[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beert
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 21:20

Maar met een toer zie je niet hoe die mensen leven. Net als je bij een bezoek aan de dierentuin niet echt een heel goed beeld krijgt van het leven van een olifant of leeuw.

Hier ook een artikel over toerisme en dat de mensen vaak uitgebuit worden: https://www.roughguides.com/article/the ... l-tourism/

Een citaat uit het artikel. Daarin staat dat het helaas vaak negatief is:
Citaat:
As well as concrete threats to their livelihood and even lives – there have been reports of Jarawa people being attacked and abused, as well as outbreaks of disease brought by outsiders – visitors sometimes treat the Jarawa like animals rather than humans. Tourists are promised a look at the Jarawa, and some especially unscrupulous tour guides and even policemen have taken bribes for ordering Jarawa to dance for tourists. Unfortunately, this is far from an isolated case.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 21:34

Varekaj schreef:
Er was toch een tijd terug ook een kind wat is doodgevroren op een terras? Omdat hij daar als straf in zijn pyjama moest staan? Toen kwam ook een hoop mishandeling aan het licht.


Volgens mij was dat in Rusland toch? Deed mij altijd denken aan het verhaal van mijn oom. Die was opgegroeid in een klooster bij de nonnen. Een keer werd hij als straf nat gespoten en op de buitenplaats opgesloten in de winter... Dan te bedenken dat zo'n straf pas een jaar of 60 geleden was, na de oorlog...

Dat eiland heb ik ook altijd wel intrigerend gevonden! Het is misschien primitief maar is dat eigenlijk wel zo slecht? Daar zijn al die geloofs en handels missies nooit gekomen, best bijzonder!

c_alsemgeest

Berichten: 20759
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 23:19


Ufurio4e

Berichten: 1396
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 08:20

Zo'n eiland is misschien primitief en mooi hoe ze leven in de natuur. Maar je weet natuurlijk niet hoe het zit met hun normen en waarden wat betreft gelijkheid tussen man vrouw en kind. Geen idee of daar barbaarse dingen gebeuren.....

VuurVleugels
Berichten: 1792
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 08:54

Ufurio4e schreef:
Zo'n eiland is misschien primitief en mooi hoe ze leven in de natuur. Maar je weet natuurlijk niet hoe het zit met hun normen en waarden wat betreft gelijkheid tussen man vrouw en kind. Geen idee of daar barbaarse dingen gebeuren.....


Het zal je verbazen, grote kans dat het een matriarchale samenleving is. Vóór het Christendom was namelijk bijna iedere samenleving dat, en vandaag de dag hebben zelfs meerdere Islamitische aftakkingen een matriarchale structuur. Oude samenlevingen waren ook veel opener naar andere genders bijvoorbeeld, kijk naar de inheemse Hawaiiaanse, Maori of Pacifische culturen, waar een derde gender heel normaal en zelfs bewonderd was: "As well as Samoan fa’afāfine and fa’atama, Pacific gender-diverse identities include fakaleiti in Tonga, māhū in Hawaii, māhū or rae rae in Tahiti, akava'ine or laelae in Cook Islands, vaka sa lewa lewa in Fiji and fiafifine in Niue." Bron: https://teara.govt.nz/en/gender-diversity/page-4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:30

Ik ben vorige maand in Nepal geweest. Ik gun die mensen van harte onze welvaart, maar tegelijk zou ik keihard willen gillen dat ze zich daardoor niet moeten laten vangen. De vervuiling, de stress, de prachtige natuur die daarvoor zal moeten wijken, het massatoerisme wat onredelijke eisen gaat stellen, de prachtige oude gewoontes die daar nog leven en in gebruik zijn. Diep vanbinnen vind ik het doodzonde dat die dingen ooit zullen verdwijnen want welvaart eist die tol.

