Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:00

Dat vaccinatie wel helpt is denk ik wel te zien hier:

Afbeelding

vs

Afbeelding

Dat we nu met minder opnames dichter bij code zwart zitten heeft alles te maken met het tekort aan zorgpersoneel voor zover ik weet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:01

Needje schreef:
Ik lees soms een stukje op Telegram in zo’n ‘bijzondere’ groep.
Soms gewoon hilarisch wat daar geplaatst wordt. :')
[ [url=m/OcKfwA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welk dopje?
Ze weten natuurlijk niet hoe een spuit er uit ziet. Dat begrijp ik. Maar beweer dan ook niet dat je het wel weet. :D

Dit werd gisteren ook op Twitter gedeeld, ook door Baudet ;)

Net was kinderarts Illy bij WNL en hij antwoordde op de vraag hoe het komt dat de zorg het bijna niet meer aankan, hoe je het ook wendt of keert, het grootste deel op de IC en ziekenhuizen zijn de ongevaccineerden. Zolang er nog zoveel ongevaccineerden rond lopen, blijft het spannend.
Hij (lid van OMT) wil geen sluiting van de scholen, omdat dit de ontwikkeling van kinderen tegenhoudt.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:03

Afbeelding
Precies zo'n spuitje. En ik zie her geen dop op zitten. :D
Het is eigenlijk lachwekkend maar vooral verdrietig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:22

Popstra schreef:
Ik vind dat we vanaf dat Corona arriveerde nu bijna 2 jaar terug we niks vooruit zijn gegaan. Sterker nog, het word een steeds grotere ,,chaos,, in de hele maatschappij!
Ik vind dat best zorgelijk.

We zitten nu ondanks er gevaccineerd is dichter aan code zwart dan ooit. Hoe dan???
Het valt toch bijna niet meer uit te leggen en te snappen voor velen!?

Ik vind het niet zo raar hoor..
-Mensen houden zich veel minder aan de maatregelen, iedereen is het zat
-Deltavariant
-Minder maatregelen
-Scholen open zonder enige maatregel
-Door vaccinaties wanen mensen zich veiliger en zijn minder voorzichtig

En ondanks de enorme besmettingen zijn de ziekenhuisopnames op hetzelfde niveau als vorig jaar, dus de vaccinaties helpen zeker wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:24

Needje schreef:
[ [url=m/DpRULq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Precies zo'n spuitje. En ik zie her geen dop op zitten. :D
Het is eigenlijk lachwekkend maar vooral verdrietig.

Ik zag ook dat ze van Hugo 6 foto's deelden waarop hij vaccinaties kreeg, maar dat heeft iemand ook al herleid en is een hoax. 2 foto's waren van coronaprik op hetzelfde moment (andere hoek), 2 foto's van griepprik 2018 en 2019 (heeft ie ook geen mondkapje op) en nog 2 foto's van andere coronaprik en de booster :')

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:26

ik snap het hoor , scholen niet sluiten, maar zoveel mensen om me heen hebben nu Corona door de scholen.
Laat dan in ieder geval testen.
Ook dat werkt niet waterdicht, je kan moeilijk kinderen uit hun huis slepen en een test staafje in de neus duwen :D

Mijn dochter is lerares ( in Corona afgestudeerd) . Hele klassen in quarantaine, gisteren 4 collega's met Corona erbij. En ze werkt in een antivaxx wijk ( Amsterdam ) , dus sommige ouders sturen hun kinderen ziek naar school. En naar huis sturen is niet altijd een optie.

Onze buren : Corona , door hun zoontje zoontje overigens ook goed ziek geweest ( geen ziekenhuis) en is in jonge basisschool leeftijd en fit en sportief mannetje.
En zo nog best wel wat mensen om ons heen.

En uiteraard N=1 ,maar ik hoor veel mensen met verhalen zoals wij.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:27

Ik vind het ook bizar dat ze er tot nu toe weinig mee doen terwijl overduidelijk is dat de meeste besmettingen daar zitten nu.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:28

Relaxed schreef:
Popstra schreef:
Ik vind dat we vanaf dat Corona arriveerde nu bijna 2 jaar terug we niks vooruit zijn gegaan. Sterker nog, het word een steeds grotere ,,chaos,, in de hele maatschappij!
Ik vind dat best zorgelijk.

We zitten nu ondanks er gevaccineerd is dichter aan code zwart dan ooit. Hoe dan???
Het valt toch bijna niet meer uit te leggen en te snappen voor velen!?

Ik vind het niet zo raar hoor..
-Mensen houden zich veel minder aan de maatregelen, iedereen is het zat
-Deltavariant
-Minder maatregelen
-Scholen open zonder enige maatregel
-Door vaccinaties wanen mensen zich veiliger en zijn minder voorzichtig

En ondanks de enorme besmettingen zijn de ziekenhuisopnames op hetzelfde niveau als vorig jaar, dus de vaccinaties helpen zeker wel

Wij kunnen dat wellicht begrijpen maar ik kan me best voorstellen er met 17 miljoen mensen ook veel zijn die het gewoon totaal niet snappen. Niet iedereen kijkt constant naar cijfers en op tv zie je ook enkel maar negatieve berichten en dat doet geen goeds

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:30

Klopt Popstra, deze besmettingen ondanks de vaccinaties is koren op de molen voor antivaxxers :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:37

Alleen zijn de besmettingen an sich niet het probleem maar de opnames.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:02

Ik heb vrijdag nog maar even een afspraak bij de kapper gemaakt :+ je weet het nooit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:27

Ik vind dat er wel een beetje dramatisch gedaan wordt over sluiting van de scholen hoor. Kijk zoals vorig jaar was het wel een langere tijd, maar even 2 weken de boel dichtgooien om deze piek een knauw te geven voor de kerst, daar moeten mensen wel tegen kunnen hoor :(:)

Desnoods hou je de school open voor de meer kwetsbare kinderen / waarbij ouders echt naar hun werk toe moeten. Dan scheelt dat toch al een boel contacten en hoeven de overgebleven kinderen niet op elkaars lip te zitten :) Of een systeem voor die laatste weken van het jaar, dat je werkt met halve bezetting ofzo. De ene dag de ene helft van de leerlingen, luchten-luchten-luchten en de andere dag de andere helft.

