Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:59

Justme_Lisaa schreef:
Laatst op de marktplaats van Facebook een gratis tv neergezet. Krijg je weer creatieve antwoorden van zeg, maar onderstaande spande toch wel de kroon voor mij :')
[ [url=m/EIK970.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')

Dus.. of je gunt hem die tv, of je geeft hem een stoffertje om het stof van zn PS af te halen. :D

bridgetF

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 10:09

ik zit ook met een baal dingetje vanuit marktplaats.

Al tijden op zoek naar een leuke grote stevige pony, nu heb ik er een gezien, die qua maat en beschrijving wel eens de pony kan zijn die we zoeken. Afgelopen donderdag een bericht gestuurd, want er stond geen telefoonnummer bij. Wel direct gelezen, maar geen reactie. Ik dacht later ik stuur mijn telefoonnummer er achter aan, misschien kwam het niet uit om te reageren en is persoon het vergeten. Ook deze wordt gelezen, maar nog steeds geen reactie. Het is ook niet een penny berichtje dat ik heb gestuurd, maar een net bericht met wat aanvullende vragen en of we een afspraak kunnen maken.
De adverteerder heeft meerdere paarden te koop staan, ik vermoed een handelsstal, maar helaas via google kan ik ook niet achterhalen, wie of waar ik dan zou moeten zijn.
Ik vermoed ergens dat de pony misschien al verkocht of in onderhandeling is, meer dan 200 keer bekeken, maar waarom dan niet op gereserveerd zetten, zoals met 2 andere advertenties die persoon heeft.
:(

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:37

Ik had laatst een dekje gezien van equestrian Stockholm in de kleur waar we naar op zoek waren. De prijs was heel laag, maar het dekje nog nieuw. Ik toch een berichtje sturen, want wilde m wel erg graag :P .
Ze vroeg ophalen of verzenden en ik vroeg of ze met PostNL stuurde of niet en nog even over de prijzen van verzenden gepraat. Daarna wilde we het dekje toch graag ophalen i.p.v. verzenden want iemand kon hem voor me komen ophalen. Dus ik zeg, ik zou het dekje toch liever ophalen. Kon het alleen nog maar verzonden worden want ze was nooit thuis dus ik kon hem niet ophalen. Toch maar vriendelijk bedankt :+ .

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:05

Ik sta nu te wachten bij een afspraak ivm hooi halen.
Had afgesproken rond 11 uur.
We waren er 10 voor 11.
Zegt die vrouw net, ja mag mijn man eerst even ontbijten? Ehh ja ehh prima

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:46

Ka mijn vorige bericht niet wijzigen. Maar om 10 over 11 kwam de beste man om een hooibaal op de aanhanger te zetten.
Binnen 5 minuten gepiept.

Mijn zusje en ik zouden bijna in de auto stappen en weer wegrijden....
Toch wel een beetje raar dat het ontbijten eerst nodig was of ben ik daar nu heel raar?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:49

hagelslag schreef:
Ka mijn vorige bericht niet wijzigen. Maar om 10 over 11 kwam de beste man om een hooibaal op de aanhanger te zetten.
Binnen 5 minuten gepiept.

Mijn zusje en ik zouden bijna in de auto stappen en weer wegrijden....
Toch wel een beetje raar dat het ontbijten eerst nodig was of ben ik daar nu heel raar?

Neuh... ik vind jullie niet heel erg raar :')

Ik begrijp nu dat het om een grote baal gaat die met de trekker moet? Dan vind ik het helemaal raar...
Of het moet al een diabeet zijn... Maar die zijn doorgaans heel stipt met wat ze eten en wanneer en hoelaat en wat voor afspraken ze hebben. Althans, mijn type 1 collega wel :+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:55

Het ging inderdaad om 1 rondbaal die met de trekker op de aanhanger gezet moest.
De man leek ons niet zo het probleem.
Zijn vrouw was ehh ja erg ehh kakkerig en had de broek aan zeg maar.
Ik bedoel, had hij 5 minuten ons geholpen hadden ze daarna kunnen ontbijten wat ze wouden.
Sws de afspraak was rond 11 uur.
Dus voor mij is dat 10 minuten eerder of later.
Dus een tijdbestek van 20 minuten waar ze dan op zouden moeten wachten.
Raar om net voor 11 dan te beginnen met ontbijten maarja

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:02

Maar ze vroeg het jullie en jullie zeiden ja. Je had ook nee, liever niet kunnen zeggen...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:10

Anoeska27 schreef:
Maar ze vroeg het jullie en jullie zeiden ja. Je had ook nee, liever niet kunnen zeggen...

