Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:39

Anne_bento ik durf het bijna niet te zeggen maar ik zou me wel echt goed gaan afvragen of hij wel bij jou past. Jullie hebben iets sinds kerst? Of al langer? Herinner me iets van kerstavond. Maar dat is nog geen eens een maand en je hebt toch al wel wat dingen die niet lekker lopen. Eerst al met zijn vrienden die niet leuk waren en dat hij zo flirterig doet tegen iedereen wat jou niet lekker zit. En nu dan dit.. En dat je aangeeft niet op een roze wolk te zitten. Ik zou dat persoonlijk wel wat zorgelijk vinden binnen de eerste maand van de relatie. Niet dat ik nooit iets heb met mijn vriend maar in de eerste maand zeer zeker niet. Toen was ik heel verliefd en was hij perfect. :D

Negeer mijn bericht alsjeblieft als het echt heel goed voelt hoor! Maar zo komt het op mij als lezer vanachter een beeldscherm over.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:40

Had ik voorheen ook, sliep voor geen meter alleen.. toen ik vrijgezel werd ben ik daar wel aan gewend. Moet wel zeggen dat ik rustiger slaap met hem naast me, ik slaap om 1 of andere rede dan vaster.

Temeraire we hebben nog niks afgesproken nu erover, ik heb zijn sleutel dus in theorie kan ik bij hem slapen en kruipt hij erbij zodra hij thuis komt. Maar liever zit ik lekker in mijn eigen huisje, zie ik m'n katten ook nog eens, en slaap in mijn eigen bed. Hij heeft mijn sleutel niet dus dan moet hij alleen slapen. Ik zie het probleem niet zo voor 1 nacht. Daarnaast als ik ga slapen en weet dat hij nog thuis komt dan slaap ik toch niet of heel onrustig dus voor mijn nachtrust ook niet goed.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:41

Ja ik woon ook sinds kort alleen. En ik red me prima alleen, vind het ook wel is lekker maar lig toch liever samen

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:43

Jildau schreef:
Anne_bento ik durf het bijna niet te zeggen maar ik zou me wel echt goed gaan afvragen of hij wel bij jou past. Jullie hebben iets sinds kerst? Of al langer? Herinner me iets van kerstavond. Maar dat is nog geen eens een maand en je hebt toch al wel wat dingen die niet lekker lopen. Eerst al met zijn vrienden die niet leuk waren en dat hij zo flirterig doet tegen iedereen wat jou niet lekker zit. En nu dan dit.. En dat je aangeeft niet op een roze wolk te zitten. Ik zou dat persoonlijk wel wat zorgelijk vinden binnen de eerste maand van de relatie. Niet dat ik nooit iets heb met mijn vriend maar in de eerste maand zeer zeker niet. Toen was ik heel verliefd en was hij perfect. :D

Negeer mijn bericht alsjeblieft als het echt heel goed voelt hoor! Maar zo komt het op mij als lezer vanachter een beeldscherm over.

Ja ik begrijp je reactie helemaal!! Precies wat jij zegt baart me ook wat zorgen. Ik twijfel of het is dat ik eraan moet wennen omdat ik zolang alleen ben geweest en we gewoon even wat rustiger aan moeten doen of dat we niet bij elkaar passen. Er zijn ook genoeg leuke dingen aan hem, ik kan enorm met hem lachen en we hebben veel dezelfde interesses. Zoals gister zo'n dagje samen naar een evenement is hartstikke leuk, hij wil met mij mee naar obstacle runs straks vanaf het voorjaar, ik met hem mee naar de hardloop wedstrijdjes, samen wezen squashen vorige week, allemaal super leuk, dat miste ik met mijn ex erg! Maar zijn drukte en energie, en het "mans" lopen doen (weet niet goed hoe ik het moet uitdrukken maar hij kan zichzelf enorm leuk vinden, hou ik niet zo van..) past minder bij me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:46

anne_bento schreef:
Had ik voorheen ook, sliep voor geen meter alleen.. toen ik vrijgezel werd ben ik daar wel aan gewend. Moet wel zeggen dat ik rustiger slaap met hem naast me, ik slaap om 1 of andere rede dan vaster.

Temeraire we hebben nog niks afgesproken nu erover, ik heb zijn sleutel dus in theorie kan ik bij hem slapen en kruipt hij erbij zodra hij thuis komt. Maar liever zit ik lekker in mijn eigen huisje, zie ik m'n katten ook nog eens, en slaap in mijn eigen bed. Hij heeft mijn sleutel niet dus dan moet hij alleen slapen. Ik zie het probleem niet zo voor 1 nacht. Daarnaast als ik ga slapen en weet dat hij nog thuis komt dan slaap ik toch niet of heel onrustig dus voor mijn nachtrust ook niet goed.