Zo vertelde onze gids tijdens de jeepsafari dat rijke toeristen, zelfs inlandse, steeds vaker van hun oren maken als ze een dier tijdens een toer niet tegenkomen. Hallo, je zit niet in een zoo of parkje van 5ha waar alles op elkaar gepropt zit?
En tijdens de trekking willen ze steeds vaker back to basics maar verwachten in de lodges voor een peulenschil gratis onbeperkt wifi, douches met onbeperkt (warm) water, luxe bedden en een menu à la carte waarvan je omver valt. Ga dan in godsnaam niet trekken in de Himalaya.

Merlen

Berichten: 1620
Geregistreerd: 24-03-13

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 22:26


MieLo

Berichten: 2507
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 11:11

Merlen schreef:
Vreselijk angstaanjagend.
De tornado in Kentucky.

https://mobile.twitter.com/mitchell_kni ... q_tbiLeyYU


Ik heb ooit eens een windhoos op afstand gezien en dat was al eng := :')

Hoe doen die mensen dat met hun paarden vraag ik mij af? Als men bijvoorbeeld niet in staat is om te vluchten.
Sommige huizen hebben ook speciale tornadekelders onder hun huis, ik zou deze zo aanpassen dat mijn paard er ook in kan :o

julius_juut

Berichten: 3114
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 11:52

MieLo schreef:
Merlen schreef:
Vreselijk angstaanjagend.
De tornado in Kentucky.

https://mobile.twitter.com/mitchell_kni ... q_tbiLeyYU


Ik heb ooit eens een windhoos op afstand gezien en dat was al eng := :')

Hoe doen die mensen dat met hun paarden vraag ik mij af? Als men bijvoorbeeld niet in staat is om te vluchten.
Sommige huizen hebben ook speciale tornadekelders onder hun huis, ik zou deze zo aanpassen dat mijn paard er ook in kan :o


Ik denk dat je er van uit kan gaan dat al het vee er net zo bij ligt als de huizen. Deze tornados zagen mensen niet/te laat aankomen, dan kan je je dieren niet meer weghalen.

Wat betreft de schuilkelders: Same. :+ Hier ook wel eens gedacht 'Joh, als het water komt is de trap naar de hooizolder gelukkig goed begaanbaar voor paarden/koeien/geiten/schapen. :P Lijkt me verschrikkelijk als je zelf wel kan vluchten maar je dieren achter moet laten.

Christiene
Berichten: 7744
Geregistreerd: 18-11-04

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:45

Enige wat ze kunnen is de beesten losgooien.. vlak voor een tornado e hopen dat ze niet geraakt worden door puin. Of je moet een tornado bestendige stal hebben

DuoPenotti

Berichten: 30330
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:01

Ik heb ook een filmpje gezien dat ze nu, achteraf, enkele paarden redden in een in elkaar gestorte stal.
Die hadden dus ook helaas vooraf geen andere plek.
Ik ben bang dat dit met veel paarden en vee zo is.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 19:36

Ik luister naar de podcast moordcast over de Isdal woman. Een vrouw die nooit geïdentificeerd is. Ze werd in Noorwegen half verbrand gevonden met haar schoenen uit en nog wat andere spullen om zich heen. Ze kwam zelf niet uit Noorwegen, had in haar koffer allerlei pruiken en brillen en kleren waar elk labeltje uit geknipt was. Ze ging van hotel naar hotel en checkte in onder verschillende valse namen. Er gaan theorieën dat ze een spion zou zijn. Echt een mysterieus verhaal

xrobbiee

Berichten: 301
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:37

DuoPenotti schreef:
Ik heb ook een filmpje gezien dat ze nu, achteraf, enkele paarden redden in een in elkaar gestorte stal.
Die hadden dus ook helaas vooraf geen andere plek.
Ik ben bang dat dit met veel paarden en vee zo is.

Ik kom het wel eens op Facebook tegen, soms brengen ze de paarden verder weg, waar de tornado niet komt, gaan ze in een tornado proof stal als dat al kan of worden ze losgegooid met gegevens van een eigenaar in de manen geknoopt. Zo kan er contact opgenomen worden met de eigenaar als het paard weer ergens gevonden wordt.

