik schrok meer van wat ze zei, want het kwam voor mij ook zeer onverwacht uit de hoek en dat beeld heb ik niet van mijn manager. Het begroot mij ook meer omdat ik op mijn vorige werk ook vreselijk ben behandeld door de leidinggevende en ik weet hoe het voelt. En ik wil toch altijd een beetje anderen daarin beschermen. Ik neem het daarom misschien ook meer persoonlijk op. En dat terwijl deze collega een aantal maanden geleden flink over mijn grens is gegaan, gun ik dit de collega ook niet.

Ik heb vandaag niks gehoord , en ik denk dat de meerwaarde van een andere collega heeft dit opgevangen ook niet naar gekeken wordt. Als de vraag gesteld wordt zal ik wel nog kunnen zeggen ik heb het gehoord en schrok van je reactie , maar het zijn ook mijn zaken niet wat er tussen twee anderen speelt. En dat moeten ze zelf ook maar uitzoeken.

Maar het was logisch dat collega bij mij kwam en even haar hart moest luchten.
Maar de druk is er zeker wel om het heel erg op te nemen voor collega , maar ik wil er liever ook wat meer buiten blijven staan. Prima om het erover te hebben, maar ik ga geen bepaalde stappen ondernemen tegen mijn manager als ik zelf geen conflict heb ( en liever ook niet krijg)

--

Nog een andere ergernis, dat ik weer moe ben en mij ongerust maak over iets waarvan de kans heel klein is dat het die persoon overkomen is. Heb maar wel een appje gestuurd , daarin ook gezegd dit klinkt heel stom maar ik las dat dit en dit bij jou in de buurt is gebeurd , alles ok met jou?

Vaak een oorzaak is dat ik moe ben, en mijn emmertje een beetje vol zit. Vanmorgen ook met spoed naar de dierenarts met de hond ( abces in de kaak nam plots zo heftige vorm aan) , paard staat met gigantische jeuk en na flink wat telefoontjes eindelijk een nieuwe dierenarts en een afspraak in kunnen plannen maar pas volgende week.... En nog een beetje schuldgevoel richting mijn andere paard die duidelijk heel blij was dat ik haar even kwam poetsen. Ik wou nog rijden maar het begon vet hard te regenen. Een ritje was ik juist wel even nodig geweest vandaag.

Nou ja hopen op snel reactie van die persoon , en dat alle beestjes snel weer op de rit zijn. Op werk zorgen is vervelend maar als er privé dan ook nog dingen bijkomen wordt het wel een beetje veel.

Ik dacht dat het over je favo collega ging. Als het iemand is waar jij ook een mindere ervaring mee hebt dan zou ik de kastanjes niet voor haar uit het vuur halen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:02

Shenavallie schreef:
Vandaag naar Intratuin geweest om eten voor de katten te halen en gelukkig was er geen sprake van kerstdrukte (dit was laatst wel het geval en dus moest ik achter de meute aanslenteren zonder uitwijk mogelijkheden). Toch ergerde ik mij er wel aan dat je nu verplicht de hele route moet lopen en niet - zoals anders - even de afsnijroute kunt nemen. Met de naweeën van de longontsteking echt geen doen en dus stond ik naar lucht te happen bij de kassa, hangend aan de rand van de loopband. De cassière gaf aan dat ik een collega had moeten aanschieten om sneller te kunnen afrekenen, maar a) er was geen collega te bekennen, anders had ik het zeker gevraagd en b) ik wist niet dat het überhaupt nog mogelijk was; alles was pontificaal dichtgezet. In de auto even flink op adem geprobeerd te komen en zo snel mogelijk naar huis gereden. Daar als een blok in slaap gevallen, want het had duidelijk teveel energie gevreten. Volgende keer ga ik wel naar Welkoop. Betaal ik wel wat meer (het voer was bij Intratuin in de aanbieding), maar dan kan ik wel recht op mijn doel af en zo snel mogelijk weer weg.

