Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 23:14

Beetje gruwel maar toch:
Wat zou jij doen als je je kat ziet lopen met een vogel in z'n bek?
Laatst hoorde ik dat hij de vogel had gevangen, dan weet ik oké hij heeft hem echt pas nét in z'n bek dus hoop schreeuwen en hij liet de vogel los, die snel hoog de boom in vloog.
Maar wat als ik hem random zie lopen met een vogel in de bek? En dus geen idee heb hoelang die er al mee loopt.. Vind het dan ook poedersuiker om die vogel te bevrijden als ie al aan alle kanten gewond is en dan nog uren zit te creperen voor die dood gaat.. Maar vind het ook een naar idee als ik een stuk later nog zie dat de kat er mee speelt en het beestje nog wel leeft..
En sorry nee ik krijg het niet voor elkaar om die vogel zelf dood te maken als die al te gewond is.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 23:28

Ghostattack schreef:
Jet schreef:
Als ik het zo lees, zou ik het als ik jou was ook in 2 dagen doen, maar dan wel de eerste dag een lange afstand en de tweede dag een korte afstand, zodat je dan wel eerder op de dag op je eindbestemming bent. Over het algemeen reken ik met een gemiddelde van 60 km. per uur over zulke afstanden en dat komt redelijk goed uit. Dan zou 600 km. 10 uur rijden zijn. Ik zou in dat geval de eerste dag zo'n 6,5 uur reizen en de tweede dag nog 3,5 uur. Dan zou ik de eerste dag 2 x 2 korte pauzes nemen of 1 keer een lange, net hoe je je voelt. De tweede dag na 2 uur een korte pauze.
Bedenk dat jouw vakantie ingaat zodra je de deur thuis achter je dicht doet en ga dan al genieten. Dan kom je de reis ook relaxter door. Terug zou ik het hetzelfde doen, eerst een lange afstand, de dag erna een kortere afstand.

10u over 600 km :wow: Neem je dan enorm veel lange pauzes?

Als je het niet gewend bent, dan is 600 km in 1 dag wellicht wat enthousiast. Ik zou het zelf een peanuts afstand vinden, maar ik rijd gerust in 1 dag naar Krakau of Ljubljana (lees: 1200 km) :+ Daar doe ik dan zo'n 14 uur over, maar dat is wel mijn max.

Ik snap jou wel, maar dan ken je de auto en heb je een auto die misschien snel reageert. Ik rijd met een bus, die is langzamer met optrekken en met remmen neem ik ook de tijd. In heuvelachtig gebied wordt het ook al weer anders. Iemand die niet veel autorijdt en dan ook nog met een vreemde auto op pad gaat zal ongetwijfeld voorzichtiger rijden en dus meer tijd nodig hebben.
Overigens rijd ik ook wel de afstanden die jij doet op één dag met mijn bus, in ongeveer dezelfde tijd als jij.
Maar zegt mijn routeplanner vanaf mij huis naar Luxemburg overdag 3,5 uur, rijd ik er met af en toe wat oponthoud rustig 4,5 uur over. En dan ook weer terug, hetzelfde. Dan neem ik 1x pauze van zo'n kwartier...
60 km. per uur gemiddeld is misschien wel traag, maar meer in de richting voor TS denk ik dan wat de routeplanner zegt.

paars

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 23:37

Zou iemand voor versteviging of verharding nog iets kunnen hebben aan oude tennisbaan; het gaat om de onderlaag van een zg smashcourt, een stabiliteitsmat die ingestrooid word met fijn keramisch instrooizand. Geen idee maar een vraag waard!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 23:44

Nyaleti schreef:
Beetje gruwel maar toch:
Wat zou jij doen als je je kat ziet lopen met een vogel in z'n bek?
Laatst hoorde ik dat hij de vogel had gevangen, dan weet ik oké hij heeft hem echt pas nét in z'n bek dus hoop schreeuwen en hij liet de vogel los, die snel hoog de boom in vloog.
Maar wat als ik hem random zie lopen met een vogel in de bek? En dus geen idee heb hoelang die er al mee loopt.. Vind het dan ook poedersuiker om die vogel te bevrijden als ie al aan alle kanten gewond is en dan nog uren zit te creperen voor die dood gaat.. Maar vind het ook een naar idee als ik een stuk later nog zie dat de kat er mee speelt en het beestje nog wel leeft..
En sorry nee ik krijg het niet voor elkaar om die vogel zelf dood te maken als die al te gewond is.

