Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 07:44

Jolliegirl schreef:
Ik frankeer ook online, 6,75.
Maar ik reken 6,95.

20 cent voor verpakking en de moeite.

Nog nooit gezeik mee gehad.

Maar dit was 5 euro extra op de prijs, nog exclusief de verzendkosten.

Jolliegirl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 08:06

Ja dat is belachelijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 09:06

Zo belachelijk vind ik het niet. Als ik iets groots/zwaars moet versturen reken ik ook mijn benzinekosten voor het wegbrengen mee. Niet iedereen woont om de hoek van een inleverpunt en benzine is duur genoeg en soms is tijd ook niet gratis.

@purny: vraag wel eerst de betaling voor ze het in de auto zetten ;)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 09:22

Isapaardje schreef:
sasja0705 schreef:
Wat Marcella zegt, als die dat vaker flikt dan komt er toch gauw n serieuze bedrag bij elkaar.

Ik zou ultimatum stellen :
Tot bepaalde datum : of tracking code of boek binnen of geld terug anders aangifte wegens oplichting (en dat dan ook echt doen )

Ondertussen er achter gekomen (via oa shetlandforum) dat meerdere mensen hun spullen niet gekregen hebben, maar zou allemaal in de dezelfde zending gezeten hebben. Blijft raar verhaal.

Maar goed, ik heb dus eerder al bericht gehad van verkoper (hij reageert wel, maar in steekwoorden) dat hij geen track en trace heeft gekregen, dat boek nu ook echt zoek is en kans op terugvinden is nihil zegt hij. Daarna schreef hij ik zoek oplossing. Ik heb gezegd dat er voor mij maar 1 oplossing is en dat is geld terug. Tikkie gestuurd, met datum erbij (dat is morgen), maar nog niet betaald. Hij zegt dat hij het te druk heeft momenteel.
Ik denk als je kunt typen dat je het te druk hebt, kun je ook dat tikkie betalen. Maar goed, ik geef het tot na het weekend, dan ga ik hem schrijven dat ik mijn geld direct terug wil en dat ik anders aangifte ga doen (en dat ga ik dan ook echt doen inderdaad, samen met die andere persoon).

Maar je staat dan toch vrij machteloos eigenlijk omdat je verder niets weet van zo'n persoon.

Als goed is, zie je in jouw Tikie of bankafschrift naar welk rekeningnummer en naam het bedrag gegaan is.
Dus dat bij aangifte voegen en verder : ronde googelen plus fb doorspitten.
Misschien dat je wat vind

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 09:46

DubbelFun schreef:
Zo belachelijk vind ik het niet. Als ik iets groots/zwaars moet versturen reken ik ook mijn benzinekosten voor het wegbrengen mee. Niet iedereen woont om de hoek van een inleverpunt en benzine is duur genoeg en soms is tijd ook niet gratis.

@purny: vraag wel eerst de betaling voor ze het in de auto zetten ;)

Het gaat hier om een object van 200gram. Dat lijkt me toch niet 5 euro waard.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 10:45

Maar benzinekosten worden niet lager als het pakje lichter is...

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 10:47

Pearlx schreef:
Hier nu iets raars.. ik zie iets staan op marktplaats voor 20 euro. Ik stuur een berichtje dat ik het wel wil voor de vraagprijs. Verkoper gaat akkoord en vraagt wanneer ik het op wil komen halen. Ik vraag of het ook verzonden kan worden. De verkoper zegt dat dit kan, maar dat hij laatst ook iets verstuurd heeft en dat kostte 7,95. Dit item is nog zwaarder, dus dat zal nog wel duurder zijn. (Object is hooguit 200 gram..) Ik stuur hem een screenshot van de PostNL website dat pakjes tot 10 kilo voor 6,75 kunnen worden verzonden.

Zegt hij daarna ineens dat het bij zijn postkantoor dan waarschijnlijk duurder is en dat hij wel akkoord wil gaan voor 25 euro exclusief verzenden.

Item is ineens 5 euro duurder geworden omdat? :?

Dat is echt een goede, haha
Of gewoon een tipfout en had het incl moeten zijn?