Oh vreselijk. Ben je meteen 10 minuten aan het wandelen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:05

Deel 1 gedaan vandaag. Rest niet gelukt. :+

En mijn broertje die blijft zeuren over verkoop flat.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:25

Nyaleti schreef:
Klote astigmatisme / nachtblindheid. Wordt echt erger. Nu van 10 minuten terug rijden enorm hoofdpijn en zoveel stress in m'n lijf.
Bankrekening maar plunderen voor een bril denk ik.

Welke is een beetje betaalbaar? Pearle, Eyewish of Hans anders? Online bestellen via Charlie Temple wil ik nu niet

Had je deze al gezien?
https://www.action.com/nl-nl/p/3202439/nachtbril/

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:48

Telpeva schreef:
Nyaleti schreef:
Klote astigmatisme / nachtblindheid. Wordt echt erger. Nu van 10 minuten terug rijden enorm hoofdpijn en zoveel stress in m'n lijf.
Bankrekening maar plunderen voor een bril denk ik.

Welke is een beetje betaalbaar? Pearle, Eyewish of Hans anders? Online bestellen via Charlie Temple wil ik nu niet

Had je deze al gezien?
https://www.action.com/nl-nl/p/3202439/nachtbril/

Je hebt ze ook als overzet bril. Dus over je eigen bril heen. Scheelt bak met geld.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:50

imaudy schreef:
Zebrastreep schreef:
Haha nee , helaas kan ik het niet online gooien, al verdient de manager geen schoonheidsprijs....

Ik heb ook geen conflict met mijn manager. Ik schrok meer van wat ze zei, want het kwam voor mij ook zeer onverwacht uit de hoek en dat beeld heb ik niet van mijn manager. Het begroot mij ook meer omdat ik op mijn vorige werk ook vreselijk ben behandeld door de leidinggevende en ik weet hoe het voelt. En ik wil toch altijd een beetje anderen daarin beschermen. Ik neem het daarom misschien ook meer persoonlijk op. En dat terwijl deze collega een aantal maanden geleden flink over mijn grens is gegaan, gun ik dit de collega ook niet.

Ik heb vandaag niks gehoord , en ik denk dat de meerwaarde van een andere collega heeft dit opgevangen ook niet naar gekeken wordt. Als de vraag gesteld wordt zal ik wel nog kunnen zeggen ik heb het gehoord en schrok van je reactie , maar het zijn ook mijn zaken niet wat er tussen twee anderen speelt. En dat moeten ze zelf ook maar uitzoeken.

Maar het was logisch dat collega bij mij kwam en even haar hart moest luchten.
Maar de druk is er zeker wel om het heel erg op te nemen voor collega , maar ik wil er liever ook wat meer buiten blijven staan. Prima om het erover te hebben, maar ik ga geen bepaalde stappen ondernemen tegen mijn manager als ik zelf geen conflict heb ( en liever ook niet krijg)

--

Nog een andere ergernis, dat ik weer moe ben en mij ongerust maak over iets waarvan de kans heel klein is dat het die persoon overkomen is. Heb maar wel een appje gestuurd , daarin ook gezegd dit klinkt heel stom maar ik las dat dit en dit bij jou in de buurt is gebeurd , alles ok met jou?

Vaak een oorzaak is dat ik moe ben, en mijn emmertje een beetje vol zit. Vanmorgen ook met spoed naar de dierenarts met de hond ( abces in de kaak nam plots zo heftige vorm aan) , paard staat met gigantische jeuk en na flink wat telefoontjes eindelijk een nieuwe dierenarts en een afspraak in kunnen plannen maar pas volgende week.... En nog een beetje schuldgevoel richting mijn andere paard die duidelijk heel blij was dat ik haar even kwam poetsen. Ik wou nog rijden maar het begon vet hard te regenen. Een ritje was ik juist wel even nodig geweest vandaag.

Nou ja hopen op snel reactie van die persoon , en dat alle beestjes snel weer op de rit zijn. Op werk zorgen is vervelend maar als er privé dan ook nog dingen bijkomen wordt het wel een beetje veel.