Maar het beste zou denk ik dat testen met watjes zijn en de besmettelijke kinderen er uit halen :j
Alhoewel je dan in principe al te laat bent natuurlijk want dan zit een besmettelijk kind wellicht al een paar dagen in de klas virusdeeltjes uit te stoten....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:35

Ik hoop echt op geen sluiting van de scholen :n

Je legt enorm druk op mensen die werken in de zorg. Niemand is daar te missen momenteel. En je legt dus veel druk op een eventuele partner die niet in de zorg werkt, of ze werken beide in de zorg en moeten dan alsnog naar school. Tegelijk zijn er ook veel kwetsbare kinderen die je niet thuis wil hebben, lang verhaal kort: de vorige lockdown zat hier de school net zo vol en met veel meer stress voor de ouders.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:37

Ze zouden ook meer kunnen testen, maar daar gaan ouders ook van over de jank...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:37

@HC: de vaccinatiegraad in Andalusië is 80 procent, de 98 procent is het percentage gezette prikken van de totaal beschikbare vaccins.

Afbeelding

Daarnaast kunnen inmiddels alle inwoners in Andalusië boven de 65 een afspraak maken voor hun derde vaccinatie.

Dus ik snap niks van jouw berichten.

http://www.juntadeandalucia.es/presiden ... lsanitario

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:38

Needje schreef:

Precies dat!! Eveneens over evt vaccineren

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:40

Ik ben ook geen voorstander van scholen dicht. Wel een voorstander van kleinere klassen , meer online en 1 of 2 dagen fysiek. 1,5 meter weer terug en mondkapjes door de gangen en of als je door het lokaal loopt.

Op de MBO school waar ik zat vorig jaar was dat echt top geregeld en besmettingen waren er nauwelijks. Zo kon iedereen gewoon naar school blijven gaan en er was veel meer individuele aandacht. Ik merkte vooral dat mijn klasgenoten veel gemotiveerder waren om een diploma te halen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:42

In Duitsland (nrw) worden de kinderen 2 keer per week getest. Dit is gewoon een zelftest die max 2 cm de neus in gaat. Mijn dochter vindt het geen enkel probleem en daarnaast dragen ze verplicht mondkapjes tijdens het verplaatsen, besmettingen op scholen zijn er eigenlijk hier niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:57

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:01

Zo dat is niet zo best..... en dan ook nog die oorlogstaal van Rusland en de USA er overheen :(:)

Overigens ik had het van het weekend over die zelftests die hier bijna nergens meer te koop waren omdat ze niet meer geleverd konden worden. Alleen bij de Lidl hadden ze ze nog liggen. Nou daar waren de schappen vandaag ook leeg.....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:04

Needje schreef:

Zelftest kan prima maar dat doen we al toch? Volgens mij is het de bedoeling dat je 1-2x per week een stokkie door de kinderneuzen haalt. Maar ik belde vorige week maandag voor een test bij de ggd en kon pas die donderdag komen, schiet lekker op dan als alle kinderen dat moeten doen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:10

Nou ik heb van niemand die ik ken met kids gehoord dat ze (moeten) zelftesten om naar school te mogen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:12

verootjoo schreef:

Je legt enorm druk op mensen die werken in de zorg. Niemand is daar te missen momenteel. En je legt dus veel druk op een eventuele partner die niet in de zorg werkt, of ze werken beide in de zorg en moeten dan alsnog naar school. Tegelijk zijn er ook veel kwetsbare kinderen die je niet thuis wil hebben, lang verhaal kort: de vorige lockdown zat hier de school net zo vol en met veel meer stress voor de ouders.

Dan de cruciale beroepen ontzien en de vakantie een week of 2 naar voren halen. Hoe doen de ouders dat dan met de zomervakantie? Dan moeten ze voor 6 weken toch vervanging zorgen?

Ik vind dat ze echt de besmettingsbronnen aan moeten pakken. Anders blijven we erin zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:18

purny schreef:
verootjoo schreef:

Dan de cruciale beroepen ontzien en de vakantie een week of 2 naar voren halen. Hoe doen de ouders dat dan met de zomervakantie? Dan moeten ze voor 6 weken toch vervanging zorgen?

Ik vind dat ze echt de besmettingsbronnen aan moeten pakken. Anders blijven we erin zitten.

Nou dan gaan ze naar een BSO, maar je gaat natuurlijk niet de kinderen naar de BSO doen ivm schoolsluiting, dat is dus een heel andere situatie.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:19

Veel kinderen van werkende ouders maken gebruik van een BSO, daar kunnen ze in een vakantie ook terecht.

Eerlijk? Ik zou een schoolsluiting heel slecht trekken. Ja, ik kan thuis werken dus qua opvang geen probleem. Maar mijn klanten verwachten toch dat er zaken opgeleverd worden. Dat worden dan weer werkdagen van 07:00 -23:00 om alles af te krijgen, dat is ook niet gezond.