vs

Dat we nu met minder opnames dichter bij code zwart zitten heeft alles te maken met het tekort aan zorgpersoneel voor zover ik weet.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Ik lees soms een stukje op Telegram in zo’n ‘bijzondere’ groep.
Soms gewoon hilarisch wat daar geplaatst wordt.![]()
[ [url=m/OcKfwA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Welk dopje?
Ze weten natuurlijk niet hoe een spuit er uit ziet. Dat begrijp ik. Maar beweer dan ook niet dat je het wel weet.
Popstra schreef:Ik vind dat we vanaf dat Corona arriveerde nu bijna 2 jaar terug we niks vooruit zijn gegaan. Sterker nog, het word een steeds grotere ,,chaos,, in de hele maatschappij!
Ik vind dat best zorgelijk.
We zitten nu ondanks er gevaccineerd is dichter aan code zwart dan ooit. Hoe dan???
Het valt toch bijna niet meer uit te leggen en te snappen voor velen!?
Needje schreef:[ [url=m/DpRULq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Precies zo'n spuitje. En ik zie her geen dop op zitten.
Het is eigenlijk lachwekkend maar vooral verdrietig.
Relaxed schreef:Popstra schreef:Ik vind dat we vanaf dat Corona arriveerde nu bijna 2 jaar terug we niks vooruit zijn gegaan. Sterker nog, het word een steeds grotere ,,chaos,, in de hele maatschappij!
Ik vind dat best zorgelijk.
We zitten nu ondanks er gevaccineerd is dichter aan code zwart dan ooit. Hoe dan???
Het valt toch bijna niet meer uit te leggen en te snappen voor velen!?
Ik vind het niet zo raar hoor..
-Mensen houden zich veel minder aan de maatregelen, iedereen is het zat
-Deltavariant
-Minder maatregelen
-Scholen open zonder enige maatregel
-Door vaccinaties wanen mensen zich veiliger en zijn minder voorzichtig
En ondanks de enorme besmettingen zijn de ziekenhuisopnames op hetzelfde niveau als vorig jaar, dus de vaccinaties helpen zeker wel
Needje schreef:Ze zouden ook meer kunnen testen, maar daar gaan ouders ook van over de jank...
verootjoo schreef:Ik hoop echt op geen sluiting van de scholen
Je legt enorm druk op mensen die werken in de zorg. Niemand is daar te missen momenteel. En je legt dus veel druk op een eventuele partner die niet in de zorg werkt, of ze werken beide in de zorg en moeten dan alsnog naar school. Tegelijk zijn er ook veel kwetsbare kinderen die je niet thuis wil hebben, lang verhaal kort: de vorige lockdown zat hier de school net zo vol en met veel meer stress voor de ouders.
purny schreef:verootjoo schreef:Ik hoop echt op geen sluiting van de scholen
Je legt enorm druk op mensen die werken in de zorg. Niemand is daar te missen momenteel. En je legt dus veel druk op een eventuele partner die niet in de zorg werkt, of ze werken beide in de zorg en moeten dan alsnog naar school. Tegelijk zijn er ook veel kwetsbare kinderen die je niet thuis wil hebben, lang verhaal kort: de vorige lockdown zat hier de school net zo vol en met veel meer stress voor de ouders.
Dan de cruciale beroepen ontzien en de vakantie een week of 2 naar voren halen. Hoe doen de ouders dat dan met de zomervakantie? Dan moeten ze voor 6 weken toch vervanging zorgen?
Ik vind dat ze echt de besmettingsbronnen aan moeten pakken. Anders blijven we erin zitten.