Ik dacht dat het over je favo collega ging. Als het iemand is waar jij ook een mindere ervaring mee hebt dan zou ik de kastanjes niet voor haar uit het vuur halen.

Haha nee , als het mijn favo collega betrof dan was ik wel veel verder gegaan. Dat neem ik dan ook persoonlijk op omdat het meer een vriendin van mij is.

Ik maak mij ook meer zorgen over de toekomst in het algemeen. Dat het niet alleen bij die collega blijft.

Maar ik heb er altijd wel een beetje moeite mee als iemand onrecht aan gedaan wordt. Maar mijn ervaring is de eerste dagen is het even heel heftig en daarna zakt het af en doet iedereen weer zoals altijd. Het zijn fasen , alleen de fasen komen steeds wel meer terug.

luuntje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:52

Dank jullie wel voor de felicitaties.

Bokker die stroomuitval had.
Is je huis weer wat warmer? Niks bedorven in je koelkast en vriezer?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:53

Ja zo'n nachtbril gebruik ik wel eens (beter merk) maar haalt net het scherpe randje er af. Het maakt het licht net wat minder fel maar nogsteeds zie ik overal de lichtstralen zegmaar.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:16

Snurkende man is al erg. Snurkende man die verkouden is dat is gewoon hel

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:24

Ole, weer een kamp/haardvuur en wind mijn kant. Kom net boven en stinkt enorm. Met koppijn slapen in een meurende kamer. The joy. Was juist net zo blij dat t raam even vol open kon nu t even droog is en geen wind.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:28

Zebrastreep schreef:
Haha nee , als het mijn favo collega betrof dan was ik wel veel verder gegaan. Dat neem ik dan ook persoonlijk op omdat het meer een vriendin van mij is.

Ik maak mij ook meer zorgen over de toekomst in het algemeen. Dat het niet alleen bij die collega blijft.

Maar ik heb er altijd wel een beetje moeite mee als iemand onrecht aan gedaan wordt. Maar mijn ervaring is de eerste dagen is het even heel heftig en daarna zakt het af en doet iedereen weer zoals altijd. Het zijn fasen , alleen de fasen komen steeds wel meer terug.

Maar je hebt nu ook alleen van horen zeggen.
Je weet natuurlijk niet of er daadwerkelijk is gebeurd/gezegd wat jouw collega zegt.

Ik zou daar zeker niet tussen gaan zitten.
Inderdaad wat anderen aangeven, je kunt een luisterend oor bieden aan die collega en aangeven dat zij/hij naar een vertrouwenspersoon kan gaan.

Maar als jij nu je hoofd op het hakblok legt ben jij straks degene die op de blaren kan zitten. En die collega is dan misschien wel de lachende derde.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:50

Ik doe mijn best om hier niet steeds te klagen over pijntjes, sorry alvast :+ de arts wou gisteren meteen opereren, heel fijn want dat scheelt natuurlijk gewoon wachten op een wachtlijst dus eigenlijk moet ik blij zijn, maar tegelijkertijd is het natuurlijk ook gewoon ruk want opereren doet zeer en de wond de periode daarna ook.
Voor wie goed gaat op ranzige details, dit hebben ze gedaan (en voor wie er niet goed op gaat, beter niet clicken)
Spoiler:
Teennagel geheel verwijderd

Vanavond moest het verband eraf en heb ik het ook voor het eerst zelf gezien hoe dat er dus uit ziet, sindsdien ben ik misselijk. Bah!

Klaag klaag klaag

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:57

luuntje schreef:
Dank jullie wel voor de felicitaties.

Bokker die stroomuitval had.
Is je huis weer wat warmer? Niks bedorven in je koelkast en vriezer?