Zoals ik het lees kwam het niet echt over als vragen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:36

Het was inderdaad niet echt een vraag maar een wij ontbijten eerst maar ik doe alsof ik vraag vraag

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:26

hagelslag schreef:
Het ging inderdaad om 1 rondbaal die met de trekker op de aanhanger gezet moest.
De man leek ons niet zo het probleem.
Zijn vrouw was ehh ja erg ehh kakkerig en had de broek aan zeg maar.
Ik bedoel, had hij 5 minuten ons geholpen hadden ze daarna kunnen ontbijten wat ze wouden.
Sws de afspraak was rond 11 uur.
Dus voor mij is dat 10 minuten eerder of later.
Dus een tijdbestek van 20 minuten waar ze dan op zouden moeten wachten.
Raar om net voor 11 dan te beginnen met ontbijten maarja

Oh heerlijk _/-\o_

Ja vind ik echt zeer bijzonder... Als ik een afspraak heb dan zorg ik dat ik gekleed en opgemaakt ben en fatsoenlijk mensen kan ontvangen. Ontbijten vind ik dan niet heel belangrijk, tanden poetsen wel :Y)
Maar daar heeft ieder z'n eigen ding natuurlijk weer in. En ik vind dat je dat gewoon gedaan hebt voor je een afspraak met onbekenden hebt. En ruim daarvoor ook :+

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:40

Anna04 schreef:
Ik had laatst een dekje gezien van equestrian Stockholm in de kleur waar we naar op zoek waren. De prijs was heel laag, maar het dekje nog nieuw. Ik toch een berichtje sturen, want wilde m wel erg graag :P .
Ze vroeg ophalen of verzenden en ik vroeg of ze met PostNL stuurde of niet en nog even over de prijzen van verzenden gepraat. Daarna wilde we het dekje toch graag ophalen i.p.v. verzenden want iemand kon hem voor me komen ophalen. Dus ik zeg, ik zou het dekje toch liever ophalen. Kon het alleen nog maar verzonden worden want ze was nooit thuis dus ik kon hem niet ophalen. Toch maar vriendelijk bedankt :+ .

Oh nou zo blij zijn als iemand ook daadwerkelijk komt. :D

heb nu weer meerdere dingen te koop op MP en het is weer het vaste riedeltje, bieden te laag, vragen dingen die in de advertentie staat en na 100 vragen van hun kant krijg ik geen reactie meer.
Van de 15 dingen heb ik er nu eentje verkocht :Y) en voor alles al vragen beantwoord, ik moet echt moeite doen om nu nog aardig te blijven

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:47

Echt he... ik nu ook weer flink wat vragen beantwoord. Potentiële koper enthousiast. En dan... radiostilte :roll:

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:49

Hier iemand die geboden heeft op peesbeschermers voor de achterbenen en nu opeens als voorwaarde heeft dat ze een set voor voor bij iemand anders wil kopen voor ze die van mij wil overnemen... Dat duurt al twee weken. Zak er dan maar in. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:45

Ik heb nu de laatste tijd veel mensen die de conversatie van Marktplaats naar whatsapp willen overzetten.. Ik sta er niet om te springen om iedereen zomaar mijn nummer en whatsapp-gegevens te geven eigenlijk. Is dat raar? Hoe gaan jullie daarop in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:09

Ik doe dat niet. Het kan via marktplaats, anders niet. Ik heb echt geen zin in al die marktplaatsgekkies die dan je nummer hebben, hij staat niet voor niets niet bij mijn advertenties :=

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:12

Tja sommige mensen reageren niet via marktplaatst berichten.. eventueel kan je anoniem bellen
Wat ik een grote ergenis vind is het kom maar kijken de priks is niet zo hoog... wil gewoon weten waar ik ongeveer op kan rekenen..voor mij is 2000 niet hoog voor een ander 5000 niet hoog.. ja dan denk ik dat veel mensen meschien toch voor niet rijden....

