Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:19

01San schreef:
Hoe gaan eenden in een broedkooi als deze? Die je soms in sloten ziet?

Plaatje is van Google :)
[ [url=m/K5EPIz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze kunnen toch vliegen? Dan is ergens op landen ook geen probleem. :)

Ik heb een paar jaar terug eenden in een boompje zien zitten alsof het de normaalste zaak van de wereld was _O-
Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:23

Eenden zie je ook vaak op heggen zitten.

xSCWx schreef:
Hoe kan je voorkomen dat alles in je dekbed gaat zitten als je het wast? (Dus de andere kleinere dingen zoals kussenslopen, lakens)

2 knijpers de open kant een beetje afsluiten en je hebt nergens meer last van.

SavannahNx

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:30

Wat kan ik doen aan mn kaak pijn? Zeg maar als ik ga praten heb ik pijn in mn kaak soort spierpijn al een weekje ongeveer.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:31

Niet meer praten :+ ;)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:33

GarBel schreef:
Niet meer praten :+ ;)

Ik lig al stilletjes in bed te communiceren via app :')

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:58

kijk maar uit, dadelijk ook nog rsi...:+

Weet je waar je kaak pijn door komt? Zo nee, dan is een bezoekje /belletje aan de HA misschien geen overbodige luxe

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:18

khirshanta schreef:

Weet je waar je kaak pijn door komt? Zo nee, dan is een bezoekje /belletje aan de HA misschien geen overbodige luxe

Ik was aan het eten en toen hoorde ik echt een harde krak en sinds dien doet t zeer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:42

SavannahNx schreef:
khirshanta schreef:

Ik was aan het eten en toen hoorde ik echt een harde krak en sinds dien doet t zeer.

Voor iemand die bijna 18 wordt wel een beetje vreemd...
Ik had het rond mijn 14/15/16e, ben er mee naar de huisarts gegaan. Het was zooooooo pijnlijk! En ik had het echt heel erg vaak. Zelfs als ik mijn mond open deed om wat te drinken.
Het kwam volgens de huisarts doordat ik in de groei was en de pezen rondom het gewricht te los waren voor het gewricht waardoor het wat vastslaat. Het zou met de tijd wel over gaan... En dat klopte...

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:44

Tnx voor m'n eendennest vraag,
Ik dacht namelijk , hoe komen ze er vanaf het water in :+ hihi

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:47

Ze vliegen er inderdaad op. Die dingen staan hoger dan het water zodat waterratten er niet bij kunnen om het leeg te roven.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:37

Janine1990, oh jeetje. Ik wist niet of t echt iets serieus was maar als ik jou zo hoor. Ik zal wel even vragen maandag als het blijft..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:41

SavannahNx schreef:
Janine1990, oh jeetje. Ik wist niet of t echt iets serieus was maar als ik jou zo hoor. Ik zal wel even vragen maandag als het blijft..

Het was in mijn geval niet zo serieus. Maar ik was dan ook op mijn 14e al uitgegroeid in lengte e.d. Daarna kwam de rest pas ;) Ik heb er nooit meer last van gehad, maar ik weet wel dat het vreselijk pijn deed en ik soms uren mijn mond niet open durfde/wilde doen.

Als dit één keer is voorgevallen, hoef je niet echt de huisarts te raadplegen hoor. Maar als je dit vaker hebt kan je altijd even een bezoekje brengen aan de huisarts...

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:42

01San schreef:
Tnx voor m'n eendennest vraag,
Ik dacht namelijk , hoe komen ze er vanaf het water in :+ hihi

Haha, daar is dit hele topic toch juist voor bedacht?
Als je 't al weet is een vraag in dit topic overbodig :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:44

Kom ik dan ook maar weer met een rare vraag...

Waarom hebben sommige treinen zo'n raar ding die dus verbinding maakt met die lijnen/kabels erboven en andere treinen die over hetzelfde spoor rijden niet?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:48

Janine1990 schreef:

Waarom hebben sommige treinen zo'n raar ding die dus verbinding maakt met die lijnen/kabels erboven en andere treinen die over hetzelfde spoor rijden niet?