Rivendell

Berichten: 6861
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:53

BrechtCarlos schreef:
Ik luister naar de podcast moordcast over de Isdal woman. Een vrouw die nooit geïdentificeerd is. Ze werd in Noorwegen half verbrand gevonden met haar schoenen uit en nog wat andere spullen om zich heen. Ze kwam zelf niet uit Noorwegen, had in haar koffer allerlei pruiken en brillen en kleren waar elk labeltje uit geknipt was. Ze ging van hotel naar hotel en checkte in onder verschillende valse namen. Er gaan theorieën dat ze een spion zou zijn. Echt een mysterieus verhaal


Ik heb een docu gezien daarvan

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 03:03

Welke docu is dat?

Rivendell

Berichten: 6861
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 05:39

Staan meerdere op YouTube. Zoeken op isdal woman

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:23

Eerder wetenschappelijk, maar bijzonder interessant.


Het gaat over 'strange matter'. Een materie die zo stabiel is dat het alle substanties waarmee het in contact komt omzet naar 'strange matter'. Wanneer een stranglet in contact zou komen met de aarde gaan we er dus allemaal aan. :')

c_alsemgeest

Berichten: 20759
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 18:45

DezeNaam schreef:
Eerder wetenschappelijk, maar bijzonder interessant.
[ Video ]

Het gaat over 'strange matter'. Een materie die zo stabiel is dat het alle substanties waarmee het in contact komt omzet naar 'strange matter'. Wanneer een stranglet in contact zou komen met de aarde gaan we er dus allemaal aan. :')


Vre-se-lijk :')

Van zulke materie (evenals anti-materie, zwarte gaten e.d. ) gaat mijn hoofd tollen omdat je het wil begrijpen, maar er altijd een component in zit die nog onbekend of of die je niet kan begrijpen. Vreselijk... kan er van wakker liggen :+

DuoPenotti

Berichten: 30330
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:05


Shenavallie
Berichten: 11724
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:16

Gelukkig wel en nooit meer vrijlaten.

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 23:52

c_alsemgeest schreef:
DezeNaam schreef:
Eerder wetenschappelijk, maar bijzonder interessant.
[ Video ]

Het gaat over 'strange matter'. Een materie die zo stabiel is dat het alle substanties waarmee het in contact komt omzet naar 'strange matter'. Wanneer een stranglet in contact zou komen met de aarde gaan we er dus allemaal aan. :')


Vre-se-lijk :')

Van zulke materie (evenals anti-materie, zwarte gaten e.d. ) gaat mijn hoofd tollen omdat je het wil begrijpen, maar er altijd een component in zit die nog onbekend of of die je niet kan begrijpen. Vreselijk... kan er van wakker liggen :+

Zelfde als het idee dat het heelal oneindig is. Hoe dan??!! 8)7

Juut

Berichten: 6909
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 03:00

Yup. Dat zijn onderwerpen die ik in mn hoofd in laatje 'het-leven-is-leuker-als-ik-er-níet-over-nadenk' heb zitten :+

Captain

Berichten: 21438
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 07:07

Toen ik nog gelovig was vond ik het nadenken over het 'eeuwige leven' ook altijd zo... moeilijk?
Hoe kun je nou eeuwig leven? En wie wil dat nou? :')

Suzanne F.

Berichten: 49549
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 08:02

Captain schreef:
Toen ik nog gelovig was vond ik het nadenken over het 'eeuwige leven' ook altijd zo... moeilijk?
Hoe kun je nou eeuwig leven? En wie wil dat nou? :')


Nou eeuwig leven heb ik minder moeite mee om over na te denken want dat kan niet. Elk leven is eindig. Van welk organisme dan ook.
Dat het heelal oneindig is heb ik ook moeite mee want in mijn hoofd heeft alles een einde. Waarschijnlijk hebben wij het einde nog nooit gevonden omdat het te ver weg is om te bereiken voor ons.
Die zwarte gaten vind ik inderdaad ook raar. Ze zeggen toch dat je kan (tijd)reizen door zwarte gaten? Heeft iemand daar een docu of zoiets van?

pony33
Berichten: 695
Geregistreerd: 26-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:29