Jolliegirl schreef:Ik frankeer ook online, 6,75.
Maar ik reken 6,95.
20 cent voor verpakking en de moeite.
Nog nooit gezeik mee gehad.
Maar dit was 5 euro extra op de prijs, nog exclusief de verzendkosten.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Isapaardje schreef:sasja0705 schreef:Wat Marcella zegt, als die dat vaker flikt dan komt er toch gauw n serieuze bedrag bij elkaar.
Ik zou ultimatum stellen :
Tot bepaalde datum : of tracking code of boek binnen of geld terug anders aangifte wegens oplichting (en dat dan ook echt doen )
Ondertussen er achter gekomen (via oa shetlandforum) dat meerdere mensen hun spullen niet gekregen hebben, maar zou allemaal in de dezelfde zending gezeten hebben. Blijft raar verhaal.
Maar goed, ik heb dus eerder al bericht gehad van verkoper (hij reageert wel, maar in steekwoorden) dat hij geen track en trace heeft gekregen, dat boek nu ook echt zoek is en kans op terugvinden is nihil zegt hij. Daarna schreef hij ik zoek oplossing. Ik heb gezegd dat er voor mij maar 1 oplossing is en dat is geld terug. Tikkie gestuurd, met datum erbij (dat is morgen), maar nog niet betaald. Hij zegt dat hij het te druk heeft momenteel.
Ik denk als je kunt typen dat je het te druk hebt, kun je ook dat tikkie betalen. Maar goed, ik geef het tot na het weekend, dan ga ik hem schrijven dat ik mijn geld direct terug wil en dat ik anders aangifte ga doen (en dat ga ik dan ook echt doen inderdaad, samen met die andere persoon).
Maar je staat dan toch vrij machteloos eigenlijk omdat je verder niets weet van zo'n persoon.
DubbelFun schreef:Zo belachelijk vind ik het niet. Als ik iets groots/zwaars moet versturen reken ik ook mijn benzinekosten voor het wegbrengen mee. Niet iedereen woont om de hoek van een inleverpunt en benzine is duur genoeg en soms is tijd ook niet gratis.
@purny: vraag wel eerst de betaling voor ze het in de auto zetten
Pearlx schreef:Hier nu iets raars.. ik zie iets staan op marktplaats voor 20 euro. Ik stuur een berichtje dat ik het wel wil voor de vraagprijs. Verkoper gaat akkoord en vraagt wanneer ik het op wil komen halen. Ik vraag of het ook verzonden kan worden. De verkoper zegt dat dit kan, maar dat hij laatst ook iets verstuurd heeft en dat kostte 7,95. Dit item is nog zwaarder, dus dat zal nog wel duurder zijn. (Object is hooguit 200 gram..) Ik stuur hem een screenshot van de PostNL website dat pakjes tot 10 kilo voor 6,75 kunnen worden verzonden.
Zegt hij daarna ineens dat het bij zijn postkantoor dan waarschijnlijk duurder is en dat hij wel akkoord wil gaan voor 25 euro exclusief verzenden.
Item is ineens 5 euro duurder geworden omdat?
sasja0705 schreef:Als goed is, zie je in jouw Tikie of bankafschrift naar welk rekeningnummer en naam het bedrag gegaan is.
Dus dat bij aangifte voegen en verder : ronde googelen plus fb doorspitten.
Misschien dat je wat vind
DubbelFun schreef:@iirrssjjee: Dat gebeurt idd niet veel, meestal moet ik er speciaal voor op pad. Als het mooi weer is en een klein pakje pak ik de fiets (12 km) en anders de auto. Dus reken maar uit wat wegbrengen mij kost.
Century schreef:Grappig, je ziet hier reacties van mensen die het vervelend vinden snel achter elkaar berichten te krijgen van de koper omdat het de koper te lang duurt, maar als men koper is wil men wel snel reactie.
Ik reageer ook niet altijd binnen 24 uur, zeker niet als het er net pas opstaat, dan wacht ik vaak even wat reacties af. Waarom moet alles zo snel tegenwoordig?
Amber_anne schreef:Ik had laatst geboden op een artikel wat er kort op stond. Word ik een aantal dagen later overboden en kreeg ik een reactie van de verkoper dat ze al een hoger bod binnen had dus mijn bod werd hem niet, wenste me nog succes met het vinden van iets anders.
Ik vind dat een rare manier van handelen. Vind je het bod te laag zeg dat dan of doe me een tegenbod, wil je nog wachten dan kun je dat ook prima zeggen. Misschien had ik de andere koper wel willen overbieden maar na die aparte interactie haak ik af