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:16

Leuke beoordeling net. "Sneller reageren". Dezelfde dag reageren is best snel toch :o? Verkoper stuurde rond 11 uur s ochtends een bericht, ik reageerde rond 18 uur vanavond.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 12:52

Ja sommige mensen werken ook nog :')

Mijn ergernis: Hele berichtenwisseling gehad en ik zou iets op gaan sturen via brievenbus post. Zou vandaag het wegen zodat ik de prijs weet.
Ik dat een half uur geleden in mijn pauze gedaan en prijs doorgegeven. Was net bezig met betaalverzoek te maken en had een dag eerder haar adres al gehad.

Meld ze net na mijn bericht wat het kost dat ze er al 1 had dus die van mij niet meet hoefde.

Al het voorgaande was gisteren besproken dus het lijkt mij sterk maar alsnog zou het fijn zijn dat ze mij dat dan zo snel mogelijk laat weten en niet mij het voor niks laat wegen etc *zucht*

Heb dat ook gezegd: “ O nou bedankt om mij dat ook te laten weten... “

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:08

Zo heb ik er ook een aantal...
Iemand wou een polo overnemen, adres en alle gegevens al uitgewisseld, zou nog even nakijken wat de verzendkosten zouden zijn, ook doorgegeven.
Of ik nog extra foto’s had voor haar, ook doorgestuurd, en wat denk je? Radiostilte!
Nog bericht achteraan gestuurd dat als er geen interesse meer is ik dat ook graag hoor, wel gelezen maar gewoon niet meer reageren, ik snap die logica niet hoor.

En ondertussen veel die naar de vp vragen terwijl heel duidelijk in de advertentie staat (2x met hoofdletters), en als ik een richtprijs geef of aangeef welk merk en staat ook niet meer reageren.
Word hier zo zat van hè, wil graag van de spullen af, wellicht dat mijn paard ingeslapen moet worden en wil het graag kwijt voordat er bij mij eventuele emotionele waarde bij komt kijken.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 13:28

hier ook weer een niet zon leuke.

ik was al enige tijd op zoek naar een poduct voor de kinderen .
Gereageert op 1 en mijn bod was akkoord.
Helaas kon ik niet snel erheen, maar mijn nichtje woont in dezelfde plaats .
Gevraagd aan haar of zij het kon ophalen. Dat kon. afgelopen zondag.
De verkoper gevraagd of zondag uitkwam. Ja, dat kon. Alleen zou ze de tijd nog laten weten.
Toen was er 48 uur verstreken en kreeg ik een bericht van mijn nicht dat ze niets meer gehoord had en helaas niet meer kon
Ook ik ging er vanuit dat het niet meer doorging, dus ben verder gaan zoeken..( wel nog bericht aan verkoper gestuurd).
Nu is verkoper helaas boos dat ik niet meer kom( althans nicht).Tja 48 uur niets horen en wel berichten lezen....

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:14

Justme_Lisaa schreef:
Laatst op de marktplaats van Facebook een gratis tv neergezet. Krijg je weer creatieve antwoorden van zeg, maar onderstaande spande toch wel de kroon voor mij :')

Snap niet wat hier mis mee is. Je biedt m toch gratis aan?
Diegene is tenminste eerlijk. Hij blij met de tv, kan hij lekker gamen. Jij blij want je bent er vanaf!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:39

KenJeMe schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Diegene is tenminste eerlijk. Hij blij met de tv, kan hij lekker gamen. Jij blij want je bent er vanaf!

Wie zegt dat ze valt over het gratis aanbieden?

Misschien vindt ze het gewoon grappig/apart met welke reden de jongen reageert, waarom hij de gratis tv graag wil hebben.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:26

roxiie schreef:
KenJeMe schreef:

Wie zegt dat ze valt over het gratis aanbieden?

Misschien vindt ze het gewoon grappig/apart met welke reden de jongen reageert, waarom hij de gratis tv graag wil hebben.

Ik val ook niet over het feit dat iemand het gratis kan ophalen. Graag zelfs, ben ik er vanaf. Maar ik verbaas me steeds weer over dat mensen altijd erg creatief met de diverse redenen zijn waarom zij het dan perse moeten hebben ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:04

Dat is gewoon een ludieke reactie, ik zou dat koesteren, en hem de tv zeker gunnen.