Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:46

tienus63 schreef:
rien10 schreef:
Ja. En morgen is niet “einde revalidatie”. Morgen is “thuis slapen en wonen. EN verder revalideren”.
De artsen denken aan blijvende long schade.

Fijn dat hij weer naar huis kan.
Ik hoop dat zijn verdere herstel thuis een boost krijgt.

Misschien komt het raar over wat ik nu ga zeggen, mijn vader heeft het niet overleefd, had hij het wel overleefd dan had sowieso niet meer kunnen doen wat hij nog wel zou willen doen en voor de covid nog kon.
Ik had hem heel graag nog hier gehad. Mis hem verschrikkelijk.
Maar als ik zie hoe de naweeën bij mijn moeder zijn, dan denk ik het is beter zo.

Mijn moeder pakte gisteren de afwasmachine in, loopt na de woonkamer, ontzettend kortademig, zo erg dat ze zelfs even blauwe lippen had.
Saturatie 90.

Zeg tegen haar, bel de dokter dan.
Maar wat kan die doen, zegt ze dan.

Zo dan! Dat is heftig. Schrikken zeg. Ik snap haar opmerking wel, maar vind het dood-eng.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:51

Jessix schreef:
rien10 schreef:
Hij is 67 en super fit. Slank. Nou ja, hij was super fit. Hij is nu fit aan het worden. :)

Kun je nagaan... En dan toch nog zo hard getroffen worden. Echt heftig hoor. Wat je al schrijft, zijn leven is nu gedeeld in voor- en na Corona.

Wat betreft andere media. Soms laat ik me wel eens verleiden om toch even mee te lezen, maar ik weet het redelijk te blokkeren. Mijn FB vriendenlijst is nog nooit zo klein geweest! ;) Maar ik snap dat als je het van zo dichtbij meemaakt het je gewoon verdriet kan doen.

Ik lees alles maar ga op mijn eigen verstand af , ben veel te nieuwgierig hoe mensen er toe komen om bepaalde zaken te volgen en vooral, hoeveel onzin (en soms gevaarlijke zaken) er worden verspreid. Echt, ik zit soms te schuddebuiken(of beter gezegd te blaten want niet achterna lopen ben je een schaap) over de verkondigde theorieen . En ik kan me ontzettend goed voorstellen dat mensen waarbij de corona hard is opgetreden, zelf of in familiekring, er woest om worden wanneer het weer als een griepje word afgedaan. Maar die beredenering gaat ook niet meer op want inmiddels zijn er dit jaar meer aan corona overleden dan in het meest heftige jaar van griepdoden over de hele wereld en we hebben nog een aantal maanden te gaan voor 2020 er op zit.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:23

bigone schreef:
Ik lees alles maar ga op mijn eigen verstand af , ben veel te nieuwgierig hoe mensen er toe komen om bepaalde zaken te volgen en vooral, hoeveel onzin (en soms gevaarlijke zaken) er worden verspreid. Echt, ik zit soms te schuddebuiken(of beter gezegd te blaten want niet achterna lopen ben je een schaap) over de verkondigde theorieen . En ik kan me ontzettend goed voorstellen dat mensen waarbij de corona hard is opgetreden, zelf of in familiekring, er woest om worden wanneer het weer als een griepje word afgedaan. Maar die beredenering gaat ook niet meer op want inmiddels zijn er dit jaar meer aan corona overleden dan in het meest heftige jaar van griepdoden over de hele wereld en we hebben nog een aantal maanden te gaan voor 2020 er op zit.

Ik kan er niet zo goed tegen. Wordt er echt naar van... Niet alleen over Corona hoor, ook andere onderwerpen waarbij ik bewust bepaalde meningen vermijd. Uiteraard heeft iedereen recht op zijn eigen mening, maar ik vind dat soms heel moeilijk om aan te moeten horen (of lezen). En wat ik al schreef, soms ben ik nieuwsgierig, maar daar heb ik dan meestal al snel weer spijt van. :') De complot theorieën vind ik dan wel weer grappig om even door te lezen.