Bij 1 beet is de kans op infectie zeer, zeer hoog en is er dus al geen redden meer aan.

De vogel verlossen is toch echt het beste dat je kunt doen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:12

Als je om gezondheidsredenen (een poosje) niet meer mag autorijden, mag je dan nog wel in een 45 km auto/brommobiel?

Meer info per PB.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:23

Roodvos schreef:
Als je om gezondheidsredenen (een poosje) niet meer mag autorijden, mag je dan nog wel in een 45 km auto/brommobiel?

Meer info per PB.

Ligt echt aan de situatie en wat de reden is.

Iemand die ik ken mocht dat niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:25

Oh wat ik van mezelf nog weet was alles wat gemotoriseerd was verboden, scootmobiel en fiets mocht nog wel, maar alles waar een rijbewijs voor nodig was niet. Maar dat hangt natuurlijk af van de kwaal en de reden van niet mogen rijden.

Ik heb heel wat jaren alleen scootmobiel als vervoer gehad daardoor. Eenmaal mogen en kunnen rijden ben ik overgestapt op een canta. Dat is een officieel invalidevervoersmiddel met afwijkende regels in vergelijk met een brommobiel. Daar zou je mogelijk nog naar kunnen informeren of dat dan wel mag

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:20

Ik heb een vraag. Hoe leesbaar moet een brief aan de belastingdienst zijn? Ik heb een hopeloos handschrift ivm artrose aan mijn beide handen. Een pen vasthouden kan maar goed leesbaar duidelijk schrijven is nogal een opgave. :list:

Alleen moet ik een handgeschreven brief sturen naar de inspecteur van belastingen om een formeel standpunt over iets. Dat is minstens 1,5 A 4 tje groot. Ik heb niemand in mijn omgeving die echt leesbaar schrijft helaas zodat ik zou kunnen dicteren anders had ik dat wel gedaan. Uitprinten kan ik niet en mag ook niet is me gezegd. -O-

Dus hoe leesbaar is leesbaar?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:24

karuna schreef:
Ik heb een vraag. Hoe leesbaar moet een brief aan de belastingdienst zijn? Ik heb een hopeloos handschrift ivm artrose aan mijn beide handen. Een pen vasthouden kan maar goed leesbaar duidelijk schrijven is nogal een opgave. :list:

Alleen moet ik een handgeschreven brief sturen naar de inspecteur van belastingen om een formeel standpunt over iets. Dat is minstens 1,5 A 4 tje groot. Ik heb niemand in mijn omgeving die echt leesbaar schrijft helaas zodat ik zou kunnen dicteren anders had ik dat wel gedaan. Uitprinten kan ik niet en mag ook niet is me gezegd. -O-

Dus hoe leesbaar is leesbaar?

Huh?
Wacht even hoor, wie heeft je wijs gemaakt dat dit een handgeschreven, als in, letterlijk met de hand en pen geschreven, brief naar een inspecteur moet sturen?
Hier heb ik nog nooit van gehoord en ik kan me niet voorstellen dat het echt een handgeschreven brief moet zijn

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 12:24

Ik zou de brief schrijven, en ondertekenen.
En daarbij een getypte versie er van er bij doen, met de uitleg van de beperkingen waardoor je handschrift mogelijk slecht leesbaar is.
Dan hebben ze het officiële stuk wat ze nodig hebben, maar ook de getypte versie als bijlage.
Het moet dan wel woord voor woord exact hetzelfde zijn.
Als het ik ook nooit gehoord dat iets hand geschreven moet zijn.
Wel dat het zelf geschreven moet zijn, dus bv niet met chatGTP opgesteld oid

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:27

Ik heb echt nog nooit gehoord dat een officiële instantie vraagt om een handgeschreven brief. Daar klopt niks van denk ik.