Dan zou ik toch voet bij stuk houden dat je thuis blijft. Heerlijk even weer een avondje voor jezelf :j

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:48

:j zie ik ook wel zitten inderdaad!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:49

Ik zou ook thuis slapen Anne. Even op adem komen :)

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:04

Anne, je weet waarschijnlijk zelf wel waar je gevoel ligt dus gewoon doen wat je denkt dat goed is en dan zie je vanzelf wel hoe het zich uitpakt. Ik ben ook heel erg gesteld op mijn eigen tijd en ruimte, het weekend vond ik super leuk maar ik vond het heerlijk dat ik gisteravond weer alleen in mijn eigen bed lag. Nu slaap ik ook ontzettend onrustig naast iemand, ik weet niet hoe dat ineens komt. En verder snap ik van je burnout dat je nu wat vaker rust nodig hebt. Ik heb ook vorig jaar een burnout gehad en ken dat gevoel heel goed, dan wil ik mijzelf gewoon terug trekken en niemand aan mijn hoofd hebben zitten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:09

Zolang ben je toch ook nog niet alleen Anne? Of haal ik je door de war met iemand anders?

Samen slapen (met de juiste persoon :P ) kan heel fijn zijn, maar ik vind in m'n eentje slapen ook heerlijk. Ik heb dan geen BO gehad, maar er wel flink dicht tegenaan gezeten. Moet ook echt goed op mezelf en m'n rust passen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:11

Ianthe schreef:
Ik kan er helemaal niet tegen om veel samen te zijn met iemand, ik hou ervan om alleen te zijn in mijn eigen huis. Niet de hele tijd iemand om mij heen. Als ik zou samenwonen, dan met iemand die veel weg is voor werk hahah.

Zou het gewoon zeggen dat je ook af en toe wat tijd voor jezelf wil, logisch toch? Hoeft niet alles samen te doen. Ik kan ook heel slecht tegen iemand die heel druk is, had ook keer iemand die het liefst de hele dag naar harde muziek zat te luisteren. Daar kan ik heeeeel slecht tegen.

Hahaha jij lijkt op mij....hier hetzelfde.
Liefst zou ik latten, ben geen type voor samenwonen en ideaalplaatjes zoals de maatschappij het graag ziet.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:12

Latten klinkt aan de ene kant ideaal, maar aan de andere kant denk ik dat ik ooit toch eens graag terug ga samenwonen ... Alleen nu nog niet :')

Altijd blij als ik een keertje alleen kan slapen, mijn deken, oprollen en alle plaats die ik wil :')

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:17

Berdien schreef:
Zolang ben je toch ook nog niet alleen Anne? Of haal ik je door de war met iemand anders?

Samen slapen (met de juiste persoon :P ) kan heel fijn zijn, maar ik vind in m'n eentje slapen ook heerlijk. Ik heb dan geen BO gehad, maar er wel flink dicht tegenaan gezeten. Moet ook echt goed op mezelf en m'n rust passen.

Ik ben 10 maanden vrijgezel geweest, sinds begin maart vorig jaar tot einde 2017. Maar daarvoor 1,5 jaar samen geweest met iemand die er eigenlijk amper was (werkt als kok), dus 5 avonden voor mezelf en 3 weekenden in de maand voor mezelf. Al met al dus ruim 2 jaar gewend om veel alleen te zijn. Ik vind samen wonen wel heel fijn, heb met mijn exen ook samen gewoond, maar ik ben wel iemand die niet goed tegen veranderingen kan en echt tijd moet hebben te wennen aan veranderingen in mijn leven. Went allemaal wel weer hoor, maar duurt misschien wat langer als bij de gemiddelde persoon :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:18

Ah, 10 maanden vind ik niet echt lang :) Maar als je dat optelt bij een relatie met veel eigen tijd dan is dit wel even een flinke omslag ja :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:21

Ik zou ook gigantisch moeten wennen als er iemand veel bij me zou zijn.. Mijn ex was internationaal chauffeur, dus ook weinig thuis. Ben altijd erg gesteld op mijn eigen tijd en ruimte.. Toen ik bij ex nog was ging ik dan in het weekend ook wel eens lekker lang in bad of onder de zonnebank :+ Ook omdat hij zo adhd was..

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:23

Nee 10 maanden is niet zo lang haha.. alhoewel als je bedenkt dat ik daarvoor in totaal 9 jaar in een relatie heb gezeten (ene relatie liep zo'n beetje over in de ander) is 10 maanden best lang :+ maar ik bedoel inderdaad meer dat ik de 1,5 jaar ervoor ook al gewend was veel tijd alleen te hebben. Waar ik ook aan heb moeten wennen want met mijn ex daarvoor deed ik eigenlijk alles samen, het vele alleen zijn vond ik maar niks daarna, heb me erg alleen gevoeld toen. Heeft ook een paar maanden gekost totdat ik daaraan gewend was :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:27

Herken ik wel anne_bento. En ben blij te lezen dat er meer zijn die veel tijd voor zichzelf nodig zijn. Ik vraag me wel eens af of ik de enige ben die meerdere avonden in de week bankhang avonden plant en niks doet. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:37

Nee hoor, ik ook. Ik heb sowieso veel tijd voor mezelf nodig, maar ik heb een hele flexibele partner. We hebben nooit de behoefte gevoeld om elkaar heel erg te moeten entertainen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:02