Maar klopt wel dat je bij Postkantoor zelf nu wel 7 nogwat
betaald (was 7,25 maar is ook weer duurder geworden)

Daarom vraag ( en bied ik dat ook aan) ik altijd om via mp te incl te versturen.
Dan heb je alles in de berichten, label,kun je volgen, heb je het adres van de verzender en kost minder.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:21

DubbelFun schreef:
Maar benzinekosten worden niet lager als het pakje lichter is...

Jij komt nooit in de buurt van een pakketpunt? Ik combineer het altijd met boodschappen bv...

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:30

sasja0705 schreef:
Als goed is, zie je in jouw Tikie of bankafschrift naar welk rekeningnummer en naam het bedrag gegaan is.
Dus dat bij aangifte voegen en verder : ronde googelen plus fb doorspitten.
Misschien dat je wat vind

Tikkie is een algemeen bankrekening nummer in Utrecht, dus daar kwam ik niet verder mee.
Maar ondertussen is de andere gedupeerde grotere speurder en samen krijgen we hopelijk wat schot in de zaak :D

Vraag die ik zag over verzenden.
Ik regel dat niet online, dus betaal ook inderdaad altijd meer bij het postkantoor en dat bereken ik ook door aan de koper. In het begin deed ik er ook 50 cent bovenop voor de moeite en inpakmateriaal en zo, maar merkte dat er dan toch wel eens mensen afhaken, dus daarmee gestopt.

Ophalen doe ik aan de voordeur, ik laat zelden mensen binnen (handel vanuit de hal zeg maar).
En ik laat de ander een tijd bepalen.
Zal nooit zeggen dat ik op die en die tijdstippen niet thuis ben, want dat vind ik wat 'inbraakgevoelig'. Wie zegt dat de koper komt opdagen op het afgesproken tijdstip en niet ander mannetje stuurt op de tijd dat ik aangaf niet thuis te zullen zijn (ik vertrouw soms niemand hoor).

Maar heb ook wel eens gehad dat er een stel heren op een motor kwamen uit het noorden van het land met bloedheet weer die hier wat op kwamen halen wat groter was dan ze dachten en ze toen even niet wisten hoe dat mee terug moest op de motor :)
Ze toen eerst wat te drinken aangeboden in huis en heerlijk zitten kletsen.
Eentje, de oudere man, kwam van een boerderij en hadden vroeger ook een shetlander gehad, dus dat kletst dan al gelijk aan he :D
Laatst bijgewerkt door Isapaardje op 16-09-22 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:32

@iirrssjjee: Dat gebeurt idd niet veel, meestal moet ik er speciaal voor op pad. Als het mooi weer is en een klein pakje pak ik de fiets (12 km) en anders de auto. Dus reken maar uit wat wegbrengen mij kost.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:23

DubbelFun schreef:
@iirrssjjee: Dat gebeurt idd niet veel, meestal moet ik er speciaal voor op pad. Als het mooi weer is en een klein pakje pak ik de fiets (12 km) en anders de auto. Dus reken maar uit wat wegbrengen mij kost.

Hier idem dito.
Als ik het combineer met boodschappen kan het 5 dagen of zo duren.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 22:03

Ik ben m’n interieur aan het veranderen en nu was ik op zoek naar een specifiek kastje.. niet te vinden!
Dus wou hem haast nieuw bestellen maar zag toen 12 weken levertijd en nog maar eens op mp gezocht met hele andere termen en precies gevonden wat ik zocht :)
Ben zo blij als een kind, dat is toch wel de reden dat ik op marktplaats koop omdat ik iets gelijk wil hebben en geen 12 weken wil wachten.

Nu gaat m’n vriend morgen eerst een bankje voor me ophalen en smiddags m’n kastje (2uur enkele reis :+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 23:38

Na een volle week geduld...
Één gegadigde voor de tegels!!!

Hopelijk pakt deze door. Die grit raak ik wel weer kwijt. (Kliko ofzo)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 01:52

Ik heb veel interesse in een artikel op Marktplaats en heb gisteravond een bericht gestuurd naar de verkoper. Ik heb nog steeds geen bericht terug gekregen..