Edit: ah oké je hebt geen printer. Dan snap ik het. Moet hardcopy brief zijn, niet digitaal.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 29-04-25 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:28

De belastingtelefoon die ik meerdere keren heb gebeld. En ik heb het meerdere keren gevraagd aan verschillende mensen en steeds hetzelfde antwoord gekregen. Misschien inderdaad ivm ai of zo al zou die daar in dit geval niks zinnigs van kunnen maken. Geen ingewikkelde documenten die mee moeten maar wel een ingewikkelde situatie

Printen kan ik ook niet ivm geen printer. -O- Anders had ik getypt en had ik mijn papa laten uitprinten wel. Misschien wel slim deze als extra erbij te doen. Voor het geval ze het niet kunnen lezen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 29-04-25 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 12:28

Bij veel gemeenten en wijkcentra kan je gebruik maken van printers en computers

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 13:58

karuna schreef:
De belastingtelefoon die ik meerdere keren heb gebeld. En ik heb het meerdere keren gevraagd aan verschillende mensen en steeds hetzelfde antwoord gekregen. Misschien inderdaad ivm ai of zo al zou die daar in dit geval niks zinnigs van kunnen maken. Geen ingewikkelde documenten die mee moeten maar wel een ingewikkelde situatie

Printen kan ik ook niet ivm geen printer. -O- Anders had ik getypt en had ik mijn papa laten uitprinten wel. Misschien wel slim deze als extra erbij te doen. Voor het geval ze het niet kunnen lezen.

Geen copycenter, staples of iets dergelijks in de buurt? Of een bibliotheek?
Dat je daar gebruik kan maken van een printer?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 14:35

Sinds wanneer spreken spambellers voicemail in?
Vrijdag al een keertje gebeld door een nummer en vandaag ook al door twee andere nummers. Alle drie de keren de zelfde voicemail ingesproken. Een Engelse stem die erna over gaat op Chinees..
Omdat ik m'n voicemail nog wel eens nodig heb, kan ik die niet uitzetten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 19:17

Dt klinkt erg vaag, ik heb het nog niet eerder gehoord gelukkig. Geen voicemail ook trouwens,

Handgeschreven is uiteindelijk gelukt, een enkele doorstreping ivm onleesbaar of een letter overgeslagen. Maar gelukt en op de bus al. Nu hopelijk snel eindelijk een officiele uitspraak dan. Mochten ze niet kunnen lezen dan typt mijn papa hem uit en print dan ook. Wel een foto gemaakt van de brief ook

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 20:06

In welke fysieke winkel hebben ze veel bikini broekjes? Betaalbaar (stond laatst in een winkel en daar waren ze €45..) en niet alleen maar van die veel te kleine strakke opties.
Zie online veel leuke maar mag je niet retourneren volgens mij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 20:25

Decathlon heeft meestal ruime keuze

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 08:02

Bij Bonprix hebben ze veel leuke wat langere broekjes en bovenstukken. Retourneren kan gewoon toch volgens mij...? Zit altijd zo'n plasticje in het kruis dat er dan nog wel in moet blijven zitten natuurlijk :=

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:51

Roodvos schreef:

Meer info per PB.

Nee, het is nog steeds een gemotoriseerd voertuig.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 13:47

karuna schreef:
Decathlon heeft meestal ruime keuze

Dit was een goede tip, dankjewel!
Ze hadden best veel keuze en eigenlijk was alles wel netjes bedekkend :j

2 broekjes, waarvan 1 flink afgeprijsd en nog een Cadeaubon. Daar wordt ik helemaal blij van haha.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 14:07

Krijg je een bericht op je mail / per post dat je belastingaangifte moet doen? Ik heb hem al ingevuld, maar nergens iets van een herinnering gezien? Dacht dat je voorheen altijd een brief kreeg? Maar kan het mis hebben

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 14:11

billy3105 schreef:
Krijg je een bericht op je mail / per post dat je belastingaangifte moet doen? Ik heb hem al ingevuld, maar nergens iets van een herinnering gezien? Dacht dat je voorheen altijd een brief kreeg? Maar kan het mis hebben

Niet via je gewone mail in elk geval.
Per post en/of alleen in je berichtenbox van MijnOverheid.nl. Moet je even kijken wat daar je instellingen zijn.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 14:17

Je krijgt dan toch een mail van iets in de trant van ‘er is een bericht in je berichtendox?’

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 14:20

Als je dat ingesteld hebt wel.. Maar je krijgt ook alleen bericht als de Belastingdienst met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid denkt dat je belastingaangifte MOET doen. Anders moet je het zelf bepalen/in de gaten houden (niet iedereen hoeft aangifte te doen namelijk).