Volgens mij... hebben alle treinen het. Maar ze kunnen ze inklappen als ze volledig 'opgeladen' zijn. Dat is wat ik ooit heb gehoord, maar weet niet of het waar is :P

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:50

Kun je een buschauffeur ergens raporteren voor vreemd gedrag o.i.d ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:53

Zeker wel, bij de werkgever (bijvoorbeeld connexxion of syntus). Als jij de lijn en tijd weet (en eventueel een halte waar hij op een bepaalde tijd moest zijn) dan kunnen ze als het goed is zo achterhalen welke chauffeur die rit heeft gereden. Wat ze er vervolgens mee doen is aan hun.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:54

Janine1990 schreef:

Als ze op stroom rijden, hebben ze zo'n ding nodig. (die draad is de stroomdraad)
Als ze op diesel rijden, dan hebben ze 't niet.

En alleen de locomotief (of wagon waar de motor zit) heeft zo'n ding op het dak.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:55

Janine1990 schreef:

Je hebt ook dieseltreinen, die dus geen gebruik maken van de kabels boven de trein. Er zijn ook trajecten zonder zo'n elektriciteitsnet, dus dan moet je wel gebruikmaken van een andere brandstof, zoals diesel. Bedoel je die treinen? Buffels heten ze.
Wiki Dieselmateriaal

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 00:08

Ik zal mijn vraag even inleiden :+
Sinds woensdag ben ik mijn sulky grondig aan het opknappen, onder andere het doorgezakte bankje, hout verrot, krammen en bouten aan elkaar geroest die hebben we los moeten zagen, want verder hingen ze wel los in het gat (om het zo maar even te zeggen :') )
Nu zitten er ook platen onder die voor extra stevigheid moeten zorgen, die zitten vast met schroeven. De schroeven gaan door de platen dan door het geraamte van het bankje en dan zetten ze zich vast in het hout. Nu zijn ze HELEMAAL vastgeroest, geen beweging in te krijgen.

mijn vraag; Wie weet hoe je compleet vastgeroeste (inbut?) schroeven weer in beweging krijgt?Eerst WD40 geprobeerd nu heb ik wc papier gedrenkt in de schoonmaak azijn met bakingsoda er overheen liggen, maar ja of het werkt? iemand nog andere tips?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 00:29

Volgens mij zijn daat hacks voor te vinden op jouwtube.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 00:36

Pfoeh... cola is wat ze mij hebben gezegd

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 02:15

Ik vraag me af hoe dieren er eigenlijk mee om gaan als een mens opeens verdwijnt uit hun leven. Zijn ze verbaasd, zouden ze treurig zijn of maakt het ze niet uit. Ik ben bijvoorbeeld sinds een paar weken uit huis gegaan en mijn hondje die ik dagelijks zag, zie ik nu nog maar heel soms. Ik mis mijn hondje natuurlijk, maar ik vraag me af wat het beestje zelf dan "denkt". Hij herkent mij wel als die mij ziet, maar als ik weer thuis kom is die niet extra blij of zo. Alleen laatst was ie op bezoek op mijn kamer en toen was ie wel echt heel verbaasd en super enthousiast enzo.

Maar ik vraag me af of zo'n beestje je dan toch ook 'mist' of zo, of dat ze zich misschien toch meet op andere dingen/mensen gaan richten..

Een lange tijd geleden heb ik ook, na 5 jaar verzorgd/bereden te hebben, plotseling afscheid genomen van mijn verzorgpony. Daarna heb ik hem ook nooit weer gezien. Ik vraag me af of die pony dan wel eens treurig zou zijn geweest of iets.. en ik vraag me soms ook wel eens af of zij mij nog steeds zou herkennen, als ik ooit weer op bezoek zou gaan..

Nogal diepe gedachten zo midden in de nacht, I know :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 03:17

Ik denk dat het verschilt per hond (of ander dier). Ik dacht dat mijn hond (Kuggur, inmiddels overleden) wat een allemansvriend was en er dus niet zo mee zou zitten dat de buurman die ook een hond had en hem goed kende twee weekjes voor hem zou zorgen. Toen we terugkwamen lag hij voor ons huis te wachten, en onze buurman zei dat hij hem iedere moest halen om hem eten te geven, daarna ging hij weer terug om te wachten. Nooit een hond gezien die zó dolblij was toen hij onze auto in de gaten kreeg.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 07:55

Ik merk wel degelijk dat mijn hond mijn vriend mist als hij er niet is. Als ik binnenkom na een wandeling gaat hij altijd eerst rondkijken of hij al ergens in huis is en als ik weg ben gaat hij rond het moment waarop ik thuis hoor te komen bij de deur zitten.