Zeker aan het begin van de relatie hoef je niet constant op elkaars lip te zitten. Persoonlijk vind ik dat hij het ook moet kunnen respecteren als je een avond/nacht me-time nodig hebt, helemaal niks mis mee. Het is niet also je gelijk samen moet gaan wonen als je net een maand samen bent :+

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:07

Ik zou dan inderdaad even volhouden nu en inderdaad die nacht niet gaan zitten wachten tot hij midden in de nacht thuis komt, maar gewoon thuis blijven.
Het is helemaal niet gek om ook tijd voor jezelf te willen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:10

Ik lees momenteel vooral ff mee, want de tentamens staan weer voor de deur, dus weinig dateleed hier. :P
Wel een erg leuke match met een serieuze man, en we hebben het al over een date gehad, maar dan wel pas na mn examens.

Onlangs ook gesprek gehad met scharrel, en wat ik al langer voel, heeft hij nu ook gezegd, waardoor ik weet dat het aflopende zaak gaat zijn. Komt er kort gezegd op neer dat hij vind dat ik verder moet gaat en me niet door hem moet laten weerhouden om te daten, want dat ik met hem stil sta en niet echt stappen vooruit maak op liefdes/relatiegebied. Voor mij niet echt een probleem, want momenteel mijn keuze, maar ik merk wel dat hij door dit te zeggen een hoop in beweging heeft gebracht en ik me terugtrek van hem.

Hoop nieuwe gezichten zag ik voorbij komen! :wave:

Robijntjah, klinkt goed je huidige date! T klinkt alsof dit een blijvertje is!

Linda_Fleur: geniet van je scharrel-niet vriend. Antwoorden komen vanzelf, maar het gaat erom of het nu leuk is!

Anne, bewaak je grenzen en geef ze ook duidelijk aan hoor! Ik heb het idee dat je je nogal aan hem conformeert en ondanks dat je zelf eea voelt, niet daarnaar handelt. Als hij teleurgesteld is omdat jij een avondje alleen wilt zijn, dan is dat zijn probleem toch? Het kiezen voor jezelf binnen een relatie maakt jou als persoon ook alleen maar leuker voor hem, dan wanneer je je continu gaat aanpassen en straks jouw elastiekje weer knapt of je zo geïrriteerd raakt omdat er aan jouw grenzen voorbij wordt gegaan, dat de relatie knapt. Kun je niet afspreken dat je bijvoorbeeld in het weekend bij elkaar slaapt en doordeweeks wel 1/2 x afspreekt, maar dan niet samen slaapt?

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:11

Ik zou er ook helemaal kriebelig van worden hoor. Ik vind het juist een heerlijk gevoel om soms stiekem te willen dat hij er wel was :o Iemand echt te missen als die er niet is.
Wij proberen elkaar toch wel 3x in de week te zien, slapen weinig samen omdat het gewoon vaak niet handig is (ik werk tot laat, hij moet vroeg op, en omdat hij in de binnenstad woont mag mijn auto er maar tot bepaalde tijd staan, plus ik slaap gewoon super slecht bij hem)

Anne_Bento ik zou inderdaad ook even je ruimte pakken en daarin ontdekken wat JIJ nu echt wil.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:15

listiglistje schreef:
Ianthe schreef:
Ik kan er helemaal niet tegen om veel samen te zijn met iemand, ik hou ervan om alleen te zijn in mijn eigen huis. Niet de hele tijd iemand om mij heen. Als ik zou samenwonen, dan met iemand die veel weg is voor werk hahah.

Zou het gewoon zeggen dat je ook af en toe wat tijd voor jezelf wil, logisch toch? Hoeft niet alles samen te doen. Ik kan ook heel slecht tegen iemand die heel druk is, had ook keer iemand die het liefst de hele dag naar harde muziek zat te luisteren. Daar kan ik heeeeel slecht tegen.

Hahaha jij lijkt op mij....hier hetzelfde.
Liefst zou ik latten, ben geen type voor samenwonen en ideaalplaatjes zoals de maatschappij het graag ziet.

Ja ik ook, heerlijk. Ik heb echt totaal geen behoefte aan trouwen of kinderen en wil mijn eigen ruimte hebben en hoef niet iemand elke dag te zien. Vroeger zeiden ze altijd dat komt later nog wel hoor of je moet de juiste persoon nog onmoeten..... ik ben 31 en denk er nog steeds zo over :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:13

Bij mij was het wel een kwestie van de juiste. Ik heb nu ook echt een leven met hém ipv een leven en een vriend aan de zijlijn zoals voorheen.

Maar onze chemie is gewoon fijn, het is in balans. En als ik wel echt even genoeg heb van hem dan ga ik lekker een paar uur de deur uit.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:09

Ik ben ook graag op mezelf, zou het niet fijn vinden als mn date opeens iedere dag me zou willen zien. Mijn ex wilde dat al en ik werd er gek van :+ Heb ook niet veel vrienden, dus ben vaak alleen (en ook wel graag)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:32

Ik heb net mijn tinderdate van woensdag afgezegd....had er al geen zin en wordt hem toch niet :o