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:30

Een collega van mijn man schreef op facebook: ik ben helemaal klaar met die corona!
Meestal reageert mijn man niet,maar nu schreef hij: ja he! Sprak laatst een man uit Sudan, die was helemaal klaar met de hongersnood...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:38

Ach ik zou het niet op fb schrijven maar ik roep ook wel eens dat ik klaar ben met Corona. Dat is ook gewoon zo. Ik ben er helemaal klaar mee.
Maar zo ben ik ook klaar met de burgeroorlogen in Syrië en Jemen, eenzame ouderen, discriminatie en te grote klassen op het vmbo etc. Etc.
Betekend niet dat er iets anders wordt, was het maar zo! Maar ik kan op mijn ‘niveau’ er wel wat aan proberen te doen. Voor Corona is dat afstand houden, geen feestjes etc en voor de eenzame ouderen maken we ieder jaar kaartjes en gaan we een paar keer per jaar naar bejaardentehuizen (voor Corona tenminste)
Daarmee ontken ik de situatie niet maar zou het wel anders willen zien.

@jessix dat heb ik ook hoor! Mijn leerlingen zijn genuanceerder dan de Facebook roeptoeters. Die bij alles roepen vrijheid van meningsuiting!

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:08

Ach als die Corona echt zou heersen, dan had ik hem allang al gehad... o wacht even mischien heb ik hem allang al gehad zonder dat ik het door heb gehad.

Ik snap al die paniek niet. Vorig jaar de rupsen, nu de corona en elk jaar verzinnen ze wel wat. Echter heb ik tot nu toe nog nooit noemenswaardig last gehad van deze plagen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:10

Blussum, ga alsjeblieft even ergens anders onzin verkondigen.

Je mag ook langs komen, kan ik persoonlijk foto’s en filmpjes laten zien hoe corona eruit ziet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:11

Blussem: Ik zou zeggen vertrek naar de VS en test het even uit. Of bezoek een aantal COVID patiënten in het ziekenhuis en draag geen bescherming.
Succes :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:22

Blussem schreef:
Ach als die Corona echt zou heersen, dan had ik hem allang al gehad... o wacht even mischien heb ik hem allang al gehad zonder dat ik het door heb gehad.

Ik snap al die paniek niet. Vorig jaar de rupsen, nu de corona en elk jaar verzinnen ze wel wat. Echter heb ik tot nu toe nog nooit noemenswaardig last gehad van deze plagen.

Dat vind ik oprecht fijn voor je.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:32

Blussem schreef:

Gelukkig maar voor je! Dan kan je hier tenminste om de zoveel pagina's een van je hersenscheten komen laten. :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:06

Blussem schreef:

Misschien is jouw empathisch vermogen aangetast door Corona?
Of heb je dat altijd al gehad?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:08

Sommige mensen zijn echt het resultaat van een vluggertje van hun ouders.
Alle onderdelen zijn als ze al geleverd zijn, niet gemonteerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:14

*\o/* en
tienus63 schreef:

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:20

Echt Tienus, het is zo jammer dat jij mijn gezicht nu niet kan zien. Ik lig dubbel. _/-\o_

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:48

tienus63 schreef:

:D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 02:29

Hoe het er aan toe gaat bij de horeca is wel typisch Nederland gedoogdbeleid zoals het ook met drugs gaat. Je mag maar met 2 binnen 1.5 meter, maar overal waar ik kom en waar ik langs loop staan de tafels gewoon normaal en zitten mensen (2-3-4-5-6-10 personen) gewoon bij elkaar zonder afstand. Politie/gemeente doet er niks aan, lopen langs en lachen een keer en de enkele die wel tafels extra per gezelschap doet wordt overgeslagen want waarom zou je als je met z’n vieren bent daar gaan zitten als het bij de buurman aan een tafel kan. Ik vind het persoonlijk allemaal super gezellig maar heb niet het idee dat dit de bedoeling was van de regels. Maar goed, de kroegen kunnen hun omzet nu wel even pakken laten we maar zeggen.