Huis is weer op temperatuur, zover dat gaat bij mij. Kipfilet in de koelkast (voor op brood) lijkt nog goed, en de rest is redelijk bevroren gebleven :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 00:35

Telpeva schreef:
Ik doe mijn best om hier niet steeds te klagen over pijntjes, sorry alvast :+ de arts wou gisteren meteen opereren, heel fijn want dat scheelt natuurlijk gewoon wachten op een wachtlijst dus eigenlijk moet ik blij zijn, maar tegelijkertijd is het natuurlijk ook gewoon ruk want opereren doet zeer en de wond de periode daarna ook.
Voor wie goed gaat op ranzige details, dit hebben ze gedaan (en voor wie er niet goed op gaat, beter niet clicken)
Spoiler:
Teennagel geheel verwijderd

Vanavond moest het verband eraf en heb ik het ook voor het eerst zelf gezien hoe dat er dus uit ziet, sindsdien ben ik misselijk. Bah!

Klaag klaag klaag

Aii maar dit doet toch ook een partij zeer , dan is een beetje klagen wel het minste wat je mag doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 05:09

Beterschap Telpeva, tuurlijk mag je hier over klagen! Ik moet er niet aandenken, heb het gehad door een ongeval en het doet zoveel pijn :x

De andere kant is dat je wel gelijk geholpen bent en de oorzaak nu weg is, maar ja :knuffel:

Ik kan al ruim 2 uur niet slapen en moet over 50 minuten opstaan zucht.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 07:01

Beterschap, Telpeva.
En dan ben ik weer iemand die vraagt, heb je een foto? _O-
(Mag via privébericht)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 10:06

Uitgerekend vandaag met het slechte weer hebben wij een (geplande) ontruimingsoefening op het werk. Staan we daar straks een tijd te verkleumen op de parkeerplaats. Ik heb mijn jas, handschoenen en paraplu maar alvast klaarliggen voor het signaal af gaat :+

Had het morgen gedaan, dan hadden we in elk geval in het zonnetje kunnen staan :=

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 12:17

Denisesilver fijn dat je geen bedorven spullen hebt.
Hopelijk weer een warm huis.

Telpeva sterkte. Klinkt pijnlijk.

Vandaag weer tig keer door de regen moeten. Bah.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 12:21

Muis #4! Benieuwd hoeveel er nog gaan komen.

Erger mij kapot aan het weer. En de slechte wegen. Man wat een water overal.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 12:36

Siggislief schreef:
Beterschap, Telpeva.
(Mag via privébericht)

_O-
Ja, ik weet niet precies waarom ik er een foto van heb genomen, maar er is een voor en een na foto van _O- allebei goor.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 13:16

Telpeva schreef:
Siggislief schreef:
Beterschap, Telpeva.
(Mag via privébericht)

_O-
Ja, ik weet niet precies waarom ik er een foto van heb genomen, maar er is een voor en een na foto van _O- allebei goor.

Beide zijn welkom. _O-

Maar dat is vaak omdat je nieuwsgierig bent zo dat je het niet nog eens de pleister er af hoef te halen er voor :')

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 13:21

Ik kon bij een bestelling kiezen wanneer het bezorgd bij worden. Tussen 16.30-19.00u. Krijg ik een berichtje dat het tussen 14.00-16.00u wordt bezorgd?! Ik vind dat heel vervelend naar mijn buren toe. 3e pakketje daar in 2 weken tijd.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 13:29

deksel schreef:
Ik kon bij een bestelling kiezen wanneer het bezorgd bij worden. Tussen 16.30-19.00u. Krijg ik een berichtje dat het tussen 14.00-16.00u wordt bezorgd?! Ik vind dat heel vervelend naar mijn buren toe. 3e pakketje daar in 2 weken tijd.

Ja dat gebeurt vaak helaas. Reden voor mij om het standaard bij een pakketpunt af te laten leveren, hebben mijn buren er geen last van.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 14:07

Naar het krijspaleis met de kinderen. Maar er loopt hier 1 kind rond die dat iets te letterlijk neemt. Jeetje wat een krijser.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 14:29

Kat die maar niet afvalt, ze is zelfs zwaarder geworden volgensmij! Ondanks ze minder eten krijgt dan voorheen