Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 21:17

Avalanche schreef:
Mensen nemen altijd aan dat hun paard mishandeld is. Meestal is het gewoon een reactie op hunzelf.

Maar dat is toch ook logisch als iedereen denkt dat hij/zij alleen het goed doet......

Ik heb die twee taarten vandaag nog zwaar mishandeld....

Ik wilde even werken in de longeerbak, nou dat ging twee rondjes goed... toen wapperde er plastic.... ze hebben 20 rondjes gegaloppeerd.....

Toen dacht ik: ok, gaan we op de andere kant uitstappen, misschien een drafje... dat ging drie rondjes goed.... er wapperde plastic... 20 rondjes galop op de andere hand....

en dan mij boos aankijken dat ze moe zijn -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:11

Avalanche schreef:
Mensen nemen altijd aan dat hun paard mishandeld is. Meestal is het gewoon een reactie op hunzelf.

Ook zo bij honden.

Mensen gaan er altijd van uit dat hun hond mishandeld is, maar een herplaatsing is sowieso al heftig voor zo’n beest, kunnen ze ookal echt (lange termijn) van ontregelen.

Onze ene hond strugglet al echt met een verhuizing, dus laat staan als je er ook nog een ander baasje bij kado krijgt.

Fly_high

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:41

Dat werkt sowieso beide kanten op, je hebt honden/paarden waarvan het hele verleden bekend is en die 0 trauma hebben ervaren maar wel lastig blijven, en dieren met heel heftige geschiedenis die er zo overheen zijn. Je horsemanship (dogmanship? :P ) is een ding, maar ik vind dat men sowieso iets minder makkelijk zou moeten oordelen.

Mijn Poolse ex-zwerfhondje was ooit met hagel beschoten en zat daar echt vol mee, ook meermaals door andere honden aangevallen en zo een oor verloren, jarenlang in een asiel gezeten, nou allemaal drama en trauma ;) maar was nog steeds het makkelijkste dier wat je kon hebben. Daarvoor een rashond van een goede fokker gehad en die was 100x heftiger om mee te werken ondanks zijn traumavrije bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:30

Fly_high schreef:
Dat werkt sowieso beide kanten op, je hebt honden/paarden waarvan het hele verleden bekend is en die 0 trauma hebben ervaren maar wel lastig blijven, en dieren met heel heftige geschiedenis die er zo overheen zijn. Je horsemanship (dogmanship? :P ) is een ding, maar ik vind dat men sowieso iets minder makkelijk zou moeten oordelen.

Mijn Poolse ex-zwerfhondje was ooit met hagel beschoten en zat daar echt vol mee, ook meermaals door andere honden aangevallen en zo een oor verloren, jarenlang in een asiel gezeten, nou allemaal drama en trauma ;) maar was nog steeds het makkelijkste dier wat je kon hebben. Daarvoor een rashond van een goede fokker gehad en die was 100x heftiger om mee te werken ondanks zijn traumavrije bestaan.
Of paarden/honden die helemaal niet lastig zijn, maar bepaalde dingen gewoonweg niet kennen. De mijne hoef je bijvoorbeeld echt niet vast te houden als je opstijgt om stil te laten staan, want dan komt ze in verzet, gaat ze met haar hoofd schudden en als je vast zou blijven houden, zou ze waarschijnlijk overeind gaan. Dat heeft niets te maken met trauma, maar alles met het feit dat ze dat als renpaard niet gewend is geweest - daar is lopend op- en afstijgen heel normaal -, en van mij hoeft het ook niet. Ze moet een seconde stilstaan zodat ik kan mikken waar ik m'n derrière neerplant, maar zodra m'n been eroverheen is, mag ze van mij gewoon wegstappen van het blok.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:47

Dan is dat toch ook prima imo. Af en toe denk ik ook wel: joh, laat dat dier toch. Zeker met herplaatser honden. Geef ze gewoon een paar weken lekker de tijd. Niks geks met ze gaan doen, hij kent je helemaal niet. Niet zo raar toch dat ze dan nog geen vertrouwen hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 16:00

Avalanche schreef:
Dan is dat toch ook prima imo. Af en toe denk ik ook wel: joh, laat dat dier toch. Zeker met herplaatser honden. Geef ze gewoon een paar weken lekker de tijd. Niks geks met ze gaan doen, hij kent je helemaal niet. Niet zo raar toch dat ze dan nog geen vertrouwen hebben?
Ja, maar zou ik haar verkopen aan iemand die wel direct van haar verwacht dat ze stokstijf stil blijft staan bij het opstijgen en haar daarom zou laten vasthouden, waardoor ze wel protesteert, dan wil ik ze de kost niet geven die beweren dat ze getraumatiseerd is, in plaats denken dat het verzet is tegen iets wat ze simpelweg niet kent. En zo zie je wel meer situaties waarin het paard slechts aangeeft iets spannend te vinden omdat het vreemd is voor ze, waarna dat direct wordt toegeschreven aan 'trauma' of 'mishandeling.'

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 16:03

Ja eens hoor. Ik kom zoveel paarden tegen die helemaal niet mishandeld zijn maar gewoon niet snappen wat er bedoeld wordt. Een dan komen mensen met een jank verhaal.
Monster is ook niet mishandeld. Hij is gewoon zo.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

als ik met een zweep zwaai bij haar hoofd schrikt ze... mishandeld :j

ja zou ik ook doen als een vreemde dat bij mij doet en heb je nog een stomp tegen je muil ook...

