Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:04

Maar waarom ga je alleen blauw verwachten als er zwart en blauw staat? En die witte puntjes is echt onzin, heb de foto gezien en ik zie het amper, is gewoon een pluisje. Als er 2 kleuren staan en je wilt het zeker weten dan vraag je het na, zeker als het op de foto niet 2 kleuren heeft. Zou ik doen ten minste, voordat ik iets koop.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 12:15

Ja zou ik ook doen :j

Maar tegelijk staat blauw wel vermeld dus tja. Dan lijkt het an sich ook wel duidelijk dat het een kleur tussen zwart en blauw in is. Ik zou als verkoper goed snappen dat mijn koper daarvan baalt en wel de verantwoordelijkheid nemen dat het mijn schuld is.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:35

Ik kan ineens niets meer doen op Vinted.
Ik krijg onderstaand bericht.
Iemand ook wel eens gehad?

We hebben activiteiten op je Vinted-account opgemerkt die mogelijk niet in overeenstemming zijn met onze algemene voorwaarden. Dit kan het gevolg zijn van ongebruikelijk gedrag dat is gesignaleerd door onze tools of meldingen van andere leden.

Dit betekent dat we je account tijdelijk moeten beperken terwijl we de situatie bekijken. Totdat we dit hebben gedaan, kun je geen artikelen kopen, nieuwe betaalmethoden toevoegen of berichten uitwisselen met andere leden.

Ons beoordelingsproces duurt meestal ongeveer een dag, maar soms kan het tot 48 uur duren. We brengen je op de hoogte zodra de controle erop zit.

Bedankt voor je geduld.

Het Vinted-supportteam

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 16:55

Ja, en volgende dag was het opeens weg. Is een bug schat ik.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 17:49

Wat een heerlijkheid die paarden spullen op vinted, afgelopen week meer dan 30 dingen verkocht. Dingen die ik anders niet de moeite waard vind, maar met de lage verzendkosten is het prima te doen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 18:11

Caira schreef:
Wat een heerlijkheid die paarden spullen op vinted, afgelopen week meer dan 30 dingen verkocht. Dingen die ik anders niet de moeite waard vind, maar met de lage verzendkosten is het prima te doen.

Mijn rijbroek stast tig keer op favoriet. Huh? Koop dat ding!! :D

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 19:27

HorsePassion schreef:
Ik kan ineens niets meer doen op Vinted.
Ik krijg onderstaand bericht.
Iemand ook wel eens gehad?

We hebben activiteiten op je Vinted-account opgemerkt die mogelijk niet in overeenstemming zijn met onze algemene voorwaarden. Dit kan het gevolg zijn van ongebruikelijk gedrag dat is gesignaleerd door onze tools of meldingen van andere leden.

Dit betekent dat we je account tijdelijk moeten beperken terwijl we de situatie bekijken. Totdat we dit hebben gedaan, kun je geen artikelen kopen, nieuwe betaalmethoden toevoegen of berichten uitwisselen met andere leden.

Ons beoordelingsproces duurt meestal ongeveer een dag, maar soms kan het tot 48 uur duren. We brengen je op de hoogte zodra de controle erop zit.

Bedankt voor je geduld.

Het Vinted-supportteam

Na een half uur was de blokkade eraf.
Bijzonder.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 11:09

Vinted heeft mij gelijk gegeven, koper is het er ''niet mee eens want het item is geruineerd door de slechte verpakking''. En ze heeft me ook nog onbegrijpelijk advies meegegeven. Het is ook elke keer iets anders met deze koper, het item was absoluut goed verpakt, heb daar foto's van en daar is echt niks mee gebeurd onderweg. Ze probeert gewoon steeds op andere manieren eronder uit te komen. Ik heb het erbij gelaten, en haar als advies gegeven dat merk en kleur echt iets verschillends zijn en ze die misschien niet door elkaar moet halen. Volgende keer als ik een slecht biedende fransoos heb ga ik wel ff 3x nadenken of ik ermee in zee ga.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:00

Ik heb dat dus ook zo ervaren…
Eerst wordt het laagste geboden dat kan, uiteindelijk ga je akkoord met een iets hoger bod en dan is het gedoe als het binnen komt.

Bij mij ging het dan om een bit van 8 euro en ze had het over 12.75 incl verzenden….
Dan ongelijk krijgen van vinted en review 100 x aanpassen….

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:34

Precies dat! Review idd al 3x aangepast, ik ga er gewoon niet eens meer op in. Heb gereageerd op haar review met hoe het zit en dan moeten mensen maar naar mijn eindeloze 5* beoordelingen kijken. Ik wil foto's van verzending en alles etc sturen, ben echt heel transparant maar er zijn grenzen. Hopelijk gaat vinted ook nog mijn claim van bijna 2 maanden oud nog toekennen. Baal echt als dat geld weg is, ruim 200 en nooit items ontvangen. Verkoper heeft ook nooit foto's oid willen toesturen, ben bang dat zij gewoon iets verkeerds opgestuurd heeft :(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:15

Nou dat…
Heb ook 1450 goede reviews, maar het staat gewoon zo lelijk 1 ster boven aan :+

Ik heb haar ook 1 ster terug gegeven ( natuurlijk) maar dat is alleen maar wraak schrijft ze eronder :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:15

CastaMickey schreef:
Precies dat! Review idd al 3x aangepast, ik ga er gewoon niet eens meer op in. Heb gereageerd op haar review met hoe het zit en dan moeten mensen maar naar mijn eindeloze 5* beoordelingen kijken. Ik wil foto's van verzending en alles etc sturen, ben echt heel transparant maar er zijn grenzen. Hopelijk gaat vinted ook nog mijn claim van bijna 2 maanden oud nog toekennen. Baal echt als dat geld weg is, ruim 200 en nooit items ontvangen. Verkoper heeft ook nooit foto's oid willen toesturen, ben bang dat zij gewoon iets verkeerds opgestuurd heeft :(

Vinted anders mailen? Ik vind 2 maanden wachten voordat iets opgelost/afgerond wordt wel erg lang persoonlijk.