Met Tilburg kermis zijn wat kroegen gesloten die binnen echt te druk waren, maar als ze echt gingen kijken waren alle kroegen dicht geweest omdat mensen wel gewoon aan een tafel zitten met z’n allen. En in Eindhoven precies zo en in mijn dorp thuis thuis ook en als ik snaps/insta geloof is het in veel plekken zo.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 06:16

Blussem schreef:

Waarom ga je dan niet het zorgpersoneel ondersteunen op de covid afdeling.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 07:57

Dat men zich zo laat stangen.... :n
Blussum wenst in haar post niemand iets ernstigs toe... en dan de reacties erop...
Sinds wanneer is negeren geen optie meer? "resultaat van een vluggertje"..t zal je gezegd worden in je gezicht ...

Heeft iemand de persconferentie nog gezien... beetje warrig verhaal maar ik vond het wel fijn dat ze leken te benadrukken dat ze de vrijheden van de Nederlanders in acht willen houden... Hoewel ze wel iets zeiden over besmetting in de thuissituatie en of daar dan meer maatregelen voor bedacht konden worden... ik was wel heel benieuwd welke kant ze daarmee precies op willen.. >;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:05

sureido schreef:
Hoe het er aan toe gaat bij de horeca is wel typisch Nederland gedoogdbeleid zoals het ook met drugs gaat. Je mag maar met 2 binnen 1.5 meter, maar overal waar ik kom en waar ik langs loop staan de tafels gewoon normaal en zitten mensen (2-3-4-5-6-10 personen) gewoon bij elkaar zonder afstand. Politie/gemeente doet er niks aan, lopen langs en lachen een keer en de enkele die wel tafels extra per gezelschap doet wordt overgeslagen want waarom zou je als je met z’n vieren bent daar gaan zitten als het bij de buurman aan een tafel kan. Ik vind het persoonlijk allemaal super gezellig maar heb niet het idee dat dit de bedoeling was van de regels. Maar goed, de kroegen kunnen hun omzet nu wel even pakken laten we maar zeggen.

Met Tilburg kermis zijn wat kroegen gesloten die binnen echt te druk waren, maar als ze echt gingen kijken waren alle kroegen dicht geweest omdat mensen wel gewoon aan een tafel zitten met z’n allen. En in Eindhoven precies zo en in mijn dorp thuis thuis ook en als ik snaps/insta geloof is het in veel plekken zo.

Ik weet niet hoe het er in de rest van Nederland aan toe gaat want daar kom ik niet en geen van mijn sociale contacten post zulke foto’s op sociale media, dus geen idee. Wat ik hier zelf zie is dat er inderdaad niet op gelet of naar gevraagd wordt met wie je aan een tafeltje gaat zitten. Wel blijf je 1,5 meten van andere tafeltjes weg, er zijn looproutes en volop handgel. Voor mij dus prettig want ik kan prima afstand houden van andere gasten. Grote groepen heb ik ook nog niet gezien.

Handhaving heb ik nog niet in actie gezien maar is in mijn geval dan ook niet nodig geweest.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:07

Ik moet altijd wel een beetje lachen om de besmettingen in de thuissituatie... dat betekent eigenlijk gewoon dat ze de echte oorzaak van de besmetting niet hebben kunnen achterhalen met het bron- en contactonderzoek. Ik snap werkelijk niet dat de regering de GGD zo enorm de hand boven het hoofd houdt, dat is echt een vreselijk slecht functionerende bureaucratische rotzooit met teveel macht die wat mij betreft liever gisteren dan vandaag opgedoekt wordt. Man, man, man...

Over supermarkten... ik liep gisteren naar de ingang toe van de supermarkt, nam een karretje van iemand over en ging het ontsmetten. Toerist ofzo... zegt die kerel: je hoeft niet te ontsmetten, ik heb het al gehad. Met zo'n stomme grijns op zijn kop. Dus ik heb teruggezegd: je weet toch dat je het over 3 maanden opnieuw kunt krijgen? En heb rustig het karretje en mijn handen ontsmet en ben de winkel ingelopen. Eikel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:38

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:53

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:55

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:56

Ik heb nu gewoon standaard een mondkapje in mijn tas zitten, neemt amper plek in. Heb ik hem in ieder geval altijd bij de hand.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:57

Maar zo moeilijk is dat denk niet, om dat te volgen... Buiten dat je als het goed is momenteel ook niet naar heel veel verschillende plaatsen gaat?