Avalanche

Ja toch? Is een heel normale reactie op een idiote actie.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 17:09

Vandaar toch die uitspraak dat een goede basisopvoeding het beste geschenk is dat je een paard kan geven.

Edit: Gevonden! :) Quote van Tom Roberts: “If you are fond of a horse and wish to do him a real favour, train him well. Teach him good manners, good habits, both in the stable and under saddle. You need never worry about the future of such a horse if for any reason you have to part with him. You assure him of friends wherever he goes. Perhaps the greatest kindness you can do any horse is to educate him well.”

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 19:21

Ik hoor het voornamelijk heel veel bij mensen die geen ervaring hebben met jonge paarden en dan een 2,5 jarige uit de opfok kopen. Dier kan vaak nog niet aan een touw lopen, maar he.......mishandeld en trauma.

Ik heb ze het liefst zo uit de opfok, binnen een week kennen ze het abctje en zijn het de meest fijne paarden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 19:59

Mkango schreef:
Avalanche schreef:
Ja, maar zou ik haar verkopen aan iemand die wel direct van haar verwacht dat ze stokstijf stil blijft staan bij het opstijgen en haar daarom zou laten vasthouden, waardoor ze wel protesteert, dan wil ik ze de kost niet geven die beweren dat ze getraumatiseerd is, in plaats denken dat het verzet is tegen iets wat ze simpelweg niet kent. En zo zie je wel meer situaties waarin het paard slechts aangeeft iets spannend te vinden omdat het vreemd is voor ze, waarna dat direct wordt toegeschreven aan 'trauma' of 'mishandeling.'

Dan is dat een sukkel van een koper.

Maar ja, je moet je ook niet druk maken om wat een paard wel of niet kent, anders heb je weer geen reden om een topic op Bokt te maken over je "mishandelde" paard.....

}:)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:18

Ik ben er dus pas achter gekomen dat mijn paard waarschijnlijk ook moeite heeft met opstappen, omdat ik de teugels op maat pak "zoals het hoort". Heb het nog niet uitgeprobeerd, maar ik denk dat als ik gewoon de teugels lang laat, er niets aan de hand is.

Sowieso dat stukje doen zoals het hoort mogen we wat mij betreft vanaf. Zolang je niets of niemand kwaad doet zou het geen probleem moeten zijn. Laats ook op sm onder een post van iemand gezeik omdat diens honden op hun springen. Ja? Lekker laten toch, jij hebt geen interactie met die beesten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:47

Ik vraag me nu af mensen door mijn zwarte humor denken dat ik mijn paard mishandel :')
Standaard antwoord als iemand vraagt hoe het gaat met m’n paard: “beetje grote muil heeft ze maar niets wat niet kan worden opgelost met paar klappen en schoppen.”

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:56

Raineri schreef:
Ik vraag me nu af mensen door mijn zwarte humor denken dat ik mijn paard mishandel :')
Standaard antwoord als iemand vraagt hoe het gaat met m’n paard: “beetje grote muil heeft ze maar niets wat niet kan worden opgelost met paar klappen en schoppen.”

Oh the drama :')

Ik denk het wel _O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:02

Raineri schreef:

Dat werkt prima met elk ander levend wezen in je omgeving overigens….als je het leukst vindt om mensen te schokken _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:29

Raineri schreef:

Ik heb voldoende aan maat 45 staal....

}:) }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:31

Raineri schreef:
:') :') Hier is "niet zeuren, trauma's heb je maar in je eigen tijd" als mevrouw loopt te miepen een veelgehoorde uitspraak. O:)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 11:14

Mkango schreef:
Raineri schreef:
:') :') Hier is "niet zeuren, trauma's heb je maar in je eigen tijd" als mevrouw loopt te miepen een veelgehoorde uitspraak. O:)

Deze wil ik op collega’s uitproberen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 11:19

Kaplaars schreef:
Mkango schreef:

Deze wil ik op collega’s uitproberen.

Dan hoop ik dat je andere collega's hebt dan ik.
Als ik dat op collega's los zou laten is de kans groot dat ze mij met een stukje kabel te lijf gaan.....

}:)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 13:19

Lughnassadh schreef:
Cowboy55 schreef:
Ik vind de boeken van Enormie Enorm er ook niet op vooruit gegaan sinds de naamsverandering.

Proest, daar ging mijn thee…..

Hier ook HILARISCH _O- _O- _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 17:24

Captain schreef:
Ik ben romig. Punt. :Y)
Hmmm, punt taart!

Gezien ik uit Den Haag kom en ook dik ben kan ik mijzelf omschrijven als een Haags hopje

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:14

Cowboy55 schreef:
Ik vind de boeken van Enormie Enorm er ook niet op vooruit gegaan sinds de naamsverandering.

Ik heb deze nu pas, nav wat ik net in een ander topic las :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:17

Cer schreef:
Cowboy55 schreef:

Ik heb deze nu pas, nav wat ik net in een ander topic las :')

Verhelder me. Ik breek er al twee dagen mijn hoofd over :') .

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:26

Cowboy55 schreef:

Mijn schoonzusje heeft gister echt onwijs in een deuk gelegen om Enormie Enorm :D :D