Hier iemand die 10,- op 26,- bood, ik vraag mij toch af of diegenen denken dat mensen daar in mee gaan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:13

Ik heb iemand die schrijft dat haar barbie in een zak is verzonden en beschadigd is. Ze stuurt geen foto’s en houd de pop alsnog.

Ik verstuur nooit een barbie in een plastic zak. Altijd in een zak en dan in een doos.

Het komt vreemd over. Heb al aangeboden dat ze haar terug mag sturen, maar dat wil ze niet.

Vaag, ze heeft de bestelling geaccepteerd. :?

Zal wel goed zijn dan :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:29

C_arola schreef:
CastaMickey schreef:

Vinted anders mailen? Ik vind 2 maanden wachten voordat iets opgelost/afgerond wordt wel erg lang persoonlijk.

Hier iemand die 10,- op 26,- bood, ik vraag mij toch af of diegenen denken dat mensen daar in mee gaan.

Heb ik gedaan, die geven aan dat er een onderzoek loopt en dat ik moet wachten op het resultaat in de chat.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:56

Nou ik ben pas sinds kort op vinted (als koper) en de eerste dingen gewoon op kopen gedrukt en netjes ontvangen. Toen 2 bestellingen die niet verzonden werden, ook geen bericht. Geld terug, maar had liever die kleding gehad.
Nouja had ook nog een broek gekocht, hoorde niks van de verkoper maar op de laatste dag toch nog verzonden. Toen het binnen kwam bleek er midden op de bil een gaatje te zitten, echt net een banketstaaf plek niet een los stikseltje ofzo. Berichtje gestuurd dat ik dat jammer vond en ze bood aan 2,50 terug te storten. Vond ik netjes dus prima. Daarna niks meer gehoord. Paar dagen later berichtje gestuurd, ze was druk ging er nog naar kijken. Paar dagen later nog maar een berichtje eraan gewaagd dat we inmiddels alweer een aantal dagen verder waren. Geen reactie maar 2eu ipv de 2,50 teruggekregen. Geen wereld bedrag dus daarbij gelaten. Als review voldoende gegeven met als bericht dat het een mooie broek was maar helaas een gaatje en dat de communicatie moeizaam ging. Daarop zelf 2 sterren gekregen met een bericht dat ik geen eerlijke review heb gegeven. Vind dat zo flauw :o

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 23:54

Weten jullie hoe lang het gemiddeld duurt voordat je een reactie van Vinted ontvangt wanneer je een probleem meldt?

Mijn tiener heeft een nepproduct ontvangen. Hij heeft yeezey slides gekocht. Advertentie met originele doos etc. Hij zou de bon en doos erbij krijgen.

Maar vandaag ontvangen. Niet in een doos ontvangen maar in een vuilniszak, slippers zaten met elastiek aan elkaar met plastic zak met maatsticker erop. Alles behalve de originele dus.

Hij baalt enorm. Hij heeft foto’s gestuurd, maar heeft geen idee hoe lang het duurt voordat hij iets hoort.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 08:01

48 uur toch ?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 09:03

Ik had van de week na 48u nog niks gehoord, heb een paar uur nadat die verstreken waren in de chat (met de koopster) gevraagd aan vinted hoe het ervoor stond en minuten later had ik m'n geld.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 09:28

Normaal binnen 48 uur, laatste keer hier heeft het 4 dagen geduurd maar kon de verkoopster het in de tussentijd alsnog annuleren en heb ik het met een ander vervoerder opnieuw kunnen kopen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 10:56

Pff hier nu een klacht over een nieuwe tas. Zouden hoekjes beschadigd zijn, maar mijn foto's waren superduidelijk.. vinted afwachten of terug laten sturen.. laatste lijkt mij t meest zeker.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 11:36

Als dit gebrek gemeld was in de advertenties met duidelijke foto's zouden haar foto's toch overeen moeten komen met de advertentie? Dan zou jij gewoon je geld moeten krijgen

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 11:48

Heb gevraagd om foto's van de gehele tas met de gebreken, en krijg gedeeltelijke foto's, maar van een andere tas. Tas was nieuw, en ook zo geadverteerd. Hengsels op haar foto's zijn zilver, die van mij zwartzilver, veel donkerder.

Afbeelding

Afbeelding

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 00:24

maessie schreef:
Heb gevraagd om foto's van de gehele tas met de gebreken, en krijg gedeeltelijke foto's, maar van een andere tas. Tas was nieuw, en ook zo geadverteerd. Hengsels op haar foto's zijn zilver, die van mij zwartzilver, veel donkerder.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Misschien probeert ze op deze wijze haar oude tas te retourneren naar jou?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 00:26

Mijn zoon heeft een compensatie aanbod van 10,- retour ontvangen van de verkoper. Uiteraard niet akkoord gegaan. Als hij geen echte slippers wilde, had hij zelf wel neppers ergens anders gekocht.

Hopelijk pakt vinted het nu beter op.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 10:28

Ik krijg van vinted de melding dat ik er met de koper uit moet komen. Denk dat idd ook mama3 :j heb gelukkig duidelijke foto's, dus ik laat terug sturen, en als ik een andere tas ontvang meld ik dat wel weer bij vinted.

Valt me al mee dat ze nog 10 willen vergoeden mama3. Maar was ik idd ook niet mee akkoord gegaan.