Nu heb ik de neiging om een bericht met drie vraagtekens te sturen. :+ Maar dat doe ik natuurlijk niet. Ben ik veeleisend als ik eerlijk gezegd wel verwacht om binnen 24 uur een antwoord terug te krijgen? Ik bedoel; wil je verkopen of niet?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 05:00

Oh zo herkenbaar
Mensen reageren pas na twee dagen op mailtjes, nou dan heb ik echt wel al wat anders gevonden…. Vaak dan :+
Vind het zo ergerlijk

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 14:27

Ik had er laatst een die na een week reageerde dat mijn bod akkoord was.

Helaas, dan ben ik er al lang en breed niet meer in geïnteresseerd :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 14:50

Ik heb wel eens dat ik geen meldingen van berichten krijg en dan duurt het ook aardig lang voor ik reageer. Zonde als dat dan genoeg reden is om niet meer geïnteresseerd te zijn (tenzij je al voorzien bent uiteraard).

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 15:05

Grappig, je ziet hier reacties van mensen die het vervelend vinden snel achter elkaar berichten te krijgen van de koper omdat het de koper te lang duurt, maar als men koper is wil men wel snel reactie.
Ik reageer ook niet altijd binnen 24 uur, zeker niet als het er net pas opstaat, dan wacht ik vaak even wat reacties af. Waarom moet alles zo snel tegenwoordig?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:24

Century schreef:
Grappig, je ziet hier reacties van mensen die het vervelend vinden snel achter elkaar berichten te krijgen van de koper omdat het de koper te lang duurt, maar als men koper is wil men wel snel reactie.
Ik reageer ook niet altijd binnen 24 uur, zeker niet als het er net pas opstaat, dan wacht ik vaak even wat reacties af. Waarom moet alles zo snel tegenwoordig?

Reageer je dan ook niet , van goh bedankt voor je berichtje maar wil het even afwachten?
Persoonlijk zou ik dat al minder ergerlijk vinden want dan heb je ook de keuze om daar in mee te gaan of niet.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:28

Hangt een beetje van de situatie af. Als het gewoon een bod is, dan wacht ik vaak even af. Als het vragen zijn over het product of iemand wil de vraagprijs betalen en het gelijk regelen, dan reageer ik wel vaak dezelfde dag nog.
Ik laat mensen niet eindeloos wachten, dan stuur ik wel een berichtje dat ik nog even wacht op meer biedingen, maar dat zal niet altijd dezelfde dag zijn.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:47

Ik had laatst geboden op een artikel wat er kort op stond. Word ik een aantal dagen later overboden en kreeg ik een reactie van de verkoper dat ze al een hoger bod binnen had dus mijn bod werd hem niet, wenste me nog succes met het vinden van iets anders.

Ik vind dat een rare manier van handelen. Vind je het bod te laag zeg dat dan of doe me een tegenbod, wil je nog wachten dan kun je dat ook prima zeggen. Misschien had ik de andere koper wel willen overbieden maar na die aparte interactie haak ik af

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:01

Kan ook verkoop truc zijn. Hoorde laatst iemand die had 2 accounts om te kunnen over bieden.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:18

Amber_anne schreef:
Ik had laatst geboden op een artikel wat er kort op stond. Word ik een aantal dagen later overboden en kreeg ik een reactie van de verkoper dat ze al een hoger bod binnen had dus mijn bod werd hem niet, wenste me nog succes met het vinden van iets anders.

Ik vind dat een rare manier van handelen. Vind je het bod te laag zeg dat dan of doe me een tegenbod, wil je nog wachten dan kun je dat ook prima zeggen. Misschien had ik de andere koper wel willen overbieden maar na die aparte interactie haak ik af

Dat snap ik ook wel weer :j voor beide vind ik wat te zeggen. Maar goed dat je het deelt, ik zal het meenemen als ik weer eens iets op Marktplaats gooi.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:18

Marcella schreef:
Kan ook verkoop truc zijn. Hoorde laatst iemand die had 2 accounts om te kunnen over bieden.

Dat kan 2 kanten op uitpakken; óf de eerdere bieder gaat iets hoger bieden óf anderen vinden het dan te duur worden en bieden sowieso niet meer.
Ik vind het iig not-done.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:50

Ik vind het ook niet bepaald netjes.